Інструктивна картка дистанційного навчання з біології. Тема уроку: Сенсорні системи смаку та нюху

Про матеріал
Інструктивна карта дистанційного уроку (За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита). Тема уроку: Сенсорні системи смаку та нюху Мета: сформувати знання про особливості будови та функцій сенсорної системи смаку та нюху, уміння пояснювати механізм сприйняття смаків та запахів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Перегляд файлу

8-а. 16 березня 2020 рік. 8-б клас. 19 березня 2020 рік

Підручник:

Соболь В.І. Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Камянець-Подільський : Абетка, 2016. – 288 с. : іл.

Інструктивна карта дистанційного уроку

(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).

Тема уроку: Сенсорні системи смаку та нюху

Мета: сформувати знання про особливості будови та функцій сенсорної системи смаку та нюху, уміння пояснювати механізм сприйняття смаків та запахів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.

Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати § 45, стор. 197-199.

  1. Записати визначення основних понять з теми:

Нюхова сенсорна система – сукупність чутливих анатомічних утворів, що забезпечують сприйняття хімічних летких подразнень і формування нюхових відчуттів.

Смакова сенсорна система – сукупність чутливих анатомічних утворів, що забезпечують сприйняття хімічних подразнень  і формування смакових відчуттів.

Нюх – сукупність процесів у нюховій сенсорній системі, що здійснюють сприйняття хімічної інформації повітря.

Смак – сукупність процесів у смаковій сенсорній системі, що здійснюють сприйняття хімічної інформації їжі.

 

  1. Користуючись матеріалом підручника, заповнити таблицю 1. «Відділи нюхової та смакової сенсорних систем»

 

Таблиця 1. Відділи нюхової та смакової сенсорних систем

 

Відділ

Нюхова сенсорна система

Смакова сенсорна система

Периферичний відділ

 

 

Провідниковий відділ

 

 

Центральний відділ

 

 

 

  1.                   Опрацювати інформацію щодо сприйняття запахів*.

 

  1. Найбільш визнаною для пояснення механізмів сприйняття речовин є стереохімічні теорія запахів: «ключ» – це структура пахучої речовини, а «замок» – структура білка в мембрані війок нюхових рецепторів. При співпаданні пахучої речовини і рецепторних білків нюховий рецептор збуджується, виникають нервові імпульси, які надходять до головного мозку, де і формуються нюхові відчуття.
  2. Нюхові відчуття формуються в нюховій зоні і є індивідуальними.
  3. Нюх можна тренувати.
  4. На відчуття запаху впливають концентрація пахучої речовини, температура, вологість, відчуття голоду, забрудненість повітря, стан здоров’я тощо.
  5. Нюхова система швидко звикає до запахів.
  6. Багато пахучих речовин, крім відчуття запаху, викликають відчуття холоду, наприклад, ментол.

 

* - Соболь В.І. Біологія. Довідник, тестові завдання. Повний повторювальний курс, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання / В. Соболь. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 796 с.

 

  1.                   Опрацювати інформацію щодо сприйняття смаків*.

 

  1. Найбільш визнаною для пояснення механізмів сприйняття речовин є стереохімічні теорія запахів, механізм якої подібний до механізму сприйняття подразнень нюховими рецепторами.
  2. Смакові відчуття є індивідуальними.
  3. Смак можна тренувати.
  4. На відчуття смаку впливають емоції, концентрація речовин, температура.
  5. Виділяють різні типи смакових відчуттів: солоного, кислого, солодкого, гіркого.
  6. Багатьом природним подразникам властиві змішані смакові відчуття: наприклад, апельсин – кисло-солодкий смак, грейпфрут – кисло-солодко-гіркий.

* - Соболь В.І. Біологія. Довідник, тестові завдання. Повний повторювальний курс, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання / В. Соболь. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 796 с.

 

  1.                   На рисунку 1. позначити смакові зони язика людини: кисле, солоне, солодке та гірке.

Результат пошуку зображень за запитом карта языка человека

Рис. 1. Смакові зони язика людини

Домашнє завдання:

  1. Опрацювати § 45, стор. 197-199.
  2. Опрацювати інструктивну картку до уроку.
  3. Завдання зворотнього зв’язку: надіслати фото або скрін даної інструктивної картки, де передбачено вашу самостійну роботу над завданнями. Спілкуємося в вайбері (0666054557) або через електронну адресу: ekotkalo7@gmail.com
  4. Обов’язкове завдання до виконання: дотримуватися основних заходів профілактики поширення хвороби, берегти себе та своїх рідних! Не хворіти!
docx
Додано
26 березня 2020
Переглядів
1254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку