Тема. Узагальнення знань про слова-назви предметів. Мета. Узагальнити знання учнів про слова-назви предметів; вчити використовувати слова-назви предметів у мовленні, збагачувати словниковий запас дітей; удосконалювати вміння ставити до слів питання та змінювати за зразком (один- багато); розвивати мовні вміння учнів ;формувати навичку сприймати текст на слух; розвивати пам’ять, увагу; виховувати культуру мовлення та письма; бажання допомагати птахам взимку.
Обладнання. Предметні малюнки, м’яч, зображення птахів, картки із назвами днів тижня, підручник.
Тип уроку. Комбінований.
Хід уроку
1. – Діти , послухайте казку і скажіть про що ведеться мова? (про ніч і день )
- Як звати день? Сьогодні (п’ятниця) , завтра ? вчора ? Що ми назвали? ( дні тижня )
- Назвіть дні тижня по порядку.
2. Гра « Дід Буквоїд » ( віднови слова )
Шо..ер , кал..ндар , пон..ділок , в..дмідь , сере..а , за..ць , н..діля , ч..тв..р . – Які слова відповідають на питання хто? Які на питання – що? - Складіть речення , використовуючи ці слова.
( У неділю ми їздили до бабусі. Тато Павлика – шофер. Заєць любить моркву. Понеділок- важкий день. Ведмідь взимку спить у барлозі. На стіні висить календар. )
- У зошитах запишіть дні тижня ( із дошки )
3. Вправа 211 ( усно )
4. Гра « Я- тобі , ти – мені » ( використати м’яч ); я говорю слово, учень-питання. Лисиця , дошка, календар, заєць, трактор, літак, чашка, глечик, овечка, кавун, ложка, хлопець, зима, сміх, бібліотека, продавець, книжка, лісник, брат, ялинка, холод, вітерець. 5. Робота в групах. ( Дівчатка знаходять і записують слова, які відповідають на питання ХТО ?, а хлопчики – ЩО? Жабка, м’яч, орел, лижі, горобець, сорока, диван, крейда, учень,зошит. 6. На дошці зображення птахів. Назвіть птахів за зразком (один-багато) - Що їсть дятел ? горобчик ? синичка?
( Бесіда про потребу допомоги птахам в зимовий період ). 7. Підсумок уроку. Оцінювання роботи на уроці .