Інструментальна музика: ансамбль

Про матеріал
Мета: Навчальна: навчати учнів розпізнавати виражальні особливості камерно – інструментальної музики; ознайомити учнів із поняттями «квартет», «ансамбль»; поглибити знання учнів про творчість Василя Барвінського; Розвивальна: розвивати в учнів здатність виявляти та розуміти головну думку літературного твору про музику; Виховна: виховувати критичне та самокритичне ставлення до виконавців музичних творів, кращі моральні цінності особистості.
Перегляд файлу

Урок  22

Тема: Інструментальна  музика: ансамбль

Мета:

Навчальна: навчати  учнів  розпізнавати  виражальні  особливості  камерно – інструментальної  музики; ознайомити  учнів  із  поняттями «квартет», «ансамбль»; поглибити  знання  учнів  про  творчість  Василя  Барвінського;

Розвивальна: розвивати  в  учнів  здатність  виявляти  та  розуміти головну  думку  літературного  твору  про  музику;

Виховна: виховувати  критичне  та  самокритичне  ставлення  до  виконавців  музичних творів, кращі  моральні  цінності  особистості.

Музичний  матеріал: В.Барвінський. Квартет для  двох  скрипок, альта і  віолончелі; В.Філіпенко  «Веснянка»

Наочні  посібники: нотна  хрестоматія; портрет  В.Барвінського; байка  І.Крилова  «Квартет»

Обладнання: ТЗН; дитячі музичні інструменти; фонохрестоматія.

Тип  уроку: комбінований  урок

Хід  уроку:

         Учні  входять  до  класу  під  музичний  супровід «Квартет  для  двох  скрипок, альта і віолончелі В.Барвінського»

1.     Організаційний  момент

Перевірка  готовності  класу  до  уроку. Музичне вітання

2.     Мотивація  навчальної  діяльності

Словами  можна  сказати  багато, і  все  сказане  нами  сприймається  дуже  просто  та  зрозуміло. Тоді  навіщо  людям  музика? Може, вона  зовсім  непотрібна, а якщо  потрібна – то  яка? Для  того  щоб  добре  робити  якусь  справу, необхідні  вміння  та  старанність. А чи потрібне  це  в   музичній  справі? Спробуймо  розібратися  сьогодні  на  уроці.

3.     Актуалізація  опорних  знань

Якщо  ви  відгадаєте  загадки  та  правильно  розв’яжете  кросворд, то дізнаєтеся  назву  одного  з  музичних  інструментів.

 

1

 

 

 

 

 

5

 

2

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.У  лісі народилась, у майстерні робилась, а в руках заспівала. (Скрипка)

2.Це дерево – не полінце: шість дірочок має, весело  співає. (Сопілка).

3.Ну й велика оця скрипка – не можна відвести очей,

   Звук низький, баритональний – це і є …(Віолончель)

4.У нього  три  куточки, а грає як дзвіночки. (Трикутник)

Ключове слово: Альт

4.     Основна  частина

Музика, як і живопис, має  свої  кольори. Як  художник  використовує  велику  кількість кольорів  та  відтінків, так і композитор через  поєднання  різних  музичних  кольорів, тобто  тембрів,  щоб  знайти  новий  колір  звучання, пише  музику  одразу  для  двох, трьох, чотирьох  та  більше  музичних  інструментів.

Робота  з  поняттями

         Виконання  твору  одразу  кількома  музичними  інструментами  називають  ансамблем.

         Ансамблі  можуть  бути  як  вокальними, так й інструментальними  (баяністів  або  скрипалів). Залежно  від  кількості  в  ансамблі  музикантів  він  може називатися  дуетом (двоє  музикантів), тріо (троє музикантів), квартетом (четверо  виконавців).

Робота  з  поняттями

         Квартетом  називають  музичний  твір  для  чотирьох  виконавців  (музикантів  або  співаків). Також  це  група  виконавців  із  чотирьох  осіб. Тобто  квартет – це  або  четверо  виконавців, або  твір, який  вони  виконують.

Розповідь  учителя

         Для  спільного  виконання  (гри  в  ансамблі) від  музикантів  потребуються  особливі  вміння  та  навички  роботи  в  колективі. І  тоді  музика  зачарує  нас  досконалим, витонченим  звучанням  та  багатством  музичних  кольорів.

         Музиці  присвячено  безліч  віршованих  літературних  творів, зокрема  байок, де  висміюються  різні  вади  людських  характерів  і  взаємин. Послухаймо  повчальну  байку  видатного  російського  байкаря  позаминулого  століття  Івана  Крилова  «Квартет».

Учитель читає  байку  І.Крилова «Квартет»

-         Чому  у  музикантів  не  вийшло  ладу  у  виконанні  музики?

-         Скільки  було  виконавців  та  на  яких  інструментах  вони  намагалися  грати?

Слухання  музики

         Оскільки  справжньої  музики  у  горе – квартету  так  і  не  вийшло, послухаймо  справді  красиву  музику – Квартет для  двох  скрипок, альта і віолончелі  Василя  Барвінського. Мелодійне  багатство  музики   Барвінського  знайоме  вам  ще  з  молодших  класів.

-         Який  твір  Василя  Барвінського  ми  слухали  нещодавно?

У  творі  Квартет  для  двох  скрипок, альта  і  віолончелі  В.Барвінського  звучать  ті  самі  музичні  інструменти, на  яких   так і не  спромоглися  зіграти «музики»  з  байки  Івана Крилова: ми  переконаємось,  як  майстерно  звучать  інструменти  струнного  квартету  в  руках  справжніх  музикантів.

Слухання  Квартету  для  двох  скрипок, альта і віолончелі  В. Барвінського

-         Якими  є  характер  прослуханого  твору?

-         Чи  злагоджено  звучить  музика?

Вокально – хорова  робота

Розспівування

Продовження  розучування  пісні В. Філіпенка «Веснянка»

5.     Підбиття  підсумків  уроку

Бесіда

-         Що  називають  ансамблем?

-         Що  таке  квартет?

-         Які  групи  інструментів  ви  знаєте?

-         Що  потрібно  для  того, щоб  ансамблеве  виконання  було  красивим  та  злагодженим?

6.     Домашнє  завдання

Знайдіть  вірші  або  байки  про  музику.

         Учні  входять із класу  під  музичний  супровід  Квартет  для  двох  скрипок, альта і віолончелі В.Барвінського

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
28 березня 2020
Переглядів
1263
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку