Інтегрований урок
(літературне читання та трудове навчання)
у 2-А класі
Вчителя початкових класів Троїцької гімназії Пономаренко Ольги Іванівни
Інтегрований урок (літературне читання та трудове навчання)
Тема: Урок позакласного читання.
Осінні барви, осінні звуки. (Вірші українських письменників про осінь)
Художнє проектування та конструктування овочів та фруктів із пластиліну на площині.
Мета: Збагачувати уявлення учнів про красу рідної природи, особливості рослинного та тваринного світу в осінню пору року; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідної природи.
Мета: Формувати в учнів уміння працювати з пластиліном; удосконалювати техніку роботи з пластиліном; розвивати дрібну моторику пальців рук, творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність, самостійність, дбайливе ставлення до природи.
Обладнання: 1) підручник «Позакласне читання»; маски Журавля, Горобини; кінопроектор; репродукції картини «Осінь золотава», книга «В краю степовім, в краю калиновім»; виставка книг про осінь.
2) пластилін, картон, стеки для ліплення, дощечки для пластиліну, ілюстрації овочів, муляжі фруктів, корзиночки, руль дитячий, фонограма пісні «Урожайна», репродукції натюрмортів «Осінь щедра», серветки вологі.
Місце проведення: Троїцький районний історико-краєзнавчий музей «Витоки».
Хід уроку
Ець - ець - ець - подув сильний вітерець.
Ить - ить - ить - в небі синяя блакить.
Ає - ає - ає - осінню вже повіває.
Лі - лі - лі - відлітають журавлі.
Ок - ок - ок - зібрались діти на урок.
|
|
Жовті шати одягає.
Золотисту стелить постіль –
Жде сестрицю білу в гості. (Осінь)
Осінь давно триває. Позаду вереснева рання осінь, жовтнева золота осінь, а в листопаді осінь (яка?) – це підзимок, як говорили ми на уроках природознавства. Осінню все затихає, птахи відлітають у вирій, готуються до зими звірі. А люди дуже люблять осінь, бо вона щедро їх одарює фруктами та овочами. А як людина милується осінніми барвами!
А) Вірш Олександра Олеся «Ліс восени».
- Якими кольорами «розфарбував» його поет? Назви їх.
Б) Вірш Ліни Костенко «Красива осінь вишиває клени»
- Якими кольорами «розфарбувала» осінь клени?
- Що тобі хотілося б сказати кленовому листю у відповідь на його прохання до осені? (Мікрофон)
В) Вірш Ліни Костенко «Самі на себе дивляться ліси»
- Як ви розумієте слова «розгублені од власної краси»?
- Погляньте на картину Ісаака Левітана «Золота осінь». Тут «стоїть берізонька, як в іскрах золотих», як писала Ліна Костенко.
2. Читання віршів, с. 20-21 «Позакласне читання».
А) Вірш Ліни Костенко «Великі хмари холодом нагусли», «Іще не сніг і навіть ще не іній».
Б) Леся Силенко «Дощ».
- Якими словами тобі хотілося б підбадьорити сірого вовка?
3. Інсценізація вірша Миколи Лисича «Горобина» (підготовленими учнями).
- Як ти розумієш вислови: палає, мов жар; малі кухові; стоїть пурпурова?
- Які слова, речення тобі підказали, що цей вірш про осінь?
Слухання віршів міських поетів, учнів нашої гімназії на осінню тему. Вірші Зінаїди Павліченко «Мелодія осені», Наталії Лопашко «Осінь» та інші.
|
|
|
|
Виконання пісні «Урожайна» з елементами інсценізації. |
|
|
|
А) Кажуть, щоб хвороб не знати,
Слід усім мене вживати.
Може, ви мене й з’їсте,
Тільки сльози проллєте. (Цибуля)
Б) Борщ із нього варить ненька,
В нього шкурочка тоненька,
Солодкуватий він на смак,
Фіолетовий…(Буряк)
В) Помаранчева і гарна,
У землі сиджу не марно:
Соковита, солоденька,
Вже я стала чималенька.
Собою пригощу дитинку.
Хай корисну з’їсть… (Морквинку).
А) Розминати і розгортати пластилін потрібно на дощечці.
Б) Розрізати пластилін стекою.
В) Невикористаний пластилін класти в клітинку упаковки.
Г) Користуватися серветкою.
3. Виконання роботи учнями. (Повторення прийомів роботи по ходу роботи: розминають,сплющують, перекручують, вдавлюють, витягають та інше)
|
|
1