ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Про матеріал

СТаття призначеня для викладачів ЗПО на тему:

"ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ"

Перегляд файлу

Заяць Руслана Русланівна

Україна, Одеса, Державний навчальний заклад

«Одеське вище професійне училище торгівлі та

технологій харчування»

ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Annotation

The technical progress is not in place, it is constantly improving, modern technologies become more saturated, flexible, productive, aimed at a wide range of users' needs. The use of information and communication technologies in the process of learning students can significantly increase the rates of assimilation of the material. Informatization of modern society requires from pedagogical workers continuous development of pedagogical competences. Therefore, the flagship of modern vocational education is the scientific and technological progress and its influence on social and social relations. Today, the teacher faces the following tasks: constant creative search; pedagogical competence; information culture; self-development and self-improvement not only as a teacher, but also as a specialist in their cause.

This article reveals the importance of innovative technologies during the teaching of specialized disciplines in vocational schools.

 Keywords: vocational school, innovative educational technology, information environment, modern teacher, pedagogical competence.

Вступ. Технічний прогрес не стоїть на місці, він постійно вдосконалюється, сучасні технології стають більш насиченими, гнучкими, продуктивними, націленими на широкий спектр потреб користувачів. Використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє суттєво підвищити показники засвоєння матеріалу. Інформатизація сучасного суспільства потребує від педагогічних працівників постійного розвитку педагогічних компетенцій. Тому флагманом сучасної професійно-технічної освіти являється науково-технічний прогрес та його вплив на соціальні та суспільні відносини. Сьогодні перед викладачем постають такі завдання: постійний творчий пошук; педагогічна компетентність; інформаційна культура; саморозвиток та самовдосконалення не тільки в якості педагога, а й  в якості фахівця своєї справи.

Тож удосконалення педагогічними працівниками професійно-практичної та професійно-теоретичної підготовки кваліфікованих робітничих кадрів, запорука сильної та незалежної держави. Дана стаття розкриває значущість інноваційних технологій під час викладання спеціалізованих дисциплін у професійно-технічних навчальних закладах.

Результати дослідження. Багато науковців, таких як  Ф. Персиваль, Г. Веллінгтон, І. Прокопенко підтримують ідею впровадження інновацій в освітній процес, завдяки застосуванню новітніх технологій навчання механічно відбудеться розв'язання найгостріших педагогічних проблем. Адже сучасній молоді набагато легше включити інтернет, не замислюючись та не прикладаючи великих зусиль дізнатися за декілька хвилин все те, що їх цікавить, тобто не відбувається осмислення отриманого матеріалу, в більшості випадків учні навіть не перечитують свої роботи. На відміну від більш наукового підходу, коли людина  проводить дослідження, перечитує наукові статті, трактати, факти тощо, і тільки на основі таких проведених робіт, пише реферати, есе, доповіді тощо. У зв’язку з цим ведеться неосяжна праця над одним з найголовніших завдань сьогодення: як в умовах інформаційного суспільства, повернути зацікавленість учнів до учбового процесу, навчити правильно сприймати та оперувати інформацією, отриманою з інтернету. 

Саме тому, навіть в умовах сучасності, викладач залишається ключовою фігурою на уроці, організовуючи навчальний процес спираючись на особистісно-зорієнтований, інтегрований та диференційний підходи.

Тобто, від організації процесу навчання залежить якість підготовки кваліфікованих робітничих кадрів.

Сучасні педагоги активно користуються наданими благами інформаційного середовища, а саме:

  • сучасні програми для створення - презентацій, відеороликів, плакатів, кросвордів тощо, які мають широкий спектр можливостей;
  • технічне оснащення навчальних аудиторій - планшети, комп’ютери, інтерактивні дошки, 3-D принтери та ручки, VR-окуляри тощо;
  • соціальні мережі, електронні скриньки - в яких мають чудову можливість підтримувати зв'язок з учнями 24 години на добу, консультуючи їх з тих або інших питань.

Учні ж в свою чергу беруть приклад з викладачів, котрі направляють учнівський потенціал у наукове русло, показуючи на власному досвіді як можна більш раціонально розпоряджатися власним часом та розумовими ресурсами. Адже самовдосконалюватися можна і потрібно у будь-якому віці, у будь-яких  сферах; не тільки освіти – коли вчишся, але й у подальшому житті як справжній професіонал своєї сфери.

Більшість учнів просто лінуються вчитися, маючи при цьому великий потенціал, саме тому завданням всіх педагогічних працівників сьогодення являється дружні стосунки із інтерактивними технологіями. А не бажання йти в ногу із часом лише гальмує неминучий процес перебудови сучасної освіти.

Тому забезпечуючи підготовку кваліфікованих робітників слід застосовувати елементи проблемно-модульної, проектної технологій; колективної та групової діяльності; сприяти активізації пізнавальної діяльності учнів, оскільки при такій організації діяльності учнів відбувається не просто оволодіння знаннями, вміннями і навичками, а й накопичення досвіду творчості, передачі цього досвіду іншим учням, усвідомлення при цьому потреби в одержаних знаннях, обговорення своїх навчальних дій з викладачем, однолітками, тобто співпраця з ними.

Реалізація проблемно-розвивальної технології навчання у процесі підготовки майбутніх кваліфікованих робітничих кадрів сприяє розвиткові технічного мислення учнів, їхній просторовій уяві, наукового світогляду, пізнавальним умінням і навичкам, тобто «запускає механізми» особистісного розвитку – чого ми й намагаємося досягти.

В свою чергу інтеграція педагогічних технологій створює умови для досягнення запланованого результату шляхом оптимального підбору та розподілу ресурсів, розширює можливості вирішення такого складного педагогічного завдання, як формування професійної компетентності випускника.

Варто зазначити, що сучасний викладач спеціалізованих дисциплін професійно-технічного навчального закладу – це окрема ланка педагогічних працівників. Адже такий викладач повинен не тільки організовувати сучасний підхід до стилістики проведення уроку, але й бути в курсі всіх інновацій галузі, яку викладає.

Наприклад, в сфері кондитерського виробництва постійно оновлюються рецептури, технології приготування та оздоблення. За останні роки розроблені рецептури:

  • цукрової мастики - для ліплення квітів, ліплення тварин, обтяжування тортів та тістечок, ліплення великих та стійких конструкцій тощо;
  • айсингу – білкового, гнучкого;
  • глазурі – новітні властивості якої розкриті завдяки розробленим рецептурам, технологіям приготування та оздоблення виробів тощо.

Таким чином ми бачимо, що не тільки якість подачі матеріалу має значення, а і якість та сучасність самого матеріалу, грає велику роль у зацікавленості учнів, у освоєнні ними наданого матеріалу, а у подальшому в отриманні висококваліфікованого та конкурентоспроможного фахівця, від яких залежить майбутнє економічно стабільне нашої держави.

Саме тому серед освітянської спільноти України набирає популярності створення оптимальних умов навчання учнів від школи до вищих навчальних закладів. Проводяться реформи, експериментально-дослідні роботи, тощо.

Одним з найяскравіших прикладів є робота над створенням єдиного інформаційно-освітнього простору, яке передбачає впровадження електронної інформаційної взаємодії учасників навчального процесу, а згодом заповнить весь інформаційний простір України. У свою чергу це надає великі можливості для молодих учених, котрі отримують доступ до електронних освітніх ресурсів та інших матеріалів більш досвідчених колег, та напряму дають змогу поставити питання та проводити дискусії серед кола визначних освітян. Це сприяє створенню якісно нових форм організації навчально-виховної діяльності професійно-технічного навчального закладу.

Висновки: Резюмуючи можна констатувати, що наше майбутнє залежить від тісної співпраці педагогічних працівників та учнів. Попит на висококваліфікованих робітників породжує попит на висококваліфікованих педагогічних працівників, здатних виховати в учнів не тільки професійні знання та навички, а сформувати з них конкурентоспроможних фахівців, здатних оперативно орієнтуватися у будь-яких нестандартних ситуаціях.

У підсумку можна лише констатувати, що інноваційні технології досить ефективний засіб підвищення результативності навчальних досягнень учнів професійно-технічних навчальних закладів, які в майбутньому тягнуть за собою низку неминучих та позитивних змін в усіх сферах життєдіяльності людини.

 

Список літератури:

  1. Педагогічна технологія : посібник / І. Ф. Прокопенко, В. І Євдокимов. – Харків : Основа
  2.  Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід: методичний посібн. / [Автор.-укл.: О. Пометун, Л. Пироженко]. – К.: А.С.К.
  3. Интегративно-компонентный подход к педагогическому творчеству / Г. В. Абросимова // Новые исследования в педагогиче- ских науках.
  4. Формування готовності майбутнього вчителя до педагогічної творчості в умовах коледжу: автореф. дис.на здобуття наук. сту- пеня канд. пед. наук: спец. 13. 00. 04 «Теорія і методика професійної освіти» / О. В. Волошенко. – К.
  5. ВПРОВАДЖЕННЯ ІНОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ПРОФЕСІЙНО-ТЕОРЕТИЧНУ ТА ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНУ ПІДГОТОВКУ ФАХІВЦІВ РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА: стаття /Висоцька Л. Є. – Матеріали VII міжнародної конференції
  6. Гаврилюк О.О. Спрямування освітніх інновац. процесів на модернізацію проф. навчання// Педагог проф.школи [текст]: метод.посіб. «Інновац.методики у проф.підготовці кваліфікованих робітників»/ За заг. ред. Т.М. Герлянд.- К.: ІПТО НАПН України
  7. 3Новолокова Н.П., енциклопедія педагогічних технологій і інновацій. – Х.:Видавн. Група «Основа»
  8. Кравчук Г. Шлях до підвищення компетенції випускника // Профтехосвіта.
  9. Паламарчук В. Інновації в сучасній освіті // Завуч.
  10. Педагогічна творчість учителя / В. І. За- гв’язинський // Хрестоматія: педагогічна творчість і майстерність [укл. Н. В. Гузій]. – К.: ВІПОЛ
  11. Філософські засади освіти: освітні і виховні парадигми, освітні технології, діалектика педагогічної дії / І. А. Зязюн
  12.  Педагогічна майстерність у закладах професійної освіти: монографія. – К.: Імекс ЛТД
docx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку