Інтегроване заняття в старшій групі

Про матеріал
Викликати у дітей бажання досліджувати, експериментувати, вивчаючи вплив повітря на цеглинки конструктора LEGO; формувати вміння розуміти поставлені завдання та виконувати їх, плануючи свою роботу послідовно, системно, розмірковувати, стверджувати чи заперечувати сказане; розвивати мислення, мовленнєву активність, пізнавальний інтерес
Перегляд файлу

«Подорож з Лего-меном»

(інтегроване заняття з використанням конструктора LEGO в старшій групі)

Програмовий зміст:

- продовжувати формувати уміння рахувати;

- закріпити навички дітей орієнтуватись в просторі, вміння виконувати завдання за словесними вказівками дорослого;

- розвивати логічне мислення, дрібну моторику рук, конструктивні здібності;

- виховувати самостійність, терплячість;

- вчити дітей взаємодіяти в процесі спільної діяльності, виражати і пояснювати свою точку зору; виконувати роботу якісно, знаходити та виправляти помилки, вносити корективи;

- розвивати увагу, уяву, образне мислення, комунікативні вміння; формувати здатність до порівняння, аналізу, синтезу і класифікації; уміння відстоювати власні інтереси та переконання;

- сприяти розвитку мовлення;

викликати у дітей бажання досліджувати, експериментувати, вивчаючи вплив повітря на цеглинки конструктора LEGO; формувати вміння розуміти поставлені завдання та виконувати їх, плануючи свою роботу послідовно, системно, розмірковувати, стверджувати чи заперечувати сказане; розвивати мислення, мовленнєву активність, пізнавальний інтерес до природних явищ, зокрема – повітря; виховувати вміння працювати самостійно та в групах, виявляти практичні навички позитивної соціальної поведінки: стриманість, інтерес до експериментально – дослідницької діяльності.

Обладнання: конструктор LEGO (по 5 шт. на кожну дитину різного кольору), картки до гри «ЛЕГО-будиночки», пластикові трубочки для кожної дитини, листок паперу з позначкою «старт» і «фініш».

Попередня робота: виготовлення ЛЕГО-мена (з конструктора), опрацювання програми «Дитина», програми розвитку дитини від 2 до 6 років та методичні рекомендації «Безмежний  світ гри з LEGO».

Хід заняття

І. Вступна частина

1. Привітання «Доброго ранку!»

Добрий ранок, діти любі!

Чи усе гаразд в нас в групі?

Ви довкола озирніться,

Одне одному всміхніться,

Нумо, з’єднаймо долоньки свої

і радо всміхнемось: я – вам, ви – мені.

--Від ваших гарних усмішок мені стало дуже тепло. А тепер подаруймо свої усмішки та часточку тепла свого серця нашим гостям. Посміхніться їм. Давайте привітаємося з ними: «Доброго ранку».

Мотивація.

Сьогодні діти, ми будемо грати, подорожувати, малювати і нові знання здобувати.

--З яким настроєм ви сьогодні прийшли на заняття? Давайте його визначимо за допомогою ЛЕГО-конструктора.

2. Вправа «Покажи свій настрій».

Вихователь: У кого гарний настрій – торкніться до червоної цеглинки, у кого сумний настрій – до синьої цеглинки, а в кого помірний, спокійний настрій – до зеленої цеглинки.(чому в тебе сьогодні сумний настрій?)

Основна частина.

Чи хто знає, чи не знає?
Що сьогодні нас чекає?
А сьогодні до діток
Прийшов ЛЕГО-МЕН в дитячий садок. (Діти вітаються )

Вихователь: Чи знаєте ви, діти, де живе ЛЕГО-МЕН? Він живе в казковому ЛЕГО-містечку. Ви коли-небуть там бували? А хотіли б побувати? ЛЕГО-МЕН запрошує вас до себе на гостину в своє містечко.

Дружно всі пофантазуємо і туди ми помандруємо.

У чудове, гарне місто, різнобарвне королівство.

Будинки там стоять чудові, незвичайні, кольорові.

Нам не треба йти далеко, відшукати місто легко.

Ось стежиночка чудова, а сліди на ній кольорові.

По слідам з вами підемо, ЛЕГО-містечко швидко ми знайдемо. (Діти ідуть по доріжці з кольоровими слідами)

Вихователь: Ось ми з вами потрапили до ЛЕГО-МІСТЕЧКА.

(На столі будиночки з конструктора ЛЕГО різних кольорів з цифрами на них від 1 до 5)

І цікава, і грайлива ЛЕГО-ленд країна.

Тут мешканці дружні живуть і завзяті,

Вміють всі спритно рахувати,експерементувати.

Вміють збагнути все кмітливо, дати відповідь сміливо.

Вихователь: Давайте завітаємо в гості до будиночку з найменшим номером. Яке це число? Будиночок якого кольору знаходиться під 1?

Завдання в будиночку №1

Гра” Веселі геометричні фігурки ”

(Діти відгадують загадку і викладають відгадки за допомогою цеглинок ЛЕГО)

Він давно знайомий мій, 

Кожен кут у нім прямий. 

Всі чотири сторони 

Однієї довжини. (Квадрат)

- Побудуйте будь – ласка квадрат.

- Скільки цеглинок ви використали будуючи квадрат?

На квадрат я дуже схожий.
Маю теж чотири сторони.
Тільки дві з них протилежні —
Однакової довжини.
А сусідні — різні. (Прямокутник)

- Що потрібно зробити для того, щоб квадрат перетворити на прямокутник? (докласти ще 2 цеглинки).

- Побудуйте прямокутник, обєднавшись в пари.

Він не круг і не квадрат
І не прямокутник.
Має тільки три кути
Звуть його ...(Трикутник)

- Побудуйте трикутник.

- Перетворіть трикутник на ромб.

- Побудуйте круг. ( Його не можливо побудувати, в нього не має кутів і сторін)

Завдання в будиночку №2

Вправа «LEGO-будиночки» (за столами з картками)

Мета: Орієнтування у просторі.

Хід вправи

Запропонувати викласти на аркуші, на якому намальовані будиночки, де живуть геометричні фігури, п’ять цеглинок LEGO різного кольору у певному порядку . (по середині; над; під ; праворуч; ліворуч від…)

Завдання в будиночку №3

Вихователь: Гарно попрацювали , отож мабуть втомилися , підходьте до мене зараз будем розважатись.

Фізкультхвилинка

          Кубик ЛЕГО непростий

          Він маленький , чарівний.

          Ось цеглиночку візьмемо

          На голівку покладемо.

          Всі присядемо гарненько

          Щоб не впала потихеньку.

          Обережненько встаємо

          Цеглинку в руки знов візьмемо.

           Покладемо на підлогу ,

           Знову вирушим в дорогу.

           Біля іншої зупинка.

           Знов до рук візьмем цеглинку.

           З нею весело стрибати

           І сусіду дарувати.

 

Завдання в будиночку №4

У цьому будиночку живуть дружні і привітні ЛЕГО-мешканці.

 Що для вас означає слово «дружба»? (відповіді дітей).

Якщо друг у тебе є,

Життя радісним стає.

Разом можна все зробити,

Тож без друга не прожити.   

А ми з вами дружні? Давайте це доведемо і побудуємо конвеєр дружби.

Вправа «Конвейєр дружби»

Діти стоять у колі і передають по колу цеглинку (одного кольору) один одному, рахуючи при цьому до 10.

Завдання в будиночку №5

Припускаю, що дві жовті цеглинки однакового розміру одночасно дістануться фінішу, якщо на них ви будете діяти повітрям через трубочку.

  • У кого жовті цеглинки однакового розміру. Ви проводите експеримент, а всі діти слідкують за дотриманням правил. А правила такі: починати дмухати одночасно, трубочкою до цеглинки не торкатися, перемістити цеглинки від лінії старту до лінії фінішу. 1, 2, 3 – почали.
  • Чи разом фінішували цеглинки? А чому, вони ж однакового кольору та величини? Від чого залежала їх швидкість як ви думаєте? (від сили повітря).
  • А якщо ми візьмемо для експерименту цеглинки різної величини, але однакового кольору, то які ваші припущення яка з цеглинок фінішує першою? Перевіримо ваші припущення та проведемо експеримент з цеглинками різної величини.
  • Як ви думаєте, колір впливає на швидкість руху цеглинок? А що впливає?
  • Ви молодці, дітки, виконали всі завдання від мешканців ЛЕГО-ляндії, але нам вже час повертатися до нашого садочка. Давайте попрощаємося з ЛЕГО-меном: «До побачення!».
  • Повертатися ми будемо тим же самим шляхом.

Підсумок заняття.

--Ось ми і в садочку. А тепер станемо в коло, візьмемося за руки і поділимося своїми враженнями від сьогоднішньої подорожі.

--Що вам сподобалося найбільше?

--А що було складним?

--Молодці! Ви були сьогодні уважні, кмітливі та розумні.

--Давайте скажемо «Усім, усім до побачення!»

 

 

 

 

 

 

 


 

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
4733
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку