Інтегрований урок " Часи дієслова"

Про матеріал
урок з використанням мультимедійного обладнання, віршів відомих письменників, історичних подій в поєднанні з методиками: мозковий штурм, мікрофон, робота в парах.
Перегляд файлу

Інтегрований урок на тему «Часи дієслова»

 

(Українська мова + література + історія)

 

8 клас (спеціальна школа для дітей з інтелектуальними порушеннями)

 

Мета уроку:

 1. Закріпити знання про часи дієслів (минулий, теперішній, майбутній).

 2. Розвивати мовлення, увагу, мислення через інтеграцію мовознавчого матеріалу з літературними творами та історичними подіями.

 3. Формувати вміння аналізувати тексти, знаходити дієслова та визначати їхній час.

 4. Заохочувати творчу діяльність, роботу в парах та групах.

 

Обладнання:

 • Інтерактивна дошка або мультимедійний проектор

 • Презентація з прикладами історичних подій та віршів

 • Роздатковий матеріал (картки із завданнями)

 • Аудіозапис вірша Тараса Шевченка «Сон»

 

Хід уроку

 

I. Організаційний момент (2 хв)

 • Привітання.

 • Обговорення теми та мети уроку.

 

II. Актуалізація знань (5 хв)

 

Метод «Мозковий штурм»

 • Учитель ставить питання:

 • Що таке дієслово?

 • Які часи дієслова ви знаєте?

 • Наведіть приклади дієслів у різних часах.

 

Інтерактивна вправа:

 • На екрані з’являються дієслова, учні визначають їхній час.

 

III. Вивчення нового матеріалу (10 хв)

 

1. Робота з літературними текстами (Метод «Мікрофон»)

 • Читання уривків із віршів:

 • Минулий час: Тарас Шевченко «Сон» («На панщині пшеницю жала…»)

 • Теперішній час: Ліна Костенко «Крила» («А що таке щастя? Це кожен знає…»)

 • Майбутній час: Павло Тичина «Гаї шумлять» («І буде так, як я захочу…»)

 • Учні визначають, у яких рядках містяться дієслова минулого, теперішнього та майбутнього часу.

 

IV. Закріплення матеріалу (15 хв)

 

1. Робота в парах

 • Учні отримують картки з уривками історичних текстів. Завдання: знайти дієслова, визначити їхній час.

Приклади:

 • «Київська Русь об’єднала слов’янські племена.» (минулий час)

 • «Сучасні українці шанують свою історію.» (теперішній час)

 • «Україна буде незалежною завжди!» (майбутній час)

 

2. Гра «Таємне повідомлення» (Мультимедійне завдання)

 • На інтерактивній дошці з’являється набір дієслів, учні мають розподілити їх за часами.

 

3. Руханка «Живі дієслова»

 • Учні отримують картки з дієсловами. Якщо слово в минулиму часі – вони роблять крок назад, якщо в теперішньому – стоять на місці, якщо в майбутньому – крок вперед.

 

V. Підсумок уроку (5 хв)

 

Метод «Мікрофон»

 • Що нового ви дізналися?

 • Що було найцікавішим?

 • Чи допомогла історія та література краще зрозуміти часи дієслова?

 

VI. Домашнє завдання

 • Написати 5 речень про свої плани на майбутнє, використовуючи дієслова майбутнього часу.

 • Знайти улюблений вірш і виписати з нього 3 дієслова, визначити їхній час.

 

Очікуваний результат:

 • Учні зможуть визначати часи дієслів у текстах,

 • Покращать свої мовленнєві навички,

 • Отримають позитивні емоції від інтегрованого підходу до вивчення матеріалу.

 

 

docx
Додано
9 лютого
Переглядів
56
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку