Інтегрований урок "Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії. Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України»

Про матеріал
Інтегрований урок - мандрівка "Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії. Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України» дозволить з'ясувати прийоми обчислення для випадків ділення виду 80:8; 700:7; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані з одиничною нормою; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення, математичне мовлення, увагу, оперативність у виконанні завдань; виховувати інтерес до математики. Розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України; викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.
Перегляд файлу

        Урок  Математики  Клас 3    Дата проведення: 29.02.2016

Тема: Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії.

Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України»

Мета: з’ясувати прийоми обчислення для випадків ділення виду 80:8; 700:7; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані з одиничною нормою; вдосконалювати обчислювальні навички;  розвивати   пізнавальний інтерес, логічне  мислення, математичне мовлення, увагу, оперативність у виконанні завдань; виховувати   інтерес до математики.   Розширити і поглибити знання учнів про історичні скарби України;  викликати бажання вивчати, берегти і примножувати багатство рідного краю.

Тип уроку: комбінований

Форма проведення:  інтегрований урок,   урок – мандрівка

Методико – дидактичне забезпечення уроку:  презентація «Подорож Україною », мультимедійний підручник «Математика, 3 клас»(ТМ «Нова школа»), телевізор,  відеоролік «Україно, ми твоя надія», нарізка з  відеофільму «Сім чудес України», індивідуальні картки, карта України, підручник для 3 класу Математика/ М.В. Богданович, Г.П. Лишенко– К.: Генеза, 2012.

                    Хід уроку

І. Організаційний момент.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він незвичний і цікавий,

Гостей багато завітало

Повернемось обличчям до гостей

І лагідно промовимо

«Добрий день!»

- Сідайте рівненько.

Тож починаємо з вами урок математики. А щоб він був цікавим, вам треба бути уважними, активними, кмітливими, плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.          «Мозковий штурм»

Завдання: вставте пропущене число:

   … раз відмір, а один раз відріж.

   … одного не ждуть.

     2. Гра   тренажер « Заправ автомобіль»

- Пригадаємо таблицю множення та ділення на 7. (Діти по черзі передають мишку).

   3.  Хвилинка каліграфії.

-   В давні часи, ще до нової ери, в епоху, яка називалася античною, люди визначили для себе і наступних поколінь сім чудес світу. Це часи до народження Ісуса Христа. Ви запитаєте, а чому саме сім, а не п’ять, не 10? Річ у тім, що число сім магічне. Воно оточує нас із усіх сторін.

«Побудова «асоціативного куща»

Починаємо роботу,                                                      

Ми її зустрінем в нотах,                                                     ноти             

В кольорах веселки є.                                дні тижня                         райдуга                                                                               

Кожен день у тижні має,                                                      7                                                                                                                                                                 Цифра ця відома всім                                                 сім чудес світу

Чудес світу також… (Сім).                              

                                                                               

 Перегляд презентації «Сім чудес світу»: висячі сади Семіраміди; храм Артеміди, статуя Зевса, мавзолей в Галікарнасі, Родоський Колос, Александрійський маяк та Єгипетські піраміди.  Серед семи чудес світу до наших днів збереглися лише піраміди, які знаходяться в казковій країні, яка називається Єгипет.

- Пригадайте вірш про цю цифру.(Цифра сім , мов кочерга , в неї бач одна нога.)

( Використовую пояснення написання цифри 7 мультимедійного підручника)

- Запишіть всі можливі двоцифрові числа , в яких зустрічається цифра7,

(17, 27, 37, 47, 57, 67, 77, 87, 97, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79.)

- Скільки чисел ви записали? (18)  

-  У нашій країні є теж не менш цікаві місця, історичні та архітектурні споруди. Їх називають «Сім чудес України» Хочете про них дізнатися більше? Тоді рушаймо.

4. Перевірка домашнього завдання.

- Вид транспорту визначать нам учні, які працюватимуть біля дошки.

Індивідуально на дошці завдання № 756 (шифрувальник)

  •              Розшифруй слово, розставивши значення виразів у порядку зменшення.

5*2*10=100 В  40:10=4  Н  100*7*1=700 О

63-9*7:1=0 А  600:100=6  Р  8*100:1=800     П

(63-9):6=9  Т  500:100=5  Я  60-100:100=59 І

ЗАДАЧА №757

Запиши розв’язання задачі виразом, знайди потрібне слово.

700-куля   800-літак   70-лодка

5. Індивідуальне опитування по картках.

6. Усні обчислення в парі. Тренажер «Сім міст України»

- Маршрут мандрівки по Україні складемо, розв’язавши приклади.

5:5+5=6   100:100+10=11  0*6+4=4  7:7+1=2

100*1+0=100  900:10-1=89  8:8-1=0

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  •              Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, як виконувати ділення виду800:8,70:7,а також здійснимо заочну подорож «Сім чудес України»

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.          Пояснення нового матеріалу . Робота з ППЗ

Допоможуть навчитися ділити 80 : 8, 700 : 7 Дівчинка та пан Кіт  

  •              Спершу навчимося виконувати ділення виду 80 : 8 та 700 : 7.
  •              Уважно розгляньте вирази. Поміркуйте, яким способом зручно обчислити результат.

80 : 8

700 : 7

-80 – це 8 десятків. Якщо 8 десятків поділимо на 8, отримаємо 1 десяток. Тобто, число 10.

8 дес. : 8 = 1 дес.

80 : 8 = 10.

-700 – це 7 сотень. Якщо 7 сотень поділимо на 7, буде 1 сотня. Тобто, число 100.

7 сот. : 7 = 1 сот.

700 : 7 = 100.

  1.          Первинне закріплення навчального матеріалу. Тренувальні вправи.

а ) Робота з підручником. Приклади №759 біля дошки з коментування.

  •              Наша перша зупинка місто Кам’янець-Подільський Хмельницької області(відео)

               Національний історико-архітектурний заповідник «Кам’янець»

  •              Кам’янець-Подільський - місто, що зберегло дух середніх віків. Тут ви побачити одну з найбільших оборонних споруд України, фортецю,що займає провідне місце у світовій історії оборонного зодчества. Літопис приписує будівництво кам’яної фортеці литовським князям Корятовичам, які правили у 60-90-роках 14 століття. Високий скелястий берег річки Смотрич, живописний краєвид, величезні вежі з таємничими латинськими надписами.

б) ) Робота з ППЗ.  Вправи за мультимедійним підручником. Самостійна робота.  

Знайдіть значення виразів.

90 : 9   800 : 8

50 : 5   300 : 3

ПЕРЕВІРКА

90 : 9 = 10                 800 : 8 = 100

50 : 5 = 10                 300 : 3 = 100

  •              Дивіться наша повітряна куля приземляється у Києві. (відео)

            Києво-Печерська Лавра

  •              Києво-Печерська Лавра – православний монастир, заснований у 1051 році монахами Антонієм і Феодосієм у печерах біля княжої резиденції Берестово поблизу Києва. Свого часу Києво-Печерська Лавра зіграла важливу роль у розвитку давньоруської культури, була центром літописання.

V.  Розвиток математичних знань.

1. Колективна робота над задачею( с.120 №760)

- Прочитайте задачу. Прочитайте питання задачі.

- Як ви вважаєте, більше чи менше кг цукру можна одержати із 600кг таких буряків?

- Повторіть питання задачі.

-  Чи можемо ми зразу відповісти на питання задачі? Чому?

- Чи можна  дізнатися скільки кг буряків потрібно, щоб отримати 1 кг  цукру?

-  Якою дією?

- Тепер можна відповісти на питання задачі? Якою дією дізнаємося ?

Складемо план розв’язання задачі:

  1.          Скільки   кг буряків потрібно, щоб отримати 1 кг цукру?
  2.          Скільки кг цукру можна отримати з 600кг буряків?
  •              Запишіть розв’язання задачі.

1)24:4=6 (кг)- буряків для 1кг цукру;

2) 600:6=100(кг)

Відповідь: 100 кг цукру можна одержати з 600кг буряків.

  •              Наша повітряна куля над Уманню Черкаська область.(відео)

Національний дендрологічний парк «Софіївка»

  •              Уманський парк «Софіївка» є шедевром і зразком світового садово-паркового мистецтва кінця 18- початку 19 сторіч. Парк розкинувся на площі 155гектарів на узбіччі старовинного міста Умань Черкаської області. Старовинними алеями парку бродили Олександр Пушкін, Тарас Шевченко, Володимир Сосюра, Максим Рильський.
  1.          Складання та розв’язання обернених задач. Робота групами.
  •              Складіть обернену задачу так, щоб невідомим стало число 600.

З 24кг цукрових буряків одержали  4кгцукру. Скільки кг цукрових буряків потрібно, щоб отримати 100кг цукру?

Усно розв’яжіть задачу.

  •              Наша повітряна куля здійснює посадку знову у Києві.

                                       Софія Київська      

  •              Софійський собор – всесвітньо відома пам’ятка архітектури і монументального живопису 11 століття. Будівничим святої Софії літописці називають київського князя Ярослава Мудрого .

Присвячений Премудрості Божій. Собор за задумом творців, утверджував християнство на Київській Русі.

Софія – свідок й безпосередній учасник життя Києва протягом багатьох сторіч, головний храм держави.  Софійська площі – культурним центром Києва.

Фізхвилинка «Україно, ми твоя надія»

  1.          Самостійне розв’язання задачі(с.120 №761)
  •              Прочитайте задачу.
  •              Скільки м тканини було у майстерні? Скільки залишилося? Що відомо про те, скільки витратили? Чи можемо дізнатися скільки м тканини  витратили? Якою дією? Чи можемо тепер дізнатися ,скільки суконь пошили? Якою дією? Складіть план розв’язання задачі:
  1.          Скільки м тканини витратили?
  2.          Скільки суконь пошили?

Перевірка .

  •              Знову наша повітряна куля опинилася на землі. Ми біля Севастополя.

                            Херсонес Таврійський

  •              Це місто -  держава мала довге життя - майже 2 тис. років - і його історія є частиною історії Давньої Греції, Древнього Риму та Візантії.

Місто було засноване древньогрецькими колоністами більш ніж 2500 тисяч років тому на південному заході Криму. Нині його руїни – одна з най визначних пам’яток України.

  1.          Складання рівнянь( с.120 №762) біля дошки.

а)  Запис поданих тверджень у вигляді рівностей;

  •              Запишіть подані твердження у вигляді рівностей. ( а-680=140, в:6=3)

б) Прийом «Кубування»

  1.          Як називаються числа при відніманні?
  2.          Як називаються числа при діленні?
  3.          Що невідомо у рівнянні а- 680=140?
  4.          Що невідомо у рівнянні в:6=3?
  5.          Як знайти невідомий від’ємник?
  6.          Як знайти невідомий дільник?

в) Розв’язування рівнянь біля дошки.

Біля дошки розв’язують рівняння два учні, інші у зошиті.

  •              Наступна зупинка місто Запоріжжя.

  Національний заповідник – острів «Хортиця»

  •                 Острів Хортиця є найбільшим островом на Дніпрі, унікальність якого у рідкісному поєднанні на одній території різноманітних природних комплексів -  цілинних степів, плавневих лісів, наскальної рослинності,рідкісних та зникаючих видів рослин, пам’яток геології.
  •              На Хортиці в мініатюрі представлені зразки усі ландшафтних зон України, які розташовані уздовж узбережжя старого Дніпра.
  1.          Тест

- Ми вивчили з вами  ділення   виду 800:8,70:7 , а зараз пропоную вам тест.           Будьте уважні. По завершенні роботи над ним – визначимо 5 учнів, які піднесуть робочі зошити для перевірки.


1. У скільки разів 500 більше за 5?

     а) 100;  б) 10; в) 1

2. У скільки разів 100 менше 900?

а)10;  б)9  в)100

     3. 800*1

     а) 8  б) 800 в)100

 

4. 500*0

а)500  б) 0  в)100

5.  У рівнянні  х : 7 = 10 знайдіть х.

а) 3;  б)700; в) 70


Перевірка: а, б, б, б,в

 - Всі, хто має зараз зошит, поміняйтеся ним з сусідом по парті. Зараз перед вами з’явиться ключ до тесту і ви зможете перевірити зошит. Якщо немає помилок, на полях ставимо +.

  •              Закінчується наша подорож  у Черновицькій області.

Історико - архітектурний заповідник «Хотинська фортеця»

  •                    Фортеця, яка пережила століття і бачила під своїми мурами полчища воїнів Османської імперії, повстанців Мухи, вояків Дмитра Вишневецького, Петра  Дорошенка.             

Хотин – одне з найдавніших міст України, нещодавно відсвяткував тисяча річчя 

На початку  11 століття київський князь Володимир Великий створив систему прикордонних фортець на заході й півдні своєї держави, у тому числі Хотин.   

 VІ. Домашнє завдання. № 764, №765

 VІІ. Підсумок уроку.

1.Цікаво знати «Мурашки»(резервне)

-   Подивимося, чи виконали план.

  -   Чого навчилися на уроці? Хочу вас запитати, як правильно сказати «14 скарбів і 7 скарбів буде 22 скарби» чи «14 скарбів плюс 7 скарбів дорівнює 22 скарби»? (21ск.)

2.  «Мікрофон» «Я хочу відвідати…

   «Найбільше мені сподобалося…»

  •              Я пропоную зробити нашу країну ще красивішою. Для цього необхідно   прикрасити її тими квітами та метеликами, які отримували впродовж уроку.  Вона залишиться з нами після уроку, щоб ми запам’ятали про унікальність нашої країни та про необхідність її оберігати.
  1.          Оцінювання учнів.

Прийміть на прощання

Мої найкращі побажання:

Хай вам сонечко сміється

І наука хай дається.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ

КРИВОРІЗЬКОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ І-ІІІ СТ.№55

 

 

 

 

 

 

Конспект уроку з

математики у 3 класі

на тему:

«Ділення виду 80:8, 700:7. Розв’язування задач на дві дії.

Історичні скарби України. Міні-проект «Сім історико - архітектурних чудес України»

 

 

 

Конспект підготувала Старікова Наталя Анатоліївна вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,

 «старший вчитель». 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 листопада 2019
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку