Конспект заняття в ДНЗ "Мандрівка рідним краєм"

Про матеріал
Конспект бінарного інтегрованого заняття з інтелектуально-мовленнєвого розвитку з пріоритетом українознавства
Перегляд файлу

 

Дошкільний навчальний заклад №46 комбінованого типу «Сонечко»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект бінарного інтегрованого заняття

з інтелектуально-мовленнєвого розвитку з пріоритетом українознавства

на тему: «Мандрівка рідним краєм»

у старшій групі

 

 

 

 

 

 

 

                                                                     Підготувала: вчитель – логопед Мазуряк М.В.

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Чернівці

 

 

 

 

Програмовий зміст бінарного інтегрованого заняття з інтелектуально-мовленнєвого розвитку з пріоритетом українознавства в старшій логопедичній групі №2

Тема: «Мандрівка рідним краєм»

Мета:

Розвивальна: розвивати зв’язне мовлення.Розвивати та закріплювати фонематичні уявлення, комунікативні вміння, зорово-просторові та часові уявлення, зорову пам'ять, увагу, самоконтроль,уяву, мислення. Розвивати уміння бачити та цінувати красу.

Навчальна: збагатити знання дітей про символи, традиції та історію українського народу. Закріплювати вміння відповідати на запитання, складати невеликі розповіді за власним малюнком, вміти відповідати на питання повним реченням.

Виховна: виховувати любов до своєї Батьківщини, до її оберегів , до символів та традицій рідного народу. Формувати національну свідомість, громадянсько-патріотичні почуття.

Корекційна:працювати над  корекцією  та усуненням проявів дислексії та дисграфії. Сприяти активізації пасивного словника, спонукати до самостійних висловлювань на задану тему.

Обладнання: виставка  українських символів : калина, верба, вишитий рушник, сорочка, тин, український віночок,  (квіти) ; канцелярське приладдя, ватман з кросвордом, ноутбук, презентаційний матеріал «Українська символіка», кросворд, музичні записи:  пісня про Україну, Державний Гімн.

 

Хід

Вступна частина. Організаційний момент.

Дитина . За народним звичаєм стрічаєм,

Як здавна ведеться на віку,

Ми гостей пшеничним короваєм

На чудовім тканім рушнику.

 

Дитина . Хай рясніють квіти калиново,

Пахне хай духмяно коровай,

Щоб і дар земний і щире слово

Ви відчули, завітавши у наш край.

 

Вихователь: - У кожної людини є свій рідний куточок на Землі. Це край, місце де вона народилася. Це її Батьківщина.

- Діти, що таке Батьківщина?

- Від якого слова воно утворилось? (Батьки)

2.Психогімнастика.( запалюється аромасвічка)

Логопед. - А зараз давайте трішки помріємо. Під час звучання вірша спробуйте уявити собі те, про що у ньому йдеться.

(Логопед читає вірш «Батьківщина», звучить спокійна мелодія)

 

 

 

 

 

«Батьківщина»

Що таке Батьківщина? Під віконцем калина,

Тиха казка бабусі, ніжна пісня матусі,

Дужі руки у тата, під тополями хата.

Під вербою криниця,  а в чистім полі пшениця,

Серед лугу лелека і діброва далека,

І веселка над лісом і стрімкий перелісок.

У всіх одна святиня, куди не глянь, де не спитай,

Рідніша їм своя пустиня, аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини

А нас, людей, - без Батьківщини.

 

Актуалізація опорних знань.

Вихователь: - З чого починається Батьківщина? (Відповіді дітей).

- Як зветься наше місто?

- Як називається наш край?

 - Як зветься наша Батьківщина?

- Як називаються люди, які проживають на Україні?

- Як зветься хлопчик (дівчинка)?

 

- Діти, я знаю, що ви дуже любите подорожувати. Я не помилилася?

- Сьогодні, ми з вами відправимось у незвичайну подорож просторами нашої країни, на повітряній кулі. У нас буде безліч цікавих пригод. Готові?  Сідаємо до , кулі. Полетіли!

(презентація)

- Першою зупинкою у нас буде, наша маленька Батьківщина - Буковина, та наше рідне місто -Чернівці.  Кожен із вас мав домашнє завдання. яке допоможе нам з вами краще пізнати своє місто,ви всі мали підготувати малюнки та розповіді про нашу маленьку Батьківщину.

Продовжуємо подорож.

 

 

 

-  Наступною нашою зупинкою, буде станція "Казкова "  (Картинки до казки)

Тризуб, Прапор, Гімн

Казка

Давно-давно жила колись жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесни­ми, сміливими, дуже любили свою матусю, готові були віддати за неї своє життя. Попідростали і вирішили піти у світ.

От перший син і каже:

—Мамо, піду-но я межи люди, подивлюся на світ.

—Що ж, синку, — відповідає мати, — йди, та пам'ятай рідну домівку, а на згадку візьми з собою золоту корону з трьома промінцями, хай у далекому краї зігріває вона тебе.

Минув час, і завдяки своєму розуму став старший син великим князем. Бо трьохпроменева корона, яка зігрівала людей і вела вперед, показувала шлях до кращого життя. Дали першому синові ім'я Тризуб, а знак, що дала йому мати, назвали Гербом.

— Пустіть мене, мамо, світ подивитися, — проситься другий син.

Дала йому мати в дорогу жовто-блакитний одяг. Своїми звитяжними ді­лами син прославляв матір. Одержав середній син імення Прапор.

А там, де був наймолодший син, завжди лунала дзвінкоголоса пісня. Адже мама своєму наймолодшому синові подарувала соловейків голос. І оде­ржав син за свій величний спів ймення Гімн.

 

Найвищими символи українського народу, які є герб, прапор, гімн.

- що таке прапор?

- Якого кольору прапор України?

- Що означають його кольори?

 Дитина: Прапор — це державний символ,

він є в кожної держави;

це для всіх ознака сили,

це для всіх — ознака слави.

Синьо-жовтий прапор маєм:

синє небо, жовте  жито;

прапор свій оберігаєм,

він святиня, знають діти.

 

- А як зветься наш герб?

 

 

Дитина: Тризуб – немов сім’я єдина,

Де тато, мама і дитина

Живуть у мирі і любові

На Україні вольній, новій.

 

-А хто знає, з яких слів починається наш гімн?

-Що таке гімн?

- А як ми слухаємо гімн?

 

Дитина: Державний Гімн

Слова палкі,

Мелодія врочиста, -

Державний Гімн

Ми знаємо усі.

Для кожного села,

Містечка, міста .

 

( Звучить уривок Гімну)

- А щоб продовжити нашу подорож, ми повинні виконати наступне завдання.  Давайте розділимось на команди, та з частин спробуємо скласти державні символи.

- Що у нас вийшло?

(пазли)

 

-Полетіли....

- Наступна зупинка - Народні символи.

- народні символи - це рослини чи предмети, які мають важливе значення в житті багатьох поколінь нашого народу.

 

Дивлячись на  тюльпан, ми чомусь згадуємо Голландію, кленовий листок нагадує нам Канаду, хризантема — Японію, нарцис — Китай, лотос — Єгипет.

- А які ж рослини представляють українців? (верба, калина, соняшник, барвінок, волошка.)

- Як ми по іншому можемо назвати ці рослини? (рослини-обереги);

- Які ще обереги, крім рослин, ви знаєте? ( А ще вишитий рушник, сорочка - вишиванка.  Великого значення українці надають і птахам, соловейку та лелеці, а ще звичайно - хліб та сіль.)  Картинки  з підписами виставляються на дошку.

- Пропонуємо вам уважно поглянути на дошку, та серед букв у таблиці, знайти та обвести слова, які є назвами народних символів.

 

(таблиця)

 

  • Продовжуємо подорож.Полетіли….

 

Наступна наша зупинка - зупинка відпочинку.

Он повзе мурашка, 
Ось хлюпоче річка.
Не ламай ромашку, 
Не топчи травичку.
В зелені діброва, 
В китицях калина.
Глянь, яка чудова 
Наша Україна!
Журавлі над лугом
Линуть рівним клином.
Будь природі другом,
Будь природі сином.

 

Відпочили? Готові продовжити подорож?

 

Наступна зупинка  "Український віночок", а щоб його скласти, потрібно зіграти у гру:Знайди риму

 

Не забудь, будь ласка, друже,

Квітка ця зветься … (ружа)

А ця квітка теж не зайва,

Далі квітка зветься … (мальва)

Щоб була гармонія –

Далі йде … (півонія)

Як перлина між перлинок

То між квітками … (барвінок)

 Цвіт самої України –

 Це звичайно цвіт … (калина)

 Ось на небо схожа трошки,

 Під вікном росте … (волошка)

 Не останній він за змістом,

 Зелененький наш … (любисток)

 Пелюстки блискучі, як лак

 Це цвіте червоний … (мак)

Вихователь:

    Народна мудрість каже: Хто вміє вінок віти, той вміє життя любити.

Гарний наш віночок ? А чого на ньому не вистачає? - Стрічок.

У мене є стрічки, на кожній з низ написані слова, щоб правильно їх розмістити, і наш віночок став ще кращим, треба правильно скласти речення.

 

 

 

Підсумок:

-Ну, вам сподобалась наша подорож?

-Що найбільше запам’яталось?

-Що нового дізнались?

 

 

Підсумок. У кожного з вас в руках,є чарівний голуб, який виконує бажання. Давайте подаруємо цих голубів нашій Україні і скажемо, чого ми їй бажаємо.

  • Ми пропонуємо всім бажаючим написати побажання для нашої України, а зробити це можна під час виконання пісні - молитви.

 

docx
Додано
24 січня 2020
Переглядів
1460
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку