Дана розробка уроку підготовлена з метою допомогти учням виявити актуальні проблеми у прочитаному творі, усвідомити моральну відповідальність за свої вчинки, обстоювати власну думку та веде полеміку
Е.Сігал «Історія кохання»
Тема: Розповідь про зворушливе і трагічне кохання сина мільйонера до дочки бідного італійського емігранта
Очікувані результати: учень виявляє актуальні проблеми у прочитаному творі, усвідомлює моральну відповідальність за свої вчинки, обстоює власну думку та веде полеміку
Обладнання: текст роману, ТЗН, ілюстрації до різних творів на тему кохання
Тип уроку: дослідження тексту
Хід уроку
«Кохання схоже на привида – всі про нього говорять, але мало хто його бачив»
Ларошфуко
1.Організаційний момент.
Оголошення теми уроку, очікуваних результатів.
2.Перевірка домашнього завдання.
Довести, що ця книга є бестселером, надзвичайно просто: невже у класі знайдеться учень, який не прочитав тексту (бодай в уривках)?
3.Робота над епіграфом.
Цей епіграф ми використовуємо не вперше. Коли ви чуєте ці слова і що вони означають? (учні за допомогою підказок – ілюстрацій називають героїв різноманітних творів, про чиє кохання їм відомо).
4. Проблемне запитання: чи можна назвати коханням почуття героїв цього твору? (за допомогою «формули кохання» учні доводять, що не тільки назва роману, а й вчинки Олівера і Дженні підтверджують їх почуття).
5.Робота над текстом:
- Олівер Баррет IY (зовнішність, риси вдачі, майбутня професія, суспільне становище, ставлення до батьків та батьків до нього)
- Дженіфер Кавілеррі (зовнішність, риси вдачі, майбутня професія, суспільне становище, ставлення до батька та батька до неї)
- чи можна сказати, що герої закохалися з першого погляду?
- коли і чому обоє пішли на конфлікт зі своїми батьками?
- чому батько Олівера першим зробив крок до примирення із сином?
- матеріальна скрута героям допомагала чи заважала у їх почуттях?
- чи справедливо Олівер звинувачує себе у тому, що Дженні не побачила Париж?
- яким було би життя закоханих, якби не смерть Дженні?
6.Запрошення до дискусії.
Уявімо себе на місці Олівера Баррета, сина мільйонера. Яким було би наше рішення – почекати з одруженням чи піти наперекір волі батька і залишитися «без копійки за душею».
7.Проблематика роману.
Справа не в бідних чи багатих, щасливих чи нещасних, самотніх чи одружених, хворих чи здорових. Пригадуєте: «в горі чи радості, бідності чи багатстві, хворобі чи здоровї». Людина не може знати наперед, що її чекатиме у житті, але вона має гідно себе поводити у будь-якій життєвій ситуації. Саме тому наші герої, які спочатку ніби поводять себе трохи по-дитячому (ми навіть інколи підсміюємося над їх словами і вчинками), виявляють таку соціальну зрілість (навести приклади «дитячої» і «дорослої» поведінки героїв роману).
8.Домашнє завдання.
Письмова відповідь на питання «Що важить обіцянка, дана при вступі у шлюб?