Інтегрований день на тему: «Мій клас»
Інтегруються предмети: математика, я досліджую світ, трудове навчання
Дослідницькі запитання:
Як знайти свою класну кімнату?
Як почуватися комфортно у класі?
Як створити безпеку і затишок у класі?
Як нам стати класною спільнотою?
Чого ми можемо досягнути спільно?
Завдання інтегрованого дня:
1.Сприяти творчій атмосфері і готовності учнів до навчання.
2.Організувати учнів до ознайомлення із приміщеннями шкільної будівлі та класним середовищем.
3.Навчати активного слухання в умовах усного спілкування.
4.Мотивувати до писемного мовлення як особливої форми спілкування.
5.Навчати взаємодії в парах та групах.
6.Сприяти усвідомленню правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо).
7.Заохотити учнів до покращення класних осередків (озеленення класної кімнати, поповнення бібліотеки).
8.Допомагати дітям виявляти активність і відповідальність у процесі творення класної спільноти, сприяти розвитку дитячого самоврядування. 9.Закласти основи взаєморозуміння, співпраці, згуртування колективу дітей, батьків і вчителів.
Очікувані результати інтегрованого дня:
На кінець дня учні знатимуть:
які приміщення є в шкільній будівлі;
які змістові осередки є в класній кімнаті;
права і обов’язки в учнів та вчителя;
правила безпечної поведінки в класній кімнаті;
умітимуть:
орієнтуватися в шкільній будівлі;
озвучувати власні потреби і довільно пересуватися класом;
уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;
взаємодіяти в парах і групах для досягнення навчальних цілей;
дотримуватися правил безпечної поведінки в приміщеннях школи (класна кімната, їдальня, бібліотека тощо)
Обладнання: листи-маршрути, кольоровий папір, скотч, малюнки-наклейки, мікрофон
І.Етап організації. Мотивації діяльності
1. Ранкова зустріч
1. Ранкова зустріч проводиться на подвір’ї школи (за сприятливої погоди). Привітайтеся. Діти стають у коло і разом з учителькою промовляють вітання, супроводжуючи слава рухами рук.
Доброго ранку, доброго дня,
Бажаєте ви, і бажаю вам я.
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,
Кивають голівки, І сяють усмішки.
Доброго ранку, доброго дня,
Усмішки даруєм і добрі слова.
А тепер побажайте доброго ранку тому, хто стоїть зліва від вас, при цьому звертайтеся одне до одного на ім’я.
2. Вправа «Моя рука і мої пальчики»:
Загніть, будь ласка, свій мізинчик, хто сьогодні гарно виспався?
- Кого зранку збудила рідна і люба вам людина?
- Хто зранку бачив чиюсь посмішку?
- Хто зустрів хоча б одного друга?
ІІ. Етап цілепокладання
1. Спільно з дітьми з’ясовую значення слова «спільнота»:
Гра « Зіпсований телефон»
-яке слово почули?
Що таке спільнота? (це означає, що в нас має бути щось спільне – завдання, які ми виконуємо, вчителька, друзі, спільна класна кімната тощо).
- Чи можна наш клас назвати спільнотою?
- Чому ви так думаєте?
Класна спільнота – це не лише спільнота нашого класу, а ще й гарна, весела спільнота.
ІІІ. Етап цілереалізації
2. Екскурсія школою
1.Загадки:
Як минає тепле літо,
То спішать до неї діти.
Сміх і гам дзвенить довкола
Відчиняє двері …
2.Екскурсія школою.
Полічіть приміщення, коло яких ви будете зупинятися, запам’ятайте розташування «важливих дверей» (наприклад, бібліотека зліва від кабінету директора, їдальня поверхом нижче нашої від класної кімнати і т.д.) та дорогу до класу, бути уважними і спостережливими.
Маршрутний лист, за яким вони будуть рухатися школою.
Після кожного відвіданого приміщення наклейте на «маршрутний лист» наліпку з відповідним малюнком.
- Що б ви хотіли побачити у школі?
- Як називається це приміщення?
- Для чого воно призначене?
- Коли б ви хотіли тут побувати?
- Що б ви хотіли тут робити?
- Як називаються люди, які працюють у цьому приміщенні?
- Що, на вашу думку, ви можете тут робити?
3.Після екскурсії школою повертаємося в клас
За моїм описом відгадайте приміщення та його назву.
- У якому приміщенні можна грати у м’яча, займатися гімнастикою?
- У якому приміщенні можна смачненько поїсти?
Коли ви захочете почитати чи переглянути малюночки у книжечці, ви підете до.. ?
- Якщо болить животик або голівка, треба звернутися до …
3. Створення схеми-малюнка «Дорога до мого класу»
Кожній дитині даю схему розміщення класу та інших об’єктів у школі.
Маршрут вказують діти стрілочкою.
4. Встановлення правил поведінки у класі.
Спільно всім класом складаємо правила поведінки в
класі
Та не спізнюйся ніколи.
Вчись раніше пробудитись,
Щоб до школи не спізнитись.
Чому це важливо?
Бо запізнення заважає іншим учням працювати в класі, а також можна пропустити багато цікавого, наприклад, ранкову зустріч.
2.Чемним будь, завжди вітайся І при цьому — усміхайся.
Всіх вітай: дітей, батьків,
Друзів і учителів.
3.Слухай вчителя уважно
І веди себе поважно.
Щоб чогось не пропустити
Та все добре зрозуміти.
4.На уроці не гукай,
Завжди руку піднімай
Там, де шум і крик буває
Працездатності немає.
5.На перерві в ігри грайся,
Бігай, але не штовхайся.
Як ведеш себе негоже —
Завжди травма бути може.
6.До порядку сам привчайся.
В роздягальні не штовхайся.
Одяг власний зберігай
І чужий не розкидай.
7.Школа – це твій рідний дім.
Будь господарем у нім.
Парти бережи і стіни
Скрізь поводь себе відмінно.
8.Книжка всім знання дає.
В кожній щось цікаве є.
То ж по книжці не малюй
Та не рви її, не псуй.
9.В нашій школі — учень ти.
Скрізь дотримуйсь чистоти.
Слідкувати завжди треба,
Щоб порядок був у тебе.
10.Підвіконня, любі діти,
Не для того, щоб сидіти.
Там хай квіточки стоять.
Діти ж поруч постоять.
11. В школу з книжкою ідіть.
Зайві ж речі не беріть
Важкувато їх носити.
Про поставу треба дбати.
12. Наполегливо учися.
У житті це знадобиться.
Вчитись ти прийшов до школи –
Не забудь про це ніколи!
Гра «Так – Ні»
Результати обговорення позначити двома кольорами:
зелений – можна так поводитися в школі;
червоний – не можна так поводитися в школі.
Щоб перевірити, чи засвоїли учні правила, можна записати (у групах, парах) графічний диктант
Коли я погоджуюся з правилом, пишу ( «так»), а коли ні , то - Зразок записування :
1. Вітайся з учнями, вчителями, працівниками школи, батьками.
2. У класі бігай, кричи.
3.Грайся з друзями в ігри.
4. Не бийся.
5. Штовхайся.
6. Бережи власне майно.
7. Псуй парти, стільці, стіни, двері — це не твій дім.
Запис учнів …..
……
5. Розроблення емблеми (смайлика…) для класної кімнати
матеріал для виготовлення емблеми класної кімнати ˗ папір, нитки, стрічки, палетки, бісер тощо.
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
6. Підсумок «Що тобі допоможе знайти свою класну кімнату?»
Виріжте із кольорового паперу одного кольору (наприклад, жовтого, оскільки емблема класної кімнати – смайлик – жовтого кольору) відбитки власних черевичків і приклеїти їх на скотч від вхідних дверей до класної кімнати
Гра « Мікрофон»
Поділіться своїми почуттями та емоціями від прослуханого, побаченого та створеного сьогодні