Мета: уточнити уяву дітей про домашніх тварин;
розкрити зміст поняття « крилаті вирази»;
формувати соціально-активну позицію з захисту тварин;
розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, мовлення,
артистичні здібності;
виховувати повагу до домашніх улюбленців, почуття
відповідальності за них .
Обладнання: малюнки домашніх тварин: гуски, корови, собаки, качки, півня,
коня, кота, свині, кози, кролика, вівці, барана; заготовки з
картону для малювання у техніці « ліногравюра» розміром
10 х 15 із силуетами домашніх тварин;
мультимедійна презентація
Хід заняття
І Організаційний момент
Я скажу слова « Доброго ранку…» та ім’я одного з вас. Той, кого я назвала, помахає мені рукою – це значить ви почули мене і відповідаєте мені на привітання.
-
Доброго ранку усім дівчаткам! ( Дівчатка махають рукою і відповідають « Доброго ранку!»)
-
Доброго ранку усім хлопчикам! ( Те ж саме роблять хлопчики)
-
Доброго ранку усім тим, хто сьогодні чистив зуби»…
-
Доброго ранку усім, кому подобається погода за вікном! ..
-
Доброго ранку усім, хто любить цукерки! …
-
Доброго ранку усім, хто любить молоко» …
-
Доброго ранку усім, хто хоче знати більше про тварин!...
ІІ Актуалізація знань.
-
Діти, перед вами малюнки тварин. Роздивіться їх і подумайте, як би ви могли їх розподілити? ( Діти повинні розділити тварин на диких і свійських).
-
Сьогодні нас запросили в гості. А хто, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.
- Хто такий? - питаю.
- Гав!
І відтоді, всім скажу,
Я із ГАВОМ тим дружу! (Собака)
-
Хто з хвостиком і з вушками,
В кого лапки з подушками?
Як ступа, ніхто не чує,
Тихо крадучись, полює.
І маленькі сірі мишки
Утікають геть від... (Кішки)
I тихенька, і ласкава.
Песик її стереже,
Баба доїть і стриже.
Має брата баранця,
Називається ... (Вівця)
Як біжу, то в'ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)
Наче діжечка, кругленьке,
Є на рильці п'ятачок,
Замість хвостика — гачок.
Візьмеш в руки хоч на мить —
Мов скажене, верещить.
Краще не чіпайте.
Хто це? Відгадайте! (Порося)
Наставляє грізно ріжки
На великого собаку.
Той сховався з переляку.
А дасте ви їй травиці,
Кухлик чистої водиці —
Молочком вас пригостить.
Хто вона? Ану скажіть! (Кізочка)
Товстобокий, наче бочка?
Любить сіном ласувати,
Молочко дає малятам.
— Будьте, му-му-му, здорові
І подякуйте… (Корові)
-
Здогадались, діти? Так. Ми йдемо у гості до свійських тварин.
-
А де живуть свійські тварини?
-
Як треба поводитися в гостях?
ІІІ Усвідомлення змісту.
-
В старину говорили: « Доброму гостю господар радий».
Український народ здавна славиться своєю гостинністю та хлібом із сіллю.
-
Як ви думаєте, хто з тварин зустрічає нас біля воріт двору?
-
Так. Собака. А чому собаку називають свійською твариною? ( Вона живе поруч з людьми і приносить їм користь: стереже хату).
-
А щоб зайти на подвір’я треба виконати завдання і тільки тоді пес пропустить нас .
-
Спробуйте закінчити прислів’я
-
Без охоти нема ….( роботи)
-
Хто дбає, той і … (має).
-
Хочеш їсти калачі, не сиди на … ( печі).
-
Бджола мала, а й та …(працює).
-
Без труда нема … (плода).
-
Скінчив діло - гуляй … (сміло).
-
Сім раз поміряй - один раз … ( відріж).
-
Собака впевнився, що діти прийшли у гості розумні, добрі. Тому запрошує нас на сільське подвір’я, де хоче познайомити зі своїми друзями.
-
Подивіться уважно, хто це зустрічає нас на ґанку? ( Кішка)
-
Кішка – домашня тваринка? Чому? ( Живе поруч з людьми, приносить користь: ловить мишей). За давнім звичаєм, коли людина вперше заходила у свій ( збудований, куплений) будинок, то попереду впускали кішку.
-
Ось яке завдання підготувала для нас кішка. Ви повинні впізнати тваринку за її силуетом.
-
Добре. Тепер підійдіть до столу і візьміть картку. На картці написане число. Вам потрібно назвати чого у свійських тварин може бути стільки скільки зображено на вашій картці.
Наприклад, 2 ( два роги у корови); 4 ( чотири лапи у собаки) і т.д.
-
Кішка задоволена вашою відповіддю і запрошує вас на руханку.
Руханка
Фізкультхвилинка "Кошенята" http://45minut.ucoz.ua
-
Діти, давайте прогуляємося по подвір’ю. Подивіться, хто це нас вітає? Кролик. Як ви думаєте, а чому у кролика довгі вуха?
А я думаю – це, щоб краще нас чути. У кроликів відмінний слух, нюх і зір. У них майже 360 градусів огляд і вони можуть бачити все навколо не повертаючи голови.
-
Кролик хоче перевірити, чи вмієте ви слухати. Я прочитаю вам завдання лише один раз, а потім ви повинні будете відповісти на поставлені мною запитання. Будьте уважні!
« Вам потрібно зайти на подвір’я будинку номер 16, обійти його зліва, зайти у сарай, відлічити четверту клітку справа. У ній будуть сидіти кролі. Серед них буде чорний кріль кличка якого Роджер. Ви повинні передати йому вітання від троюрідного брата білого кролика Рекса».
Питання
-
Назвіть номер будинку. ( 16)
-
З якого боку потрібно обійти будинок? ( Зліва)
-
З лівої чи правої сторони ви будете відлічувати клітки? ( З правої)
-
Третя чи п’ята клітка вам потрібна? ( Четверта)
-
Якого кольору Роджер? (Чорного)
-
Як звати троюрідного брата Роджера? ( Рекс)
-
Молодці! Подивіться до нас насторожено підходить півень. Якщо ми не виконаємо його завдання, то він може нас і вдарити. Справимося із його завданням.
-
Зараз ми займемося розвитком мовлення. Люди придумали про домашніх тварин багато крилатих фраз ( фразеологізмів), і треба сказати, що вони тонко підмітили особливості характеру свійської тварини. Хоч і називаються ці фрази крилатими, це зовсім не значить, що вони мають відношення тільки до птахів. Крилатими називають фрази, які є влучними, а тому і подобаються людям. Ці фрази, ніби «крила придбали», тобто розлетілися по світі, ставши прислів’ями, приказками.
Завдання
Прояснити значення крилатих фраз .
-
Козел відпущення. (Безневинна жертва, на яку і понині звалюються всі шишки)
-
Як баран на нові ворота. (Дивитися на кого-, що-небудь, виявляючи повне нерозуміння, здивування)
-
Як собака на сіні. (Той, хто сам не користується чим-небудь й іншим не дає)
-
Як з гуся вода. (Кажуть, коли ніщо не хвилює, не чіпає, нічого не діє)
-
Курям на сміх. (Нелогічно, нерозумно; безглуздо, незграбно; смішно)
-
Клювати носом.(Хилити голову, дуже хотіти спати)
metodichka.com.ua
-
Діти, півник залишився задоволеним і побіг до своїх подруг – курочок. А кого ми ще бачимо поряд із півником? ( Гуси, качки, індики)
-
А ми можемо далі пройтися подвір’ям.
-
Ой! А що це? Та це ж куряче пір’ячко.
-
Давайте пограємо у гру « Хто швидше».
-
Утворимо дві команди. Кожна з команд повинна якнайшвидше по черзі перенести куряче пір’ячко не загубивши його. Перемагає та команда, члени якої швидше справляться із завданням. ( Пір’їнку треба перенести на картонному квадраті)
-
Нас вітають дві сестрички. Хто це? ( Це корова і коза)
-
Чому їх називають сестричками?
-
Яку користь приносять ці тварини людям?
-
Корова і коза гостинні господарі. Вони приготували для вас молоко. Хто хоче спробувати? ( Бажаючі діти смакують молоком)
-
Чи відрізняється молоко корови від молока кози. Чим саме?
-
Хто це так верещить? ( Відповіді дітей)
-
Це свиня. А біля неї хто? ( Маленькі поросятка)
-
Кого ще називають поросятками? ( Брудних діточок мами і бабусі так називають)
-
Пропоную пограти у гру « Хто ким був?»
-
Корова? ( Телям)
-
Вівця ( Ягням)
-
Кінь? ( Лошам)
-
Собака? ( Цуценям)
-
Я називаю свійську тварину, а ви говорити, як вони кричать.
Собака ( Гав, гав)
Корова ( Му, му, му)
Курка ( Кудкудах, ко – ко - ко)
Кішка ( Мяв)
Кінь ( Іго- го)
Качка ( Ках,ках)
Гуска ( Ґа,ґа,ґа)
Свиня ( Хрю)
Коза ( Бе, бе)
Півень ( Кукуріку)
-
Ось і настав час нам повертатися до школи. Чи сподобалася вам екскурсія? А на згадку про господарів сільського подвір
![](/uploads/files/52313/45700/48035_html/images/45700.004.png)
давайте зробимо фото. ( Діти підходять до столу, на якому лежать заготовки з картону із зображення свійських тварин для малювання у техніці
«ліногравюра» і обирають одну тварину. На столі знаходить пензлик для тонування, білий аркуш паперу розміром 10 х 15 і чорна туш)
-
Зробіть фотографію домашньої тваринки. ( Діти не знають, як це зробити)
-
Змогли? ( Ні)
-
Чому? ( Не знають, як зробити фотографію за допомогою чорної туші і пензлика для тонування)
-
Що потрібно зробити для того, щоб ми змогли виконати завдання?
( Потрібно познайомитися з новим прийомом малювання)
Відкриття нового
-
Якщо у нас є пензлик для тонування і туш, значить, ми можемо затонувати картку із зображенням домашньої тваринки.
-
Що потрібно зробити далі? ( Прикласти картку з тваринкою до чистого аркушу чи чистий аркуш до карточки з тваринкою)
-
Як зручніше це зробити? ( Прикласти чистий аркуш паперу до картки з твариною)
-
Що треба зробити далі? ( Пропечатати)
-
Чи вийшла у вас фотографія? Вам сподобалося працювати у техніці
« ліногравюра»?
-
Давайте з вами створимо фотовиставку свійських тварин. Підійдіть до дошки і прикріпіть свій малюнок. Тепер всі, хто заходитиме до нашого класу буде милуватися вашими світлинами.
ІV Рефлексія
-
Закрийте очі. Уявіть поруч із собою свого домашнього улюбленця. Відчуйте його любов і відданість. Ваша тваринка довірилася вам, тому бережіть її, любіть, допомагайте, не давайте нікому скривдити її. Не проходьте мимо, коли хтось на ваших очах ображає братів наших менших.
V Підсумок заняття
-
Друзі мої, і насамкінець я пропоную вам пограти. Спробуйте за допомогою міміки і жестів зобразити свого домашнього улюбленця, а ми будемо намагатися відгадати кого ви показуєте.
-
Молодці! Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від сьогоднішнього заняття.