Відділ освіти, молоді та спорту
Великобагачанської районної державної адміністрації
Методичний кабінет
Радивонівської ЗОШ І – ІІІ ступенів
Урок з математики
5 клас
Підготувала і провела
учитель математики
Радивонівської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Іванова Світлана Григорівна
с. Радивонівка
Математика 5 клас
Урок № 68 Дата проведення 17.01.2016
Тема: Що таке звичайний дріб. Правильні і неправильні дроби
Мета: доповнити та розширити знання учнів про звичайні дроби, ознайомити з поняттями правильного і неправильного дробу; роз’яснити об’єктивну необхідність вивчення дробових чисел; розвивати математичну мову, логічне мислення учнів; формувати пізнавальну компетентність; виховувати інтерес до математики, працьовитість, активність.
Тип уроку: засвоєння знань, умінь, навичок.
Обладнання: проектор, комп’ютер, мультимедійна презентація, підручник.
Методи і прийоми: мультимедійний супровід уроку, вправа «Асоціативний кущ», розповідь вчителя, робота з підручником, вправа «Вільний мікрофон», фізкультхвилинка.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Привітання, установка на плідну працю:
Усі сідайте тихо, діти!
Домовляймось – не шуміти,
Працювати час настав.
Тож і ми марно часу не гаємо,
Наш урок починаємо!
ІІ. Актуалізація опорних знань
Учитель. Дехто з вас, мабуть, уже заглянув у підручник і подивився матеріал наступного розділу. Сподіваюсь, більшість із вас пам’ятає, що ви вивчали в початковій школі про звичайні дроби і тому оголошую тему нашого уроку (Слайд 1):
Давайте перевіримо, що вам відомо? Вправа «Асоціативний кущ» (Слайд 2):
Даємо відповіді на питання:
(За потребою користуємось математичним словником – Слайд 3-4).
ІІІ. Мотивація навчання
Учитель. Чи відомі вам деякі історичні відомості про звичайні дроби? Звідки та для чого вони виникли? Знайомство учнів із історичним матеріалом. (Слайд 5 – 8):
Слід зазначити, що розділ арифметики про дроби довгий час був одним із найбільш важких. Недарма в німців збереглася приказка: «Потрапити в дроби», що означало – зайти в безвихідне положення. Вважалося, що той, хто не знає дробів, не знає й арифметики. Тому епіграфом нашого уроку пропоную взяти наступні слова Цицерона (Слайд 9):
IV. Формування знань. Відпрацювання вмінь
Учитель. Сьогодні на уроці вам важливо навчитися читати та записувати дроби, розпізнавати чисельник і знаменник дробу і розуміти, що показує кожний із них, які дроби називаються правильними і неправильними.
а) знайти, скільки в даній одиниці шуканих, і записати це натуральне число в знаменнику дробу;
б) з’ясувати, скільки шуканих одиниць взяли, записати це натуральне число в чисельник дробу.
V. Фізкультхвилинка
Щось не хочеться сидіти,
Треба трохи відпочити. (Встати і вийти із-за парт).
Руки вгору, руки вниз,
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки
І зроби чотири кроки. (Марширувати на місці).
Вище руки підніміть (Підняти руки,прогнутися).
І спокійно опустіть.
VІ. Підсумок уроку. Рефлексія
Учитель. Давайте у вигляді вправи «Вільний мікрофон» підведемо підсумки нашого уроку: Чого ви навчилися? Про що нового дізналися? Чи були труднощі в роботі на уроці? (Слайди 10,11):
VІІ. Домашнє завдання
Розділ 5 вивчити §23 . Розв’язати №№ 880,882.
1