Інтегроване заняття з української мови
та фінансової грамотності в 5-А класі
Вчителі:
Кирсань О.М.,
вчитель української мови та літератури,
спеціаліст вищої категорії ,
Астапенко О.О.,
вчитель курсу «Фінансової грамотності»,
спеціаліст
Урок № 20/12 Дата: 12.10.2017 Клас: 5-А
Тема уроку: Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності з урахуванням віку та статусу співрозмовника
Задоволення від споживання товарів і послуг.
Мета уроку:
навчальна : навчити п’ятикласників оцінювати діалогічне мовлення щодо його змісту, мовного оформлення, відповідності ситуації спілкування удосконалювати вміння розрізняти товари та послуги; наводити приклади фінансових послуг; сприяти удосконаленню мовленнєво-комунікативних вмінь складати й розігрувати діалоги з урахуванням мети й адресата мовлення, використовувати репліки для стимулювання й підтримання діалогу;
розвиваюча – сприяти розвитку комунікативних вмінь, розвинути просторове мислення, формувати логічність і послідовність при висловлюванні своєї думки, розвивати пізнавальні інтереси в учнів,відповідальне економічне мислення та допитливість;
виховна – виховувати позитивне ставлення до вивчення даної теми, творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, сприяти професійній орієнтації учнів, сприяти вихованню мовної особистості з високою мовленнєвою культурою
Тип уроку: інтегрований українська мова курс фінансової грамотності «Родинні фінанси»
Наскрізна лінія уроку: підприємливість та фінансова грамотність.
Хід уроку
Вчитель української мови Слайд 1
Доброго дня, діти! Сьогодні урок я хочу розпочати такими віршованими рядками:
Бажаю усім, щоб до кожного з вас
Завітало натхнення сьогодні у клас.
Збудило бажання здобути знання,
Щоб потім в житті ви не йшли навмання.
Щоб вам захотілось новеньке пізнати,
Самим научитись та інших навчати.
Тож я побажаю, щоб лінь ви прогнали
І на уроці активними стали!
ІІ. Ознайомлення п’ятикласників з темою, метою уроку
Вчитель української мови
Сьогодні ми з вами відправляємося в морську подорож на паруснику «ДИВОСЛОВО» фіно-мовним океаном, бачу бачу здивування у ваших очах, незвичний океан так? Його назву я впевнена ви зрозумієте далі. Слайд 2
Мета нашої подорожі навчитися будувати діалоги етикетного характеру з використанням синонімів, відтворюючи задоволення споживання товарів та послуг, але мені здається, що я сама не впораюся, тож сьогодні у вас буде 2 капітана я та Оксана Олександрівна, вчитель фінансової грамотності.
А тепер відкрийте ваші бортові журнали, зазначте дату нашої подорожі і познайомтесь з темою та путівкою подорожі.
І перш ніж відправитись в дорогу я пропоную вам ознайомитись з курсом нашого парусника: бухта «Загадкова», острів «Споживання» острів «Орфографічний», острів «Синонімів», затока «Діалогічно-споживча».
Зазначу, працюючи на островах та в бухті, групи за активність та правильні відповіді будуть отримувати скарби, які потім вам допоможуть скласти гарний діалог, кожен з вас повинен зазначити маршрут нашої подорожі стрілочками, які вказують на напрямок нашого парусника.
ІІІ. Актуалізація опорних знань Слайд 3
1. Бесіда-розминка
Яку роль у житті кожного відіграє спілкування?
Як називається розмова двох і більше осіб?
Як називаються слова кожного учасника діалогу?
Як вести діалог? Що таке етикет?
Вчитель фінансової грамотності:
Перша наша зупинка «Бухта «Загадкова» Слайд 4
Відгадайте загадки:
1.Є цей прилад в кожній хаті,
Що це, можете сказати?
Для матусі серіал і футбол для тата
Може скринька ця чудова легко показати! (Телевізор)
2. В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка)
Діти слова відгадки це товари чи послуги?
ІV. Сприйняття і засвоєння матеріалу
Вчитель фінансової грамотності:
Наш парусник прямує до острова «Споживання»
Пригадайте що ми називаємо товаром, що ми називаємо послугою?
Пояснення вчителя фінансової грамотності
Корисність – поняття суб’єктивне, тому практично не піддається точному кількісному виміру. За одиницю корисності приймають умовні одиниці – ютили (від англ.. utilite - корисність). Корисність можна визначати як суб’єктивну (індивідуальну) цінність, яку споживач приписує певному продукту. Це пов’язано з тим, що кожна людина має свою структуру споживання, притаманну тільки їй. Наприклад, для людей зі 100%-ним зором корисність окулярів практично нульова, як і цигарки для тих, хто не курить.
Цінність – це грошова оцінка споживачем корисності блага. Зазвичай вона визначається споживачем так: до ціни кращого з доступних йому альтернативних товарів (ціна такого товару називається ціною байдужості) споживач додає (віднімає) свою грошову оцінку позитивних і негативних відмінностей даного товару від базового (тобто береться за базу).
Цінність має синонім – вартість. Обидва терміни взаємозамінні
Гра з сигнальними картками
Якщо відгадка означає назву товару, учні показують картки жовтого кольору, якщо послуга – зеленого.
Загадка.
Зуби є, а рота немає. (гребінець)
Всіх на світі одягає, але що зшиє – не вдягає (голка)
Ось так дім – одне вікно, кожен день в вікні кіно. (телевізор – це товар, демонстрація телепередач - послуга )
Вчитель української мови:
Шановні мореплавці на горизонті шлюпка, а на ній 2 незнайомці, приймемо їх.
З чим ви до нас завітали?
Татусь зупинився у дверях нашої кімнати. По всій підлозі були порозкидані іграшки.
Які товари були названі у діалозі? Яке задоволення вони подарували дівчинці?
«Мозковий штурм»
Це діалог?
Скільки реплік?
Проаналізуємо діалог відповідно до таблиці на сторінці підручника 252:
Хто спілкувався? Для чого спілкувалися? Де спілкувалися?
Чого в ньому не вистачає з погляду етикетних норм спілкування?
Тому нам час до острова «Орфографічного»
ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА
Пропоную Вам до наступного острова дібратися вплав , піднімаємося, пірнаємо, виринаємо, пливемо брасом, кролем, на спині, пірнаємо, виринаємо і ми з вами на острові Синонімів. Його жителі такі дружні і схожі, що їх інколи важко відрізнити один від одного, але це зробити можна. Що ви про них знаєте?
Попрацюйте в групах доберіть синоніми до слів
Доброго дня
|
Вартість Привіт Щиро вдячний за послугу |
Дякую |
Здравствуй Потрібна Прибуткова |
Цінність |
здоров буть вигідна значущість |
Корисна |
будьте ласкаві Будь ласка |
V. Виконання ситуативних завдань на складання і розігрування діалогів
Наш парусник наблизився до затоки «Діалогічно-споживчої»»
Жителі цієї затоки ввічливі споживачі, які задоволенні товарами та послугами, пропонують вам відтворити їх задоволення від потреб, склавши діалог з 4-6 реплік етикетного характеру відповідно до ситуації:
- ви хочете скористатись послугою прибирання вашої каюти
- вам потрібно придбати сувеніри для ваших рідних
- «У магазині», «У перукарні», «У кафе-ресторані парусника «Дивослово»»
Розігрування діалогів у парах
VI.Підсумок уроку.
Наша подорож добігає кінця, хто зможе пояснити назву нашого океану
Рефлексія, продовж речення
На сьогоднішньому уроці я навчився ……………………., мені сподобалось…………
мені вдалося……………………………………, труднощі в мене викликало ……….., я бажаю своїм однокласникам …………………………
- З яким настроєм ви повертаєтеся додому?
- Намалюйте і покажіть нам смайлики.
Х. Домашнє завдання
Скластид діалог, підготувати повідомлення про улюблену послугу
Додаток № 1