Інструкція до лабораторного заняття з теми: "Створення запитів та зв’язків"

Про матеріал
Тема лабораторного заняття «Створення запитів та зв’язків». Мета - сформувати вміння створювати запити та зв’язки між таблицями. Зокрема, навчитися створювати запити, формульні розрахунки, які пов’язані з предметами: «Економіка», «Фінанси», «Планування та організація діяльності підприємств».
Перегляд файлу

Лабораторне заняття  11

Тема:  Створення запитів та зв’язків

Мета: набути навичок при створюванні запитів та зв’язків між таблицями; розробити головну кнопочку форму бази даних.

Матеріально – технічне оснащення:

1.      індивідуальні завдання;

2.      комп’ютер.

 

Хід роботи:

Увага! Під час роботи за комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки

І. Вхідний контроль:

Дати відповідь на запитання:

 

  1. Назвіть різницю між запитами і фільтрами.
  2. Для розв’язання яких задач створюють форми?
  3. Для чого необхідно встановлювати зв’язки між елементами таблиць баз даних?

 

Тестовий контроль знань

 

Відкрити папку на робочому столі «Вхідний контроль». Внести свої дані  і розпочати тестування

 Тест виконаний у програмі  EasyQuizzy, містить різні типи запитань: вибір декількох варіантів відповідей, вибір однієї відповіді, встановлення відповідності.

 

Результати тестування заносяться у таблицю оцінювання студентів.

 

ІІ. Основні поняття:

 

Переважна більшість реальних баз даних складається з декількох зв’язаних таблиць. Для створення зв’язків між таблицями СУБД Access має спеціальне діалогове вікно, яке називається Схема данных.

Інтерфейс завдання зв’язків між полями у схемі заснований на „перетягуванні” (переміщенні при натиснутій лівої кнопки миші) вибраного поля та „накладуванні” його на те поле, з яким повинен бути встановлений зв’язок. Виділяють декілька типів зв’язків між таблицями у схемі:

Тип зв’язку

Характеристика

„один-до-одного” (1:1)

одному значенню поля в одній таблиці відповідає тільки одне значення поля в іншій.

„один-до-багатьох” (1:)

одному значенню поля в одній таблиці відповідає декільком (одній чи більше) значень в іншій.

Запити використовуються для перегляду, зміни й аналізу даних різними способами.

В Microsoft Access є декілька видів запитів:

Тип запиту

Характеристика

Запит на вибірку

Тип запиту, прийнятий за замовчуванням. Здійснює вибірку даних, які відповідають вказаним умовам відбору, з одної або декількох таблиць

Запит на зміну

Група запитів, об'єднаних однією загальною властивістю: за допомогою таких запитів можна відразу змінити цілий набір записів

Перехресний запит

Перехресний запит — це таблиця, у якій дані упорядковані по двох категоріях Заголовки як рядків, так і стовпців результуючої таблиці перехресного запиту визначаються на підставі значень полів, а не їхніх назв.

Запит з параметром

Спеціальний "інтерактивний" тип запиту: перш, ніж запит буде виконаний, на екран ви водиться діалогове вікно з запрошенням ввести один чи ряд параметрів. Запит, таким чином, допускає деяку модифікацію при кожному своєму запуску, що дуже зручно, наприклад, при генеруванні місячних чи квартальних звітів про доходи підприємства

Запит SQL

При побудові запиту в режимі конструктора програма Access автоматично генерує відповідну запиту інструкцію мовою SQL (Structured Query Language — мова структурованих запитів), що використовується для створення запитів, маніпулювання даними в таблицях.

 

Довідковий матеріал

Умова на значення

Повідомлення про помилку

<> 0

Потрібне ненульове значення.

> 1000 Or Is Null

Допускаються пусті значення або значення, що перевищують 1000.

Like "A????"

Значення повинне містити 5 символів і починатися з «A».

>= #1/1/12# And <#1/1/13#

Або Between #1/1/12# and #1/1/13#

Потрібна дата, що відноситься до 2012 р.

Between #1/1/12# and Date ()

Потрібна дата в діапазоні від 01.01.2012р. до поточної дати

 

Для ПОШУКУ значень полів, записів або імен файлів допускається застосування наступних символів у діалогових вікнах Пошук і Заміна або в запитах, командах і вираженнях.

Умова на значення

Повідомлення про помилку

Like "С*"

Імена починаються з літери с

Like "[А-Д]*"

Імена знаходяться в діапазоні від А до Д

Like "*тр*"

Імена містять сполучення літер

Like "????"

Імена складаються з чотирьох чисел

 

ІІІ. Виконання практичної частини

Завдання 1. Створення зв’язків між таблицями.

Відкрийте базу даних «Торгівельний центр», створену на попередніх лабораторних заняттях і створити  між таблицями відповідні зв’язки:

 

Для цього:

1) відкрийте вікно Схема данных за допомогою команди Сервис - Схема данных або натисніть кнопку .

2) при відкритті вікна Схема данных одночасно відкриється вікно Добавление таблицы , у якому необхідно добавити всі таблиці  даної БД.

3) потім перетягуючи лівою кнопкою миші з’єднайте відповідні поля  всіх таблиць БД. При цьому на екрані відкриється вікно діалогу Изменение связей, у якому варто вказати необхідність забезпечення цілісності даних:

4) збережіть зміни, натиснувши на кнопку із зображенням дискети та закрийте вікно Схема данных.

Завдання 2. Створення запитів.

  1.     Створити запит  «Клієнти Конотопа».

Знайти всіх клієнтів з м. Конотоп , які зробили замовлення більше 5 товарів за листопад місяць 2014року.

Для цього:

  1.    Виділить у базі даних об’єкт Запросы та виберіть Создание запроса в режиме конструктора. Після цього з’явиться вікно конструктора запитів  в якому необхідно обрати таблиці, на основі яких будується запит. В даному випадку використовуються таблиці: Клієнти, Замовлення, Товар.
  2.          Додайте в бланк запиту таблиці
  • Клієнти ( код клієнта, прізвище, ім'я, Адреса),
  • Товар (Назва товару),
  • Замовлення( Кількість, Дата замовлення).

Введіть у поля Условия отбора відповідні умови :

 

Відправити запит на виконання натиснувши

  1. Відібрати товари, які замовили в магазині  за місяць. Створити запит «Реалізація товарів», використовуючи таблиці:
  • Товар (Код товару,  Назва товару,  Ціна),
  • Замовлення  ( Кількість).

Побудувати за результатами запиту діаграму.

  1. Встановити вклад кожного клієнта у прибуток підприємства.

 Створити запит «Частка клієнта» використовуючи таблиці:

  • Клієнти (Код клієнта, Прізвище, Ім’я),
  • Товар( Назва товару, Ціна),
  •  Замовлення (Кількість).

 Створити обчислювальне поле «Вартість»:[Кількість]*[Ціна].

Побудувати за результатами запиту діаграму.

  1. Визначити прибуток, який отримав магазин за місяць, з кожного товару. Створити запит «Виручка» використовуючи таблиці:
  • Товар ( Назва товару, Ціна, Оптова ціна,),
  • Замовлення (Кількість, Дата замовлення.).

Створити обчислювальне поле «Виручка» : іна]-[Оптова ціна].

Побудувати за результатами запиту діаграму.

  1. Зробити знижку 20% на товар одного з виробників, кількість продажу яких не перевищила 5 . Створити запит «Знижка» використовуючи таблиці:
  • Товар (Код товару,  Назва товару, Ціна),
  • Замовлення (Кількість).

Створити обчислювальне поле  «Знижка»: [Ціна]*0,2

  1. Зробити параметричний запит «Виробник», для знаходження товарів певного виробника

Ввести умову відбору  [Виробник]

Завдання 3. Створення головної кнопочної форми

Створити головну кнопочку форму.  Вона повинна мати такі елементи:

  • вхід до всіх форм та звітів БД. 
  • відкриватися з головної кнопочної  форми.

ІV. Висновки:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Схема оцінювання

Назва етапу роботи

Кількість балів

За правильно виконане завдання

Бал студента

Тести

5

 

Створення зв’язків

2

 

Запит 1

2

 

Запит 2

2

 

Запит 3

2

 

Запит 4

2

 

Запит 5

2

 

Запит 6

2

 

Створення головної кнопочної форми

6

 

Всього балів

25

 

Кількість отриманих балів

Оцінка

Оцінка студента

0 – 7

2

 

8 - 13

3

14 - 22

4

23 - 25

5

 

1

 

doc
Додано
10 червня
Переглядів
132
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку