В конспекті використано інтерактивні вправи, які сприяють формуванню вміння виразно читати казку за особами, орієнтуватися у її змісті та відтворювати його, уміння висловлювати свою думку, збагачувати життєвий досвід школярів.
Тема. Українська народна казка «Півник і двоє
мишенят».
Мета: продовжити ознайомлення учнів з українськими
народними казками; формувати вміння виразно
читати казку за особами, орієнтуватися у її змісті
та відтворювати його, уміння висловлювати
думку, збагачувати життєвий досвід школярів,
розвивати пам’ять, увагу, уяву; виховувати
бажання допомагати іншим, зростати
працелюбними, засуджувати хитрість,
ледарство, боротися з ними у повсякденному
житті.
Обладнання: ілюстрації півника і мишей , малюнки
млина, ціпа.
Хід уроку.
1.Вступна частина.
1)Організаційний момент.
2)Артикуляційні вправи.
а)Дихальні вправи.
Б)Робота над чистомовкою.
в)Вправа «Хто це любить їсти?»
г)Перевірка домашнього завдання.
а)Бесіда.
-З якою українською казкою ми ознайомилися попереднього уроку?
-До якого виду казок вона належить?
-Чого навчає нас ця казка?
б)Переказ казки.
2.Основна частина.
1)Відгадайте загадки.
На дворі і на току-
Скрізь луна: Ку-ку-рі –ку!.
Гордо птах цей походжає,
Дуже пишний хвостик має,
Шпори,гребінець чарівний…
Що за птах цей , дітки?
Ніч…Злодюжки довгохвості
До комори ходять в гості.
Хвать торбинку із зерном-
І в шпаринку шасть бігом.
(Демонстрування ілюстрацій)
-що вам відомо про повадки цих тварин?
2)Повідомлення теми та завдань уроку.
а)Вправа «Передбачення»
-Прочитайте заголовок.Про що може йтися у цій казці?
б)Виразне читання вчителем.
-Чи сподобалась вам ця казка?
-Що вас здивувало?вразило?
-Чи справдилось ваше передбачення?
в)Словникова робота.
Пояснення значення незрозумілих слів.
г)Читання казки «ланцюжком».
д)Бесіда за змістом казки з елементами вибіркового читання.
-Хто є головними героями казки?
-Які в них були імена? Як ви гадаєте , чому їх так назвали? Доведіть свою думку словами тексту.
-Що знайшов півник?
-Що він запропонував зробити із знахідкою?
-Як відреагували мишенята?
-Прочитайте, чим займався півник.
-Що кожного разу відповідали мишенята на прохання півника допомогти?
-Як учинив півник з мишенятами?
-Як ви гадаєте, чого навчає нас ця казка? Прочитайте речення, де йдеться про це.
д)Робота над образними висловами.
е)Фізкультхвилинка.
є)Гра «Хто що робив?
з)Робота в групах.
Кожна група отримує малюнок, що ілюструє фрагмент казки.
-Розподілити ролі, знайти і підготувати читання за особами цього фрагмента.
и)Метод «Прес».
-Я вважаю, що…
-Тому, що…
-Наприклад…
-Отже, я вважаю…
3.Заключна частина.
1)Вправа «Крісло автора»
-Змініть сюжет казки так, щоб мишенята змогли їсти пиріжки.
2)Інтерактивний прийом «Мікрофон».
-Як називається казка, яку вивчали на уроці ?
-Чого вона нас навчає?
-Хто з героїв сподобався? Чому?
-Які поради ви б дали своїм друзям, щоб вони не потрапили у такі неприємні ситуації, як мишенята?
4.Домашнє завдання.Читати казку за особами.
-