Інноваційні підходи до творчої особистості та шляхи підвищення мотивації до вивчення англійської мови

Про матеріал
В матеріалах для друку подані інноваційні підходи до творчої особистості, розкривається запускний механізм мотивації та шляхи її підвищення до оволодіння іноземною мовою. Використання інтернету та онлайн ресурсів, автентичної літератури, віршів, пісень та ігор, робота в групах над проектами та насичена і захоплююча позакласна робота з іноземної мови зацікавлює творчих, здібних до пошуків нових висот молоді.
Перегляд файлу

       

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\SL376441.JPG

         

                                                                           

 

 

 

 

Наталія Єрмак,

вчитель  іноземної мови,                                                                 

Коростень, Житомирська область

 

                                                             Введення

     Сьогодні ми усвідомлюємо, що вивчення іноземних мов є важливим засобом спілкування між народами, ознайомлення з культурою країни , мова якої вивчається, зміцнення міжнародного співробітництва, що є загальною потребою для нашої держави -України.

     Іноземні мови - це складова кожної класичної освіти. Знання декількох іноземних мов відкриває перед кожним учнем широкі перспективи: це і можливість подальшого навчання за кордоном , гарантія вдалого вибору професії і робота з Інтернет ресурсами.

     Адже іноземна мова служить містком між культурами інших народів і робить можливим обмін духовними цінностями. Більш того, без іноземної мови неможливі економічні, політичні і культурні відносини між країнами, боротьба з глобальними світовими проблемами, збереження загальнолюдських цінностей.

                        Ідея досвіду

     Головна мета вивчення іноземних мов - це не накопичення знань, а розвиток здібностей учнів у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу, або, інакше кажучи, формування в учнів комунікативної компетенції, базою для якої є комунікативні уміння, сформовані на основі мовних знань і навичок.

     Для навчання спілкуванню на іноземній мові необхідно забезпечити мовну взаємодію його учасників: вчителя та учнів. Вчитель повинен бути не лише організатором, але й безпосереднім учасником мовної взаємодії з учнями. Для реалізації взаємодії з учнями необхідне виконання вчителем наступних професійних функцій: консультанта, координатора, ініціатора і рівноправного учасника спілкування.

     Спілкування здійснюється на основі інформації. Отже, один з найважливіших способів підвищення ефективності уроку - посилення його комунікативної та пізнавальної направленості. Шлях до цієї мети - безпосередньо практичне користування мовою.

     Вся суть професії вчителя полягає у тому, що наша праця не є ремеслом, вона є мистецтвом. На мою думку, грамотний вчитель, який прагне результативності в своїй роботі, використовує десятки підручників, і в той же час не дотримується жодного з них неухильно.

             

                 Актуальність досвіду

     Мова - це душа нації. У ній відбитий національний характер, система соціальних відносин, традицій.  Вивчаючи мову, ми вивчаємо звичаї  і традиції інших народів. Скільки мов ти знаєш, стільки разів ти людина.   Мова немає кордонів.

Саме з таких позицій я шукаю джерела мотивації вивчення іноземної мови.

Але викликати мотивацію можна тільки зацікавленим навчанням, де вчитель та учень є партнерами у спілкуванні.

МОТИВАЦІЯ - це „запускний механізм” оволодіння іноземною мовою.

     У своїй роботі велику увагу я приділяю формуванню і розвитку пізнавальних інтересів  учнів, як творчої особистості бо вважаю, що пізнавальний інтерес - подвійний та реальний чинник навчання.

« Мистецтво викладання є ніщо інше, як мистецтво збуджувати цікавість юних душ, а потім задовольняти їх.»

                                                                            Анатоль Франс

                   Основна  частина

     Згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів з іноземних мов, головною метою навчання англійської мови полягає у формуванні в учнів комунікативної компетенції, базою для якої є комунікативні уміння , сформовані на основі мовних знань та навичок. Я виділяю принцип  вмотивованості, як складової частини комунікативного методу навчання іноземної мови. Комунікативність – це перша і природна потреба тих , хто вивчає іноземну мову, але  в атмосфері рідної мови іноземна мова постає як штучний засіб спілкування. Саме тому на уроках англійської мови я намагаюся використовувати новітні методи навчання для забезпечення природної потреби використання іноземної мови та підвищення мотивації учнів до вивчення мови.                                                                                      

     Одним з таких методів виступають комп’ютерні технології . Комп’ютер природно вписується в життя учнів і є одним з найефективніших засобів , що допомагає значно урізноманітнити процес навчання. Комп’ютерні технології  можуть застосовуватися у трьох варіантах аудіо – візуальний засіб, засіб для навчальних програм , засіб зв’язку з Інтернетом. З появою комп’ютерів навчання стало більш наочним. При вивченні нової лексики чи граматичних правил , подачі краєзнавчого матеріалу, я широко використовую презентації  Power Point.  Багато учнів готують свої домашні завдання. В своєму арсеналі я маю навчальні відео - диски про Лондон, визначні місця США, фільми англійською мовою. Часто використовую на уроках відео - диск “Windows on Britain” , програмy “Primary I – Dictionary”, яка  знайомить з такими темами: “The World Around Us”, “Family and Friends”, “Animals’, “Colours”, “The Home”, “School” , Sports and Leisure”, “Clothes”, “The Body and Face”, “Trasportation”, “Food and Drinks”  and others.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Безымянный.bmp

     Використання Інтернету. Що стосується Інтернету, я включаю матеріали мережі в зміст уроку та інтегрую їх у програму навчання. Учні використовують для самостійного пошуку інформації в роботі над проектом та для систематичного вивчення курсу іноземної мови дистанційно під моїм керівництвом. Інтернет став величезним спектром використання і можливостей. Я можу до уроку в медіатеці школи підібрати автентичні матеріали для читання по досліджуваній темі усного мовлення. Ми можемо провести усне обговорення отриманих електронною поштою листів від партнерів по проекту, провести в групах співробітництва обговорення , дискусії по тій чи іншій проблемній інформації , отриманої з ресурсів мережі Інтернет , а потім організувати загальну дискусію всього класу. В Інтернеті містяться фразеологізми , реалії , ідіоми, прислів’я , приказки , неологізми , що відбивають специфіку функціонування досліджуваної мови і культури народу , у віртуальних бібліотеках знаходяться художні та публіцистичні твори авторів країни досліджуваної мови , а також довідники країнознавчого характеру.

      Якщо учень хоче обмінятися думками по тій чи іншій проблемі з громадянами країни  , мову якої він вивчає, до його послуг є безліч «чатів» чи телеконференцій по електронній пошті, і він може обговорити на уроці різні точки зору на ту саму проблему ( наприклад, вибори президента країни, події в різних куточках світу , думки про прочитану книгу, особливість утворення у Великобританії національної кухні , традиції святкування тих самих свят , наприклад Різдва). Можна при цьому підібрати дуже цікаві ілюстрації. У цьому ми бачимо діалог двох культур , стимульований реальними контактами з представниками цієї культури.

     Таким чином, використовуючи інформаційні ресурси мережі Інтернет, можна більш ефективно вирішувати цілий ряд задач, серед яких і задачі лінгвокраїзнавчого характеру, як , наприклад, знайомитися з культурознавчими відомостями, що включають у себе мовний етикет, особливості мовного поводження носіїв мови, особливості культури, досліджуваної мови. Цікаву інформацію можна отримати на сайтах: British Council, Mandy Barrow, Express Publishing House, You Tube, Ex.Ua, Randle.Lab.

     Використання автентичної літератури. Для підвищення мотивації учнів до вивчення англійської мови я використовую автентичну літературу, підручники ,що розширює кругозір дітей , збагачує їх уяву про звичаї, традиції народу, мова якого вивчається. Цікаву інформацію несуть такі підручники  видавництв Oxford University Press, Cambridge, Longman.   Я використовую  “In Touch”, “Upstream” , “Matrix”, “Excellent” ,” More”,  “New Opportunities” , “Friends” , “Kid’s Box” , “Project”, “Round up” , “Activate”. Вони яскраво оформленні та цікаві  з творчими лексичними та граматичними  вправами , аудіо та відео матеріалами. До підручників додаються тестові завдання, які можна використовувати для перевірки знань по тій чи іншій темі.       

     Використання пісень, віршів, міжпредметних зв’язків. Велике значення для підвищення мотивації до вивчення іноземної мови та розвитку творчих здібностей учнів є запровадження пісень та віршів на  уроках. Ритм пісень та віршів розвиває увагу, послаблює напругу. З дитинства дитина з легкістю вчить вірші, римівки та пісні, особливо якщо вони супроводжуються відео. Пісня – це добрий стимул підняття настрою дитини. І тому я використовую пісні та вірші на початку уроку, інколи посередині уроку як фізкульт хвилинку або на завершення уроку, щоб у дітей було бажання прийти на наступний урок із задоволенням. В своїй статі  американський педагог T. Wright згадує 10 пунктів, без яких не може вчитель обійтися на уроці. Серед них є пісні , вірші та рольові ігри. Якщо цього немає він вважає урок зіпсованим. Відео пісні діти вчать із задоволенням. Якщо немає музичного супроводу , запрошуємо вчителя музики. Це ми розглядаємо і як принцип міжпредметних зв’язків , особливо під час вивчення пісні «Звуки музики» вивчаємо і нотну грамоту. Поруч з моїм кабінетом знаходиться спортзал і ми частенько запрошуємо на фізкульт хвилинку нашого вчителя фізкультури, який подає команди , а я або діти перекладаємо на англійську мову і виконуємо їх. Така фізкультурна пауза має подвійний ефект: діти працюють і фізично і розумово. Бо вважається, якщо людина говорить і робить  одночасно , тоді– 90% такої інформації запам’ятовується.

     Використання ігор на уроках іноземної мови. Гра – це могутній фактор психологічної адаптації учнів у новому мовному середовищі. У гри всі рівні. Вона посильна навіть для слабких учнів. Більше того, слабкий у мовній підготовці учень може стати першим у грі завдяки кмітливості та винахідливості. Відчуття рівності, атмосфера захоплення, радості, відчуття посильності завдання – все це дає можливість дітям подолати сором’язливість, яка заважає вільно вживати слова чужої мови. Під час гри можна повторити лексику з теми, організувати відпочинок на уроці, активізувати словниковий запас учнів, вчити вживану лексику у мовленнєвих ситуаціях, розвивати творчі вміння та здібності дітей.  Гра сприяє засвоєнню знань не через примус , завдяки їй урок проходить цікаво, додає різноманітності у повсякденну навчальну діяльність. Гра створює атмосферу здорового змагання, сприяє мобілізації та розвитку творчих здібностей, дає можливість оцінити себе шляхом порівняння з іншими учнями, а також працювати командою. При доборі ігор я:   враховую вікові та психологічні особливості дітей; організовую творчу групу учнів , намагаюсь зацікавити їх; спостерігаю за грою, не допускаючи конфліктних ситуацій; використовую велику кількість яскравої наочності, реквізиту; враховую підготовленість дітей до гри у мовному плані.

     Використання проектів. Метод проектів - це шлях пізнання в дії. І це дійсно так. Працюючи над проектами протягом декількох років я хочу зазначити , що уроки активізують дослідницькі навички, розвивають уяву, самодисципліну, співпрацю з іншими учнями та творчий потенціал особистості. Таким чином відбувається використання проектних технологій  у плеканні обдарованої особистості.

     Над проектом « Пізнай світ» ми розпочали роботу декілька років тому назад і ця робота триває і по сьогодні. Учні мають змогу відвідувати зарубіжні країни, збагачуються новими знаннями про ці країни і відтворюють свої думки, отже використовують мову як засіб спілкування.

     Використання портфоліо.  Що до мотивації, то портфоліо спонукає учнів більше думати про своє власне учіння. Учні більше розмірковують про свої мовні здібності та знання і краще усвідомлюють, що і для чого вони роблять. Таким чином портфоліо дає учневі можливість поступово збільшувати відповідальність за власне навчання. Вже п’ятий рік учні працюють над своїми  власними портфоліо, вносять свої проекти в папки портфоліо, вдосконалюючи свої творчі роботи.

IMG_7352C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\SL375217.JPG     Позакласна робота з іноземної мови проводиться дуже інтенсивно. Працюють факультативи з країнознавства , літератури та ділового мовлення, гурток “English Speaking club” , яким  керує  Єрмак Н.В.  

 

 

 

                   

 

 

 

      Іде підготовка до Тижня іноземної мови, який проходить в нашій школі кожний рік . Тиждень іноземної мови  сприяє цілеспрямованій організації усієї позакласної роботи з іноземної мови, активізації роботи гуртків, для яких Тиждень стає своєрідним творчим звітом. Обов’язковою умовою проведення Тижня є створення атмосфери святковості і невимушеності. Учні відчувають задоволення  і радість від своєї участі у святі.

D:\Мама 1\Музей 2012\SL376459.JPGD:\Мама 1\Музей 2012\SL376451.JPG     Частими гостями в нашій школі є представники різних проектів з Норвегії, Швеції, Америки, Англії (благодійної організації «Життя дітям Чорнобиля»). Вчителі та учні проводять бесіди за круглим столом, готуємо вітальні концерти та пропонуємо екскурсії по місту та в краєзнавчий музей.        Єрмак Н.В.  працює  керівником групи юних перекладачів.     

 

 

 

 

 

D:\Мама 1\Музей 2012\SL376452.JPG 

 

 

 

 

       Заохочення , я вважаю , одним із самих впливових аспектів підвищення мотивації. Використовую наклейки, смайли; запроваджую такий вид заохочення, де дитина може за декілька уроків отримати 10 смайлів і мати шанс замість накопичених 10 смайлів отримати оцінку – 10. Це дає можливість і слабенькому учневі отримати добру оцінку.

C:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Cмайли\ййййййi.jpegC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Cмайли\default.jpegC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\Cмайли\images.jpegC:\Documents and Settings\Admin\Рабочий стол\картинки\77.jpeg   

 

 

 

 

docx
Додано
22 лютого 2021
Переглядів
503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку