12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Інтегрована виховна година " Подорож в країну прав" 3,10 класи

Про матеріал

Інтегрована виховна година " Подорож в країну прав" проводиться з метою ознайомлення молодших школярів, а саме учнів 3 класу з правами дітей. До цієї роботи вчителем првознавства залучаються учні старшого класу з метою обміну знань з вище вказаної теми. Це дасть можливість сприяти поширенню правової культури та освіченості учнів, забезпечить формування цілісної системи уявлень та міркувань, а також виховуватиме правову свідомість та повагу до Закону і Права.

Перегляд файлу

Інтегрована виховна година для учнів 3, 10класів

 

Тема. Подорож в країну Прав

Мета. Розкрити зміст поняття «права», «Конституція», «Конвенція».

          Ознайомити молодших школярів з їх основними правами, закріпити їх

          в пам'яті  дітей. Навчити розпізнавати ситуації, де порушуються

          права дітей, а також вмінню захищати себе при порушенні прав

          дитини. Розвивати культуру дітей, акторську майстерність,

          здібності, виховувати людяність та повагу до законів України. Залучити  

          до цієї роботи учнів старших класів з метою обміну досвідом.

Обладнання. Конституція України, Конвенція ООН прав дитини,

          ілюстрації до теми, плакат « Права дітей», Правове дерево,

          роздатковий дидактичний матеріал.                                                 

                Хід виховної години

Добрий день, любі школярики. Сьогодні ми з вами разом здійснемо цікаву і незабутню подорож до країни прав, а допоможуть нам в цьому учні 10-го класу.                                                                                   То ж часу не гаймо, в країну Прав вирушаймо!

  1.  Мозковий штурм «Сонечко щастя»

На дошці намальоване сонечко з промінчиками, учитель ставить учням запитання:  Що потрібно для дитячого щастя?  Учні висловлюють свої думки ( наприклад любов батьків, піклування,    

відпочинок,іграшки…) Відповіді старшокласники записують на промінчиках сонця. Вкінці учитель підводить до висновку, що для щасливого дитинства необхідно знати і мати свої права.

 

  1. Вірш у виконанні учня 10-го класу

Дитя моє! Бог дав тобі життя,

І щоб ніхто не заподіяв шкоди

Тобі – маленький громадянин,

Бог дав закони нашого народу.

Від дня народження від іменин

Він твій, цей світ широкий за вікном

Ти на життя і щастя маєш право

Під золото блакитним знаменом

Своєї Української держави.

 

Дітки, а ,що таке права, як ви це розумієте? 

Права - це певні можливості, які потрібні дітям, для того,щоб рости і дорослішати. Адже дитина – це людська істота, до досягнення нею 18 років.

  1. Усі права, які мають люди записані в спеціальних правових документах, і зараз старшокласники нам розкажуть про них. Виходять учні 10-го класу з написами « Конституція», «Декларація», «Конвенція» заздалегідь підготувавши інформацію.

4.Старшокласники демонструють виготовлений своїми руками плакат « Права дітей» і зачитують які у дітей є права:

  • Право на життя;
  • Право на медичну допомогу;
  • Право на безпечні умови для життя і здорового розвитку;
  • Право на ім'я та громадянство;
  • Право на працю;
  • Право на відпочинок;
  • Право на житло;
  • Право на свободу слова;
  • Право на отримання інформації;
  • Право на життя з батьками;
  • Право на захист життя та здоров'я;
  • Право на освіту;
  • Право на розвиток талантів;
  • Право на любов та піклування…

 

5. Малята, погляньте, яке у нас правове дерево, але , щоб воно розцвіло яскравими квітами, нам необхідно виконати наступне наше завдання. Старшокласники по черзі зачитують вірші- загадки, а молодші школярі відгадують. Той хто першим відгадає має можливість прикріпити квіточку з написом права на правове дерево.

      Змалку не щастить Данилку

      Звуть його усі « дитинко»,

      « Гей ти хлопчик, чи маля»

      Хто порушив право на            (ім'я )

 

       Мама Дмитрика кохає,

       Доглядає, одягає

       Ще й встигає на роботу

       Бо це право на                      ( турботу)

 

       Лихо трапилось в Ігната-

       Не пустив до школи тато,

       Бо не знав татусь, що діти

        Мають право на                 ( освіту)

 

      Щоб не завдавали шкоди

      Струм , вода, вогонь, негода,

      Висота, хвороба, спека

       Маєш право на                     ( безпеку)

 

      Захворіла Анжеліка –

      Їй дають в лікарні ліки.

      З яким правом справу маєш?

      Як його ми називаєм?         ( право на здоровя)

 

     Від того, що і як їмо,

     Залежить і здоров'я ,

     І навчання,

     Усі ми маєм право на добре     (харчування)

 

6.Малята на адресу нашої школи прийшли листи від казкових героїв, в яких вони просять нашої допомоги, а саме визначити яке ж їхнє право було порушено. Давайте зясуємо. Учні діляться на групи, і кожна група  з допомогою старшокласників опрацьовує ілюстрації, та уривки казок, згодом озвучують свій висновок.

          Наприклад:     Лист від Червоної Шапочки

Любі школярики! Ідучи по дорозі через ліс, до хворої бабусі,

я зустріла вовка. Він сказав, що теж хоче провідати мою бабусю, адже йому так шкода, що вона занедужала. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися, піти різними стежками, хто швидше прийде. А згодом виявилося, що він обманув мене, вдерся в домівку і спричинив бабусі лихо. Малята, як ви вважаєте чи правильно вчинив вовк, яке право було порушено? Далі вчитель звертає увагу на те, щоб діти також були уважними і обережними, не довіряли незнайомцям.

                                     Лист від Попелюшки

Життя з моєю мачухою та сестрами стало нестерпним. Вони примушують усю важку роботу виконувати самій. Я втомлююсь, і зовсім не маю часу, щоб прочитати цікаву книгу, погратись у дворі з друзями. А нещодавно вони придбали собі такі гарні сукні, і вирішили піти на бал, я сподівалася, що і мене покличуть, та марно, мене заставили працювати. Малята, підскажіть, які мої права порушено?

Можна запропонувати і інші казки для обговорення ( Колобок, Івасик Телесик, Вовк і семеро козенят…)

Обговоривши листи учитель підводе до висновку про важливість прав в житті дітей,і як може змінитися життя, коли права порушують.

  1. Ну  а зараз ми проведемо цікаву гру.

            Повторили всі права

            Тож тепер почнеться гра

            Якщо право є в законі

             Дружньо плеснемо в долоні

            А якщо ж його нема.

            В класі буде тишина.

Учням старшокласники по черзі зачитують твердження а вони повинні подумати правильне воно чи ні

  • Усі дітки народжуються рівними в правах.(+)
  • Можна ображати слабших.(-)
  • Ми маємо право не ходити до школи(-)
  • Ми маємо право харчуватися тільки чіпсами(-)
  • Усі діти мають право на любов і турботу(+)
  • Ми маємо право на медичну допомогу(+)
  • Усі мають право красти(-)
  • Ми маємо право на відпочинок (+)
  • Кожна дитина має право на вільне спілкування (+)
  • Ми маємо право на освіту(+)
  1. Сценка учнів 3-го класу

Зайчик: Я маленький зайчик весело стрибаю,

              Бо смачні цукерки у торбинці маю,

              Подивіться, друзі, яка в мене сумка

              Це матусенька мені купила дарунки.

Лисиця: А ну, зайцю, постривай,

              Куди поспішаєш?

              І що це ти, друже, від мене ховаєш?

              Давай сюди сумку, яку ти там маєш,

              І насип в неї цукерки, а то як ударю.

              Не дратуй мене, зайчисько,

              І не зазнавайся,

              Я цариця в цьому лісі, ти не сумнівайся.

 

Автор:  Поскакав малий зайчисько додому скоріше

              Налякався він лисиці і тремтить у лісі.

              А назустріч поспішає ведмедик пухнастий

              І зайчиська він питає, чом плаче вухастий.

Зайчик: Ой, ведмедю, не питай

              Ти про моє горе

              Обікрала мене бідного

              Лисиця сувора.

Ведмедик :  То ж побігли зайчику лисицю спіймаєм

                     І за її витівки добре покараєм.

 

                     Бачу, лисице, закон нарушаєш

                     І дітей маленьких знову ображаєш.

                     А чи знаєш, подруго, що чиниш не гоже

                     Бо закони в нас такі, що скарати можуть.

                     Може і Конвенцію ти ще не читала

                     І про права малюків нічого не знала?

 

Лисиця:      Ой ведмедику такого не чула,

                   Та що ви з дурниці проблему роздули

                    Не треба мені від зайця нічого

                    Та я ж пожартувати хотіла з малого.

Ведмедик: О то ж бо, лисице,

                   Тепер начувайся        

                   Не знаєш законів ,той не наривайся,

                   А ви малюки всі добре учіться

                   З правами своїми усі подружіться!

  1. Гра « Правовий м’ячик»                                       

Малята ви сьогодні дуже добре попрацювали , а на закріплення вивченого ми проведемо гру з правовим м’ячем. Встаємо всі в коло передаючи з рук в руки м’ячик , говорячи такі слова: Ти котись веселий м’ячик далі , далі по руках, у кого залишиться м’ячик , той розказує права. І  в того, в  кого м’ячик зупиняється в руках   називає одне із прав дитини.

 10.    Вірш у виконанні учня 10-го класу

      Дитя моє, права дитини,

      Ти мусиш вивчити сумлінно.

     Це так потрібно, так важливо

     Напевно знати в наші дні:

     Коли з тобою справедливо вчиняють, а коли і ні.

     Тож прочитай, завчи напамять

     Порадь і друзям почитать.

     Хай прочитають тато й мама

     Закони всім потрібно знать! 

11.  Учні 3-го класу

     Ми дякуємо старшокласники,

      що ви до нас прийшли

     І про права дітей усім розповіли

     Тепер ми розумніші

     І знаєм, що і як

     І дружньо обіцяємо, не підведемо вас

     Ми будемо добре вчитись

     Закони поважати

     І неньку Україну

     Ділами прославляти!

12. Тож разом заспіваймо і права свої не забуваймо. Звучить пісня.

13.  Сподіваюся ми всі зрозуміли, як важливо знати про свої  права і вміти їх відстоювати, але також потрібно  пам’ятати і про свої обов’язки. Прагнучи відстоювати свої права, не порушуйте прав інших.

  14. Звучить вірш у виконанні учнів 10-го класу

         Будьте всі щасливі, діти,

         З усмішкою в світ ідіть

         Хай вам щиро сонце світить,

         Всі здоровими ростіть.

                         І на згадку вам даруємо

                         Ми плакатик про права,

                         Щоб завжди ви пам’ятали

                         Це важливі є слова.

        Тож дорослих поважайте,

        Слабших ви не ображайте,

        Із законами дружіть

        І по правилах живіть.                                          

 До нових зустрічей!

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
1 березня 2018
Переглядів
737
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку