Інтегрована виховна година " Подорож в країну прав" проводиться з метою ознайомлення молодших школярів, а саме учнів 3 класу з правами дітей. До цієї роботи вчителем првознавства залучаються учні старшого класу з метою обміну знань з вище вказаної теми. Це дасть можливість сприяти поширенню правової культури та освіченості учнів, забезпечить формування цілісної системи уявлень та міркувань, а також виховуватиме правову свідомість та повагу до Закону і Права.
Інтегрована виховна година для учнів 3, 10класів
Тема. Подорож в країну Прав
Мета. Розкрити зміст поняття «права», «Конституція», «Конвенція».
Ознайомити молодших школярів з їх основними правами, закріпити їх
в пам'яті дітей. Навчити розпізнавати ситуації, де порушуються
права дітей, а також вмінню захищати себе при порушенні прав
дитини. Розвивати культуру дітей, акторську майстерність,
здібності, виховувати людяність та повагу до законів України. Залучити
до цієї роботи учнів старших класів з метою обміну досвідом.
Обладнання. Конституція України, Конвенція ООН прав дитини,
ілюстрації до теми, плакат « Права дітей», Правове дерево,
роздатковий дидактичний матеріал.
Хід виховної години
Добрий день, любі школярики. Сьогодні ми з вами разом здійснемо цікаву і незабутню подорож до країни прав, а допоможуть нам в цьому учні 10-го класу. То ж часу не гаймо, в країну Прав вирушаймо!
На дошці намальоване сонечко з промінчиками, учитель ставить учням запитання: Що потрібно для дитячого щастя? Учні висловлюють свої думки ( наприклад любов батьків, піклування,
відпочинок,іграшки…) Відповіді старшокласники записують на промінчиках сонця. Вкінці учитель підводить до висновку, що для щасливого дитинства необхідно знати і мати свої права.
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі – маленький громадянин,
Бог дав закони нашого народу.
Від дня народження від іменин
Він твій, цей світ широкий за вікном
Ти на життя і щастя маєш право
Під золото блакитним знаменом
Своєї Української держави.
Дітки, а ,що таке права, як ви це розумієте?
Права - це певні можливості, які потрібні дітям, для того,щоб рости і дорослішати. Адже дитина – це людська істота, до досягнення нею 18 років.
4.Старшокласники демонструють виготовлений своїми руками плакат « Права дітей» і зачитують які у дітей є права:
5. Малята, погляньте, яке у нас правове дерево, але , щоб воно розцвіло яскравими квітами, нам необхідно виконати наступне наше завдання. Старшокласники по черзі зачитують вірші- загадки, а молодші школярі відгадують. Той хто першим відгадає має можливість прикріпити квіточку з написом права на правове дерево.
Змалку не щастить Данилку
Звуть його усі « дитинко»,
« Гей ти хлопчик, чи маля»
Хто порушив право на (ім'я )
Мама Дмитрика кохає,
Доглядає, одягає
Ще й встигає на роботу
Бо це право на ( турботу)
Лихо трапилось в Ігната-
Не пустив до школи тато,
Бо не знав татусь, що діти
Мають право на ( освіту)
Щоб не завдавали шкоди
Струм , вода, вогонь, негода,
Висота, хвороба, спека
Маєш право на ( безпеку)
Захворіла Анжеліка –
Їй дають в лікарні ліки.
З яким правом справу маєш?
Як його ми називаєм? ( право на здоровя)
Від того, що і як їмо,
Залежить і здоров'я ,
І навчання,
Усі ми маєм право на добре (харчування)
6.Малята на адресу нашої школи прийшли листи від казкових героїв, в яких вони просять нашої допомоги, а саме визначити яке ж їхнє право було порушено. Давайте зясуємо. Учні діляться на групи, і кожна група з допомогою старшокласників опрацьовує ілюстрації, та уривки казок, згодом озвучують свій висновок.
Наприклад: Лист від Червоної Шапочки
Любі школярики! Ідучи по дорозі через ліс, до хворої бабусі,
я зустріла вовка. Він сказав, що теж хоче провідати мою бабусю, адже йому так шкода, що вона занедужала. Я йому повірила. Ми вирішили позмагатися, піти різними стежками, хто швидше прийде. А згодом виявилося, що він обманув мене, вдерся в домівку і спричинив бабусі лихо. Малята, як ви вважаєте чи правильно вчинив вовк, яке право було порушено? Далі вчитель звертає увагу на те, щоб діти також були уважними і обережними, не довіряли незнайомцям.
Лист від Попелюшки
Життя з моєю мачухою та сестрами стало нестерпним. Вони примушують усю важку роботу виконувати самій. Я втомлююсь, і зовсім не маю часу, щоб прочитати цікаву книгу, погратись у дворі з друзями. А нещодавно вони придбали собі такі гарні сукні, і вирішили піти на бал, я сподівалася, що і мене покличуть, та марно, мене заставили працювати. Малята, підскажіть, які мої права порушено?
Можна запропонувати і інші казки для обговорення ( Колобок, Івасик Телесик, Вовк і семеро козенят…)
Обговоривши листи учитель підводе до висновку про важливість прав в житті дітей,і як може змінитися життя, коли права порушують.
Повторили всі права
Тож тепер почнеться гра
Якщо право є в законі
Дружньо плеснемо в долоні
А якщо ж його нема.
В класі буде тишина.
Учням старшокласники по черзі зачитують твердження а вони повинні подумати правильне воно чи ні
Зайчик: Я маленький зайчик весело стрибаю,
Бо смачні цукерки у торбинці маю,
Подивіться, друзі, яка в мене сумка
Це матусенька мені купила дарунки.
Лисиця: А ну, зайцю, постривай,
Куди поспішаєш?
І що це ти, друже, від мене ховаєш?
Давай сюди сумку, яку ти там маєш,
І насип в неї цукерки, а то як ударю.
Не дратуй мене, зайчисько,
І не зазнавайся,
Я цариця в цьому лісі, ти не сумнівайся.
Автор: Поскакав малий зайчисько додому скоріше
Налякався він лисиці і тремтить у лісі.
А назустріч поспішає ведмедик пухнастий
І зайчиська він питає, чом плаче вухастий.
Зайчик: Ой, ведмедю, не питай
Ти про моє горе
Обікрала мене бідного
Лисиця сувора.
Ведмедик : То ж побігли зайчику лисицю спіймаєм
І за її витівки добре покараєм.
Бачу, лисице, закон нарушаєш
І дітей маленьких знову ображаєш.
А чи знаєш, подруго, що чиниш не гоже
Бо закони в нас такі, що скарати можуть.
Може і Конвенцію ти ще не читала
І про права малюків нічого не знала?
Лисиця: Ой ведмедику такого не чула,
Та що ви з дурниці проблему роздули
Не треба мені від зайця нічого
Та я ж пожартувати хотіла з малого.
Ведмедик: О то ж бо, лисице,
Тепер начувайся
Не знаєш законів ,той не наривайся,
А ви малюки всі добре учіться
З правами своїми усі подружіться!
Малята ви сьогодні дуже добре попрацювали , а на закріплення вивченого ми проведемо гру з правовим м’ячем. Встаємо всі в коло передаючи з рук в руки м’ячик , говорячи такі слова: Ти котись веселий м’ячик далі , далі по руках, у кого залишиться м’ячик , той розказує права. І в того, в кого м’ячик зупиняється в руках називає одне із прав дитини.
10. Вірш у виконанні учня 10-го класу
Дитя моє, права дитини,
Ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
Напевно знати в наші дні:
Коли з тобою справедливо вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напамять
Порадь і друзям почитать.
Хай прочитають тато й мама
Закони всім потрібно знать!
11. Учні 3-го класу
Ми дякуємо старшокласники,
що ви до нас прийшли
І про права дітей усім розповіли
Тепер ми розумніші
І знаєм, що і як
І дружньо обіцяємо, не підведемо вас
Ми будемо добре вчитись
Закони поважати
І неньку Україну
Ділами прославляти!
12. Тож разом заспіваймо і права свої не забуваймо. Звучить пісня.
13. Сподіваюся ми всі зрозуміли, як важливо знати про свої права і вміти їх відстоювати, але також потрібно пам’ятати і про свої обов’язки. Прагнучи відстоювати свої права, не порушуйте прав інших.
14. Звучить вірш у виконанні учнів 10-го класу
Будьте всі щасливі, діти,
З усмішкою в світ ідіть
Хай вам щиро сонце світить,
Всі здоровими ростіть.
І на згадку вам даруємо
Ми плакатик про права,
Щоб завжди ви пам’ятали
Це важливі є слова.
Тож дорослих поважайте,
Слабших ви не ображайте,
Із законами дружіть
І по правилах живіть.
До нових зустрічей!