Відділ освіти, культури, молоді та спорту
Гурівської сільської ради Кропивницького району
Кіровоградської області
План-конспект
інноваційного уроку з фізичної культури
для учнів 6 класу
з елементами футболу
Підготувала: Кривошея Тетяна Григорівна
вчитель фізичної культури
Ганнівської філії І-ІІ ступенів Комунального закладу
« Боківський опорний заклад загальної середньої освіти
І-ІІІ ступенів Гурівської сільської ради»
2021 рік
Тема : Модуль футбол
Завдання уроку
Тип уроку: навчально-тренувальний
Інвентар: 6-7 футбольних м’ячів (на 2 учнів – 1 м’яч), фішки, , дидактичний матеріал, 1 комплект форми, секундомір,свисток.
Технічні засоби навчання:програвач музичний,,ноутбук,
Місце проведення : спортивний зал .
Хід уроку
№ п.п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
І |
Підготовча частина |
15 хв. |
|
1. |
Вхід до спортивного залу під звуки футбольного маршу колоною по одному на традиційне місце шикування.
Шикування, рапорт капітана. Привітання: Слава Україні. Героям Слава!
Повідомлення завдань уроку.
Перевірка домашнього завдання:тестові завдання з футболу
|
30с.
1 хв.
1хв.
3хв. |
В колону по одному
Шикування в одну шеренгу. Рапорт здає черговий Звернути увагу на спортивну форму.
Звернути увагу учнів на важливість володіння технікою ударів, зупинок та ведення м’яча. Демонстрація питань та їх обговорення учнівської презентацї. |
2. |
Правила безпеки під час занять з футболу |
30 с. |
Перегляд презентації |
3. |
Вимірювання ЧСС за 10 с
|
20 с |
Звернути увагу на учнів з підвищеною ЧСС та вдягнути їм «медичними» браслетами. Звільнений учень допомагає вчителю. |
4. |
Стройові вправи на місці. Повороти праворуч, ліворуч, кругом. |
30 с |
Чітке й одночасне виконання організуючих вправ |
5. |
Різновиди ходьби:
Спеціальні бігові підготовчі вправи футболіста:
Біг
|
10м 10м 10 м
10 м
10 м 10м 10м
10м
3 хв. 20 м 20 м 20м 20м
1хв.
|
(Додаток 2) Стежити за правильною поставою учнів.
Дистанція між учнями – 2 кроки
Стежити за координацією рухів
Звернути увагу на частоту рухів. Руки зігнуті в ліктях
Біг по діагоналі
Інтервал 2 – 3 кроки.
Біг учнів в колоні по одному. Останній в колоні переганяє першого і голосно називає місто в Україні
Звертати увагу на втому учнів, переходити на ходьбу
|
6. |
Ходьба на відновлення дихання.
|
30 с
|
Повільно, руки почергово вгору – вниз. Дихання не затримувати. Глибокі вдихи і видихи |
7. |
Перешикування з колони по одному в колону по два. |
10 с
|
Через середину залу. Дистанція 2-3 м |
8. |
Загально розвивальні вправи на місці з футбольним м’ячем : 1 В.п. - о.с., м’яч за головою: 1. - ліва нога в сторону, на носок, м’яч вгору 2. - В.п. 3. - теж саме, права нога на носок 4. - В.п. 2. В.п. - о.с., м’яч унизу: 1. - ліва нога назад, на носок, м’яч вгору 2. - В.п. 3. - теж саме, права нога на носок 4. - В.п. 3. В.п. - о.с , м’яч унизу: 1. ліва нога в сторону, м’яч вперед 2. - поворот тулуба та м’яча ліворуч 3.- В.п 4. –права нога в сторону, м’яч вперед 5- поворот тулуба та м’яча праворуч 6. – В.п. 4 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч вгору: 1-4 коловий оберт тулуба ліворуч 1-4 коловий оберт тулуба праворуч 5 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову: 1-2 нахил тулуба вліво 3-4 нахил тулуба вправо 6 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову: 1-2 нахил тулуба вперед 3-4 нахил тулуба назад
7. В.п. - широка стійка ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, м’яч на підлозі у руках - переміщення м’яча по підлозі навколо своєї лівої та правої стопи 8.В.П.-о.с.- м’яч унизу 1-3 – пружній випад правою ногою вперед, м’яч вперед 4-8 В.п. 5-7- пружній випад правою ногою вперед, м’яч вперед 9. В.п. - о.с., м’яч унизу: 1 – 3 -присісти, м’яч уперед 2 –4. В.п 10. В.п. - о.с., м’яч унизу: 1. – 3- піднятись на носки м’яч вгору (глибокий вдих) 2. – 4 -В.п. |
4-5 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів
6 – 8 разів
8 – 10 разів
8–10 разів
6 – 8 разів
6-8 разів
4-5 разів
|
.
Звернути увагу на прямі руки та максимальний нахил м’яча за головуи
Ногу відводити пряму
Вправу виконувати енергійно
Стежити за амплітудою рухів.
Руку не згинати та поворот виконувати максимально
Звернути увагу на координацію рухів
Максимальні нахили
Звернути увагу на координацію рухів
Максимально пружні випади
Спина пряма
Звернути увагу на відновлення дихання
|
ІІ |
Основна частина |
25 - хв. |
|
1. |
Колове тренування 1. Прийом м'яча: внутрішньою стороною, зовнішньою стороною та підошвою стопи
Рубрика « Цікавинка» (додаток 3)
Теоретичне питання Рубрика « Цікавинка» 3. Станція. Техніка гри воротаря
Теоретичне питання Рубрика « Цікавинка» 4. Станція. Ведення м’яча
5. Станція. Ігрова
Рубрика « Підсумки»
Навчальна гра в футбол
Рубрика « Працюємо на випередження» Жонглювання м’ячем |
15 хв
1 хв
1 хв
30с
30
1хв
1хв
6хв
2
2
2
30
30с
5хв
5 хв.
7 хв
1-2 хв. |
В парах. Учні отримують бонусні картки
Руки працюють як при бігові, вправу виконувати на носках.
На місці, без зорового контролю Відповідь в карточку
Між партнерами створюємо «ворота» 2 метболні м’ячі .
Опорна нога ставиться збоку від м’яча, а носок повернутий в бік напрямку удару.
Діти відмічають ручкою правильну відповідь.
Повідомлення про різновиди футболу ( додаток 4) Нагадати учням техніку виконання
Стопа опорної ноги спрямована точно назустріч м’ячу, що відскочив від землі.
Нога якою виконується зупинка,зігнута в коліні, носок піднятий догори, і підошва поставлена під нахилом над м’ячем.
Виграв – тікаєш за фішку, програв - ловиш, нічия -оберт 360* Обговорення відповідей учнів щодо теоретичних завдань
Використовувати у грі вивчені прийоми
Перегляд і обговорення елементів, які будуть вивчатися на наступному уроці |
ІІІ |
Заключна частина |
5 хв. |
|
1 |
Шикування в одну шеренгу. Заспокійлива гра : «Шалений комплімент» |
20с.
1-2 хв
|
Дихання спокійне.
Учні по черзі роблять один одному комплімент. |
2 |
Вимірювання ЧСС (10 с)
|
20 с
|
Визначити ступінь відновлення |
3 |
Досягнення за урок. Виставлення та мотивація оцінок.
|
30 с
|
Визначити кращих. |
4. |
Домашнє завдання: згинання і -11 вправ з м’ячем для покращення вестибулярного апарату. |
10 с. |
|
5. |
Організаційний вихід під музику зі спортивного залу в колону по одному
|
10с
|
Звернути увагу на емоційний стан учнів |
Додаток 2
Комплекс загальнорозвивальних вправ з м’ячем
1 В.п. - о.с., м’яч за головою:
1. - ліва нога в сторону, на носок, м’яч вгору
2. - В.п.
3. - теж саме, права нога на носок
4. - В.п.
2. В.п. - о.с., м’яч унизу:
1. - ліва нога назад, на носок, м’яч вгору
2. - В.п.
3. - теж саме, права нога на носок
4. - В.п.
3. В.п. - о.с , м’яч унизу:
1. ліва нога в сторону, м’яч вперед
2. - поворот тулуба та м’яча ліворуч
3.- В.п
4. –права нога в сторону, м’яч вперед
5- поворот тулуба та м’яча праворуч
6. – В.п.
4 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч вгору:
1-4 коловий оберт тулуба ліворуч
1-4 коловий оберт тулуба праворуч
5 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову:
1-2 нахил тулуба вліво
3-4 нахил тулуба вправо
6 В.п. - стійка ноги нарізно, м’яч за голову:
1-2 нахил тулуба вперед
3-4 нахил тулуба назад
7. В.п. - широка стійка ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, м’яч на підлозі у руках
- переміщення м’яча по підлозі навколо своєї лівої та правої стопи
8.В.П.-о.с.- м’яч унизу
1-3 – пружній випад правою ногою вперед, м’яч вперед
4-8 В.п.
5-7- пружній випад правою ногою вперед, м’яч вперед
9. В.п. - о.с., м’яч унизу:
1 – 3 -присісти, м’яч уперед
2 –4. В.п
10. В.п. - о.с., м’яч унизу:
1. – 3- піднятись на носки м’яч вгору (глибокий вдих)
2. – 4 -В.п.
Додаток 3
Теоретичні питання
1 станція
Яку країну вважають батьківщиною футболу?
Скільки триває тайм у футболі?
2 станція
Чи футбольний суддя перебуває на полі?
• А. - Так
• Б. - Ні
За що гравцеві дають жовту картку?
• А. - За гол у ворота
• Б. - За порушення правил
• В. - За не влучення м’яча у ворота
3 станція
Укажіть максимальну кількість гравців, які перебувають на футбольному полі під час офіційного матчу.
• А - 22 гравці
• Б - 11 гравців
• В - 24 гравці
Яким повинен бути колір екіпіровки воротаря?
• А - який подобається воротарю
• Б - повинна відрізнятися кольором від гравців своєї команди
• В - повинна бути одного кольору з гравцями командиУкажіть розміри футбольних воріт.
• А - 7,40 м × 2,40 м
• Б - 7,32 м × 2,44 м
• В - 8,32 м × 3,44 м
4 станція
Укажіть покарання, яке призначають у футболі за гру рукою у зоні свого штрафного майданчика.
• А - штрафний удар
• Б - кутовий удар
• В – пенальті
. Чим можна жонглювати м’яч?
• А. - Ногою
• Б. - Рукою
• В.- Стегном
5 станція
Яка країна вважається батьківщиною футболу?
• А - Іспанія
• Б - Голландія
• В - Англія
Скільки таймів у футболі?
• А - 2 тайми.
• Б - 3 тайми .
• В - поки хтось не виграє.
Додаток 4
Рубрика «Цікавинка»
Футбольний фрістайл
(англ.)- виконання різноманітних трюків із футбольним м’ячем з допомогою різних частин тіла, поштовхом до розвитку яких стало відео Суфіана Тузані (2003).
Дисципліни:
Футзал
Командна гра з м’ячем у спортивній залі за правилами, наближеними до футболу. Схожі змагання проводять під егідою різних федерацій –АМФ 9футбол у залах) і ФІФА (міні- футбол). Ці види спорту часто плутають, але між ними є відмінності. Футзал АМФ наближений до великого футболу, у ньому дозволені підкати, контактна гра, м’яч із ауту вводять руками. У фут залі ФІФА гру будують на комбінаціях пасів. Футзал виник на початку 1930 –х років у Монтевідео (Уругвай). 1982 року було проведено перший чемпіонат світу.
Пляжний футбол
Болотний футбол – різновид футболу, що є популярним у Скандинавії. Винахідником болотного футболу вважають лижника Е. Ромппайнена. Правила болотного футболу схожі на правила традиційного футболу, тільки гру проводять на болоті , команда складається з 5 гравців і воротаря; матч триває 2 тайми (по 13 хв.); штрафні удари виконують «із рук» та ін.. Чемпіонати світу проводять щорічно з 1989 року в Хюрюнсалмі (Фінляндія) на стадіоні «Vuorisuo»