А.М.Катела,
вчитель початкових класів
Краснополянської ЗОШ І-ІІІ ст.
Інтегрований урок «Я досліджую світ» ( мовно - літературна галузь)
Тиждень. Навіщо їсти?
Тема дня: Для чого людина їсть?
Тема:Турботи тварин навесні. Алфавіт. Читання літер алфавіту, тексту з вивченими літерами.
Мета: дослідити, які зміни відбулися у житті тварин з приходом весни, розширити знання учнів про їх турботи, розвивати спостережливість, уміння порівнювати, виховувати бережливе ставлення до тварин;
формувати в учнів потребу вивчити алфавіт та довести зручність
користуватися алфавітом в разі потреби.
розвивати зв’язне мовлення, фантазію, уяву.
виховувати культуру спілкування в групах, тактовно доводити власну
думку, якщо хтось не погоджується з нею.
Очікувані результати:
Обладнання : ноутбук, малюнки тварин, картки, прищіпки, пазли, лего, заготівка ментальних карт, презентація, алфавіт .
Хід уроку
І. Ранкова зустріч «Навіщо мені їжа?»
1. Привітання
- Доброго ранку, Артемко!
- Доброго ранку, Іринко!
2.Обмін інформацією. Тема дня «Для чого людина їсть?»
а) «Мозковий штурм»
- Що ти їв на сніданок?
- Навіщо потрібно їсти? Навіщо щодня людина вживає їжу?
- Щоб жити;
- щоб бути здоровою;
- щоб були сили працювати, вчитися;
- щоб зростати.
б) Складання ментальної карти «Навіщо мені їжа?»
3. Групова робота
- Давайте з΄ясуємо, яка їжа є корисною, пояснюючи свій вибір.
1гр. – вибирає корисну їжу, яку слід уживати щодня( овочі, фрукти, молоко, каші);
2 гр. - вибирає корисну їжу, яку слід уживати періодично (сир, м'ясо, яйця, рибу);
3гр. - вибирає їжу, яка шкодить здоров΄ю ( тістечка, торти, цукерки, чіпси, хот – доги).
- Розкажіть про свою улюблену страву? І чому вона вам подобається?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми уроку.
Вранці ясне прокинулося і
визернуло з –за .
Воно . Яке чудове життя!
заспівала на гілочці .
Прозора краплинка злетіла із зеленого Розпускаються .
Я буду зачитувати твердження про ознаки весни, якщо ви згодні з ним – піднімаєте зелену цеглинку лего, якщо «ні» - червону.
Вчитель. А які саме прикмети стосуються тварин?
ІІІ. Робота над новим матеріалом
Сядьте за парти відповідно обраним карткам.
1гр. – досліджує за життям звірів навесні
2 гр. – досліджує за життям комах
3 гр. – досліджує за життям птахів.
( На ментальну карту наклеюють відповідні малюнки, з’єднують стрілочками ознаки тої чи іншої групи тварин)
Висновок.
Від зимового сну пробуджуються ведмеді, борсуки, їжаки, ящірки, змії черепахи. Деякі тварини змінюють колір хутра – це заєць, білка. У багатьох звірів навесні з΄являється потомство. Дорослі звірі годують, захищають малят від ворогів.
Б) виступ 2 групи
Висновок
З теплих країв повернулися птахи. Вони будують гнізда, відкладають у них яйця та виводять пташенят.
Вчитель. Вісником весни є грак. Услід за граками прилітають шпаки, жайворонки, зяблики. Пізніше прилітають ластівка, соловей, зозуля.
В) виступ 3 групи
Узимку метелики ховалися в дуплах дерев, на горищах, у сараях. Сиділи там склавши крильця, ледь живі. Пригріло весняне сонечко і вони прокинулись. Літатимуть доти, доки не зазеленіють рослини, на яких вони відкладуть яйця.
Прокидається і мурашник. Мурашки лагодять після зими своє гніздо – дім, тягнуть якісь трісочки, шматочки кори.
ІV. Фізхвилинка
Ось до лісу йде весна.
Все довкола ожива:
Звірі прокидаються,
Квіти посміхаються,
Пташки прилітають,
Діти вибігають,
По лісу стрибають.
Усміхнися всім навколо:
Небу, сонцю, квітам, людям.
І тоді обов΄ язково
Багато друзів у тебе буде!
V. Узагальнення та систематизація знань
1.Робота в групі
1 гр. Гра «Посели птахів у їхні будинки» та опиши будь яку з них.
2гр. Знайди та обведи тварин, які пробуджуються навесні? Розкажи про одну з них.
3 гр. Робота з пазлами. Склади за малюнком розповідь.
Прочитай уважно питання та слова на цеглинках. Покажи за допомогою лего – целинок – правильну відповідь.
VI. Введення нового матеріалу
Діти, тварини так, як і людина можуть спілкуватися за допомогою звуків. Які звуки від тварин ви чули?
Пропоную відгадати загадку, щоб дізнатися над якою темою будемо працювати.
Ця хатинка невеличка,
Має 33 кімнати
В кожній з них живе сестричка
Як же цю хатинку звати?
Отже ми сьогодні з вами відправляємося в гості до незвичайного будиночка. А в цьому будиночку живуть люди – невидимки, а ім'я їх Звуки. Шестеро з них – з особливими здібностями, а ось решта – були звичайнісінькими невидимками. Ви здогадалися чому мешканці не були схожі між собою?
Усі невидимки жили дружно, вміло будували своє помешкання.
Та одного ранку налетів на будинок Чаклун. Підлітаючи до кожного, він шепотів щось на вухо. І врешті звуки чомусь стали між собою сваритися. Кожен хотів жити на верхньому поверсі, бо він (поверх) був порожнім.
Та пролітала над містечком Добра Фея. Почула сварку, підлетіла, але нікого не побачила – лише звуки почула. Зацікавилася Фея: «Хто ж то свариться?» і вирішила кожному звуку надати вигляду, щоб роздивитися краще забіяк. Так із звуків утворилися букви.
Багато часу витратила Фея , але врешті всі помирилися , розділили між собою поверхи . І в знак дружби було складено вірш.
Ми - алфавіт
Ми букв сім'я
Нас 33 від А до Я
Струнко алфавіт іде
АБВГГДЕ
Далі йде рядок такий
ЄЖЗИІЇЙот
КЛМНОПР
Залишилось трохи ще:
СТУФХЦеЧе
Тут вся азбука моя
ШЩЬЮЯ
Слухання пісні «Абеткова пісенька»
VII. Підбиття підсумків.
Вправа «Мікрофон»
- Що запам’яталося на уроці?
- Чи було вам цікаво працювати?