Урок у 1 класі
Тема: Різноманітність форм у навколишньому середовищі. Художники з грядки.
Мета: закріпити знання учнів про групи кольорів,ознайомити їх з нетрадиційною технікою образотворчості; формувати способи художньо-образного відображення предметів, форм, використовуючи колір, форму, композицію; вчити малювати овочевими штампами та експериментувати з кольором і формою; розвивати креативне мислення, уявну фантазію, пошук оригінальних втілень у композиції, дрібну моторику пальців; виховувати естетичний смак, любов до краси, створеної своїми руками.
Тип уроку: здобуття практичних вмінь і навичок
Обладнання: виставка: 1) «Незвичайні портрети»(осінні перетворення овочів та фруктів); 2) «Вернісаж дитячих робіт»; 3) зразки, ілюстрації методом штампування
Хід уроку:
Епіграф:
У дитинстві вивчене,
Що на камені висічене.
І. Організаційна частина
Дзвоник всім нам дав наказ,
До роботи швидко в клас,
За парти сядемо чемно –
Хай мине час недаремно.
Будемо уважні й старанні всі –
Сядемо рівненько на місця свої.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Основні кольори:
Похідні кольори:
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні на уроці я ознайомлю вас з новою технікою малювання штампами. Ми спробуємо створити чудову композицію квітів
ІV. Основна частина.
Сьогодні до нас в гості завітав Хлопчик-Пензлик з міста Веселкові Барви.
З чим ти до нас завітав?
Пензлик: Щедра осінь нагородили людей за копітку працю на городі багатим урожаєм. І чого тільки немає в моєму кошику! А вам цікаво, що є в ньому? Але спочатку відгадайте мої загадки:
( Хлопчик дістає з кошика морквинку)
(Цибуля)
Як у мишки хвостик,
Червоненький він на вроду,
Хоче в борщик із городу.
(Буряк)
(Яблука)
Як зросла, взяли в світлиці,
З неї шкури всі деруть,
Її варять, її труть, пироги з неї печуть.
(Картопля)
Вчитель: Ні, когось тут ще нема, здогадались…..(Гарбуза)
Так, діти, це все овочі та фрукти з нашого городу та саду.
Пензлик: А чи знаєте ви про овочі народну пісеньку «Ходить гарбуз по городу» ?
Діти по рядочку розповідають пісню «Ходить гарбуз по городу»
Пензлик: Наші овочі красиві та багаті на вітаміни, їх обов’язково потрібно вживати, щоб бути здоровішими, не хворіти.
Вчитель: Та є у зібраних овочів ще один секрет, відразу й не здогадаєшся. А от наш любий художник Пензлик його добре знає. Овочі допомагають йому створювати справжні живописні шедеври. Не вірите? Переконайтеся самі, переглянувши ось цей вернісаж. Ці картини створено за допомогою картоплі, моркви, бурячка. А вам цікаво знати як?
З них вирізано штампи. А що ж таке штамп?
Штамп – вирізана форма з твердого матеріалу, яка після нанесення фарби залишає відбиток на папері.
Я також знаю, що пензлик завітав до нас у гості невеликими сувенірами для кожного з вас. А саме приніс виготовлені власноруч штампи квітів з овочів, щоб ви могли створювати незвичайні композиції у своїх роботах та підняти вам настрій.
Пензлик роздає учням штампи. (Музика)
Перед початком роботи, давайте приготуємо наші пальчики .
П’ять братів, п’ять зайців,
П’ять завзятих молодців,
То не в лісі сірі зайці,
А твої умілі пальці.
Як же працювати зі штампом?
V. Підсумок уроку. Перегляд вернісажу дитячих робіт
1. Чи сподобався вам урок?
2. Що нового дізналися?
3. А чий малюнок найкращий?