Конспект уроку.Тема: Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Малювання композиції «Снігопад».

Про матеріал
Тема: Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Малювання композиції «Снігопад». Мета: закріпити знання про лінію горизонту, вчити розміщувати зображення предметів у межах площини землі, ознайомити з послідовністю виконання зафарбування роботи, розвивати вміння передавати стан зимової природи засобами живопису, розвивати творчу уяву, виховувати позитивні емоції у ставленні до краси зимової природи у творах мистецтва та навколишньому світі. Обладнання для вчителя : таблиця поетапного виконання композиції, ілюстрації, І. Шишкін «Зимою в лісі», конверт із загадками, казковий герой Ельза, девіз уроку. Обладнання для учнів: альбом, гуашові фарби, пензлик, посудина з водою, серветки, палітра, вушні палички, простий олівець, гумка. Хід уроку І. Організаційна частина. Оголошення теми та завдання уроку. 1. Привітання -Нумо, діти, підведіться! Всі приємно посміхніться Продзвенів уже дзвінок Починаємо урок! -У нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітала гостя. А яка саме це ми повинні відгадати, у нас є чарівний конверт в якому і схована наша загадка. Дістаньте мені карту фіолетового кольору. Випадково заморозила Молодшу сестру І на замок одягнула Шубу снігову. \ Ельза -Так, сьогодні на уроці ми будемо разом із Ельзою навчатись, виконувати різні її завдання. Також разом із собою принесла девіз нашого уроку: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!» ІІ. Мотиваційна частина уроку. -На цьому загадки не закінчуються, НАМ треба відгадати ще декілька (жовтого, оранжевого, блакитного кольору) 1. Відгадування загадок. 1) Взимку горою, а літом водою. \Сніг 2) Біле, а не цукор, м’яке, а не вата, без ніг, а йде. \ Сніг 3) Біле, як сорочка Пухнаста квочка Крил не має, А гарно літає. Що це за птиця, Що сонця боїться?\ Сніг ІІІ. Пояснення нового матеріалу. 1. Вступне слово вчителя з елементами розповіді. - Так, зима приносить разом із собою різні чари, а також веселі забави, яких не має жодна з пір року. Та все таки найбільше диво зими є сніг… Зима приходить у наші душі, чарує очікуванням різдвяних див не тоді, коли за календарем вони розпочинаються. - Який перший місяць зими? \ Грудень - Вона приходить до нас тоді, коли стається диво. - Ельза хоче щоб ми ще одну загадку відгадали під рожевим чарівним кольором. Уранці біля хати Маленькі є сліди Зайчатко то вухате Приходило сюди. Стояло біля хати, Ступило на поріг – Хотіло нам сказати, Що випав перший …. \Сніг -Перший сніг – це справжнє диво, це помах чарівної палички. Які враження на вас справив перший сніг? \ Почуття радості, гарний настрій… -А ось О. Олесь описує стан своєї душі під враженням першого снігу: «Перший сніг» Що, це, сон? Зелені сосни Цвітом зацвіли! Розцвіли цієї ночі І вже сиплять цвіт Все в квітах! Під ними гнуться Віти до землі. Вся земля в сріблястім цвіті, Як душа моя. -Як ми називали сніжинку коли відгадували загадки? \ Цукор, вата -А як ще їх можна назвати? \ Зірочки, пух -А ось ще один поет описує ці чарівні крихти зими Білі мухи налетіли Все подвір’я стало біле. Не злічити білих мух, Що летять неначе білий пух. 2. Розгляд ілюстративного матеріалу (сприймання творів мистецтва під музику А. Вівальді) -Прослухайте, музику що написав відомий композитор А. Вівальді і скажіть що ви відчували коли її слухали?\ Тривогу, паніку -А як ви гадаєте яку це пору року він так описав?\ Зиму -Поети красу змальовують словами, музиканти за допомогою музики, а художник – фарбами. Це ми можемо побачити на прикладі художника І. Шишкіна і його картини «Зимою в лісі». -Як називається явище, коли падає сніг?\ Снігопад -В українській мові є і інші назви цьому явищу: хуртовина, хурделиця, заметіль, завірюха, віхола, хуга, метелиця, сніговій та лише снігопад навіює спокій, тільки у безвітряну погоду лапатий сніг огортає нас у казку зими-чарівниці. Цей сніг – як сміх, Такий веселий, Гілки деревам лоскотав Будив веселощами села І впав снігом на міста. 3. Перегляд відеоролика «Снігопад» - Уявіть що ви по ту сторону екрану, що ви відчуваєте?\ Спокій, захоплення -Які думки навіює снігопад – це надзвичайно красиве явище?\ Відповіді дітей -Якого кольору сніг? \Білого -Чи доводилось вам дивитись у небо, коли летять лапаті сніжинки?\ Так, ні - Що світліше небо чи сніг? \ Сніг -А й справді, сніжинки сіро-блакитного відтінку. 4. Розповідь (повторення вивченого про кольори) -Отже, сніг буває різних відтінків, залежно від освітлення сонцем, тоді вони іскряться, виблискують, немов коштовне каміння від тіней, які падають від дерев і будинків. -Якщо у нас холодна зима ми її промальовуємо темно-синім кольором, таким кольором буває небо. -Сніг буває синього або блакитного кольору. -Як нам отримати блакитний колір? \ Синій змішати з білим - Де ми змішуємо фарби? \ На палітрі -Також ми можемо змішати фіолетовий колір з білим, таким чином можемо промалювати інші елементи композиції. -Усі такі барви – це кольори холодні чи теплі? \ Холодні -Назвіть їх. \ Білий, синій, блакитний, фіолетовий -Запамятайте, з-поміж них головний є синій. Він надає холодного відтінку будь-якому іншому кольору. 5. Вправа -Утворіть холодні відтінки кольорів за допомогою синьої фарби. Пам’ятайте! Змішувати фарби треба на палітрі. Фізкультхвилинка Скік, скік! Всі на гілки Розімнемо трішки спинки. А тепер еще крилята Щоб могли добре літати. Прошу я усіх сідати, Будем далі працювати! ІV. Практична творча робота учнів 1. Розгляд ілюстративного матеріалу. Засвоєння теоретичних відомостей -Які предмети зображені на малюнку? \ Пагорб, хатинка, ялинка, стежка -Що до нас найблище? \Пагорб - Що зображено далі, за пагорбом? \ Хатинка і ялинка -Вона у нас знаходиться на лінії горизонту. -Яка хатинка за розміром? \ Невеличка - Якої форми стінки будинку? \ Прямокутної - А дах? \ Обрізаний півовал -Отже, запам’ятайте однакові предмети на площині зображуються по різному: • Ті, що блище до нас (передній план) – більшими і нижче на площині • Ті, що далі (дальній план) – меншими і вище. -Відкрийте свої альбоми на сторінці 42, урок 21. Ось ми в лівому кутку бачимо вже знайому нам картину І. Шишкіна «Зимою в лісі» 2. Послідовне виконання композиції вчителем. - Аркуш паперу у нас в горизонтальному положені - Промальовуємо лінію горизонта по середині аркуша - Малюємо елементи переднього плану. Це що? \ Пагорб - Промальовуємо елементи , які на дальньому плані, це які? \ Хатинка, ялинка - Домальовуємо хатинці двері і вікно. - Від дверей до низу малюємо доріжку, зверніть увагу вона стає ширше. - 0тже, з верхнього кутка починаємо зафарбовувати фон. Набираємо блакитну фарбу і ведемо від лівого кутка до правого і так до лінії горизонту. Потім від лінії горизонту замальовуємо до кінця аркуша менш блакитним кольором (його можемо розвести з водою). -Відклали пензлик, підняли голівки,а зараз відпочинемо. Фізкультхвилинка 1,2! Всі присіли Потім вгору підлетіли 3,4! Нахилились Із струмочка гарно вмились. 5,6! Усі веселі Летимо на каруселі. 7,8! В потяг сіли Ніжками затупотіли. 9,10! Відпочили Іза парти дружно сіли. -Дороблюємо деталі, блакитним кольором більш чіткішим робимо пагорб , змішавши фіолетовий з білим зафарбовуємо стежку, і так далі хатинку і нашу зелену красуню. По бажанню сніговита, який складається з двох елементів – 2 кола і прикрашеній морквинкою. -Так як у нас снігопад у вас є вушні палички, за їх допомогою з образимо зимове диво. Вмочіть палочку у білу фарбу, легенько натискаючи по всьому малюнку, утворються маленькі ляпки . Вони і нагадуватимуть сніг, що падає, якщо земля вкрита снігом зображена білим кольором або світлими відтінками холодних кольорів то відтиск зробіть більш темнішим відтінком холодних кольорів. VІ. Підсумок уроку -Яка тема нашого уроку? \ Снігопад - З яким художником і його картиною ми сьогодні познайомились? \ І. Шишкін «Зимою в лісі» - Що ми малювали?\ Зимовий пейзаж, снігопад Прибирання робочих місць
Перегляд файлу

Тема: Закріплення знань про лінію горизонту. Поняття плановості. Малювання композиції «Снігопад».

Мета: закріпити знання про лінію горизонту, вчити розміщувати зображення  предметів у межах площини землі, ознайомити з послідовністю виконання зафарбування роботи, розвивати вміння передавати стан зимової природи засобами живопису, розвивати творчу уяву, виховувати позитивні емоції у ставленні до краси зимової природи у творах мистецтва та навколишньому світі.

Обладнання  для вчителя : таблиця поетапного виконання композиції, ілюстрації, І. Шишкін «Зимою в лісі», конверт із загадками, казковий герой Ельза, девіз уроку.

Обладнання для учнів: альбом, гуашові фарби, пензлик, посудина з водою, серветки, палітра, вушні палички, простий олівець, гумка.

                       Хід уроку

І. Організаційна частина. Оголошення теми та завдання уроку.

1. Привітання

-Нумо, діти, підведіться!

Всі приємно посміхніться

Продзвенів уже дзвінок

Починаємо урок!

-У нас сьогодні незвичайний урок, до нас завітала гостя. А яка саме це ми повинні відгадати, у нас є чарівний конверт в якому і схована наша загадка. Дістаньте мені карту фіолетового кольору.

                                      Випадково заморозила

                                      Молодшу сестру

                                     І на замок одягнула

                                     Шубу снігову. \ Ельза

-Так, сьогодні на уроці ми будемо разом із Ельзою навчатись, виконувати різні її завдання. Також разом із собою принесла девіз нашого уроку: «Вигадуй, пробуй, твори! Розум, фантазію прояви!»

ІІ. Мотиваційна частина уроку.

-На цьому загадки не закінчуються, НАМ треба відгадати ще декілька (жовтого, оранжевого, блакитного кольору)

1. Відгадування загадок.

1) Взимку горою, а літом водою. \Сніг

2) Біле, а не цукор, м’яке, а не вата, без ніг, а йде. \ Сніг

3) Біле, як сорочка

    Пухнаста квочка

   Крил не має,

  А гарно літає.

  Що це за птиця,

  Що сонця боїться?\ Сніг

ІІІ. Пояснення нового матеріалу.

1. Вступне слово вчителя з елементами розповіді.

- Так, зима приносить разом із собою різні чари, а також веселі забави, яких не  має жодна з пір року. Та все таки найбільше диво зими є сніг… Зима приходить у наші душі, чарує очікуванням різдвяних див не тоді, коли за календарем вони розпочинаються.

- Який перший місяць зими? \ Грудень

- Вона приходить до нас тоді, коли стається диво.

 - Ельза хоче щоб ми ще одну загадку відгадали під рожевим чарівним кольором.

 Уранці біля хати

Маленькі є сліди

Зайчатко то вухате

Приходило сюди.

Стояло біля хати,

Ступило на поріг –

Хотіло нам сказати,

Що випав перший …. \Сніг

-Перший сніг – це справжнє диво, це помах чарівної палички. Які враження на вас справив перший сніг? \ Почуття радості, гарний настрій…

-А ось О. Олесь описує стан своєї душі під враженням першого снігу:

«Перший сніг»

Що, це, сон? Зелені сосни

Цвітом зацвіли!

Розцвіли цієї ночі

І вже сиплять цвіт

Все в квітах! Під ними гнуться

Віти до землі.

Вся земля в сріблястім цвіті,

Як душа моя.

-Як ми називали сніжинку коли відгадували загадки? \ Цукор, вата

-А як ще їх можна назвати? \ Зірочки, пух

-А ось ще один поет описує ці чарівні крихти зими

Білі мухи налетіли

Все подвіря стало біле.

Не злічити білих мух,

Що летять неначе білий пух.

2. Розгляд ілюстративного матеріалу (сприймання творів мистецтва під музику А. Вівальді)

-Прослухайте, музику що написав відомий композитор А. Вівальді і скажіть що ви відчували коли її слухали?\ Тривогу, паніку

-А як ви гадаєте яку це пору року він так описав?\ Зиму

-Поети красу змальовують словами, музиканти за допомогою музики, а художник – фарбами. Це ми можемо побачити на прикладі художника І. Шишкіна і його картини «Зимою в лісі».

-Як називається явище, коли падає сніг?\ Снігопад

-В українській мові є і інші назви цьому явищу: хуртовина, хурделиця, заметіль, завірюха, віхола, хуга, метелиця, сніговій та лише снігопад навіює спокій, тільки у безвітряну погоду лапатий сніг огортає нас у казку зими-чарівниці.

Цей сніг – як сміх,

Такий веселий,

Гілки деревам лоскотав

Будив веселощами села

І впав снігом на міста.

3. Перегляд відеоролика «Снігопад»

- Уявіть що ви по ту сторону екрану, що ви відчуваєте?\ Спокій, захоплення

-Які думки навіює снігопад – це надзвичайно красиве явище?\ Відповіді дітей

-Якого кольору сніг? \Білого

-Чи доводилось вам дивитись у небо, коли летять лапаті сніжинки?\ Так, ні

- Що світліше небо чи сніг? \ Сніг

-А й справді, сніжинки сіро-блакитного відтінку.

4. Розповідь (повторення вивченого про кольори)

-Отже, сніг буває різних відтінків, залежно від освітлення сонцем, тоді вони іскряться, виблискують, немов коштовне каміння від тіней, які падають від дерев і будинків.

-Якщо у нас холодна зима ми її промальовуємо темно-синім кольором, таким кольором буває небо.

-Сніг буває синього або блакитного кольору.

-Як нам отримати блакитний колір? \ Синій змішати з білим

- Де ми змішуємо фарби? \ На палітрі

-Також ми можемо змішати фіолетовий колір з білим, таким чином можемо промалювати інші елементи композиції.

-Усі такі барви – це кольори холодні чи теплі? \ Холодні

-Назвіть їх. \ Білий, синій, блакитний, фіолетовий

-Запамятайте, з-поміж них головний є синій. Він надає холодного відтінку будь-якому іншому кольору.

5. Вправа

-Утворіть холодні відтінки кольорів за допомогою синьої фарби. Памятайте! Змішувати фарби треба на палітрі.

Фізкультхвилинка

Скік, скік! Всі на гілки

Розімнемо трішки спинки.

А тепер еще крилята

Щоб могли добре літати.

Прошу я усіх сідати,

Будем далі працювати!

ІV. Практична творча робота учнів

1. Розгляд ілюстративного матеріалу. Засвоєння теоретичних відомостей

-Які предмети зображені на малюнку? \ Пагорб, хатинка, ялинка, стежка

-Що до нас найблище? \Пагорб

- Що зображено далі,  за пагорбом? \ Хатинка і ялинка

-Вона у нас знаходиться на лінії горизонту.

-Яка хатинка за розміром? \ Невеличка

- Якої форми стінки будинку? \ Прямокутної

- А дах? \ Обрізаний півовал

-Отже, запамятайте однакові предмети на площині зображуються по різному:

  • Ті, що блище до нас (передній план) – більшими і нижче на площині
  • Ті, що далі (дальній план) – меншими і вище.

-Відкрийте свої альбоми на сторінці 42, урок 21. Ось ми в лівому кутку бачимо вже знайому нам картину І. Шишкіна «Зимою в лісі»

2. Послідовне виконання композиції вчителем.

  • Аркуш паперу у нас в горизонтальному положені
  • Промальовуємо лінію горизонта по середині аркуша
  • Малюємо елементи переднього плану. Це що? \ Пагорб
  • Промальовуємо елементи , які на дальньому плані, це які? \ Хатинка, ялинка
  • Домальовуємо хатинці двері і вікно.
  • Від дверей до низу малюємо доріжку, зверніть увагу вона стає ширше.
  • 0тже, з верхнього кутка починаємо зафарбовувати фон. Набираємо блакитну фарбу і ведемо від лівого кутка до правого і так до лінії горизонту. Потім від лінії горизонту замальовуємо до кінця аркуша менш блакитним кольором (його можемо розвести з водою).

-Відклали пензлик, підняли голівки,а зараз відпочинемо.

Фізкультхвилинка

1,2! Всі присіли

Потім вгору підлетіли

3,4! Нахилились

Із струмочка гарно вмились.

5,6! Усі веселі

Летимо на каруселі.

7,8! В потяг сіли

Ніжками затупотіли.

9,10! Відпочили

Іза парти дружно сіли.

 

-Дороблюємо деталі, блакитним кольором більш чіткішим робимо пагорб , змішавши фіолетовий з білим зафарбовуємо стежку, і так далі хатинку і нашу зелену красуню. По бажанню сніговита, який складається з двох елементів – 2 кола і прикрашеній морквинкою.

-Так як у нас снігопад у вас є вушні палички, за їх допомогою з образимо зимове диво. Вмочіть палочку у білу фарбу, легенько натискаючи по всьому малюнку, утворються маленькі ляпки . Вони і нагадуватимуть сніг, що падає, якщо земля вкрита снігом зображена білим кольором або світлими відтінками холодних кольорів то відтиск зробіть більш темнішим відтінком холодних кольорів.

VІ. Підсумок уроку

-Яка тема нашого уроку? \  Снігопад

- З яким художником і його картиною ми сьогодні познайомились? \ І. Шишкін «Зимою в лісі»

- Що ми малювали?\ Зимовий пейзаж, снігопад

Прибирання робочих місць 

 

docx
Додано
31 жовтня 2019
Переглядів
2437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку