Тема: «Баскетбол», «Степ-аеробіка», «Рухливі ігри».
Мета: Удосконалити навички і уміння з модулів «Баскетбол», «Степ-аеробіка», «Рухливі ігри» за допомогою цікавих методів та підходів. Активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури
Завдання уроку:
1. Закріпити техніку ведення баскетбольного м'яча та кидки у кошик.
2. Розвивати рухові навички під час виконання музично – ритмічних вправ з баскетбольними м'ячами на степ-платформах.
3. Сприяти розвитку фізичних якостей під час виконання естафет та рухливих ігор з елементами баскетболу.
4. Виховувати почуття колективізму, взаємодопомоги, моральних та вольових якостей.
Тип уроку: повторення та закріплення.
План-конспект
інноваційного уроку фізичної культури
«Інтегрований урок з елементами баскетболу, степ-аеробіки та рухливих ігор»
для учнів 6 класу
Учитель фізичної культури
Розважівського ліцею
Іванківської селищної ради
Київської області
Гринцевич Валентина Леонідівна
2024
Тема: «Баскетбол», «Степ-аеробіка», «Рухливі ігри».
Мета: Удосконалити навички і уміння з модулів «Баскетбол», «Степ-аеробіка», «Рухливі ігри» за допомогою цікавих методів та підходів. Активізація пізнавального інтересу до уроків фізичної культури
Завдання уроку:
Дата проведення:
Місце проведення: спортивний зал
Інвентар: баскетбольні м’ячі, секундомір, свисток, інвентар для рухливих естафет та ігор, музична колонка, мультимедійне обладнання, парашут, «малювальники», повітряні кульки.
Тип уроку: повторення та закріплення.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
1. Підготовча частина. 12 хв. |
|||
1. |
Організований захід у залу
Шикування в одну шеренгу
Оголошення теми, мети, завдань уроку та очікуваних результатів.
Правила техніки безпеки
Вимірювання ЧСС за 10 сек.
|
30 сек
30сек.
30сек.
1хв.
20сек.
|
Перевірити наявність учнів і готовність до уроку
Організувати учнів до уроку.
Техніка безпеки на уроках
Поклавши 2 або 3 пальці правої руки на зап'ясток лівої, притиснути пульсуючу артерію. Підрахувати ЧСС.
|
2. |
1.Стройові вправи: Повороти: - праворуч; - ліворуч; - кругом;
|
2хв.
1р. 1р. 2р.
|
Слідкувати за чітким виконанням команд та вправ. Повороти виконувати на п’яті та носку, руки вздовж тулуба.
|
3. |
2. Різновиди ходьби: - звичайним кроком; - на носках, м’яч угору; - на п’ятах, м’яч за голову; - широким кроком, м’яч вперед; - з високим підніманням прямої ноги, м’яч обертаємо навколо ноги; - присідом, з набиванням м’яча
5. Біг: - звичайний, м’яч перед грудьми; - приставним кроком правим (лівим)боком з веденням м’яча; -спиною вперед з веденням м’яча; -вистрибуванням вгору, м’яч вгору По діагоналі: - з високим підніманням стегна, м’яч вперед; - з закиданням гомілки, м’яч вперед; - з винесенням прямих ніг вперед, м’яч вгору. Ходьба. Вправи на відновлення дихання.
6. Комплекс музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами на степ-платформах
Вимірювання ЧСС за 10 сек. |
2 хв. 15 сек. 15 сек. 15 сек. 15 сек.
20 сек. 20 сек. 20 сек. 10 сек. 10 сек
5 хв.
|
Виконання рухів під музичний супровід По ходу руху учні беруть м’ячі Стежити за поставою учнів. Дотримуватись дистанції, поворот виконувати в сторону крокуючої ноги
Спину тримати прямо. Додержуватися дистанції. Йти на носках.
Дотримуватися дистанції. Слідкувати за поставою
Дотримуватись необхідного інтервалу
Стежити за виконанням вчителя, слухати музику. Додаток №1 Зробити аналіз
|
Основна частина. 26 хв. |
|||
1.
|
1. Виконання елементів баскетболу. 1. Повторення виконання стійки баскетболіста.
2. Закріплення техніки ведення м’яча:
- набивання м’яча правою рукою;
- набивання м’яча лівою рукою;
- ведення м’яча по прямій в перестрибуванням степ-платформ; - ведення м’яча по прямій бігом зі зміною;
- ведення м’яча по колу, по прямій та змійкою
|
1 хв
30 сек.
30 сек.
1 хв.
1 хв.
5 хв.
|
Ноги зігнуті в колінах. Одна нога видвинута на півкроки вперед – вбік, тулуб трохи нахилен вперед. Дивитися прямо перед собою. Руки опустити донизу
Коли ведеш м’яч, штовхай його рухами кісті та пальців однієї руки вперед – вниз з такою силою, щоб м’яч відскочивши від підлоги, був на рівні руки
|
Поділити учнів на 2 команди, обрати капітанів за допомогою гри у колі зі степ-платформами.
2. Виконання естафет Естафета №1 «Кращий баскетболіст» Учні стоять в колоні по одному з баскетбольними м’ячами в руках. За командою «Руш!», перший учень починає виконувати ведення баскетбольного м’яча. Коли він добіг, закидає м’яч в сітку, повертається назад бігом з веденням м’яча , пересікає лінію старту, стає в кінці колони. Рух починає наступний учень.
|
3 хв.
3 хв |
Степ-платформи стоять у колі, під музику учні рухаються, грає музика, коли музика зупиняється учні мають сісти на платформу. Той, кому не вистачить степ-платформи-сідає. І так допоки не залишиться 2 учнів.
Естафета на закріплення навчального матеріалу – ведення м’яча та кидок у кошик.
|
|
|
Естафета №2 «Малювальник ». Учні стоять в колі, взявшись за краї мотузок. За командою «Руш!», учні мають перенести м’яч на вказане місце і повернутися назад. Перемагає команда, яка першою дістанеться до фінішу. |
2 хв
|
Якщо м’яч падає на підлогу учні мають повернутися на старт і почати все з початку Дотримуватись правил техніки безпеки |
|
Естафета №3 «Влуч у ціль» Учні стоять в колоні по одному. За командою «Руш!», перший учень має попасти в обруч, який знаходиться на відстані, якщо влучне попадання то передає м’яч наступному учню. Перемагає та команда, яка справиться швидше.
Рухлива гра «Атоми і молекули»
Ігри із «парашутом» |
3 хв
3 хв
3 хв |
Дотримуватись правил техніки безпеки Виграє команда, яка дотримувалась правил техніки безпеки, практично без помилок виконувала завдання, працювала згуртовано та виграла більшу кількість естафет За сигналом вчителя учні мають згрупуватися у відповідну кількість. Той, хто лишній-виходить і так до 2 переможців.
Діти тримаються за ручки парашута, по колу. За вказівкою вчителя піднімають і опускають парашут. Потім добавляється ускладнення з 1 і багатьма м’ячами.
|
Заключна частина. 5 хв. |
|||
8. |
1. Шикування в шеренгу. 2. Вправи на відновлення дихання. Із використанням пакетів. 3. «Цікава вікторина»
4.Вимірювання ЧСС за 10 сек. 5. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія із використанням баскетбольних макетів.
6. Домашнє завдання: Виконати комплекс ЗРВ на місці і з музичним супроводом
7. Організований вихід зі спортивного залу.
|
30 сек. 1хв
2 хв
20 сек. 1 хв.
30 сек. |
Дотримуватися дистанції
Вчитель лопає кульки відповідно до номерів, які обирають учні, задає запитання на які мають відповісти учні
Зробити аналіз Учні відповідають на запитання і закидають м’яч в кошик.
Відзначити кращих учнів.
|
Комплекс музично – ритмічних вправ з баскетбольними м’ячами на степ-платформах
1.В.п. –м’яч внизу, стйка перед степ-платформою. 1 – права нога на степ-платформу, м’яч вгору; 2 – ліва нога на степ-платформу; 3 – права нога на підлогу м’яч вперед; 4 – ліва нога на підлогу.
2.В. п. –м’яч внизу, стійка перед степ-платформою. 1 – 2 – V-step на платформу, м’яч вперед. 3 – 4 – в.п.
3.В. п. - м’яч внизу, стійка перед степ-платформою. 1 – 2 – Step-up на платформу піднімаючись, коловий рух руками вправо; 3-4 – опускаємося у в.п., 5 – 8 – теж вліво.
4.В. п. – м’яч внизу, стійка перед степ-платформою. 1 – 4 - стрибаючи на двох ногах на степ-платформу, поступово підняти м’яч вгору, 5 – 8 –стрибаючи на двох ногах на підлогу поступово опустити м’яч вниз;
5.В. п. – м’яч внизу, стійка перед степ-платформою. Стрибки зі зміною положення ніг. 1 – стрибаючи правою вперед на степ-платформу, м’яч вперед, 2 – стрибаючи лівою ногою на степ-платформу, м’яч вперед; 3 – 4 – повторити.
6.В. п. – м’яч внизу,стіка перед степ-платформою. 1-піднятися на степ платформу, виконати 10 набивань м’яча з правої сторони, 2 опуститися зі степ-платформи виконати 10 набивань м’яча з правої сторони, 3-4 теж з лівої сторони.
7.Ходьба на степ-платформу. 1 – 2 – піднятися на степ-платформу, м’яч повільно підняти вгору – вдих, 3 – 4 – опуститися з степ-платформи, м’яч повільно опустити вниз – видих.
8.В. п. – стійка, ноги нарізно,степ-платформа між ногами, м’яч внизу. 1 – м’ячем тянемося до носка правої ноги , 2- в.п., 3 – м’ячем тянемося до носка лівої ноги ноги нахил голови назад; 4 – в.п.
9.В. п. – стійка , ноги нарізно, степ-платформа між ногами,м’яч вперед. 1 – 2 – пружинний поворот тулуба праворуч, півприсід на лівій, м’яч вперед; 3 – 4 – пружинний поворот тулуба ліворуч, півприсід на правій, м’яч вперед.
10.В. п. – нахил прогнувшись, степ-платформа між ногами, м’яч вперед. 1 – 2 – пружинні рухи руками вгору, 3 – нахил зігнувшись, м’яч завести за ноги; 4 – В. п.
11.В. п. – стійка, ноги нарізно,степ-платформа між ногами, м’яч до грудей. 1 –м’яч догори; 2 – нахил прогнувшись;
12. Сидячи на платформі виконати набивання м’яча з праої та лівої сторони
13. Ходьба на місці, відновлення дихання.