Інтегрований урок із зарубіжної літератури у 6 класі на тему:"Р.Д.Бредбері "Усмішка""

Про матеріал

Інтегрований урок - зарубіжна література і образотворче мистецтво в 6 класі допоможе усвідомити зміст оповідання, його ідейно-художні особливості,естетичне й виховне значення; проблематику твору.

Перегляд файлу

Тема: Рей Дуглас Бредбері  «Усмішка».

Мета:ознайомити учнів зі змістом твору;

розвивати навички переказу ключових епізодів, роботи із художнім текстом;

 сприяти моральному та естетичному вихованню учнів;

   розвивати їх творчі здібності;

   прищеплювати вміння бачити прекрасне в художньому творі та житті.

   Обладнання: Портрет Леонардо до Вінчі, репродукція полотна «Джоконда», таблиця з термінами живопису, тексти з оповіданням Р.Д.Бредбері «Усмішка».

Тип уроку: інтегрований – зарубіжна література і образотворче мистецтво

                           Хід уроку:

І.Організаційний момент

ІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми уроку                                             

ІІІ.Коментар вчителів :

Вчитель зарубіжої літератури:

Черги! Вони бувають такі різні ! Ми знаємо про черги з продовольчими картками за скибкою хліба в роки Великої Вітчизняної війни.                          А ця розповідь про чергу до картини. До знаменитого шедевру Леонардо до Вінчі, що знаходиться у Франції. А коли цю картину , що має назву «Монна Ліза» (або ж «Джоконда») з величезною обережністю і чималим ескортом привозили в інші міста Європи, потрібно було було вистояти багатогодинну чергу, щоб побачити цю красу.Що ми знаємо про автора, що створив цей шедевр?

Вчитель образотворчого мистецтва:

Яким же був на початку 16 ст. Леонардо да Вінчі ? В починаннях, здійсненнях, мріях майстер підноситься як титан, володар громів і блискавиць, а часом нагадував велетня, що бавиться паперовими корабликами. Доля щедро обдарувала його для того, щоб ще глибше поранити. Красивий, розумний, талановитий, він вічним скитальцем поневірявся в пошуках теплого кутка. З ним слуга, два учні, полотна та бібліотека – 30 улюблених книг. Можливо, він любив ту жінку, флорентійку Монну Лізу, дружину купця Джокондо, яку зобразив на портреті. Відомо, що протягом 4 років писався цей портрет.

Вчитель зарубіжної літератури: в кріслі, невимушено спираючись на його ручку, сидить молода жінка. Легка напівусмішка, здається, тільки що зароджується, і в той же час ніколи не зникає. Трепет життя присутній у всьому: у пасмах волосся, в плавних складках одягу, в руках, що спокійно лежать. Вона природна і жива настільки, що кожен, хто вдивляється в ямку на шиї, бачить в ній биття пульсу.

Вчитель образотворчого мистецтва: майстер робив багато ескізів, велику увагу приділяв композиції позі, розвороту голови, положенню рук.

Звернімо увагу на тло картини.

Що ви бачите?

Так, пейзаж, і навіть фантастичний. Освітлена примарним місячним світлом петляє дорога, звивається стрічка ріки, химерно встають зеленувато- блакитні гори.

«Ти знаєш, що в такому повітрі предмети внаслідок великої кількості повітря, що міститься між твоїм оком та горою здаються синіми…» - писав Леонардо. В живописі це має назву «повітряна перспектива»

( терміни та їх пояснення в таблиці)

І світ людини, і світ природи складні. Проте в цій гармонії є суть життя, найбільш сильна і чаруюча суть Джоконди. Кольорова гамма портрету (колорит) – зелені, блакитні, золотисті тони, відзначаються благородною стриманістю.

Учень- асистент:

Какой художник! Что за колорит!

Куда там к шуту всяким старовераи!

Под кистью метра полотно горит,

Не мудрено:

Рука да Винчи и его манера!

Вчитель образотворчого мистецтва:

«Тайна стриманого серця» - це і є «Джоконда», це і є життя художника.

Учень- асистент:

Где ты была?

Откуда ты взялась?

И мы стоим, не смея оглянуться,

Ты  будто от души оторвалась,

Чтоб все пройти

И снова к нам вернуться !

(Спостереження над реподукцією «Джоконда» Л.да Вінчі )

Вчитель образотворчого мистецтва:

Недаремно художник, як зіницю ока беріг портрет, як останню надію, як своє кредо, як послання до нас, нині живучих.

Вчитель зарубіжної літератури:

А ось ще одна черга!

«…зібралася на міському майдані о 5 ранку, коли перегук півнів долинав із далекого, вкритого інеєм селища й ніде не світилося.»

Про цю чергу говорить Рей Дуглас Бредбері. Вона також до «Джоконди».

ІУ.Спостереження над текстом твору

Завдання: Як автор описує чергу, що зібралась на майдані?

(Учні читають початок оповідання «Усмішка»).

У.Бесіда за змістом:

  • То що робили люди на майдані о 5-й ранку ?
  • Чи красиве явище являли собою люди, які, мов божевільні, кромсали картину ?
  • А яке почуття у вас викликав цей витвір мистецтва ?
  • «Як ми дійшли до такого стану?»

(Дискусія – учні висловлюють свої міркування )

УІІ.Словникова робота, обмін враженнями

Вандалізм це безглузде знищення культурних цінностей.

Цивілізація (з лат. – «громадянський») - Сукупність суспільного розвитку і матеріальної культури.

УІІІ.Вислови свою думку.  складання асоціативного грона -  краса – це

(Учні обговорюють в парах, складають гроно : що таке краса?)

ІХ.Підсумок  уроку

Х.Рефлексія:

Самим цікавим на уроці було…..

Я здригнувся від….

Я відкрив для себе…..

Хочу поділитися враженнями….

ХІ.Домашнє завдання:

  • закінчити читати оповідання,
  • по бажанню ознайомитись з іншими роботами Леонардо да Вінчі,(іншими художниками епохи Відродження).
  • Написати відгук на прочитаний твір.

1

 

docx
Додано
1 березня 2018
Переглядів
1661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку