інтегроване заняття "Хліб"

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ» З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ та МИСТЕЦТВА
Перегляд файлу

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ДИЗАЙН І ТЕХНОЛОГІЇ»

З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ та МИСТЕЦТВА

 (для дітей 3А класу)

 

Наталії ШАРИК,

керівника гуртка «Дизайн і технології»

 

Тема:

«Історія про дівчинку, яка наступила на хліб»

Мета:

 

Забезпечення інтеграції змісту початкової та позашкільної освіти.

Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами виготовлення об’ємної аплікації з паперу, а саме:

навчальна: опанування прийомів виготовлення об’ємної аплікації з паперових смужок у техніці квілінг;

розвиваюча: удосконалення навичок роботи з папером, ножицями та раціонального використання матеріалів;  розвиток дивергентного мислення, інтересу до українських традицій, пізнання процесу виготовлення хлібобулочних виробів;

виховна: виховання дбайливого ставлення до результатів праці людей за творами Г.К. Андерсена; охайності під час роботи; позитивного емоційного ставлення один до одного.

Завдання:

навчити дітей виготовляти аплікації у техніці квілінг;

ознайомити з історію виникнення хлібу;

прививати повагу до праці людей;

сприяти розвитку уміння працювати з іншими на результат, працювати у команді

Тип заняття:

 

засвоєння нових знань, умінь і навичок

Форма заняття:

 

групова

Теоретична робота:

 

перегляд презентації «З лану до столу», проведення дидактичної гри «Родичі хліба»

Обладнання:

паперові смужки для квілінгу, кольоровий папір, клей, ножиці, дерев’яні шпажки

Практична робота:

 

виготовлення об’ємної аплікації «Колосок» з паперових смужок у техніці квілінг

Матеріально-технічне забезпечення заняття:

 

комп’ютер, медіа-проєктор, дошка

План проведення:

 

1. Повідомлення теми і мети.

3. Перегляд презентації «Від лану до столу», обговорення ілюстрацій.

4. Фізкультхвилинка «Паляниця».

5. Дидактична гра «Родичі хліба».

6. Пальчикова гра-руханка «Пшеничечка, пшеничка» для розігріву пальчиків перед практичною роботою.

7. Виготовлення колоска у техніці квілінг.

Навчальна програма:

 

Програми курсів за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів. Варіативна складова Типових навчальних планів. 1–4 класи. Книга 5 / упоряд.  А. Лотоцька, Г. Древаль. – Тернопіль : мандрівець. – 304 с (Схвалено для використання у загальноосвітніх навчальних закладах комісією з педагогіки та методики початкового навчання Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки України (лист ІМЗО

від 02.07.2019 р. № 22.1/12-Г-528).

Використані джерела інформації:

 

  1. Фізкультхвилинка «Паляниця». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=mrSywsx2c6w
  2. Пізнавальне відео «Хліб – усьому голова». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://www.youtube.com/watch?v=Nbg4kWaeYLI
  3. Пальчикова гра-руханка «Пшеничечка, пшеничка». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: http://surl.li/neoia
  4. Ілюстрації до презентації «Як хліб на стіл прийшов». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: URL: https://naurok.com.ua/prezentaciya-do-integrovanogo-uroku-4-klas-yak-hlib-na-stil-priyshov-90941.html

 

 

Перебіг заняття:

 

І. Вступна частина

Вітання:

Добрий день!

(Діти заходять і вітаються. Сідають за робочі місця)

Керівник гуртка:

Діти, сьогодні у нас з вами незвичайне заняття! Ми будемо відгадувати загадки, робити пальчикову гімнастику, грати у гру! І, обов’язково, виготовимо тематичну поробку.

 

Починаємо.

(Перегляд пізнавального відео)

 

ІІ. Основна частина

Керівник гуртка:

Діти, тема нашого заняття захована у загадці. Давайте відгадаємо її?

 

 

В полі ріс я колосистим

На стеблині уродився

А тепер мене ви ріжте

На здоров’я смачно їжте (Хліб)

(Діти слухають і відгадують загадку)

Керівник гуртка:

Так, вірно! Це хліб!

А ви знаєте звідки береться хліб? (Відповіді дітей)

Керівник гуртка

А тепер пропоную виконати веселу фізкультхвилинку «Паляниця»!

(Діти встають і повторюють рухи за ведучим на екрані)

Керівник гуртка:

А зараз ми подивимось презентацію і дізнаємося, який шлях робить хліб, щоб потрапити до нас.

Слайд 1:

«З лану до столу»

(Демонстрація презентації,

обговорення ілюстрацій після кожного слайду)

Слайд 2:

Спочатку треба зорати землю. Раніше ходили за плугом, у який був запряжений кінь, а зараз для оранки землі використовують механізовану техніку.

Слайд 3:

Після цього, землю засівають зерном. У давнину, поле засівали вручну. Тепер це робить спеціальна техніка.

Слайд 4:

Сонечко гріє, дощик поливає, зерно проростає зеленими паростками, які достигають і наливаються соками у золоті колоски.

Слайд 5:

Коли колоски достигають, збирають врожай. Раніше жали серпом, тому цей день назвали жнива (ця назва вживається досі), а зараз для збирання зерна використовують комбайни.

Слайд 6:

Комбайн їде і косить колоски, обмолочує їх, а зерно скидає у вантажну машину, яка перевозить його до елеваторів – спеціальних сховищ, де його зберігають.

Слайд 7:

Раніше колоски молотили ціпами, вимолочуючи зернинки, та везли його в млини, де перетирали жорнами у борошно. Зараз усі ці процеси механізовані.

Слайд 8:

Далі переходимо до найсмачнішого процесу. З борошна, яєць, води або молока і дріжджів замішують тісто. Надають різну форму хлібинам і ставлять пекти у піч. Готові смачні та запашні паляниці та булочки завантажують у машини та везуть до магазинів. А звідти, вони  вже потрапляють до нас на стіл.

Слайд 9:

Ось бачите, хліб на нашому столі з’являється завдяки нелегкій праці людей багатьох професій.

Керівник гуртка:

Пам’ятаєте, як пахне свіжий, гарячий хліб?

(Керівник демонструє свіжоспечений хліб)

Керівник гуртка:

Запам’ятайте, хліб треба шанувати! Хліб – усьому голова!

А тепер пограємо у гру «Родичі хліба». На екрані будуть картинки. Ви маєте назвати продукт, який виготовлений з борошна.

(Діти обирають з двох картинок ту,

на якій зображено вироби з борошна)

Керівник гуртка:

А тепер підготуємо наші пальчики до роботи і разом виконуємо пальчикову гру «Пшеничечка, пшеничка».

(Діти повторюють рухи за ведучим на екрані)

 

ІІІ. Практична частина

Керівник гуртка:

Наші ручки тепер готові до роботи! Давайте пригадаємо історію про дівчинку, яка наступила на хліб? Що їй треба було зібрати, щоб знову стати дівчинкою? (Відповіді дітей)

 

Правильно, колоски! Зараз ми допоможемо їй швидше стати знову дівчинкою і виготовимо колоски з паперових смужок.

(Діти отримують роздатковий матеріал

 для практичної роботи)

Керівник гуртка:

Беремо смужечку, один кінчик закручуємо пальчиками, і з цього місця починаємо скручувати смужку у щільний рол. Але докручуємо не до кінця, залишаємо невеличкий хвостик. Рол приклеюємо до «хвостика», а край «хвостика» надрізаємо ножицями. Вийшла зернинка. За цим зразком виготовляємо 8 зернинок.

(Керівник демонструє, як виготовити колосок,

 діти повторюють)

Керівник гуртка:

Тепер беремо прямокутний папірець і за допомогою дерев’яної шпажки скручуємо у тугу тонку трубочку. Край паперу фіксуємо клеєм.

(Діти виготовляють стебло колоска)

Керівник гуртка:

Тепер беремо аркуш А5 формату жовтого кольору. Складаємо його навпіл 2 рази, олівцем проводимо лінію таким чином, щоб утворити листочок колоска. Листочок колоска довгий і тонкий. Вирізаємо по намальованій лінії. Розкриваємо, вийшло
2 листочка.

(Діти виготовляють листочки колоска)

Керівник гуртка:

До стебла зверху приклеюємо зернята. Спочатку одне, зверху. Нижче друге, один навпроти другого. З протилежної сторони приклеюємо ще два. І так кріпимо усі зернята, чергуючи сторони. (Діти збирають колосок)

Керівник гуртка:

Знизу до стебла приклеюємо листя. Край листочків можна підкрутити за допомогою ножиць або олівця.

(Діти приклеюють листочки)

Керівник гуртка:

Молодці! Ваші колоски готові!

 

Заключна частина

ІV. Завдання

Керівник гуртка:

Сьогодні вам буде незвичайне «домашнє завдання»: запропонуйте вашим рідним визначити які з наведених продуктів виготовлені з борошна, а які ні (желе, кукурудзяні пластівці, морозиво, вафлі, яблуко, млинці, варення).

 

 

V. Рекомендації

Керівник гуртка:

Скориставшись інтернет-ресурсами потрібно визначити, які вироби можна зробити з паперу у техніці квілінг.

 

 

VІ. Висновки

Керівник гуртка:

Сьогодні ви дізналися про довгий шлях, який проходить хліб, щоб попасти до нас на стіл. Про техніку, яка використовується при цьому. Про професії, які потрібні, щоб виростити і приготувати хліб.

А ще власноруч виготовили колоски і зрозуміли, що хліб дістається важкою працею. Тому до нього треба ставитися з повагою.

Дякую, що ви злагодженого працювали у команді та разом виготовили колоски щоб допомогти дівчинці повернутися до мами!

А наше заняття добігає кінця. Прибираємо свої робочі місця, інструменти кладемо на місце.

Дякую за увагу! До наступного заняття!

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Інструкційна карта до практичної роботи

«Колосок»

 

Потрібні матеріали для роботи:

  •          смужки для квілінгу 0,5 мм ширина;
  •          1 аркуш паперу жовтого кольору
    А5 формату;
  •          клей;
  •          інструмент для квілінгу (за бажанням);
  •          ножиці;
  •          дерев’яна шпажка

1700467164244.jpg1700467164223.jpg 

Нарізаємо 12–16 смужок довжиною
18–18,5 см

 

Беремо смужку, скручуємо у щільний рол, не закручуємо смужку до кінця. Залишаємо «хвостик», приблизно, 1-2 см

 

 

 

 

 

 

 

1700467190134.jpg 

1700467190118.jpg 

Приклеюємо рол до смужки таким чином, щоб «хвостик» був вільний

 

 

1700467190088.jpg 

Надаємо форму «крапля» і ножицями робимо часті надрізи на «хвостику»

 

 

1700467190069.jpg 

Таким чином виготовляємо ще
18 зернинок

1700467190050.jpg 

Беремо аркуш, складаємо навпіл

1700467164206.jpg 

З одної половини, за допомогою дерев’яної шпажки, скручуємо трубочку

1700467164172.jpg 

Край паперу фіксуємо клеєм. Це стебло колоска. Гострий край підрізаємо ножицями з обох сторін

 

 

1700467164155.jpg 

Беремо другий аркуш. Складаємо двічі навпіл

 

 

1700468125063.jpg 

Малюємо олівцем половину листочка колоска (листочок довгий і вузький). Увага! Лінію треба малювати таким чином, щоб листочок утворився у місці згину

1700468125052.jpg 

Вирізаємо ножицями по намальованій лінії. Розкриваємо. Вийшло 2 цілих листочка

 

 

 

1700468125041.jpg 

За допомогою ножиць або олівця заокруглюємо кінчики листочків

 

 

 

 

1700468125030.jpg 

До стебла приклеюємо 2 зернинки – одна навпроти другої

 

 

 

 

1700470236005.jpg 

Зверху приклеюємо 1 зернинку – формуємо колосок

 

 

 

1700470235992.jpg 

Наступні 2 зернинки приклеюємо нижче попередніх, але з протилежних сторін

 

 

 

 

 

 

 

 

1700470235980.jpg 

1700470235965.jpg 

Таким чином приклеюємо й інші зернинки, чергуючи їх

 

 

 

1700468125074.jpg 

Знизу до стебла приклеюємо листочки – один навпроти другого

 

Колосок готовий!

 

 

 

1700468125006.jpg 

 

 

1

 

docx
Додано
15 листопада
Переглядів
8
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку