8-а. 16 березня 2020 рік. 8-б клас. 19 березня 2020 рік
Підручник:
Соболь В.І. Біологія : підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Валерій Соболь. – Кам’янець-Подільський : Абетка, 2016. – 288 с. : іл.
Інструктивна карта дистанційного уроку
(За можливістю та бажанням можна роздрукувати й працювати безпосередньо на картці. У такому випадку всі інструктивні картки прикріпити до робочого зошита).
Тема уроку: Сенсорні системи смаку та нюху
Мета: сформувати знання про особливості будови та функцій сенсорної системи смаку та нюху, уміння пояснювати механізм сприйняття смаків та запахів; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, робити висновки та узагальнювати, уміння самостійно працювати з інформаційними джерелами.
Для початку роботи з інструктивною карткою до уроку треба опрацювати § 45, стор. 197-199.
Нюхова сенсорна система – сукупність чутливих анатомічних утворів, що забезпечують сприйняття хімічних летких подразнень і формування нюхових відчуттів.
Смакова сенсорна система – сукупність чутливих анатомічних утворів, що забезпечують сприйняття хімічних подразнень і формування смакових відчуттів.
Нюх – сукупність процесів у нюховій сенсорній системі, що здійснюють сприйняття хімічної інформації повітря.
Смак – сукупність процесів у смаковій сенсорній системі, що здійснюють сприйняття хімічної інформації їжі.
Таблиця 1. Відділи нюхової та смакової сенсорних систем
Відділ |
Нюхова сенсорна система |
Смакова сенсорна система |
Периферичний відділ |
|
|
Провідниковий відділ |
|
|
Центральний відділ |
|
|
* - Соболь В.І. Біологія. Довідник, тестові завдання. Повний повторювальний курс, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання / В. Соболь. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 796 с.
* - Соболь В.І. Біологія. Довідник, тестові завдання. Повний повторювальний курс, підготовка до зовнішнього незалежного оцінювання / В. Соболь. – Кам’янець-Подільський : ФОП Сисин О.В., 2014. – 796 с.
Рис. 1. Смакові зони язика людини
Домашнє завдання: