Урок з математики у 6 класі
Тема: «Розв’язування рівнянь на основі властивостей пропорції»
Мета. Формувати свідоме розуміння правил знаходження невідомого середнього та крайнього членів пропорції , шляхом складання логічних ланцюжків розв’язування рівняння. Розвивати логічне мислення, обчислювальні навички. Виховувати культуру математичних записів. Слідкувати за вимовою учнів.
Обладнання: таблиці, картки, комп’ютер.
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
Перевірка готовності класу до уроку.
II. Повідомлення теми уроку.
Слово вчителя.
На попередніх уроках ми ознайомились з такими поняттями, як «відношення», «пропорції» та їх «основні властивості». Сьогодні на основі засвоєних знань будемо розв’язувати рівняння, шукаючи невідомі члени пропорції.
III.Актуалізація знань. Сторінка теоретична, письмова. Математичний диктант (екран, комп’ютер)
(виконується на окремих листах) – учні Нагадування:
Математичний диктант 1) Закінчити речення:
-Рівність двох відношень називається…
- У пропорції добуток крайніх членів дорівнює… 2) Запишіть пропорцію 7: 21=1: 3.
Підкресліть її середні члени. 3) Запишіть пропорцію 3: 4=9:12.
Підкресліть її крайні члени.
4) Відомо, що 3a=5b . Які пропорції можна скласти, виходячи з того, що дана рівність правильна?
5) Яка з рівностей є правильною?
а)
IV. Формування умінь і навичок.
a с
1) Алгоритм розв'язування рівнянь вигляду = де невідомий один із
b d
членів.
- Записати основну властивість пропорції ad = bc.
- Знайти невідомий множник. 2)
3) Приклад. Розв'яжіть рівняння:
а) 9:x=3:7 ; б) х :2 = 6 :3. 4) Фізкультхвилинка.
V. Застосування умінь і навичок.
1) №672 ; картки. 2) Скласифікуйте пропорції за невідомим членом:
а)6:x = 36:30; б)12:7 = 3: x; в)½= х:14;
г)х:16=3 :8; д)2 x:14 = 5 :35.
VI. Підсумок уроку.
1) Пропонується перевірити знання, здобуті протягом уроку під час виконання тесту.
В якому з варіантів правильно записано розв’язок рівняння?
1)3/х=6/8; 2)3/х=6/8; 3)3/х=6/8; 4)3/х=6/8;
x=6·3/8 x=6/3·8 x=3·6/8 x =3·8/6
2) Оцінювання учнів.
VII. Завдання додому. п. 19. № 673 , № 674(в).