Інструктивно - методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному році

Про матеріал
Для використання у роботі вчителям іноземних мов. Нормативно-правове забезпечення НУШ. Ведення шкільної документації. Іноземні мови.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інструктивно - методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання іноземних мов у закладах загальної середньої освіти у 2024/2025 навчальному роціКЗ «ЦПРПП» Козівської селищної ради

Номер слайду 2

Про початок навчального року під час воєнного стану в УкраїніПостанова КМУ № 841 від 23.08.2024 року Визначення структури і тривалості навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форм організації освітнього процесу педагогічною радою закладу освіти в межах часу, передбаченого освітньою програмою. Тривалість канікул у закладах освіти впродовж навчального року не може становити менш як 30 календарних днів. Визначати початок і завершення канікул можуть на місцях, тому рекомендовані дати на новий навчальний рік можуть змінюватися. Орієнтовна структура 2024-2025 н.р.І семестр02.09.2024 – 24.12.2024 (16 тижнів)ІІ семестр13.01.25-30.05.25 (19 тижнів)Канікули: Осінні – 26.10.24-29.10.24 (4 дні)Зимові – 25.12.24-12.01.25 (19 днів)Весняні – 24.03.25-30.03.25 (7 днів)Літні – 01.06.25-31.08.25

Номер слайду 3

Нормативно – правова база: ОЧІКУЄМО!!! Методичні рекомендації МОН України на 2024-2025 навчальний рік. Наказ МОН України від 13.07.2021 року № 813 Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти. Наказ МОНУ від 02.08.2024 року № 1093 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів.»Наказ МОНУ від 08.08.2022 № 707 “Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у закладах загальної середньої освіти в електронній формі” (далі – Інструкція від 08.08.2022 № 707). Наказ МОН України від 09.08.2024 року № 1120 “Про внесення змін до типової освітньої програми 5-9 класів закладів загальної середньої освіти”

Номер слайду 4

Державний стандарт Типові освітні програми

Номер слайду 5

Оцінювання в початкових класах Результат оцінювання особистісних надбань учня/учениці в 1-4 класах рекомендуємо виражати вербальною оцінкою, а об’єктивні результати навчання у 1-2 класах – вербальною оцінкою, у 3-4 класах або вербальною, або рівневою (за вибором закладу). Отже, в початковій ланці застосовується вербальне, формувальне, рівневе і підсумкове річне оцінювання. Річне оцінювання здійснюється на підставі результатів оцінювання протягом року. Результати навчання зазначаються на відповідних сторінках навчальних предметів, використовуючи такі позначення: V , або рівні: П - початковий; С – середній; Д - достатній; В - високий. Прогрес учня протягом року відслідковується за щоденниками педагогічних спостережень та учнівським портфоліо, результатами діагностичних робіт, що мають містити компетентнісно-орієнтовані завдання.

Номер слайду 6

Вхідне діагностування з іноземної мови в 2-4-х класах може бути проведене на початку навчального року з метою засвоєння матеріалу учнями за попередній рік. Завдання для діагностувальних робіт пропонуємо добирати таким чином, щоб результат навчання, який оцінюють на цьому етапі навчання, можна було чітко визначити за результатами виконання завдання.

Номер слайду 7

В початковій школі в кінці семестру немає 4 види контролю, він є протягом семестру під час діагностувальних робіт. Комбінування навчальних завдань у діагностувальних роботах вчитель може здійснювати самостійно. Якщо учня не було в школі в день проведення діагностувальної роботи, то після повернення він не пише діагностувальної роботи.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1 клас2 клас3 клас4 класІ с.ІІ с.І с.ІІ с.І с.ІІ с.І с.ІІ с. Аудіювання   1111111 Читання  111111 Говоріння   1 1 11111 Письмо   111111

Номер слайду 8

Діагностувальні роботи ➢ за результатами опанування певної програмової теми/кількох тем чи розділу протягом навчального року; урахування вікових можливостей учнів, специфіки предмета вивчення; завдання усні, письмові, практичні та завдання, що передбачають виконання роботи з допомогою електронних освітніх ресурсів; зошити для тематичних діагностувальних робіт/аркуші

Номер слайду 9

Відповідно до загальних вимог до ведення класного журналу «Записи в журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою вивчення предмета». Обов’язково записуємо тему уроку та короткий зміст проведеної роботи. №з/п Дата ЗМІСТ УРОКУЗавдання додому1 04/ 09 Я, моя сім’я. Введення лексичних одиниць та мовленнєвих зразків. SB. Ex.5 p.102 06/ 09 Автобіографія. Навчання монологічному мовленню. Написати автобіографію.3 11/ 10 Комплексна діагностувальна робота з теми «My family».(Аудіювання, письмо) 

Номер слайду 10

У Класному е-журналі не записуємо «Тема», «Зошит», «І семестр», «ІІ семестр», «Рік». У випадку відсутності вчителя педагогічний працівник, який його замінює, робить запис дати проведення уроку, теми і домашніх завдань. У графі «Завдання додому» після запису домашнього завдання записує «Заміна», своє прізвище, ініціали та засвідчує запис власним підписом. Заміна уроків у одному класі з одного предмета повинна здійснюватися лише одним вчителем.

Номер слайду 11

Характеристика результатів навчання Мовно-літературна освітня галузь Іноземна мова сприймає з розумінням іноземну мову на слух читає з розумінням іноземною мовою висловлюється іноземною мовою записує слова, речення, короткі повідомлення про себе, на повсякденні теми іноземною мовою У кожній колонці пропонуємо фіксувати стан сформованості обов'язкових результатів навчання (Сформовано - ✓; ще формується - нічого не записувати). Якщо в 3-4 класах використовують рівневу оцінку, то замість позначки ✓ пропонуємо записувати першу букву назви рівня, якому відповідає результат навчання.

Номер слайду 12

Тривалість навчальних занять Визначена Законом України «Про повну загальну середню освіту» 1 клас - 35 хвилин, 2-4 класи - 40 хвилин 5-11класи -45хвилин Наказ МОН України від 25 вересня 2020 року №2205 «Про затвердження Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти» Наказ МОЗ України від 01 серпня 2022 року №1371«Про затвердження змін до деяких наказів Міністерства охорони здоров’я України» (щодо тривалості онлайнуроків для школярів)

Номер слайду 13

Навчально-методичне забезпечення У закладах загальної середньої освіти можe використовуватися лише те навчально-методичне забезпечення, що має відповідний гриф Міністерства освіти і науки України. Перелік рекомендованої літератури затверджується наказом Міністерства освіти і науки України. Із зазначеним переліком можна ознайомитись на сайті Міністерства освіти і науки України mon.gov.ua. Електронні версії підручників

Номер слайду 14

5-7 (8 пілотні) класи НУШ. Іноземні мови.

Номер слайду 15

Модельна навчальна програма „Іноземна мова. 5-9 класи” для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я.,Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М.). Модельна навчальна програма „Іноземна мова. 5-9 класи” для закладів загальної середньої освіти (авт. Зимомря І. М., Мойсюк В. А, Тріфан М. С., Унгурян І. К.,Яковчук М. В.). Друга іноземна мова. 5-9 класи Модельна навчальна програма „Друга іноземна мова. 5-9 класи” для закладів загальної середньої освіти (авт. Редько В. Г., Шаленко О. П., Сотникова С. І., Коваленко О. Я., Коропецька І. Б., Якоб О. М., Самойлюкевич І. В., Добра О. М., Кіор Т. М., Мацькович М. Р., Глинюк Л. М., Браун Є. Л.).

Номер слайду 16

Алгоритм створення власної навчальної програми:– обираємо модельну навчальну програму;– визначаємо кількість годин на рік;– конкретизуємо порядок вивчення тем;– визначаємо кількість годин на вивчення окремої теми. Календарно-тематичне планування є складовою частиною навчальної програми, затверджується разом з програмою педагогічною радою і не потребує у подальшому погодження заступника з НВР. Учитель може змінювати послідовність вивчення тем, не порушуючи логічної послідовності досягнення результатів навчання.

Номер слайду 17

Організація освітнього процесу у 5-7 (8 пілотних) класах, якіздобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базовоїсередньої освіти. Освітній процес організовують у безпечному освітньому середовищі та здійснюють з урахуванням вікових особливостей учнів. Форми організації освітнього процесу визначає педагогічна рада закладу освіти. Навчальне навантаження у типових навчальних планах орієнтоване на «мінімальну» та «максимальну» кількість навчальних годин, відповідно до базових навчальних планів. Державного стандарту ( Додаток 23 ДСБСО ) для вивчення певної освітньої галузі на адаптаційному та предметному циклах навчаннябазової середньої освіти. Години навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами заклад освіти може використовувати на збільшення кількості годин обов” язкових освітніх компонентів (навчальні предмети) до максимальної кількості, або перерозподіляти їх на вибіркові освітні компоненти Рішення про перерозподіл годин між освітніми галузями та освітніми компонентами (навчальними предметами/інтегрованими курсами) ухвалює педагогічна рада навчального закладу.

Номер слайду 18

Номер слайду 19

Типовий навчальний план для 5-9 класів закладів загальної середньоїосвіти з навчанням українською мовою (Додаток 3 до ТОП)

Номер слайду 20

Номер слайду 21

При оцінюванні в 5-9их класах НУШ маємо керуватись Рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-9класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (наказ МОН України №1039 від 02.08.2024 року), Основними видами оцінювання результатів навчання учнів 5-9 класів, що проводяться закладом, є формувальне , підсумкове та державна підсумкова атестація. Критерії оцінювання реалізуються за чотирма рівнями (початковий, середній, достатній, високий). Кожний наступний рівень охоплює вимоги до попереднього, а також додає нові. Критерії оцінювання дають змогу здійснювати оцінювання результатів навчання у 12-бальній шкалі оцінювання.

Номер слайду 22

Підсумкове оцінювання здійснюють періодично. Кількість підсумкових робіт, час їхнього проведення вчитель / учителька може встановлювати самостійно. Підсумкові роботи можуть забезпечувати охоплення одного, декількох або всіх груп результатів, визначених у Державному стандарті, у межах вивченого впродовж певного періоду, і мають забезпечувати об’єктивність оцінювання. Підсумкове оцінювання за семестр здійснюють за групами результатів навчання, що передбачені Критеріями оцінювання за освітніми галузями, з урахуванням різних форм і видів навчальної діяльності. Для формування висновків щодо рівня досягнення обов’язкових результатів навчання за семестр учитель і учителька може запропонувати учнівству: 1) виконати комплексну підсумкову роботу, завдання якої дозволяють установити результати навчання за всіма групами результатів, визначеними в Критеріях оцінювання за освітніми галузями; 2) виконати окремі підсумкові роботи для кожної групи результатів, визначеної у Критеріях оцінювання за освітніми галузями. Відомості, отримані під час підсумкового семестрового оцінювання результатів навчання, застосовують для вироблення навчальних цілей на наступний період, визначення труднощів, що постали перед здобувачами освіти, та коригування освітнього процесу. У Свідоцтві досягнень виставляють семестрові оцінки за групами результатів. На підставі оцінок за групами результатів виставляють загальну оцінку за семестр з кожного навчального предмета / інтегрованого курсу навчального плану освітньої програми закладу освіти. Оцінка за семестр може бути скоригованою. Підсумкове оцінювання за рік не здійснюють. Річну оцінку виставляють на підставі загальних оцінок за І та II семестри або скоригованих семестрових оцінок. Річна оцінка не обов’язково є середнім арифметичним оцінок за І та II семестри. Для визначення річної оцінки потрібно враховувати динаміку особистих досягнень учня і учениці протягом року. Річне оцінювання також може бути скоригованим.

Номер слайду 23

Критерії оцінювання. Мовно-літературна освітня галузь. Іноземні мови.

Номер слайду 24

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Для учнів 8-9 класів - Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти затверджений Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року No 1392 та Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня (базова середня освіта), затверджена наказом МОН від 20.04.2018 No 405. Навчальні програми з іноземних мов для учнів 5-9 класів, затверджені наказом МОН від 07.06.2017 р. No 804. Для учнів 10-11 класів - Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти, затверджений Постановою КМУ від 23 листопада 2011 року No 1392 та Типова освітня програма закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня (профільна середня освіта), затверджена наказом МОН від 20.04.2018 No 408 (у редакції наказу МОН від 28.11.2019 No1493 зі змінами, внесеними наказом МОН від 31.03.2020 No 464). Навчальні програми з іноземних мов для учнів 10-11 класів, затверджені наказом МОН від23.10.2017 р. No 1407.

Номер слайду 29

Основними видами оцінювання з іноземної мови є: поточне, підсумкове: тематичне, семестрове, річне, підсумкова державна атестація Тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання. Окремого оцінювання для виставлення тематичних оцінок не передбачено. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються. Оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов 8-11 класи05.12. Контрольаудіювання 18.12. Контрольговоріння 22.12. Контрольчитання25.12. Контрольписьма

Номер слайду 30

Ведення зошитів У початковій школі (1 – 4 класи) зошити перевіряються після кожного уроку у всіх учнів (вербальним судженням) . У 5-9 класах зошити перевіряються один раз на тиждень. У 10-11 класах ─ один раз на місяць. У 5 - 8 класах ─ по два робочих зошити;У 9-11 класах ─ по одному робочому зошиту; Для виконання діагностувальних робіт заводиться один зошит, також можна використовувати діагностувальні листки і зберігати їх протягом року. Зошити підписуються мовою, якою навчаються. Deutsch. Olena Kit. Klasse 3 «A»Кozova Lyzeum 1 Français. Ivan Petriv. Classe de 5ème AEcole secondaire de Sokernetsya. Ecole primaire 5 d’Oujgorod. Lycée de Bilky. English. Ivan Petriv. Form 5 AShumsk Comprehensive Secondary School|Shumsk General Secondary Education Institution|Shumsk Primary School|Shumsk General Secondary Education Hub School. Shumsk lyceum|Shumsk gymnasium

Номер слайду 31

Вивчення другої іноземної мови Друга ІМ включається до навчального плану освітньої програми за вибором закладу освіти як вибірковий освітній компонент за рахунок годин навчального навантаження для перерозподілу між освітніми компонентами (не менше 2-х годин на тиждень). Кількість начальних годин визначених в навчальному плані на вивчення вибіркових освітніх компоненті не зараховують до маскимального показника по галузі (Додаток 1 ТОП).

Номер слайду 32

Поділ класів на групи здійснюється відповідно до нормативів, затверджених наказом Міносвіти і науки України від 20.02.02 р. No 128 (додаток 2) зі змінами, доповненнями, внесеними наказом Міністерства освіти і науки України від 9 жовтня 2002 року No572, наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 17 серпня 2012 року No 921, наказом Міністерства освіти і науки України від 8 квітня 2016 року No401. При вивченні іноземної що не є мовою навчання, а вивчається як предмет - клас чисельністю понад 27 учнів ділиться на 2 групи. Поділ класів на групи

Номер слайду 33

Навчальна платформа для підготовки вчителів англійської мови. Каталог курсів підвищення кваліфікації на 2024- 2025 н.р. з напрямку Іноземні мови

Номер слайду 34

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Kovalyk Nadia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Хвостенко Валентина Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Гавриленко Наталія
    Вдячна за чудову роботу: лаконічно, структуровано, зрозуміло.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
28 серпня
Переглядів
12130
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку