Інноваційна освітня діяльність педагога від теорії до успіху

Про матеріал
Доповідь "Інноваційна освітня діяльність педагога від теорії до успіху". Інноваційна освітня педагогічна діяльність, як особливий вид творчої діяльності спрямована на оновлення системи освіти.
Перегляд файлу

 

 

Державний навчальний заклад

«Слобожанський регіональний центр професійної освіти»

 

 

 

 

Інноваційна освітня діяльність педагога від теорії до успіху

 

 

 

 

 

                                Виконала: викладач вищої категорії

                                                   Безбородова  С. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                2020 рік

 

 

 

 

Інноваційна освітня діяльність педагога від теорії до успіху

 

    Розвиток інноваційних процесів у освіті на сучасному етапі є об'єктивною закономірністю, що зумовлюється: необхідністю підвищення рівня активності та відповідальності педагога за власну професійну діяльність, спрямовану на формування творчої особистості вихованця, готовності до сприйняття та активної діяльності у нових соціально-економічних умовах. У зв'язку з цим винятково важливого значення набуває інноваційна  освітня діяльність педагога.

 Інноваційна освітня  педагогічна діяльність— це   педагогічна діяльність, яка цілеспрямована та орієнтована   на зміну й розвиток навчально-виховного процесу з метою досягнення вищих результатів, одержання нового знання, формування якісно іншої педагогічної практики.

Інноваційна освітня педагогічна діяльність, як особливий вид творчої діяльності спрямована на оновлення системи освіти.

Інноваційна освітня педагогічна діяльність,  своїм змістом охоплює процес спрямований на розвиток, системну діяльність щодо створення, освоєння та застосування нових засобів; особливий вид творчої діяльності, що об'єднує різноманітні операції і дії, спрямовані на одержання нових знань, технологій, систем. Усі ці вияви характеризують інноваційну діяльність у педагогічній сфері.

Продуктами інноваційної педагогічної діяльності є нововведення, що позитивно змінюють систему освіти, визначають її розвиток і характеризуються,  як нові чи вдосконалені.

Інноваційна освітня діяльність завжди орієнтується на певний зміст, тобто на знання, які слід здобути у процесі навчання, та на якості особистості, які необхідно виховати. Залежно від того, які цінності домінують при цьому, педагогічна діяльність в освітніх перетвореннях може мати формуючий або розвивальний  характер.

Пошук шляхів оновлення педагогічних систем здійснюється на різних рівнях: одні установи починають розробляти концепції оновлення, інші — вже сформувались, як новий тип навчального закладу. Результатами інноваційних пошуків є якісно нові зразки освітніх систем.

Цільові, змістові та процесуальні особливості інноваційної освітньої системи моделюються передусім на основі гуманістично зорієнтованих педагогічних ідей і технологій, вони спрямовані на актуалізацію освітніх потреб особистості, яка росте й розвивається.

   Інноваційна освітня педагогічна діяльність може здійснюватися як у традиційних навчальних закладах, так і в закладах нового типу. У традиційних та інноваційних закладах вона здебільшого здійснюється  шляхом проб і помилок. У закладах нового типу інноваційна діяльність виконує стабілізаційну  і пошукову функції.

Наприклад  в своїй педагогічній діяльності я використовую для проведення уроків теоретичного навчання інноваційні елементи навчання:  мультимедійні презентації, фільми з професій:» Штукатур, лицювальник- плиточник, маляр». Також використовую різні інноваційні методи проведення уроків.

Інноваційна педагогічна діяльність є одним із видів продуктивної діяльності. Серед її обов'язкових компонентів особливу роль відіграє творчість. Інноваційні процеси, інноваційна педагогічна діяльність без нього просто неможливі. Специфіка педагогічної творчості полягає в тому, що її об'єктом і результатом є творення особистості. Педагогічний процес розглядають як спільну творчість  педагога й вихованця в ситуації педагогічної взаємодії, у процесі якої відбувається педагогічне перетворення людини.

Я зараз працюю над розробленням  електроного  підручника  для професії:            »Штукатур 2-3 розрядів». З впровадженням нових стандартів и компетенстного підходу до  навчання, дуже важко підібрати підручники, які відповідатимуть нововеденням. Будівельна галузь швидко розвивається вперед тому, старі підручники   не відповідають вимогам стандартів. А електронні підручники дають змогу змінювати  старий матеріал для учнів  на новий, більш прогресивний . Мої колеги  знають, як важко підібрати матеріал для учнів з літератури для опоряджувальників, тому ведення електронних підручників дає змогу йти разом із сучасними  методами навчання. Головними особливостями інноваційної освітньої педагогічної діяльності є творчість .

 Електронні матеріали дадуть змогу значно більш різносторонньо ознайомитися з технологією та матеріалами, інструментами штукатура – адже можна прочитати текст, згодом подивитися на ілюстрації, після цього– переглянути відеореконструкцію.

Такий перебіг навчального процесу  робить його більш цікавим. Він просто природній для учнів , які виросли з гаджетом у руці.

 

Отже, інноваційна освітня педагогічна діяльність є основою оновлення навчальних закладів, чинником розвитку освітніх систем. Її результат визначають структурні та змістові зміни в роботі закладу, освітньої системи, а за певних умов— створення якісно нової педагогічної практики—  реформування усієї освітньої системи.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку