Інтегрований урок "Бризки веселки. Вчимося дружити"

Про матеріал
Мета інтеграції цього уроку: об’єднати споріднені знання з основ здоров’я та трудового навчання навколо однієї теми «Бризки веселки. Вчимося дружити» з метою інформаційного та емоційного збагачення, сприйняття, мислення, почуттів учнів. Це дає можливість пізнавати явище з різних боків, досягнути цілісності знань.
Перегляд файлу

Інтегрований  урок

з основ здоров’я  та трудового навчання

 1 клас

Основи здоров’я: Уміння товаришувати.

Трудове навчання: Аплікація з паперу технікою м’ятих серветок.

Тема. Бризки веселки. Вчимося дружити.   

Мета: на конкретних прикладах знайомити учнів з такими людськими рисами як вміння взаємодіяти, чуйність, чесність, щедрість, любов; формувати навички культурного спілкування, дружніх стосунків між учнями класу; розширювати й узагальнювати поняття про правила поведінки між людьми, культуру мовлення; знайомити з властивістю води-розчинника, розвивати вміння свідомо дотримуватися норм поведінки; розвивати мовлення, уяву, вводити в активний словник учнів тематичну лексику, прислів’я;  формувати вміння працювати в парі, прищеплювати бажання удосконалювати свій внутрішній світ.

Обладнання: мультимедійна підтримка: презентація «Бризки веселки. Вчимося дружити», мультфільм «Просто так», фізкультхвилинка «Райдуга» ,  

м’яка іграшка – сердечко, матеріали для досліду з водою, кольоровий папір, ножиці, клей, аплікація райдуги, коробка з цукерками, зв’язаними попарно.

ХІД УРОКУ

I. Організація класу до уроку.

Пролунав уже дзвінок, нас він кличе на урок!

II. Актуалізація опорних знань.

  1. Робота над віршем

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

Райдуга місток зробила —

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.

  • Чому Сонечко і хмаринка посварились?
  • Що сталося, коли вони помирилися?
  • Який висновок можна зробити? Коли живеться краще?
  • Які почуття викликає веселка? (радість, спокій, доброту…)
  • Давайте згадаємо вірш про кольори веселки.

III. Оголошення теми і завдань уроку

  •                 Сьогодні сонечко і хмаринка привели веселку не даремно   до нашого класу. Ця чарівна веселка навчить вас дружити один з одним. Адже кольори, які є у райдуги не прості, а чарівні. Кожен колір – це риса людини, яка допомагає жити з усіма в мирі і злагоді.

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Перший колір червоний –   Любов

1. Читання оповідання В.Сухомлинського «Як урятувалась Ластівка»

   Високо в небі летіла Ластівка. Помітила Ластівку Хижа Шуліка і погналася за нею, щоб з’їсти. От-от наздожене Ластівку. Жалібно пискнула Ластівка. Це вона заплакала від горя. Але потім згадала, що у гнізді чекають її маленькі пташенята. Голенькі, безпорадні, чекають вони свою матінку.

      «Хто ж буде годувати вас, малесенькі, якщо я загину! Ні, не наздожене мене Хижа Шуліка». Стрімко полетіла Ластівка і заховалася у гнізді. Зраділи пташенята, радісно запищали.

  • Що допомогло Ластівці врятуватися?
  1. Вправа «Сердечко»

Діти стають в коло і передаючи сердечко називають хто їх любить, кого вони люблять.

  • Діти, як добре, що вас любить хтось, і добре любити когось!

2. Другий колір жовтогарячий –Чесність 

1. Дослід з водою «Чудодійне перетворення»

(Вчитель демонструє дітям банку з чистою водою.)

— Уявіть собі, що це — ваша душа. Чиста, незаплямована ні обманом, ні нечесними вчинками. Але з вами щось трапилось, і ви одного разу сказали неправду (додає фарби), а ланцюжок потяг другу неправду (знову доливає фарби). Душа ваша помутніла, їй важко, вона страждає, болить. Ви не винесли цих душевних мук і в усьому зізналися (вливає «Білизну» — засіб для відбілювання).

— Якою знову стала вода? (Чистою, прозорою)

— Чого нас може навчити цей дослід? (Людей не можна обманювати. Потрібно говорити правду, якою б вона не була.)

  • Чи була у вас у житті ситуація, коли ви сказали неправу?
  • Що було далі?

— Брехня — як бур’ян: коли його вчасно не вирвати із корінням, то він шириться і повністю оволодіває нами. Справедливість думок і вчинків робить нас кращими, дозволяє нам жити гідно.

  1. Бесіда за малюнком «У правді сила»
  1. Що сталося з мишенятами?
  2. Хто з них винен у тому, що розбилася ваза?
  3. Чи розкажуть вони своїй матусі про те, що сталося?
  4. Що скаже їм матуся?
  5. Підберіть назву до малюнка.

- Діти, завжди говоріть правду!

3. Третій колір жовтий –Чуйність

—Як ви розумієте це слово?

  1. Робота з оповіданням В.О.Сухомлинського «Протоптали стежку»

Уночі була хуртовина. Намело кучугури снігу.

Рано-вранці до школи йшло троє дітей - Юрко, Михайло і Ніна. Скрізь на подвір’ях видно було людей. Чоловіки, жінки й діти відкидали лопатами сніг, прокидали стежки.

Ось хата бабусі Марії. Вона живе одна-однісінька. Зупинилися діти біля бабусиного подвір’я. Нікого не видно.

  •     Як же бабуся до колодязя йтиме? - каже Юрко. - Снігу стільки...
  •     Давайте протопчемо доріжку від хати до колодя­зя! - радить Михайло.
  •      Діти пішли на подвір’я бабусі Марії по глибокому снігу. Від воріт до хати було йти дуже важко. А від хати до воріт трохи легше. Пройшли вдруге, втретє, учетверте... Протоптали стежку від воріт до хати і від хати до колодязя.

Спітнілі, втомлені, радісні, ішли діти до школи. Вони думали: ось зараз бабуся Марія вийшла на подвір’я, побачила стежки. Радіє. І дякує нам...

Тішилися і діти. Бо думали про це.

 

  •      Чому раділи діти?
  •      Якими вони були?
  1. Допомога білочці, що живе у нас біля школи.
  2. Розповідь вчителя про двох друзів (передача «Подробиці»)

Жили двоє хлопців Лука і Микита у м. Києві. Їм було по вісім років. Вони товаришували. Нещодавно Микита захворів на страшну хворобу, врятувати його життя може тільки складна операція за кордоном. Його друг Лука дуже сумує, переживає за товариша. Він запропонував провести ярмарку у своїй київській школі, щоб зібрати кошти для товариша, щоб врятувати його життя.

  •      Діти, хай ваші сердечка завжди будуть чуйними!

 

4. Четвертий колір зелений –Щедрість

1. Перегляд мультфільму «Просто так…»

- Який був настрій у ослика, коли його зустрів хлопчик?

- Що зробив хлопчик?

- А чому він подарував віночок осликові?

- Як змінився настрій ослика?

- Кого він зустрів?

- Чого собачка його боялася?

- Як поступив ослик?

Щедра людина завжди поділиться з іншими, завжди допоможе.

Фізкультхвилинка «Райдуга»

5.П’ятий колір блакитний – Ввічливість

Гра «Встав чарівне слово»

Розтопить лід у серці всякого

Просте й чарівне слово (дякую).

Помолодіє старий пень,

Якщо почує (добрий день).

Коли сідає сонце і суне тьма на плечі,

Знайомим тихо скажемо:

«Шановні, (добрий вечір)».

В їдальні діти по обіді

Говорять дружно всім: (спасибі).

Якщо хочеш зустрітись

В годину призначену,

Не забудь сьогодні сказать: (до побачення).

 

- Ми назвали з вами чарівні слова, які ніби ключики відкривають серця людей.

6. Шостий колір синій – Доброта

1. Бесіда за малюнком «Хто людям добра бажає, той сам його здобуває».

- Що робить білочка?

- Чому вона вирішила поділитися шишкою з дятлом?

- Як ви думаєте, чому радіють білченята й сонечко?

- Як дятел може віддячити родині білки?

- Які гарні й добрі слова можна сказати білочці?

- Як ви розумієте слова «Хто людям добра бажає, той сам його здобуває».

- Які назви можна підібрати до цієї картини?

7. Сьомий колір фіолетовий –Уміння взаємодіяти

1. Робота над казкою «Ріпка»

Тягне баба, тягне дід,

І онука, й пес, і кіт.

Тільки мишка хоч мала,

Всім ураз допомогла. («Ріпка»)

Але якось один казкар вирішив скласти казку «Ріпка» зовсім по-іншому. Подивіться, хто в цій казці тягне ріпку перший?

Так, мишка! Вона вийшла перша на город і пропищала:

            Я мишка, мишка, мишка!

            Сильніша за слона!

            Бо я велику ріпку витягую одна!

Як ви думаєте, чи змогла мишка одна вирвати ріпку?

Чому?

Як по-іншому можна назвати цю казку?

Треба вміти взаємодіяти з іншими. Недарма кажуть: «Де дружніші, там і сильніші»

 

  1. Колективна робота.

Аплікація веселки    (технікою м’ятих серветок)

Робота в парах

V. Підсумок уроку

Діти, веселка, яка завітала до нас на урок нагадала вам про риси характеру, які допоможуть вам жити з усіма у мирі і злагоді, допоможуть бути справжніми друзями.

  1. Вправа «Дві цукерки»
  •                  Дякую за роботу. Всі були молодці!

Вчитель роздає дітям по дві цукерки, зв’язані тасьмою,

запитує, як вони використають свої цукерки.

docx
Додано
16 березня 2021
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку