Інтегрований урок ,,Космічна подорож"

Про матеріал

Тема : «Задачі на знаходження часу за швидкістю й відстанню»

Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню;вправляти у виконанні дій з іменованими числами;вдосконалювати обчислювальні навички.

Перегляд файлу

1

 

        Інтегрований  урок

    ,, Космічна подорож’’

                4 клас

(математика,природознавство)

Тема : «Задачі  на знаходження  часу  за швидкістю  й  відстанню»

Мета: ознайомити з правилом знаходження часу за швидкістю та відстанню;вправляти у виконанні дій з іменованими числами;вдосконалювати обчислювальні навички;розвивати  логічне мислення;закріпити знання  з природознавства по темі ,,Сонячна система’’;виховувати інтерес  до наукових знань,почуття  взаємодопомоги.

Обладнання: таблиці з формулами,таблички з цифрами,проектор,екран,загадки про планети

                                 План уроку

  І  Організаційна частина  

 ІІ  Контроль,корекція і закріплення знань

  1. Перевірка  домашнього  завдання
  2. Завдання  для  опитування
  3. Каліграфічна  хвилинка
  4. Робота із вправами на закріплення матеріалу

 

ІІІ  Вивчення  нового  матеріалу

  1. Первинне  закріплення  матеріалу
  2. Підготовча  робота  до  розв’язування задач

ІV     Фізкультхвилинка

  V    Розв’язування задач

 VІ    Логічні  завдання

VІІ    Аналіз та оцінка знань

VІІІ  Домашнє завдання з поясненням

 

                    Хід уроку

  • Організаційний момент

-Добрий ранок, діти! Виконаємо традиційний обмін посмішками- я вам дарую свою,ви мені свою,посміхніться один одному.Порадійте тому,що ви маєте можливість кожного дня отримувати нові знання і просто знаходитись разом!Нехай такий гарний настрій не залишає вас на протязі всього уроку!Сідайте,будь-ласка.( слайд  2)

­­Сьогоднішній  урок  ми розпочнемо  словами відомого французького філософа  Жана-Жака Руссо:

«Ви талановиті діти! Коли-небудь ви самі приємно здивуєтесь,які ви розумні,як багато вмієте,якщо будете постійно працювати над собою,ставити перед собою мету і намагатись ії досягти!»

Найближча наша мета-навчитись розв’язувати задачі на знаходження часу за швидкістю й відстанню. Це тема нашого уроку. А так як ви всі талановиті діти,тому отримувати знання ми будемо мандруючи безмежним простором Сонячної системи. В цьому вам будуть помічниками знання,які ви отримали на уроках природознавства.

 

  • Контроль і закріплення знань

-Наш космічний корабель розпочинає свою міжпланетну подорож.Для того,щоб опинитись на наступній планеті,потрібно відгадати про неї загадку.Будь-ласка,помічники (окремі  діти  загадують загадки про планети)

-Ця малесенька планета

Перша сонечком зігріта

І моторна-рік на ній

Вісімдесят вісім днів.(Меркурій)

-Виконуємо завдання від крилатого бога Меркурія

(робота зі слайдами)

-Яка величина зайва?(слайд 6)

-Знайдіть закономірність і продовжіть ряд.(слайд 7)

-Знайдіть частину.(слайд 8)

-Молодці!Полетіли далі. Загадка про наступну планету

-Це найяскравіша і найспекотніша планета.За свій яскравий блиск вона названа іменем  римської  богині кохання.

( Венера)

-Все вірно! На цій планеті ми відкриваємо зошити,записуємо число,Кл.робота.Хвилинкою каліграфії буде завдання записати всі чотирицифрові числа за допомогою цифр 4 і 0

(4440,4000,4040,4400,4004,4044,4404)

(діти зачитують по одному числу)

- Для нас космос -це щось невідоме,нерозгадане,щось таємниче. А як математичною мовою ми називаємо невідоме число?

-Якщо ви зараз правильно відшукаєте задумане мною число,то зможете дізнатись за скільки секунд сонячний промінь досягає Землі.

(Діти записують і розв'язують рівняння)

(слайд 10)

-А ми рухаємось далі безмежним простором космосу.Будь -ласка,загадка:

-Ця планета має червоно-оранжевий колір крові,за що й названа іменем римського бога війни.(Марс)

-На Марсі ми з вами поговоримо мовою справжніх математиків,пригадаємо формули,які вивчили на попередніх уроках.(Діти пригадують формулу швидкості,формулу відстані)

-А тепер покажіть ,як ці формули працюють.За даними таблиці самостійно знайдіть швидкість та відстань (слайд12, зачитують результати,перевіряємо)

-Полетіли далі.Яка планета чекає нас тепер?

-Це найбільша планета Сонячної системи-король планет,тому і названо на честь головного бога всіх римських богів(Юпітер)

  • Новий матеріал

 

-Король планет приготував найважливіше завдання сьогоднішнього уроку-познайомитись з новою формулою і навчитись нею користуватись.Це формула часу.

Час ніколи не стоіть на місці,його завжди не вистачає, і завжди хочеться зупинити його стрімкий біг.Ви є пілотом свого часу-можете або змарнувати його або ж  провести з користю.Тому не марнуємо свого часу-пропоную вам виконуючи наступне завдання ,спробувати скласти  формулу часу (слайд  15   )

(Діти виконують завдання  приходять до висновку,що

      t=s : v        Записуємо формулу в зошити)

  • Фізхвилинка

 

-На наступній планеті ми трішечки відпочинемо.Будь-ласка,загадка

-Це друга за розміром планета у Сонячній системі.Назвали ії на честь бога землеробства.Має систему кілець,що складається здебільшого з частинок криги.(Сатурн)

Сатурн -рухлива планета,вона дуже швидко обертається навколо своєї осі за 88 днів,тому ми теж порухаємося у грі"Складалочки"

(Діти складають шестицифрові числа ,які називає вчитель.У кожної  дитини в руках певна цифра,яку потрібно вірно розмістити  у  числі)

-А ми рухаємось далі,де в космосі нас чекає наступна планета

-Це єдина планета сонячної системи,яка обертається навколо Сонця,ніби лежачі на боці(Уран)

-На планеті Уран ми спробуємо використати отриману формулу часу для розв язання  наступної  задачі. 

(слайд 19)

(діти розвязують задачу колективно ,записують в зошити)

-Полетіли!Нас чекає наступна планета

-На цій планеті відбуваються найсильніші в Сонячній системі вітри і бурі.Ця планета-це ми знаємо, бога моря називає(Нептун)

( слайд 21 )

-На цій планеті вам потрібно знайти її діаметр за відомим радіусом.Давайте пригадаємо,що таке діаметр (виконують завдання  самостійно)

-Ми долетіли до останньоі  найменшої планети,яка знаходиться на краю Сонячної системи .Що це за планета,діти? (Плутон)

( слайд 22)

-Це дуже символічно,тому що тут ми виконаємо останнє завдання нашого уроку,яке називається "Математичний фокус"

( Біля дошки працює  троє дітей,всі інші виконують ,,фокус’’ в зошитах)

Потрібно  записати  чотиризначне число ,в записі  якого кожна наступна  цифра  на  1  більша  за  попередню. Потім  записати  інше число  тими  самими  цифрами  ,тільки  в  зворотньому  порядку.Після  цього  відняти  від  більшого  числа  менше . Повторити  це  3 рази,добираючи  інші  числа.Порівняти  одержані  результати. ( у всіх дітей будуть однакові  відповіді )

 

  • Підсумок  уроку

-Отже,час робити підсумки нашого уроку.На сьогоднішньому уроці ми закріпили знання з уроків природознавства по темі "Сонячна система" Побувавши на всіх планетах ,ми робимо висновок,що на нашій планеті самі    умови  для  життя людей.

-Ми навчились шукати час  за швидкістю та відстанню

(повторюємо  формулу  часу)

  • Діти отримують  домашнє  завдання з поясненням

-У космосі ви були всі активні,працювали злагоджено , і ми без усяких перешкод повертаємось на Землю.

(оцінювання дітей)

 -Наш політ завершено-дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 травня 2018
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку