Інтегровані заняття з профілактики у роботі соціального педагога (Дистанційна освіта в період воєнного стану)

Про матеріал
Інтегровані заняття з профілактики у роботі соціального педагога (Дистанційна освіта в період воєнного стану) Опис досвіду.
Перегляд файлу

Томас Євгенія Анатоліївна,

соціальний педагог

Комунального закладу

 «Новочернещинська гімназія»

Сахновщинської селищної ради

Красноградського району

Харківської  області

 

 

 

Інтегровані заняття з профілактики у роботі соціального педагога

(Дистанційна освіта в період воєнного стану)

 

Профілактична діяльність соціального педагога передбачає попередження проблем, які ще не виникли, подолання проблем безпосередньо перед їх виникненням, втручання в коло існуючих проблем з метою попередження нових. Використання інтегрованих занять в умовах дистанційної освіти в період воєнного стану є однією з форм соціально-педагогічної діяльності як інструменту попередження та профілактики негативних явищ в освітньому середовищі, інформування про наслідки небезпечної та ризикованої поведінки, формування здорового способу життя, підвищення знань з правової освіти, виховання морально-етичних цінностей.

 В умовах воєнного стану є певні труднощі у роботі соціального педагога, так як освітній процес проходить дистанційно, враховуючи реалії сьогодення. Організація дистанційної освіти здійснюється відповідно до нормативних документів, які визначають розклад та тривалість синхронних уроків, тому виникають проблеми у проведенні практичних занять соціальним педагогом з профілактики та просвіти.

Отже, інтегровані заняття можуть бути актуальною формою соціально-педагогічної діяльності соціального педагога у період воєнного стану в умовах дистанційної освіти.

Практичні заняття, побудовані на основі інтеграції, сприяють формуванню системного мислення, комплексному вирішенню освітніх, психолого-педагогічних завдань.

Розглянемо приклад елементів інтегрованого заняття соціального педагога з профілактики при вивченні твору Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути» у 8 класі на уроках української літератури. Повість Н. Бічуї присвячена підліткам, які переживають соціальні та особистісні зміни, що притаманні пубертатному періоду. Пубертатний період – перехідний проміжок між дитинством та дорослим життям, коли у фізичній та емоційній сферах дитини відбуваються суттєві зміни; складний час, який супроводжується важливими для підлітка проблемами: пошук власного «я», підвищення або зниження самооцінки, зміна в поведінці, схильність до правопорушень, конфліктів, тривожності, стресів. Корисні такі заняття на основі інтеграції ще й тим, що учні аналізують поведінку, визначають проблеми, шукають способи  вирішення соціальних конфліктів ніби героїв літературного твору, однак, підсвідомо порівнюють себе з образами, таким чином моделюють власну поведінку або визначають пріоритети для себе з різних питань соціального життя.

Приклади елементів інтегрованих занять соціального педагога

І. «Мозковий штурм». Розділ «Про те, що сталося пізніше». Профілактика правопорушень.

Ситуація з твору: поліцією затримано хлопця, який за заявою мешканки сусідніх будинків, розпивав спиртні напої у компанії двох підлітків

  1. Як ви розцінюєте випадок вживання алкоголю підлітками? До чого може призвести такі вчинки? Які правопорушення здійснили підлітки? З якою метою хлопці вживали алкоголь? Яке може бути покарання?
  2. З якою метою Юлько звернувся до двох хлопців, схильних до девіантної поведінки? (покарати Славка, коли хлопчик повертатиметься ввечері після тренувань). Які могли бути наслідки такого вчинку? Що ви знаєте про хуліганство? Що ви могли б порадити Юлькові з метою попередження ймовірного злочину?
  3. При затриманні підлітків, двоє хлопців втекли, Юлько у відділку поліції назвав себе Славком Беркутою. Які правопорушення здійснює хлопчик? До чого зможе призвести такий вчинок? Яку неправильну дію вчинив співробітник поліції у відділку? (записав у протоколі прізвище та ім’я порушника зі слів хлопця). Яким чином мав себе захищати Славко? (в першу чергу розповісти батькам).
  4. Як ви розумієте поняття «хороша» і «погана» компанія. Як не потрапити в «погану» компанію, під негативний вплив однолітків?

ІІ. Експертні групи, кейс «Пошук власного «я». Розділ «Чотири портрети». Проблема «батьки-діти»

          Група 1 «Юлько Ващук». Завдання для кейсу:

  1. Які принципи сімейного виховання у мами та тата Юлька? Що для батьків було найважливішим ?
  2. З ким з батьків у Юлька довірливіші стосунки?
  3. Уявіть себе Юльком. Як би повели свою розмову з мамою, щоб вона зрозуміла те, що для вас є пріоритетним?
  4. Чому Юлько соромиться своєї мрії, уподобань?

Висновки-поради для Юлька.

Група 2 «Стефко Вус». Завдання для кейсу:

  1. Стефко живе разом з сестричкою та батьком, який вживає алкоголь. Яким чином така ситуація впливає на умови життя та навчання хлопця?
  2. Чи можуть статися випадки домашнього насильства у сім’ї Стефка?
  3. Як вплинула на Стефка втрата бабусі? Що ви знаєте про дитячі травми? Чи можна назвати таку втрату дитячою травмою Стефка?

Висновки-поради для Стефка.

Група 3 «славко Беркута». Завдання для кейсу:

  1.  Які проблеми з самооцінкою у Славка?
  2. Що допомогло Славкові впоратися з хворобою та підвищити свою самооцінку?
  3. Як на Славка впливають стосунки з батьками?
  4. Батько дає пораду Славкові: «Ніколи не намагайся робити щось тільки тому, що роблять інші. Своє шукай». Чи говорять вам подібні слова ваші батьки?

Висновки-поради собі.

 

Отже, використання елементів інтеграції у спільній навчальній та психолого-педагогічній діяльності вчителя та  соціального педагога  сприяє різнобічному розвитку особистості, який спрямований на засвоєння знань, набуття власного досвіду, вироблення навичок критично мислення, самопізнання та самовдосконалення, позитивного ставлення до освітнього процесу, профілактики негативних явищ у підлітковому віці.

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

  1. Соціальні зміни в пубертатному віці дитини. https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/4385/
  2. Слоньовська О.В. Українська література: підручник для 8 класу закладів загальної середньої освіти.
  3. Золотова Г.М. Сутність і зміст профілактики адиктивної поведінки дітей в умовах територіальної громади.

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
7 червня 2023
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку