Рекомендації до підготовки інтегрованих уроків- захисту проектів.Ці уроки проводяться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, теорій, ідей, відображених у різних науках та відповідних навчальних предметах. Це уроки інтегрованих зв'язків декількох предметів. Вони дають можливість сформувати і яскравіше уявити навколишні взаємозв'язки і явища. Основний аспект ставиться не тільки на засвоєння певних знань, стільки на розвиток освітнього мислення. Структура таких уроків відрізняється чіткістю, компактністю, стислістю, логічною взаємообумовленістю навчального матеріалу на кожному етапі уроку, великою інформативністю, об' ємністю матеріалу.
Підготовка інтегрованих уроків- захисту проектів
Метод проектів - педагогічна технологія, зорієнтована не на інтеграцію фактичних знань, а на їх застосування і набуття нових (часто шляхом самоосвіти). Активне включення учнів у зміст тих або інших проектів дає можливість засвоїти нові способи людської діяльності в соціокультурному середовищі.
Ці уроки проводяться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, теорій, ідей, відображених у різних науках та відповідних навчальних предметах. Це уроки інтегрованих зв’язків декількох предметів. Вони дають можливість сформувати і яскравіше уявити навколишні взаємозв’язки і явища. Основний аспект ставиться не тільки на засвоєння певних знань, стільки на розвиток освітнього мислення. Структура таких уроків відрізняється чіткістю, компактністю, стислістю, логічною взаємообумовленістю навчального матеріалу на кожному етапі уроку, великою інформативністю, об’ ємністю матеріалу.
Дослідницький проект за змістом може бути:
Найскладнішим для впровадження у навчальний процес дослідницьких проектів є організація цієї діяльності, а особливо підготовчий етап.
Інтегровані уроки-захисту проектів сприяють:
Підготовка до інтегрованих уроків-захисту проектів передбачає:
Під час вивчення теми «Вода» можна провести інтегрований урок-захисту проектів на тему «Вода», в якому беруть участь інші вчителі-предметники.
На попередніх уроках вчителі розділяють учнів 7 класу на групи: “Хіміки”, “Біологи”, “Географи”, отримують випереджувальне завдання з теми “Вода”.
Наприклад:
Група “Хіміки”:
- фізичні властивості води;
- загадки про воду.
Група “Географи”:
- географічне положення океанів;
- водні маси;
Група “Біологи” :
- вода у природі;
- вода — середовище життя.
Проведення нетрадиційних уроків відповідає тенденціям сучасного уроку, зокрема таким, як відмова від авторитарного стилю навчання, курс на ініціативу учнів, увага до вироблення вміння самостійно працювати, обгрунтовано приймати рішення, набувати необхідних життєвих компетенцій.