"Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. Складання орігамі «Чарівна скринька».

Про матеріал
Інтегрований урок проводиться з метою закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати навички записування трицифрових чисел, розвивати уміння розв'язування задачі на три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики та трудового навчання ; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до літературної казки.
Перегляд файлу

   3-Б клас                                                                                        27.11.2019 р.

Урок математики та трудового навчання.

Тема: Запис і читання трицифрових чисел. Порівняння чисел. Розв'язування задач на три дії. Складання орігамі «Чарівна скринька».

Мета: закріпити знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел ; формувати  навички  записування трицифрових чисел, розвивати  уміння розв'язування задачі на три дії; розвивати мислення, пам'ять, навички усного рахунку; прищеплювати любов до уроків математики; виховувати охайність, старанність при виконання письмових робіт, виховувати почуття дружби, взаємоповаги, любов до літературної казки.

Формувати ключові  компетентності:

уміння вчитися впродовж життя:

– виконувати розумові операції й практичні дії;

спілкування державною мовою:

уміння усно й письмово висловлювати, тлумачити поняття, думки;

загальнокультурну :

здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки;

– культура міжособистісних відносин;

соціальну та громадянську:

уміння працювати з іншими на результат;

підприємливість та ініціативність:

  • уміння генерувати нові ідеї, втілювати їх у життя;

інформаційно - цифрову:

критичне застосування ІКТ  для створення, обробки, обміну інформацією у роботі;

– уміння здобувати нові знання на основі наявних;

– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

екологічну грамотність та здорове життя.

Формувати предметні компетентності:

  • активізувати навички письмового додавання і віднімання тризначних чисел;
  • формувати вміння розв'язувати задачі вивчених видів;
  • вдосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати в командах, парах, самостійно;
  • формувати вміння складати орігамі, передаючи особливості головного в композиції;
  • створювати умови для розвитку пізнавального інтересу, фантазії, допитливості, творчих здібностей;
  • міжпредметні зв'язки;
  • виховувати у дітей  естетичний смак, інтерес до математики, трудового навчання, почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, уважність.

Форма уроку: інтегрований урок (математика, літературне читання та трудове навчання)

Тип уроку: закріплення знань, умінь, навичок.

Форма проведення: урок-зустріч.

Обладнання: «Казкарик», презентація до уроку, зображення казкових героїв, малюнки до задач, малюнки до «цікавинок», картки (задачі, тестові завдання, вирази) для  індивідуальної роботи та роботи в парах, схеми орігамі, картки - листівки з домашнім завданням.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Налаштування на урок.

- Доброго ранку, діти! Сьогодні у мене незвичайний день. Мені дуже пощастило зустрітися з вами, щоб попрацювати на уроці. До нас завітали гості. Поверніться, будь ласка, привітайте гостей. Сідайте.

- Я дарую вам свою посмішку, а ви покажіть мені свій настрій. Вправа «Смайлик».

- Дякую, діти, які ви всі індивідуальні.

3. Вправа «Передбачення».

- Що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

- А я: - дуже хочу щоб…..

         - сподіваюсь що …..

         - чекаю що ….

Нині у нас незвичайний урок ( слайд 1)

У казку ми разом зробимо крок

Із казкою ми вже стрічались не раз

І знову вона завітає до нас.

Кожного дня ви подорожуєте по країні Математики . Сьогодні на урок до нас завітали ваші давні знайомі, казкові друзі. Тож, з нетерпінням чекаємо на зустріч.

(звучить мелодія ) „В гостях у сказки"

Казок країна чарівна

У гості нас чека вона

Отож часу не гаймо,

У подорож рушаймо! ( слайди 2,3)

Під час цієї подорожі ми з вами закріпимо знання усної і письмової нумерації трицифрових чисел, будемо вчитися записувати трицифрові числа та їх    порівнювати,    розв'язувати    задачі    відомих    видів, згадувати прочитані зарубіжні літературні казка та конструювати з паперу,  тому нам необхідно дотримуватись правил:

Я починаю читати, а продовжуєте. ( слайд 4)

Міркувати - швидко

Відповідати - точно

Лічити - правильно

Писати - каліграфічно

ІІ. Актуалізація знань.

  1.                   Мотивація навчальної діяльності.

У світі літературних казок багато цікавого. Герої у них бувають дуже різними: добрими і злими, теплими і холодними. А ще вони дарують намнайнеймовірніші сюрпризи. Думаю, ми в цьому незабаром переконаємося. Але спочатку пропоную продемонструвати  вашу готовність до уроку та  перевірити, як ви впоралися з домашнім завданням.

2. Перевірка домашнього завдання. ( слайд 5)

- І так, перевіряємо домашнє завдання (в парі).

Запишіть на дошці які ви склали рівняння, щоб розв’язати задачу №422. (відповідає 2 учнів біля дошки)

Таким чином ми з вами повторили правила складання рівнянь.

 Назвіть відповідь задачі.

- Назвіть найменше та найбільше число в прикладах № 423.

- Прочитайте відповіді виразів у порядку зростання.(70, 500,700,702, 720,1000)  

- Дякую. Молодці.                      

3. Повідомлення теми уроку.

- Девізом нашого уроку будуть такі слова:

 «Казка вчить, як у світі жити!»

III. Робота по темі уроку

Усний рахунок.

Я  задоволена вашим відповідям і тому хочу познайомити вас з першими друзями.

Але хто вони, ви повинні відгадати:

- Ми у Бремені живем,

Любим співи, танці,

Розбійників перемогли.

Хто ми відгадайте? (Бременські музиканти)

  • Хто автор цієї казки? (брати Гримм)

Герої казки пропонують вам перше завдання і просять вас

Рахувати вміло

Швидко, правильно, уміло.

І так, математична розминка.

Прочитай числа ( слайд 6)

198    802    208   303   999   102   248

  • Що спільного? (Всі ці числа трицифрові).
  • Які числа називаються трицифрові? (Ті, які записуються за допомогою трьох

цифр). А тепер назвіть числа в порядку зростання - II- II- II- II- II- II- II-

- Молодець!

2. Назвіть число, яке передує даним числам ( слайд 7)

... 300

... 260

Назвіть числа, які йдуть за даним числом ( слайд 7)

900...

806...

А тепер назвіть сусідів числа ...   580  ... ( слайд 8)

                                                  ...   720  ...

3. Завдання для найкмітливіших хлопчиків (Приклади №424 на картках).

Розв’яжіть приклади на картках і доведіть правильність своєї думки.

600+100=

100+50=

100+70+2=

1000-100=

800+20=

600+30+1=

А поки хлопці працюють.

Завдання для найуважніших дівчаток.

Серед поданих відповідей знайдіть потрібну. ( слайд 9)

Сума чисел     500 + 40 + 8 - це

а) 548;    6)540;   в) 584.

Сума чисел     700 + 4   - це

а) 740;    б) 74;    в) 704.

Сума чисел   600 + 80 - це

а) 608;    б) 680;    в) 806.

453

а) 400 + 5 + 30 ( слайд 10)

б) 400 + 50 + 3

в) 40 + 500 + 3

А тепер  підкажіть, під якою  буквою правильно розкладено  число на розрядні доданки 720

а) 700 + 20, тому що 720 це 700 і 20

б) 700 + 2

в) 70 + 200

407

а) 400 + 70

б) 40 + 700

в) 400 + 7

Молодці!

- Герої казки «Бременські музиканти» невипадково підібрали вам ці завдання. Висновок: Таким чином ми повторили необхідний матеріал, який знадобиться

нам в подальшій роботі на уроці.

 

 

Тож наша подорож триває. Зустрічає нас:

Маленький, бородатий, у ковпачку, з лопатой,

У нього є червоний ніс, червоні чобітки.

Він майже Дід Мороз,

Тільки зростом не доріс.  (Старий гном)

  •                  А хто пам’ятає казки, де головні герої гноми? Та хто їх написав? («Казка про старого гнома» Захаріас Топеліус, «Вечір гномів» І. Жиленко, казка «Білосніжка та сім гномів» Якоб Гримм)

Старий гном просить записати число сьогоднішньої подорожі.

  •      Відкрийте зошити, запишіть, будь ласка,  число, класна робота.
  •      Сіли рівненько, спинки прямі, рука лежить на парті.

- Які цифри знадобилися, щоб записати сьогоднішнє число.   2 і 7

- А тепер завдання для найкмітливіших.

Гном    пропонує   вам    скласти   по 2  трицифрові    числа, використовуючи тільки цифри 2 і 7. ( слайд 11)

Будь   ласка,  з   нового   рядочку   запишіть   ці   числа.   Зверніть   увагу   на каліграфічне написання цих цифр.

- Хто готовий, зачитайте.

- Молодці!

 Давайте напишемо ці числа спочатку лівим плечем, а потім правим плечем.

 

Старий гном  із собою приніс нашого помічника, який завжди мовчить, а розуму вчить. Що це? (Підручник)

Відкрийте підручники. С. 63.

Робота з підручником.

- Виконуємо № 427 (виконуємо в зошиті). Читайте числа „ Ланцюжком".

Кожен працює самостійно, якщо є потреба, звертайте увагу на дошку. (Працює учень)

Висновок: таким чином, ми закріпили вміння читати і записувати трицифрові

числа.

-    Попрацюємо в групах (по 4 учні). №428

Розкладіть дані числа на суму розрядних доданків і запишіть. (1 хв.) (картка на партах)

473   760   599  804

- Молодці! Ви довели, що вмієте розкладати трицифрові числа на розрядні
доданки.

А тепер попрацюємо біля дошки. Вам потрібно порівняти трицифрові числа

Метод «Уподібнення»

  •                  Трицифрові числа порівнюють так як і двоцифрові. Спочатку дивимось на цифри сотень. Більшим буде число, в якому  цифра сотень більша. Якщо цифра сотень однакова, то тоді порівнюємо десятки, а якщо цифра десятків також однакова, то дивимось на цифру одиниць. Приклади № 425 (диференціація по кількості прикладів)
  •                  Наприклад, 123>107,  805>599, 699≤701.

Молодці! Ми з вами ще й закріпили вміння порівнювати трицифрові числа.

Гном теж задоволений вашою роботою і пропонує разом трішки відпочити.

Фізкультхвилинка «То не є проблема» ( слайд 12)

Вчитель:        Гарно всі ми відпочили

Й до роботи приступили.

А ось і наступний герой,

Здавна людям помогає,

Довгий хвіст і гриву має,

Любить сіно пожувати,

«І-го-го!»- ірже завзято.

Бо не відає про лінь,

Як працює в полі …. (Кінь) ( слайд 13)

 

  •                  А скажіть яку літературну казку про коня ви нещодавно читали і навіть вчили уривок на пам’ять? І хто її автор? («Горбоконик» Петро Єршов)

Горбоконик пропонує вам не тільки розв'язати задачу, а й дізнатися, з якої муки печуть хліб, а з якої пиріжки та калачі.

Знайдіть задачу № 429. С. 64 - прочитайте!

  •       Що посіяли на дослідній ділянці?
  •       Пшеницю
  •       Жито
  •       Гречку

Запам'ятайте!

Хліб печуть із житньої муки, додаючи пшеницю, а пиріжки, калачі та

тістечка із пшениці вищого гатунку.

Тож пам'ятайте, що хліб - наш добробут, здоров'я і сила і до нього треба ставитися з повагою.

  •       І так, повертаємося до умови задачі (вивішую таблицю)
  •       Скільки посіяли пшениці?
  •       Жита?
  •       Скільки гречки?
  •       Що запитується в задачі?

Таким чином:

  •       Що позначає число 30?
  •       Що позначає число 5?
  •       Що позначає число 4?
  •       Так що запитується в задачі?

Чи можемо ми відразу відповісти на запитання задачі?

- Ні?   (не знаємо, скільки пшениці і жита разом)

  • Чому?
  • А чи можемо ми дізнатися, скільки посіяли жита і пшениці разом?
  • Ні? (бо ми не знаємо, скільки посіяли жита)
  • А чи можемо дізнатися, скільки жита?
  •  Так!
  • Якою дією?
  • Ділення?
  • Чому?
  • Бо сказано у 5 раз менше
  • Що дізнаємося в 2 дії?
  • Скільки пшениці і жита разом?
  • Якою дією?
  • Додавання.
  • Тепер можемо відповісти на запитання задачі?
  • Так.
  • Якою дією?

- Ділення.

Зачитай повну відповідь

Перевірка задачі. ( слайд 14)

 

  •                  Молодці! Ми з вами розв'язали складну задачу.

 

Висновок: Таким чином ми повторили та закріпили вміння розв'язувати задачі  на знаходження невідомого зменшуваного і від'ємника.

Горбоконик так зрадів, що ви справилися із задачею, що аж залишив вам невеличкий сюрприз. Про який ви дізнаєтесь на кінці уроку.

Остання гостя, з якою ми зараз зустрінемося

Це рибка не проста,

А чудесниця лиха.

Всі бажання виконує,

Про все на світі знає.    (Золота рибка)

  •                  А хто пам’ятає автора казки «Про золоту рибку» (Олександр Пушкін)
  •                  І чим вона закінчилась? Який можно зробити висновок?

Висновок: Треба цінувати , що маєш.

 

Золота рибка  підготувала для вас цікаве завдання. ( слайд 15)

У вас в кожного на партах  кольорові листочки. І ми пропонуємо скласти чарівну скриньку, технікою «орігамі».

- Хто знає що це за техніка? (складання поробок з паперу без допомоги ножиць і клею.)

А допоможе Вам покрокова схема виготовлення скрині. (у кожного на парті лежить схема та кольоровий папір)

Діти виконують роботу за підказками вчителя та схеми.

Оцінювання робіт.

- Ваші роботи – гідні чарівним  прикрасам.

IV. Підсумок уроку. Рефлексія.

 

  •                  Я задоволена, що вам було цікаво на уроці, ви гарно працювали, ми досягли мети, яка була поставлена на початку уроку, план уроку ми виконали, з героями зарубіжних літературних казок зустрілися.
  •                  Я сподіваюся, що зустріч для вас не пройшла даремно, бо казка - це золота криниця, скарбниця з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти народної мудрості.
  •                  А тепер покажіть свій настрій. Змінився він чи ні.(Діти піднімають смайлики)
  •                  Сюрприз від Горбоконика, його смаколики, де написано ще домашнє завдання на наступний урок. Його треба переписати у щоденники. ( слайд 16)
  •       Дякую вам за урок!

 

 

docx
Додано
27 листопада 2019
Переглядів
1090
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку