Урок Математики Клас 3 Дата проведення: 29.02.2016
Тема: Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії.
Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України»
Мета: з’ясувати прийоми обчислення для випадків ділення виду 80:8; 700:7; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані з одиничною нормою; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, математичне мовлення, увагу, оперативність у виконанні завдань; виховувати інтерес до математики. Розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Тип уроку: комбінований
Форма проведення: інтегрований урок, урок – мандрівка
Методико – дидактичне забезпечення уроку: презентація «Подорож Україною », мультимедійний підручник «Математика, 3 клас»(ТМ «Нова школа»), телевізор, відеоролік «Україно, ми твоя надія», нарізка з відеофільму «Сім чудес України», індивідуальні картки, карта України, підручник для 3 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2012.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він незвичний і цікавий,
Гостей багато завітало
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовимо
«Добрий день!»
- Сідайте рівненько.
Тож починаємо з вами урок математики. А щоб він був цікавим, вам треба бути уважними, активними, кмітливими, плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Завдання: вставте пропущене число:
… раз відмір, а один раз відріж.
… одного не ждуть.
2. Гра тренажер « Заправ автомобіль»
- Пригадаємо таблицю множення та ділення на 7. (Діти по черзі передають мишку).
3. Хвилинка каліграфії.
- В давні часи, ще до нової ери, в епоху, яка називалася античною, люди визначили для себе і наступних поколінь сім чудес світу. Це часи до народження Ісуса Христа. Ви запитаєте, а чому саме сім, а не п’ять, не 10? Річ у тім, що число сім магічне. Воно оточує нас із усіх сторін.
«Побудова «асоціативного куща»
Починаємо роботу,
Ми її зустрінем в нотах, ноти
В кольорах веселки є. дні тижня райдуга
Кожен день у тижні має, 7 Цифра ця відома всім сім чудес світу
Чудес світу також… (Сім).
Перегляд презентації «Сім чудес світу»: висячі сади Семіраміди; храм Артеміди, статуя Зевса, мавзолей в Галікарнасі, Родоський Колос, Александрійський маяк та Єгипетські піраміди. Серед семи чудес світу до наших днів збереглися лише піраміди, які знаходяться в казковій країні, яка називається Єгипет.
- Пригадайте вірш про цю цифру.(Цифра сім , мов кочерга , в неї бач одна нога.)
( Використовую пояснення написання цифри 7 мультимедійного підручника)
- Запишіть всі можливі двоцифрові числа , в яких зустрічається цифра7,
(17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79.)
- Скільки чисел ви записали? (18)
- У нашій країні є теж не менш цікаві місця, історичні та архітектурні споруди. Їх називають «Сім чудес України» Хочете про них дізнатися більше? Тоді рушаймо.
4. Перевірка домашнього завдання.
- Вид транспорту визначать нам учні, які працюватимуть біля дошки.
Індивідуально на дошці завдання № 756 (шифрувальник)
5*2*10=100 В 40:10=4 Н 100*7*1=700 О
63-9*7:1=0 А 600:100=6 Р 8*100:1=800 П
(63-9):6=9 Т 500:100=5 Я 60-100:100=59 І
ЗАДАЧА №757
Запиши розв’язання задачі виразом, знайди потрібне слово.
700-куля 800-літак 70-лодка
5. Індивідуальне опитування по картках.
6. Усні обчислення в парі. Тренажер «Сім міст України»
- Маршрут мандрівки по Україні складемо, розв’язавши приклади.
5:5+5=6 100:100+10=11 0*6+4=4 7:7+1=2
100*1+0=100 900:10-1=89 8:8-1=0
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Допоможуть навчитися ділити 80 : 8, 700 : 7 Дівчинка та пан Кіт
80 : 8
700 : 7
-80 – це 8 десятків. Якщо 8 десятків поділимо на 8, отримаємо 1 десяток. Тобто, число 10.
8 дес. : 8 = 1 дес.
80 : 8 = 10.
-700 – це 7 сотень. Якщо 7 сотень поділимо на 7, буде 1 сотня. Тобто, число 100.
7 сот. : 7 = 1 сот.
700 : 7 = 100.
а ) Робота з підручником. Приклади №759 біля дошки з коментування.
Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»
б) ) Робота з ППЗ. Вправи за мультимедійним підручником. Самостійна робота.
Знайдіть значення виразів.
90 : 9 800 : 8
50 : 5 300 : 3
ПЕРЕВІРКА
90 : 9 = 10 800 : 8 = 100
50 : 5 = 10 300 : 3 = 100
Києво-Печерська Лавра
V. Розвиток математичних знань.
1. Колективна робота над задачею( с.120 №760)
- Прочитайте задачу. Прочитайте питання задачі.
- Як ви вважаєте, більше чи менше кг цукру можна одержати із 600кг таких буряків?
- Повторіть питання задачі.
- Чи можемо ми зразу відповісти на питання задачі? Чому?
- Чи можна дізнатися скільки кг буряків потрібно, щоб отримати 1 кг цукру?
- Якою дією?
- Тепер можна відповісти на питання задачі? Якою дією дізнаємося ?
Складемо план розв’язання задачі:
1)24:4=6 (кг)- буряків для 1кг цукру;
2) 600:6=100(кг)
Відповідь: 100 кг цукру можна одержати з 600кг буряків.
Національний дендрологічний парк «Софіївка»
З 24кг цукрових буряків одержали 4кгцукру. Скільки кг цукрових буряків потрібно, щоб отримати 100кг цукру?
Усно розв’яжіть задачу.
Софія Київська
Присвячений Премудрості Божій. Собор за задумом творців, утверджував християнство на Київській Русі.
Софія – свідок й безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч, головний храм держави. Софійська площі – культурним центром Києва.
Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія»
Перевірка .
Херсонес Таврійський
Місто було засноване древньогрецькими колоністами більш ніж 2500 тисяч років тому на південному заході Криму. Нині його руїни – одна з най визначних пам’яток України.
а) Запис поданих тверджень у вигляді рівностей;
б) Прийом «Кубування»
в) Розв’язування рівнянь біля дошки.
Біля дошки розв’язують рівняння два учні, інші у зошиті.
Національний заповідник – острів «Хортиця»
- Ми вивчили з вами ділення виду 800:8,70:7 , а зараз пропоную вам тест. Будьте уважні. По завершенні роботи над ним – визначимо 5 учнів, які піднесуть робочі зошити для перевірки.
1. У скільки разів 500 більше за 5?
а) 100; б) 10; в) 1
2. У скільки разів 100 менше 900?
а)10; б)9 в)100
3. 800*1
а) 8 б) 800 в)100
4. 500*0
а)500 б) 0 в)100
5. У рівнянні х : 7 = 10 знайдіть х.
а) 3; б)700; в) 70
Перевірка: а, б, б, б,в
- Всі, хто має зараз зошит, поміняйтеся ним з сусідом по парті. Зараз перед вами з’явиться ключ до тесту і ви зможете перевірити зошит. Якщо немає помилок, на полях ставимо +.
Історико - архітектурний заповідник «Хотинська фортеця»
Хотин – одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував тисяча річчя
На початку 11 століття київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин.
VІ. Домашнє завдання. № 764, №765
VІІ. Підсумок уроку.
1.Цікаво знати «Мурашки»(резервне)
- Подивимося, чи виконали план.
- Чого навчилися на уроці? Хочу вас запитати, як правильно сказати «14 скарбів і 7 скарбів буде 22 скарби» чи «14 скарбів плюс 7 скарбів дорівнює 22 скарби»? (21ск.)
2. «Мікрофон» «Я хочу відвідати…
«Найбільше мені сподобалося…»
Прийміть на прощання
Мої найкращі побажання:
Хай вам сонечко сміється
І наука хай дається.
МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ
КРИВОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ.№55
Конспект уроку з
математики у 3 класі
на тему:
«Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії.
Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України»
Конспект підготувала Старікова Наталя Анатоліївна вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,
«старший вчитель».