«Подорож з Лего-меном»
(інтегроване заняття з використанням конструктора LEGO в старшій групі)
Програмовий зміст:
- продовжувати формувати уміння рахувати;
- закріпити навички дітей орієнтуватись в просторі, вміння виконувати завдання за словесними вказівками дорослого;
- розвивати логічне мислення, дрібну моторику рук, конструктивні здібності;
- виховувати самостійність, терплячість;
- вчити дітей взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору; виконувати роботу якісно, знаходити та виправляти помилки, вносити корективи;
- розвивати увагу, уяву, образне мислення, комунікативні вміння; формувати здатність до порівняння, аналізу, синтезу і класифікації; уміння відстоювати власні інтереси та переконання;
- сприяти розвитку мовлення;
викликати у дітей бажання досліджувати, експериментувати, вивчаючи вплив повітря на цеглинки конструктора LEGO; формувати вміння розуміти поставлені завдання та виконувати їх, плануючи свою роботу послідовно, системно, розмірковувати, стверджувати чи заперечувати сказане; розвивати мислення, мовленнєву активність, пізнавальний інтерес до природних явищ, зокрема – повітря; виховувати вміння працювати самостійно та в групах, виявляти практичні навички позитивної соціальної поведінки: стриманість, інтерес до експериментально – дослідницької діяльності.
Обладнання: конструктор LEGO (по 5 шт. на кожну дитину різного кольору), картки до гри «ЛЕГО-будиночки», пластикові трубочки для кожної дитини, листок паперу з позначкою «старт» і «фініш».
Попередня робота: виготовлення ЛЕГО-мена (з конструктора), опрацювання програми «Дитина», програми розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний світ гри з LEGO».
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Привітання «Доброго ранку!»
Добрий ранок, діти любі!
Чи усе гаразд в нас в групі?
Ви довкола озирніться,
Одне одному всміхніться,
Нумо, з’єднаймо долоньки свої
і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.
--Від ваших гарних усмішок мені стало дуже тепло. А тепер подаруймо свої усмішки та часточку тепла свого серця нашим гостям. Посміхніться їм. Давайте привітаємося з ними: «Доброго ранку».
Мотивація.
Сьогодні діти, ми будемо грати, подорожувати, малювати і нові знання здобувати.
--З яким настроєм ви сьогодні прийшли на заняття? Давайте його визначимо за допомогою ЛЕГО-конструктора.
2. Вправа «Покажи свій настрій».
Вихователь: У кого гарний настрій – торкніться до червоної цеглинки, у кого сумний настрій – до синьої цеглинки, а в кого помірний, спокійний настрій – до зеленої цеглинки.(чому в тебе сьогодні сумний настрій?)
Основна частина.
Чи хто знає, чи не знає?
Що сьогодні нас чекає?
А сьогодні до діток
Прийшов ЛЕГО-МЕН в дитячий садок. (Діти вітаються )
Вихователь: Чи знаєте ви, діти, де живе ЛЕГО-МЕН? Він живе в казковому ЛЕГО-містечку. Ви коли-небуть там бували? А хотіли б побувати? ЛЕГО-МЕН запрошує вас до себе на гостину в своє містечко.
Дружно всі пофантазуємо і туди ми помандруємо.
У чудове, гарне місто, різнобарвне королівство.
Будинки там стоять чудові, незвичайні, кольорові.
Нам не треба йти далеко, відшукати місто легко.
Ось стежиночка чудова, а сліди на ній кольорові.
По слідам з вами підемо, ЛЕГО-містечко швидко ми знайдемо. (Діти ідуть по доріжці з кольоровими слідами)
Вихователь: Ось ми з вами потрапили до ЛЕГО-МІСТЕЧКА.
(На столі будиночки з конструктора ЛЕГО різних кольорів з цифрами на них від 1 до 5)
І цікава, і грайлива ЛЕГО-ленд країна.
Тут мешканці дружні живуть і завзяті,
Вміють всі спритно рахувати,експерементувати.
Вміють збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.
Вихователь: Давайте завітаємо в гості до будиночку з найменшим номером. Яке це число? Будиночок якого кольору знаходиться під 1?
Завдання в будиночку №1
Гра” Веселі геометричні фігурки ”
(Діти відгадують загадку і викладають відгадки за допомогою цеглинок ЛЕГО)
Він давно знайомий мій,
Кожен кут у нім прямий.
Всі чотири сторони
Однієї довжини. (Квадрат)
- Побудуйте будь – ласка квадрат.
- Скільки цеглинок ви використали будуючи квадрат?
На квадрат я дуже схожий.
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини.
А сусідні — різні. (Прямокутник)
- Що потрібно зробити для того, щоб квадрат перетворити на прямокутник? (докласти ще 2 цеглинки).
- Побудуйте прямокутник, обє’днавшись в пари.
Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...(Трикутник)
- Побудуйте трикутник.
- Перетворіть трикутник на ромб.
- Побудуйте круг. ( Його не можливо побудувати, в нього не має кутів і сторін)
Завдання в будиночку №2
Вправа «LEGO-будиночки» (за столами з картками)
Мета: Орієнтування у просторі.
Хід вправи
Запропонувати викласти на аркуші, на якому намальовані будиночки, де живуть геометричні фігури, п’ять цеглинок LEGO різного кольору у певному порядку . (по середині; над; під ; праворуч; ліворуч від…)
Завдання в будиночку №3
Вихователь: Гарно попрацювали , отож мабуть втомилися , підходьте до мене зараз будем розважатись.
Фізкультхвилинка
Кубик ЛЕГО непростий
Він маленький , чарівний.
Ось цеглиночку візьмемо
На голівку покладемо.
Всі присядемо гарненько
Щоб не впала потихеньку.
Обережненько встаємо
Цеглинку в руки знов візьмемо.
Покладемо на підлогу ,
Знову вирушим в дорогу.
Біля іншої зупинка.
Знов до рук візьмем цеглинку.
З нею весело стрибати
І сусіду дарувати.
Завдання в будиночку №4
У цьому будиночку живуть дружні і привітні ЛЕГО-мешканці.
Що для вас означає слово «дружба»? (відповіді дітей).
Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити,
Тож без друга не прожити.
А ми з вами дружні? Давайте це доведемо і побудуємо конвеєр дружби.
Вправа «Конвейєр дружби»
Діти стоять у колі і передають по колу цеглинку (одного кольору) один одному, рахуючи при цьому до 10.
Завдання в будиночку №5
Припускаю, що дві жовті цеглинки однакового розміру одночасно дістануться фінішу, якщо на них ви будете діяти повітрям через трубочку.
Підсумок заняття.
--Ось ми і в садочку. А тепер станемо в коло, візьмемося за руки і поділимося своїми враженнями від сьогоднішньої подорожі.
--Що вам сподобалося найбільше?
--А що було складним?
--Молодці! Ви були сьогодні уважні, кмітливі та розумні.
--Давайте скажемо «Усім, усім до побачення!»