Дошкільний навчальний заклад №46 комбінованого типу «Сонечко»
Конспект бінарного інтегрованого заняття
з інтелектуально-мовленнєвого розвитку з пріоритетом українознавства
на тему: «Мандрівка рідним краєм»
у старшій групі
Підготувала: вчитель – логопед Мазуряк М.В.
м. Чернівці
Програмовий зміст бінарного інтегрованого заняття з інтелектуально-мовленнєвого розвитку з пріоритетом українознавства в старшій логопедичній групі №2
Тема: «Мандрівка рідним краєм»
Мета:
Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення.Розвивати та закріплювати фонематичні уявлення, комунікативні вміння, зорово-просторові та часові уявлення, зорову пам'ять, увагу, самоконтроль,уяву, мислення. Розвивати уміння бачити та цінувати красу.
Навчальна: збагатити знання дітей про символи, традиції та історію українського народу. Закріплювати вміння відповідати на запитання, складати невеликі розповіді за власним малюнком, вміти відповідати на питання повним реченням.
Виховна: виховувати любов до своєї Батьківщини, до її оберегів , до символів та традицій рідного народу. Формувати національну свідомість, громадянсько-патріотичні почуття.
Корекційна:працювати над корекцією та усуненням проявів дислексії та дисграфії. Сприяти активізації пасивного словника, спонукати до самостійних висловлювань на задану тему.
Обладнання: виставка українських символів : калина, верба, вишитий рушник, сорочка, тин, український віночок, (квіти) ; канцелярське приладдя, ватман з кросвордом, ноутбук, презентаційний матеріал «Українська символіка», кросворд, музичні записи: пісня про Україну, Державний Гімн.
Хід
Вступна частина. Організаційний момент.
Дитина . За народним звичаєм стрічаєм,
Як здавна ведеться на віку,
Ми гостей пшеничним короваєм
На чудовім тканім рушнику.
Дитина . Хай рясніють квіти калиново,
Пахне хай духмяно коровай,
Щоб і дар земний і щире слово
Ви відчули, завітавши у наш край.
Вихователь: - У кожної людини є свій рідний куточок на Землі. Це край, місце де вона народилася. Це її Батьківщина.
- Діти, що таке Батьківщина?
- Від якого слова воно утворилось? (Батьки)
2.Психогімнастика.( запалюється аромасвічка)
Логопед. - А зараз давайте трішки помріємо. Під час звучання вірша спробуйте уявити собі те, про що у ньому йдеться.
(Логопед читає вірш «Батьківщина», звучить спокійна мелодія)
«Батьківщина»
Що таке Батьківщина? Під віконцем калина,
Тиха казка бабусі, ніжна пісня матусі,
Дужі руки у тата, під тополями хата.
Під вербою криниця, а в чистім полі пшениця,
Серед лугу лелека і діброва далека,
І веселка над лісом і стрімкий перелісок.
У всіх одна святиня, куди не глянь, де не спитай,
Рідніша їм своя пустиня, аніж земний в чужині рай.
Їм красить все їх рідний край.
Нема без кореня рослини
А нас, людей, - без Батьківщини.
Актуалізація опорних знань.
Вихователь: - З чого починається Батьківщина? (Відповіді дітей).
- Як зветься наше місто?
- Як називається наш край?
- Як зветься наша Батьківщина?
- Як називаються люди, які проживають на Україні?
- Як зветься хлопчик (дівчинка)?
- Діти, я знаю, що ви дуже любите подорожувати. Я не помилилася?
- Сьогодні, ми з вами відправимось у незвичайну подорож просторами нашої країни, на повітряній кулі. У нас буде безліч цікавих пригод. Готові? Сідаємо до , кулі. Полетіли!
(презентація)
- Першою зупинкою у нас буде, наша маленька Батьківщина - Буковина, та наше рідне місто -Чернівці. Кожен із вас мав домашнє завдання. яке допоможе нам з вами краще пізнати своє місто,ви всі мали підготувати малюнки та розповіді про нашу маленьку Батьківщину.
Продовжуємо подорож.
- Наступною нашою зупинкою, буде станція "Казкова " (Картинки до казки)
Тризуб, Прапор, Гімн
Казка
Давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ.
От перший син і каже:
—Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на світ.
—Що ж, синку, — відповідає мати, — йди, та пам'ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай у далекому краї зігріває вона тебе.
Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Бо трьохпроменева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя. Дали першому синові ім'я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.
— Пустіть мене, мамо, світ подивитися, — проситься другий син.
Дала йому мати в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ділами син прославляв матір. Одержав середній син імення Прапор.
А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І одержав син за свій величний спів ймення Гімн.
Найвищими символи українського народу, які є герб, прапор, гімн.
- що таке прапор?
- Якого кольору прапор України?
- Що означають його кольори?
Дитина: Прапор — це державний символ,
він є в кожної держави;
це для всіх ознака сили,
це для всіх — ознака слави.
Синьо-жовтий прапор маєм:
синє небо, жовте жито;
прапор свій оберігаєм,
він святиня, знають діти.
- А як зветься наш герб?
Дитина: Тризуб – немов сім’я єдина,
Де тато, мама і дитина
Живуть у мирі і любові
На Україні вольній, новій.
-А хто знає, з яких слів починається наш гімн?
-Що таке гімн?
- А як ми слухаємо гімн?
Дитина: Державний Гімн
Слова палкі,
Мелодія врочиста, -
Державний Гімн
Ми знаємо усі.
Для кожного села,
Містечка, міста .
( Звучить уривок Гімну)
- А щоб продовжити нашу подорож, ми повинні виконати наступне завдання. Давайте розділимось на команди, та з частин спробуємо скласти державні символи.
- Що у нас вийшло?
(пазли)
-Полетіли....
- Наступна зупинка - Народні символи.
- народні символи - це рослини чи предмети, які мають важливе значення в житті багатьох поколінь нашого народу.
Дивлячись на тюльпан, ми чомусь згадуємо Голландію, кленовий листок нагадує нам Канаду, хризантема — Японію, нарцис — Китай, лотос — Єгипет.
- А які ж рослини представляють українців? (верба, калина, соняшник, барвінок, волошка.)
- Як ми по іншому можемо назвати ці рослини? (рослини-обереги);
- Які ще обереги, крім рослин, ви знаєте? ( А ще вишитий рушник, сорочка - вишиванка. Великого значення українці надають і птахам, соловейку та лелеці, а ще звичайно - хліб та сіль.) Картинки з підписами виставляються на дошку.
- Пропонуємо вам уважно поглянути на дошку, та серед букв у таблиці, знайти та обвести слова, які є назвами народних символів.
(таблиця)
Наступна наша зупинка - зупинка відпочинку.
Он повзе мурашка,
Ось хлюпоче річка.
Не ламай ромашку,
Не топчи травичку.
В зелені діброва,
В китицях калина.
Глянь, яка чудова
Наша Україна!
Журавлі над лугом
Линуть рівним клином.
Будь природі другом,
Будь природі сином.
Відпочили? Готові продовжити подорож?
Наступна зупинка "Український віночок", а щоб його скласти, потрібно зіграти у гру:“Знайди риму”
Не забудь, будь ласка, друже,
Квітка ця зветься … (ружа)
А ця квітка теж не зайва,
Далі квітка зветься … (мальва)
Щоб була гармонія –
Далі йде … (півонія)
Як перлина між перлинок
То між квітками … (барвінок)
Цвіт самої України –
Це звичайно цвіт … (калина)
Ось на небо схожа трошки,
Під вікном росте … (волошка)
Не останній він за змістом,
Зелененький наш … (любисток)
Пелюстки блискучі, як лак
Це цвіте червоний … (мак)
Вихователь:
Народна мудрість каже: “Хто вміє вінок віти, той вміє життя любити”.
Гарний наш віночок ? А чого на ньому не вистачає? - Стрічок.
У мене є стрічки, на кожній з низ написані слова, щоб правильно їх розмістити, і наш віночок став ще кращим, треба правильно скласти речення.
Підсумок:
-Ну, вам сподобалась наша подорож?
-Що найбільше запам’яталось?
-Що нового дізнались?
Підсумок. У кожного з вас в руках,є чарівний голуб, який виконує бажання. Давайте подаруємо цих голубів нашій Україні і скажемо, чого ми їй бажаємо.