Інтегрований день у 2 класі з теми «Цирк»

Про матеріал
Цирк! Цирк! Цирк! І на обличчях розквітають усмішки. В уяві постають образи клоуна, жонглера… Адже цирк - це сміх, веселощі. Мрія кожного – побувати хоч раз в цирку. У справжньому, з великою ареною, на якій виступають клоуни, дресировані тварини, фокусники та просто неймовірні акробати. Сьогодні артисти цирку завітали до нашої школи і запрошують прийняти участь в інтегрованому дні у 2 класі.
Перегляд файлу

Інтегрований день у 2 класі з теми «Цирк»

 

   Цирк! Цирк! Цирк!  І на  обличчях  розквітають  усмішки.   В уяві  постають образи   клоуна, жонглера…   Адже  цирк  - це сміх, веселощі.

Мрія кожного – побувати  хоч раз  в цирку.  У справжньому, з великою ареною, на якій виступають  клоуни, дресировані  тварини, фокусники та просто неймовірні акробати.

   Сьогодні   артисти  цирку завітали до нашої школи і  запрошують прийняти участь в інтегрованому дні у 2 класі.

                                                                                    клоун 3

 

Тема. Загальне ознайомлення  з  поняттям «цирк», професіями артистів цирку.

 Ключові компетентності

      Учень/учениця: 

  • береться до роботи одразу після вказівки вчителя;
  • планує і виконує необхідні дії, відповідно до мети, поставленої

         вчителем, контролює і оцінює свої результати;

  • переключається з одного виду роботи на інший;
  • говорить чітко, вільно, виразно, у повільному темпі, з відповідною     

          силою голосу;

  • співпрацює у  групі, бере участь у грі;
  • дотримується норм мовленнєвої культури, правил поведінки на уроці;
  • вміє організувати своє робоче місце.

Очікувані результати

Початковий рівень:

  • учень/учениця має елементарні уявлення про цирк;
  • упізнає серед запропонованих зображень артистів цирку;
  • визначає  у тексті зачин, основну частину, кінцівку;
  • знає, які засоби особистого захисту слід використовувати під час 

          катання на велосипеді;

  • називає правила безпеки під час роботи з ножицями та шилом.

Середній рівень:

  • учень/учениця встановлює відповідність обраного заголовку до

          навчального тексту;

  • пояснює з допомогою вчителя наявність абзаців у навчальному тексті;
  • множить та ділить числа в межах 1-5 з опорою на таблицю множення 

          чисел.

Достатній рівень:

  • учень/учениця встановлює  зв’язки між словами у реченні   за

          допомогою питань;

  • складає текст з поданих речень, відповідно до трьох основних частин

          висловлювання;

  • списує навчальні тексти з друкованого зразка, вставляючи пропущені

          слова;

  • використовує властивості переставного закону множення     і   ділення

          на 10;

  • розвязує задачі за поданою умовою;
  • будує трикутник, знаходить  периметр.

Високий рівень:

  • учень/учениця будує власне звязне висловлювання на задану тему;
  • аналізує, робить висновки самостійно або з допомогою вчителя;
  • висловлює оцінні судження;
  • вміє доводити власну думку;
  • проявляє творчість в оформленні виробів.

Матеріали та обладнання: мультимедійний комплект, зображення Карамельки, слайди з теми, картки з деформованим текстом,  ребус,  зображення  для створення композиції «На арені цирку», клоунів, шаблони для виготовлення рухомої моделі акробата, кольоровий картон і папір, ножиці, шило, мідна нитка, набір карток з рубрики «Кіностудія» журналу «Джміль» (2014, №2).

Зміст занять протягом дня

І частина

І. Створення емоційного фону заняття.

Ранкова зустріч (12-15 хв)

  1. Повідомлення теми дня

-  Доброго ранку, діти. Сьогодні, прийшовши до школи, я побачила прикріплену на дверях класу листівку-запрошення. Ось вона. Але куди нас запрошують, не зрозуміло. Допоможіть мені розгадати цю загадку.

   Учитель демонструє яскраву  листівку, на якій написано «Запрошення». Розгортає її й пропонує учням розгадати ребус.

Ц      ,,,  ноликj0216588,,,,,.

-   Нас запрошують до цирку.

 -  Чи хочете  ви відвідати це незвичайне місце, ознайомитися з професіями людей, які працюють у цирку, побачити незвичайних тваринок, які вміють виконувати різні трюки, посміятися над витівками клоунів?

 

 

  1. Вправа «Побажання»

-   Тоді підготуймося до мандрівки. Скажіть, що ви бажаєте одне одному відчути чи  пережити враження  сьогодні під час заняття.

Учні стоять у колі. По черзі потискають одне одному руки й промовляють слова-побажання.

  1. Обмін інформацією. Бесіда з елементами розповіді.
  • Хто з вас був у цирку?
  • Що вам найбільше запамяталося?
  • А чи знаєте ви, де вперше зявився цирк?

  Цирк — переважно кругла будівля, у центрі якої розміщена   арена, на якій відбувається дійство. Перший  цирк з’явився  у столиці Італії – Римі.

Педагог демонструє зображення цирку.

  • Люди яких професій працюють у цирку?
  1. Групове заняття. Створення композиції «На арені цирку»
  • Бачу, ви вже дещо знаєте про цирк. І ті, хто був у цирку, певно, пригадують, як на початку вистави всі артисти, що беруть у ній участь, урочисто виходять на арену – відбувається відкриття  дійства. Тож спробуймо і ми за допомогою декорацій відтворити цей чарівний момент початку нової циркової вистави. Оберіть із запропонованих ті зображення, на яких представлено артистів цирку, які можуть узяти участь у сьогоднішньому дійстві.
  • На дошці – великий аркуш паперу, на якому намальовано арену і трибуни для глядачів. Поряд розміщено фігурки людей різних професій та циркових тваринок. Діти мають за допомогою магнітиків прикріпити на аркуш саме ті фігурки, які пов’язані з темою цирку. Учні по черзі обирають необхідні зображення, обґрунтовують свій вибір і у разі правильної відповіді прикріплюють його на панно.

 

 

  • Орієнтовний перелік зображень

Лікар,  ілюзіоніст, клоун, космонавт, дресирувальник, жонглер, лижник, акробат, еквілібрист, повітряна гімнастка, силачі, продавець, провідник.

ІІ.  Аналітико-синтетичні вправи зі словом(12-15хв)

         По завершенні роботи вчитель прибирає всі фігурки із зображенням арени, а саме полотно залишає на дошці. Упродовж розгортання сюжету уроку педагог щоразу прикріплюватиме на нього зображення саме того артиста цирку, який «даватиме учням завдання», наче він виходить у цей момент  на арену й виступає.

  1. Хвилинка чистописання

Гра «Розшифруй слова»

  • Ви чудово впоралися із завданням. Отже, розпочинаймо виставу.                   І першим на арену виходить ілюзіоніст. Чи знаєте ви, кого так називають?

Тут і далі  щоразу, оголошуючи «вихід» когось із артистів, учитель просить дітей пояснити значення слова. Вислухавши міркування дітей, демонструє слайд з визначенням поняття.

  • Як іще можна назвати ілюзіоніста? (Фокусник, чародій, маг)
  • Фокусник зашифрував слова, якими можна охарактеризувати цирк. Спробуйте розшифрувати їх.

Орієнтовний зміст завдання

Цирк (який?) лийсеве, кацівий, гурклий, чийплююхоза.

Цирк (що робить?) люєгастро, дуєра, зуєдока, митьйозна.

(Цирк веселий, цікавий, круглий, захопливий. Цирк гастролює, радує, показує, знайомить.)

  • Запишіть слова, що утворилися. Будьте уважні й виконуйте записи

           охайно.

  1. Самостійне складання речень на задану тему
  • А тепер самостійно складіть і запишіть речення зі словом «цирк».

По завершенні роботи учні за бажанням зачитують утворені речення.

  1. Вправа «Утвори пари»
  • Без якого артиста неможливо уявити цирк?
  • Так, це клоун.

Визначення поняття.

  • Аби повеселити вас, він переплутав всі слова – назви професій і дії різних  артистів цирку. Ось читайте: у нього жонглер смішить, а ілюзіоніст дресирує звірят. Спробуйте виконати завдання клоуна й утворити відповідні пари: до назв професій артистів дібрати слова – дії, які вони виконують.

 

Хто? Що?

Що робить? Що зробить?

ілюзіоніст

дресирує

жонглер

смішить

акробат

підкидає й ловить різні предмети

клоун

показує фокуси

дресирувальник

виконує стрибки й силові вправи

 

  1. Хвилинка відпочинку

- Ви дуже добре попрацювали. А чи знаєте ви, як називають перерву в цирковій виставі?

- Зробімо і ми невеличкий антракт. На знак подяки за правильне виконання завдання клоун запрошує  вас усіх на манеж, аби трішки перепочити разом.

Наші клоуни веселі                                                            

Нахилились до землі                                                                     

Потім встали, руки в боки,                                                           

І зробили три підскоки.                                                              

Потім розминали плечі,                                             

Посміхалися малечі.

Покружляли, повертілись,

І за парти тихо сіли.

  1. Колективна робота над текстом
  • Бачу, ви досвідчені глядачі. Багато знаєте про цирк. Опрацювавши поданий текст, ви зможете продемонструвати клоуну свої гарні знання.

Прочитайте текст

   Циркова  арена - серце майданчика.

 Традиційно вона буває круглої форми, близько 13 метрів в діаметрі.                      У сучасних, стаціонарних цирках нерідко існує кілька арен для різних видів уявлень: кінних, ілюзійний, світлових, льодових, водних.

    Циркова арена -  чудове, неповторне видовище.

Доведіть, що це текст.

  1. Скільки в ньому частин?
  2. Прочитайте зачин(основну частину, кінцівку).
  3. Визначте тип тексту (Розповідь)
  4. Прочитайте кінцівку.
  5. Доберіть заголовок.
  6. Скільки абзаців у тексті?
  7.  Спишіть  перший абзац.
  8. Доберіть синоніми до слова «арена» і запишіть їх.

          (Манеж, сцена).

V. Розвиток звязного мовлення (10-12хв)

1. Редагування деформованого тексту

Педагог прикріплює  на зображення арени фігурки дресирувальників і тварин.

  • Як ви гадаєте, хто вийде на арену наступним?

Діти називають професію дресирувальника, пояснюють значення слова.

Учні отримують картки із завданням.

  • Складіть із розсипаних слів речення і обєднайте їх у текст.

 

 

Орієнтовний зміст завдання

    Побачити, морські тварини, слони, традиційно, собаки, можна, як виступають, коні, на арені, великі хижаки, птиці.  Дуже, цікавим, цирку, шоу, є. Дресирувальників, циркове мистецтво, тварин, і неможливо уявити, без.

Відповідь.

   Неможливо уявити циркове мистецтво без тварин і дресирувальників. Традиційно на арені  можна  побачити,  як виступають собаки, коні, великі хижаки, слони, птиці, морські тварини. Циркові шоу з тваринами дуже цікаві.

  1. Доберіть заголовок.
  2. Прочитайте записаний текст.
  3. У другому  реченні усно встановіть зв’язки між словами за допомогою питань.

2. Складання звязного висловлювання за малюнком  (робота в групах).

- Добігає кінця ще одна частина циркової вистави, і завершується вона парадом – алле.

   Педагог розкриває значення слова «парад-алле»

   Розгляньте малюнки. Дайте відповіді на запитан­ня. Складіть за ними короткі розповіді. На їх основі ми зможемо створити сценарій фільму про цирк.

                                        

                   мал. 1                                         мал. 2                                    мал. 3                    

  • Куди прийшли діти з батьками?
  • Чим жонглювали клоуни?
  • Хто виконував  гімнастичні вправи?
  • Діти складають сценарій (текст) та малюють малюнки на заготовлених

          учителем аркушах.

  • Зразок тексту. Діти разом з батьками прийшли до цирку. Клоуни

          жонглювали  звичайними мандаринами. А гімнасти  виконували       

          дивовижні гімнастичні вправи. Це було надзвичайно цікаво.

  • Дякую всім за роботу в групах. Отже, назвіть артистів, які взяли участь 

          у параді – алле.

  • А тепер оголошую антракт.

ІІ частина

VІ. Розвиток математичних умінь (28-30хв)

  1. Усна лічба

 "Колові приклади" (робота в групах)

клоун  4

  • Другу частину циркової вистави розпочинає клоун. Ці артисти володіють багатьма вміннями. І зараз наш клоун жонглює, але скількома мячиками?  Ви дізнаєтесь про це,  розвязавши колові приклади.

   Учні в групах виконують однакове завдання. По завершенні обчислень порівнюють результати.

Орієнтовний зміст завдань

9 • 6 – 14

50 : 10 •2

80 : 10 + 17

40 : 5+ 72

25 + 25 + 0

10 • 1  : 2

Відповідь. 5

 

  • Так, клоун жонглює пятьма  мячиками.
  • Скільки м’ячиків потрібно для двох клоунів, якщо вони жонглюють однаковою кількістю?

Завдання від клоуна

  • Аби пограти з глядачами й перевірити їхню вправність у лічбі, клоун підготував кілька завдань.

Отже, увага на арену!

Учитель поряд з фігуркою клоуна прикріплює картку із завданням.

Орієнтовний зміст завдань

  • Полічити десятками до 100
  • Назвати «сусідів» числа 10
  • Зменшити 90 на 1 десяток
  • Збільшити 50 на 12
  • Назвати число, на яке треба помножити 2, аби отримати 20

клоун 2 2. Робота над задачами

  • Клоун просто в захваті – ви виконали всі його завдання! Та він  не дасть вам сумувати – і підготував для вас іще кілька задач.

Першу задачу діти розбирають усно, разом з учителем. Другу і третю розвязують самостійно в зошиті за варіантами.

Орієнтовний зміст задач

1. Коли клоун роздав дітям 5 кульок, йому залишилося роздати в 10 разів більше. Скільки всього кульок було у клоуна. (55)

2. До травневих свят у цирку клоуни роздавали статуетки голубів: 8 білих, а сірих у 10 разів більше. Скільки  всього голубів роздали клоуни?(88)

3. До дитячого садка  принесли 45 білетів до цирку. З них 2 дорослих, дитячих – у 10 разів більше, ніж дорослих, а решту становили безкоштовні. Скільки безкоштовних білетів принесли до дитячого садка(23).

3. Знаходження невідомого компоненту

- Клоун дуже втішений. Він іде за лаштунки, а на арені – знову ілюзіоніст. Він зачаклував числа у виразах. Спробуйте зняти чари, вставити необхідне число, аби розвязок був істинним.

50 :      = 5 

9        = 90

     : 10 = 2 

      • 10 = 70 

Дуже спритно! Ви здолали чари циркового мага!

Руханка  «Написання цифр у повітрі»

  • На манежі – еквілібристи.

Пояснення значення слова.

   Еквілібрист  хоче перевірити, чи добре ви тримаєте рівновагу. Спробуйте писати цифри у повітрі у незвичний спосіб, не втрачаючи при цьому стійкості.

Орієнтовний зміст вправ

  1. -  «пишемо»  носом
  1. - підборіддям
  1. - правим плечем
  2. - лівим плечем
  1. -  правим ліктем
  1. - лівим  ліктем
  1. - правим коліном
  2. - лівим коліном
  1. - правою ного
  2. - «хвостиком»

5. Робота з геометричним матеріалом.  

- Добра у вас рівновага! Виконали всі завдання. А от еквілібрист може утримувати рівновагу, навіть стоячи на дощечці, покладеній на вершину піраміди. Спробуймо накреслити трикутник, що є гранню піраміди для виконання номера еквілібриста. Сторони трикутника – 5, 6, 3 см. Обчисліть його периметр.

V. Повторення правил  безпеки під час катання на велосипеді (5- 6 хв)

   Еквілібристи зберігають рівновагу не тільки  на статичних  опорах, а й у русі. Наприклад, катаючись на велосипеді, що має лише одне колесо!               Його називають моноциклом. А чи подобається вам кататися на велосипеді?

- Займаючись якими ще видами спорту важливо зберігати рівновагу?

- Які небезпеки можливі при катанні на роликах, скейтбордах, велосипеді?

- Які засоби особистого захисту слід використовувати під час катання на них?

VІ. Обговорення проблемної ситуації (5-6 хв)

  • Як гадаєте, чи можете ви виконувати подібні трюки на своїх велосипедах: кататися на одному колесі, їздити не тримаючись за кермо?

Педагог дає можливість  висловитись усім, хто бажає, нічого не заперечуючи.

  • Пропоную вам ознайомитися з пригодою, що сталася з вашим однолітком, який після відвідування цирку захотів опанувати одну з циркових професій, а тільки тоді ми сформулюємо остаточний висновок.

Після перегляду слайдів(«Невеселий цирк»  журналу «Джміль»  за посиланням https://com.ua/2014-1/movie) відбувається обговорення  побаченого.

     Вчитель підводить дітей до висновку, що будь-яка професія потребує ретельного навчання й підготовки. Те, що на арені ми сприймаємо як видовище, насправді – результат кропіткої щоденної праці.

 

 

ІІІ частина

клоун 2

VІІ. Створення виробів  із картону (30-32хв)

  1. Емоційне налаштування на роботу.
  • Відгадайте загадку, і дізнаєтеся, хто вийде на манеж наступним.

Земне тяжіння здатен він збороти,

Кульбіти робить і перевороти,

І сальто карколомні, й піруети  -

Один а чи з партнером вдвох – дуетом.

З-під купола униз -  і на шпагат!!!

Хто цей артист чудовий?

                                     (Акробат)

  • Так, це акробат.

Пояснення значення слова.

  • Сьогодні ми створимо незвичайні рухомі моделі – веселих акробатів.
  1.  Повторення правил безпеки під час роботи з ножицями та шилом.
  2. Демонстрування та аналіз зразка.

Пояснення послідовності виконання роботи.

Алгоритм створення виробу

1. Оберіть колір картону для окремих частин клоуна.

2. Обведіть шаблони частин клоуна на картон зі зворотньої сторони: тулуб з головою, дві руки та дві ноги. Не забудьте про раціональне розміщення деталей на картоні.

3. Виріжте кожну деталь по контору, проколіть шилом отвори у позначених місцях.

4. Зробіть додаткові деталі обличчя з кольорового паперу.

5. За бажанням можна прикрасити костюм додатковими елементами.

6. З’єднайте деталі між собою за схемою, поданою у підручнику.

кл 5

 

  1. Практична діяльність учнів
  2. Виставка дитячих робіт

VІІІ. Підбиття підсумків (6-8хв)

  • Пригадайте, як називають урочистий вихід на арену всіх артистів?
  • Циркова вистава, на якій нам сьогодні пощастило побувати, завершується.

- На манеж виходять усі учасники дійства. Пригадайте, хто сьогодні був з нами впродовж дня.

Учнів називають артистів, беруть фігурки й прикріплюють їх на полотно, де зображена арена цирку.

  • Чи сподобалася вам сьогоднішня мандрівка?
  • Що нового ви дізналися?
  • Що сподобалося вам найбільше?
  • Що здивувало?
  • Чи хотіли б ви завітати до справжнього цирку?
  • Дякую всім за роботу і бажаю завжди зберігати такий добрий і

          приємний настрій, з яким ви працювали сьогодні впродовж дня.

 

docx
Додано
22 січня 2019
Переглядів
6706
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку