Тема : «Задачі на знаходження часу за швидкістю й відстанню»
Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню;вправляти у виконанні дій з іменованими числами;вдосконалювати обчислювальні навички.
1
Інтегрований урок
,, Космічна подорож’’
4 клас
(математика,природознавство)
Тема : «Задачі на знаходження часу за швидкістю й відстанню»
Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню;вправляти у виконанні дій з іменованими числами;вдосконалювати обчислювальні навички;розвивати логічне мислення;закріпити знання з природознавства по темі ,,Сонячна система’’;виховувати інтерес до наукових знань,почуття взаємодопомоги.
Обладнання: таблиці з формулами,таблички з цифрами,проектор,екран,загадки про планети
План уроку
І Організаційна частина
ІІ Контроль,корекція і закріплення знань
ІІІ Вивчення нового матеріалу
ІV Фізкультхвилинка
V Розв’язування задач
VІ Логічні завдання
VІІ Аналіз та оцінка знань
VІІІ Домашнє завдання з поясненням
Хід уроку
-Добрий ранок, діти! Виконаємо традиційний обмін посмішками- я вам дарую свою,ви мені свою,посміхніться один одному.Порадійте тому,що ви маєте можливість кожного дня отримувати нові знання і просто знаходитись разом!Нехай такий гарний настрій не залишає вас на протязі всього уроку!Сідайте,будь-ласка.( слайд 2)
Сьогоднішній урок ми розпочнемо словами відомого французького філософа Жана-Жака Руссо:
«Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь,які ви розумні,як багато вмієте,якщо будете постійно працювати над собою,ставити перед собою мету і намагатись ії досягти!»
Найближча наша мета-навчитись розв’язувати задачі на знаходження часу за швидкістю й відстанню. Це тема нашого уроку. А так як ви всі талановиті діти,тому отримувати знання ми будемо мандруючи безмежним простором Сонячної системи. В цьому вам будуть помічниками знання,які ви отримали на уроках природознавства.
-Наш космічний корабель розпочинає свою міжпланетну подорож.Для того,щоб опинитись на наступній планеті,потрібно відгадати про неї загадку.Будь-ласка,помічники (окремі діти загадують загадки про планети)
-Ця малесенька планета
Перша сонечком зігріта
І моторна-рік на ній
Вісімдесят вісім днів.(Меркурій)
-Виконуємо завдання від крилатого бога Меркурія
(робота зі слайдами)
-Яка величина зайва?(слайд 6)
-Знайдіть закономірність і продовжіть ряд.(слайд 7)
-Знайдіть частину.(слайд 8)
-Молодці!Полетіли далі. Загадка про наступну планету
-Це найяскравіша і найспекотніша планета.За свій яскравий блиск вона названа іменем римської богині кохання.
( Венера)
-Все вірно! На цій планеті ми відкриваємо зошити,записуємо число,Кл.робота.Хвилинкою каліграфії буде завдання записати всі чотирицифрові числа за допомогою цифр 4 і 0
(4440,4000,4040,4400,4004,4044,4404)
(діти зачитують по одному числу)
- Для нас космос -це щось невідоме,нерозгадане,щось таємниче. А як математичною мовою ми називаємо невідоме число?
-Якщо ви зараз правильно відшукаєте задумане мною число,то зможете дізнатись за скільки секунд сонячний промінь досягає Землі.
(Діти записують і розв'язують рівняння)
(слайд 10)
-А ми рухаємось далі безмежним простором космосу.Будь -ласка,загадка:
-Ця планета має червоно-оранжевий колір крові,за що й названа іменем римського бога війни.(Марс)
-На Марсі ми з вами поговоримо мовою справжніх математиків,пригадаємо формули,які вивчили на попередніх уроках.(Діти пригадують формулу швидкості,формулу відстані)
-А тепер покажіть ,як ці формули працюють.За даними таблиці самостійно знайдіть швидкість та відстань (слайд12, зачитують результати,перевіряємо)
-Полетіли далі.Яка планета чекає нас тепер?
-Це найбільша планета Сонячної системи-король планет,тому і названо на честь головного бога всіх римських богів(Юпітер)
-Король планет приготував найважливіше завдання сьогоднішнього уроку-познайомитись з новою формулою і навчитись нею користуватись.Це формула часу.
Час ніколи не стоіть на місці,його завжди не вистачає, і завжди хочеться зупинити його стрімкий біг.Ви є пілотом свого часу-можете або змарнувати його або ж провести з користю.Тому не марнуємо свого часу-пропоную вам виконуючи наступне завдання ,спробувати скласти формулу часу (слайд 15 )
(Діти виконують завдання приходять до висновку,що
t=s : v Записуємо формулу в зошити)
-На наступній планеті ми трішечки відпочинемо.Будь-ласка,загадка
-Це друга за розміром планета у Сонячній системі.Назвали ії на честь бога землеробства.Має систему кілець,що складається здебільшого з частинок криги.(Сатурн)
Сатурн -рухлива планета,вона дуже швидко обертається навколо своєї осі за 88 днів,тому ми теж порухаємося у грі"Складалочки"
(Діти складають шестицифрові числа ,які називає вчитель.У кожної дитини в руках певна цифра,яку потрібно вірно розмістити у числі)
-А ми рухаємось далі,де в космосі нас чекає наступна планета
-Це єдина планета сонячної системи,яка обертається навколо Сонця,ніби лежачі на боці(Уран)
-На планеті Уран ми спробуємо використати отриману формулу часу для розв’ язання наступної задачі.
(слайд 19)
(діти розв’язують задачу колективно ,записують в зошити)
-Полетіли!Нас чекає наступна планета
-На цій планеті відбуваються найсильніші в Сонячній системі вітри і бурі.Ця планета-це ми знаємо, бога моря називає(Нептун)
( слайд 21 )
-На цій планеті вам потрібно знайти її діаметр за відомим радіусом.Давайте пригадаємо,що таке діаметр (виконують завдання самостійно)
-Ми долетіли до останньоі найменшої планети,яка знаходиться на краю Сонячної системи .Що це за планета,діти? (Плутон)
( слайд 22)
-Це дуже символічно,тому що тут ми виконаємо останнє завдання нашого уроку,яке називається "Математичний фокус"
( Біля дошки працює троє дітей,всі інші виконують ,,фокус’’ в зошитах)
Потрібно записати чотиризначне число ,в записі якого кожна наступна цифра на 1 більша за попередню. Потім записати інше число тими самими цифрами ,тільки в зворотньому порядку.Після цього відняти від більшого числа менше . Повторити це 3 рази,добираючи інші числа.Порівняти одержані результати. ( у всіх дітей будуть однакові відповіді )
-Отже,час робити підсумки нашого уроку.На сьогоднішньому уроці ми закріпили знання з уроків природознавства по темі "Сонячна система" Побувавши на всіх планетах ,ми робимо висновок,що на нашій планеті самі умови для життя людей.
-Ми навчились шукати час за швидкістю та відстанню
(повторюємо формулу часу)
-У космосі ви були всі активні,працювали злагоджено , і ми без усяких перешкод повертаємось на Землю.
(оцінювання дітей)
-Наш політ завершено-дякую за урок!