Урок «Державотворчі ідеї М.Грушевського через призму Української національної революції 1917 – 1918 рр.» дає можливість учням повернутися до повторення таких понять, як держава, ознаки держави, національна революція, поглинути в історію українського державотворення, ознайомившись з працямиідеолога та фундатора української революції, першого президента М.С.Грушевського. В процесі уроку учні аналізують нормативно – правові акти Центральної Ради, вчаться зіставляти акти та історичне підґрунтя, робити висновки та узагальнення. Питання уроків української революції залишається актуальним,тому учні зможуть провести історичні паралелі з сьогоденням та висловлювати своє ставлення до історичних подій. Дуже важно в процесі вивчення теми показати учням необхідність наукового підґрунтя для історичних процесів і можливості еволюції поглядів в залежності від розвитку подій.
Для вивчення теми вчителем обран інтегрований урок історії та права , урок узагальнення та систематизації знань, застосування знань, навичок і умінь, урок формування життєвих, соціальних, міжпредметних компетенцій, вдосконалення умінь і навичок, з використанням інтерактивних методів, мультимедійного обладнання. Форма проведення уроку - урок - дослідження, урок – практикум , урок аналіз першоджерел, в якому використовуються традиційні, активні та інтерактивні методи навчання, які формують історичну самосвідомість і політичну культуру учнів; розвиваються вміння застосовувати отримані знання на практиці; розвивається історичне мислення за допомогою інтерактивних методів навчання, учні вчаться практично використовувати історичну літературу, документи; виховується історична та політична культура. Доцільність вибору даного типу уроку полягає в тому, що для учнів важливим є робота над понятійним апаратом, вивчення документів, , формування на цій основі історичного мислення і політичної культури.
Обраний тип і форма уроку дають можливість формування власної життєвої позиції старшокласників, громадянської, соціальної, інформаційно-комунікативної, хронологічної компетентності, виробляє в учнів переконання необхідності демократичних основ побудови держави.