28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Інтегроване заняття з природознавста та образотворчого мистецтва

Про матеріал

Матеріали уроку допоможуть уточнити уяву дітей про домашніх тварин; розкрити зміст поняття « крилаті вирази»; формувати соціально-активну позицію з захисту тварин; розвивати увагу, спостережливість, пам'ять, мовлення, артистичні здібності; виховувати повагу до домашніх улюбленців, почуття відповідальності за них. Завдання цього уроку можна використати і в позакласній роботі з дітьми молодшого шкільного віку.

Перегляд файлу

https://ssl-static-images.ravensburger.com/images/produktseiten/1024/09640_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:     уточнити уяву дітей про домашніх тварин;

            розкрити зміст поняття « крилаті вирази»;

            формувати соціально-активну позицію з захисту тварин;

            розвивати увагу, спостережливість, пам’ять, мовлення,

            артистичні   здібності;

            виховувати повагу до домашніх улюбленців, почуття              

           відповідальності  за них .

Обладнання: малюнки домашніх тварин: гуски, корови, собаки, качки, півня, 

                         коня, кота, свині, кози, кролика, вівці, барана; заготовки з 

                         картону для малювання у техніці « ліногравюра» розміром

                        10 х 15 із силуетами домашніх тварин;

                     мультимедійна презентація

 

Хід заняття

 

І Організаційний момент

Я  скажу слова  « Доброго ранку…» та ім’я одного з вас. Той, кого я назвала, помахає мені рукою – це значить ви почули мене і відповідаєте мені на привітання.

  • Доброго ранку усім дівчаткам! ( Дівчатка махають рукою і відповідають « Доброго ранку!»)
  • Доброго ранку усім хлопчикам! ( Те ж саме роблять хлопчики)
  • Доброго ранку усім тим, хто сьогодні чистив зуби»…
  • Доброго ранку усім, кому подобається погода за вікном! ..
  • Доброго ранку усім, хто любить цукерки! …
  • Доброго ранку усім, хто любить молоко» …
  • Доброго ранку усім, хто хоче знати більше про тварин!...

ІІ Актуалізація знань.

  • Діти, перед вами малюнки тварин.  Роздивіться їх і подумайте, як би ви могли їх розподілити?  ( Діти повинні розділити  тварин на диких і свійських).
  • Сьогодні нас запросили в гості. А хто, ви дізнаєтеся, коли відгадаєте загадки.
  • Він стояв хвостом махав.

- Хто такий? - питаю.

- Гав!

І відтоді, всім скажу,

Я із ГАВОМ тим дружу!  (Собака)

 

  • Хто з хвостиком і з вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує,

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від...    (Кішки)

 

  • I мала, і кучерява,

I тихенька, і ласкава.

Песик її стереже,

Баба доїть і стриже.

Має брата баранця,

Називається ...          (Вівця)

 

  • Я великий, я красивий,

      Як біжу, то в'ється грива.

Хвіст у мене довгий-довгий,

Хвіст у мене, мов шовковий.    (Кінь)

 

  • Рожевеньке та жирненьке,

Наче діжечка, кругленьке,

Є на рильці п'ятачок,

Замість хвостика — гачок.

Візьмеш в руки хоч на мить —

Мов скажене, верещить.

Краще не чіпайте.

                       Хто це? Відгадайте!      (Порося)

 

  • Має дуже прудкі ніжки,

Наставляє грізно ріжки

На великого собаку.

Той сховався з переляку.

А дасте ви їй травиці,

Кухлик чистої водиці —

Молочком вас пригостить.

Хто вона? Ану скажіть!       (Кізочка)

 

  • Хто пасеться на лужочку

Товстобокий, наче бочка?

Любить сіном ласувати,

Молочко дає малятам.

— Будьте, му-му-му, здорові

І подякуйте…                 (Корові)

 

 

  • Здогадались, діти? Так. Ми йдемо у гості до свійських тварин.
  • А де живуть свійські тварини?
  • Як треба поводитися в гостях?

 

ІІІ Усвідомлення змісту.

  • В старину говорили: « Доброму гостю господар радий».

Український народ здавна славиться своєю гостинністю та хлібом із сіллю.

  • Як ви думаєте, хто з тварин зустрічає нас біля воріт двору?
  • Так. Собака. А чому собаку називають свійською твариною? ( Вона живе поруч з людьми і приносить їм користь: стереже хату).
  • А щоб зайти на подвір’я треба виконати завдання і тільки тоді пес пропустить нас .
  • Спробуйте закінчити прислів’я
  • Без охоти нема ….( роботи)
  • Хто дбає, той і    (має).
  • Хочеш їсти калачі, не сиди на … ( печі).
  • Бджола мала, а й та  …(працює).
  • Без труда нема …  (плода).
  • Скінчив діло - гуляй  … (сміло).
  • Сім раз поміряй - один раз … ( відріж).
  • Собака впевнився, що діти прийшли у гості розумні, добрі. Тому запрошує нас на сільське подвір’я, де хоче познайомити зі своїми друзями.
  • Подивіться  уважно, хто це зустрічає нас на ґанку?  ( Кішка)
  • Кішка – домашня тваринка? Чому? ( Живе поруч з людьми, приносить користь: ловить мишей). За давнім звичаєм, коли людина вперше заходила у свій ( збудований, куплений) будинок,  то попереду впускали  кішку.
  • Ось яке завдання підготувала для нас кішка. Ви повинні впізнати тваринку за її силуетом.

Картинки по запросу картинки силуети свійських тварин

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Добре. Тепер підійдіть до столу і візьміть картку.  На картці написане число. Вам потрібно назвати чого у свійських тварин може бути стільки скільки зображено на вашій картці.

Наприклад,  2 ( два роги у корови); 4 ( чотири лапи у собаки) і т.д.

  • Кішка задоволена вашою відповіддю і запрошує вас на руханку.

Руханка

Фізкультхвилинка "Кошенята"  http://45minut.ucoz.ua

 

  • Діти, давайте прогуляємося по подвір’ю. Подивіться, хто це нас вітає? Кролик. Як ви думаєте, а чому у кролика довгі вуха?

А я думаю – це, щоб краще нас чути.  У кроликів відмінний слух, нюх і зір. У них майже 360 градусів огляд і вони можуть бачити все навколо не повертаючи голови.

  • Кролик  хоче перевірити, чи вмієте ви слухати. Я прочитаю вам завдання лише один раз, а потім ви повинні будете відповісти на поставлені мною запитання. Будьте уважні!

« Вам потрібно зайти на подвір’я будинку номер 16, обійти його зліва, зайти у сарай, відлічити четверту клітку справа. У ній будуть сидіти кролі. Серед них буде чорний кріль кличка якого  Роджер. Ви повинні передати йому вітання від троюрідного  брата білого кролика  Рекса».

Питання

  • Назвіть номер будинку. ( 16)
  • З якого боку потрібно обійти будинок? ( Зліва)
  • З лівої чи правої сторони ви будете відлічувати клітки? ( З правої)
  • Третя чи п’ята клітка вам потрібна? ( Четверта)
  • Якого кольору Роджер? (Чорного)
  • Як звати троюрідного брата Роджера? ( Рекс)
  • Молодці!  Подивіться до нас насторожено підходить півень. Якщо ми не виконаємо його завдання, то він може нас і вдарити. Справимося із його завданням.
  • Зараз ми займемося розвитком мовлення. Люди придумали  про домашніх тварин багато крилатих фраз ( фразеологізмів), і треба сказати, що вони тонко підмітили особливості характеру свійської тварини. Хоч і називаються ці фрази крилатими, це зовсім не значить, що вони мають відношення тільки до птахів. Крилатими називають  фрази, які є влучними, а тому і подобаються людям. Ці  фрази, ніби  «крила придбали», тобто розлетілися по світі, ставши прислів’ями, приказками.

Завдання

Прояснити значення крилатих фраз .

 

  • Козел відпущення. (Безневинна жертва, на яку і понині звалюються всі шишки)
  • Як баран на нові ворота. (Дивитися на кого-, що-небудь, виявляючи повне нерозуміння, здивування)
  • Як собака  на сіні. (Той, хто сам не користується чим-небудь й іншим не дає)
  • Як з гуся вода. (Кажуть, коли ніщо не хвилює, не чіпає, нічого не діє)
  • Курям на сміх. (Нелогічно, нерозумно; безглуздо, незграбно; смішно)
  • Клювати носом.(Хилити голову, дуже хотіти спати)

metodichka.com.ua

  • Діти, півник залишився задоволеним і побіг до своїх подруг – курочок. А кого ми ще бачимо поряд із півником? ( Гуси, качки, індики)
  • А ми можемо далі пройтися подвір’ям.
  • Ой! А що це? Та це ж куряче пір’ячко.
  • Давайте пограємо у гру « Хто швидше».
  •  Утворимо дві команди. Кожна з команд повинна якнайшвидше по черзі перенести куряче пір’ячко не загубивши його. Перемагає та команда,  члени якої швидше  справляться із завданням. ( Пір’їнку треба перенести на картонному  квадраті)
  • Нас вітають дві сестрички. Хто це? ( Це корова і коза)
  • Чому їх називають сестричками?
  • Яку користь приносять ці тварини людям?
  •  Корова і коза гостинні господарі. Вони приготували для вас молоко. Хто хоче спробувати? ( Бажаючі діти смакують молоком)
  • Чи відрізняється молоко корови від молока кози. Чим саме?
  • Хто це так верещить? ( Відповіді дітей)
  • Це свиня. А біля неї хто? ( Маленькі поросятка)
  • Кого ще називають поросятками? ( Брудних діточок мами і бабусі так називають)
  • Пропоную  пограти у гру « Хто ким був?»
  • Корова? ( Телям)
  • Вівця ( Ягням)
  • Кінь? ( Лошам)
  • Собака? ( Цуценям)
  • Я називаю свійську тварину, а ви говорити, як вони кричать.

Собака ( Гав, гав)

Корова ( Му, му, му)

Курка ( Кудкудах, ко – ко - ко)

Кішка ( Мяв)

Кінь ( Іго- го)

Качка ( Ках,ках)

Гуска ( Ґа,ґа,ґа)

Свиня ( Хрю)

Коза ( Бе, бе)

Півень ( Кукуріку)

  • Ось і настав час  нам повертатися  до школи. Чи сподобалася вам екскурсія? А на згадку про  господарів сільського подвір давайте зробимо фото. ( Діти підходять до столу, на якому лежать заготовки з картону із зображення  свійських тварин для малювання у техніці

«ліногравюра» і обирають одну  тварину. На столі знаходить пензлик для тонування, білий аркуш паперу розміром 10 х 15 і чорна туш)

  • Зробіть фотографію домашньої тваринки. ( Діти не знають, як це зробити)
  • Змогли? ( Ні)
  • Чому? ( Не знають, як зробити фотографію за допомогою чорної туші і пензлика для тонування)
  •  Що потрібно зробити для того, щоб ми змогли виконати завдання?

( Потрібно познайомитися з новим прийомом  малювання)

 

Відкриття нового

  • Якщо у нас є пензлик  для тонування і туш, значить, ми можемо затонувати  картку із зображенням домашньої тваринки.
  • Що потрібно зробити далі? ( Прикласти картку з тваринкою до чистого аркушу чи чистий аркуш до карточки з тваринкою)
  • Як зручніше це зробити? ( Прикласти чистий аркуш паперу до картки з твариною)
  • Що треба зробити далі? ( Пропечатати)
  • Чи вийшла у вас фотографія? Вам сподобалося працювати у техніці

« ліногравюра»?

  • Давайте з вами створимо фотовиставку свійських тварин. Підійдіть до дошки і прикріпіть свій малюнок. Тепер всі, хто заходитиме до нашого класу буде милуватися вашими  світлинами.

ІV Рефлексія

  • Закрийте очі. Уявіть поруч із собою свого домашнього улюбленця. Відчуйте його любов і відданість. Ваша тваринка довірилася вам, тому бережіть її, любіть, допомагайте, не давайте нікому скривдити її. Не проходьте мимо, коли хтось на ваших очах ображає братів наших менших.

V Підсумок заняття

  • Друзі мої, і насамкінець я пропоную вам пограти. Спробуйте за допомогою міміки і жестів зобразити свого домашнього улюбленця, а ми  будемо намагатися відгадати кого ви показуєте.
  • Молодці! Поділіться, будь ласка, своїми враженнями від сьогоднішнього заняття.

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку