ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАУРНОГО ЧИТАННЯ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Тема. В.Сухомлинський «Барвисте коромисло». Виготовлення аплікації «Веселка».

Про матеріал
"ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАУРНОГО ЧИТАННЯ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ Тема. В.Сухомлинський «Барвисте коромисло». Виготовлення аплікації «Веселка».
Перегляд файлу

ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК ЛІТЕРАУРНОГО ЧИТАННЯ ТА ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ

Тема.  В.Сухомлинський «Барвисте коромисло». Виготовлення аплікації        «Веселка».

Мета. 

Літературне читання: продовжити знайомство учнів з творчістю В.Сухомлинського; удосконалювати навички правильного й виразного читання та уміння аналізувати текст, виділяти головне, робити висновки; розвивати зв’язне мовлення, критичне мислення, уяву, творчі здібності, вміння працювати в групі.

Трудове навчання: вчити створювати сюжетну аплікацію, добирати відповідні кольори паперу; вчити гармонійно заповнювати аплікацією площину паперу; розвивати творчість, художню уяву, просторове мислення, естетичний смак, інтерес до творчої діяльності; виховувати акуратність, увагу, старанність, охайність; прищеплювати любов до праці.

Обладнання: підручники,мультимедійне забезпечення, кольоровий та цупкий білий папір, технологічна картка, серветки для рук, клей, клейонка-підкладка.

 

І. Організаційний момент.

1. Привітання

Стали, діти, всі рівненько

Посміхнулися гарненько!

Настрій на урок взяли

Й працювати почали!

2. Перевірка готовності учнів до уроку.

- Перед початком уроку давайте домовимось з вами, діти, що ви будете уважними, не будете відволікатися, будете поважати один одного. З посмішкою ми почнемо наш незвичний урок. Чи цікавий він буде?! Це залежить від вашої активності, уважності і творчості.

3.Вправа «Очікування».

- Що ви очікуєте від уроку?

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

- Я пропоную вам, діти, заплющити очі і уявити, що ви знаходитесь на ігровому майданчику, тільки-тільки пройшов теплий весняний дощик, із-за хмарки виглянуло сонечко. І раптом водні крапельки, що ще висіли у повітрі, почали по-різному відбивати сонячне світло. І ось на тлі хмарки, що розташована проти Сонця, утворився спектр. Саме так науковці-фізики називають це красиве природнє явище – красуню-веселку.

- Про те, як саме і чому вона з’являється на небі, ви дізнаєтесь на уроках фізики в 7 класі.

 - А сьогодні ми будемо милуватися веселкою за допомогою літературного слова.

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

1.  - Багато років тому такі ж як ви маленькі школярики вибігли після дощу на шкільне подвір’я і раптом закричали:

- Вчителю, подивіться, що це?! На небі якась дуга, гілка, коромисло!

І вчитель відповів:

- Так, діти, це барвисте коромисло!

І розповів дітям казку.

2. Сьогодні і ми познайомимося з цією казкою. А написав її Василь Сухомлинський.

- Діти, а що ви знаєте про В.Сухомлинського? (відповіді учнів) .

 

 

 

 

 

ІV. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу.

1. Робота над заголовком.

Вправа «Передбачування змісту».

- Отже, оповідання називається «Барвисте коромисло».

- А що означає слово «барвисте»? (різнокольорове).

- Що означає слово «коромисло»? (дерев’яна вигнута дугою палиця з гачками на кінцях, якою носять відра з водою).

- А ще одне значення цього слова ми дізнаємося згодом.

- То про що, на вашу думку, ми будемо сьогодні читати? (відповіді та передбачування учнів).

 

2.Опрацювання оповідання.

А) Словникова робота

- коромисло - …

- барвисте - …

- велетень – істота, що своїми розмірами значно переважає інших;

- стьожки – довгі риски, лінії, вузькі смужки, що використовуються як прикраса, оздоблення;

- дивне – чарівне, чудове;

- могутній – сильний, міцний.

Б) Читання оповідання підготовленими учнями.

- Це казка чи оповідання? Доведіть свою думку (казка, бо є казковий герой).

В) Самостійне напівголосне читання протягом 2 хв.

- Читаючи, зверніть увагу, скільки назв кольорів згадується у тексті.(4).

  Можна підкреслити ці назви олівцем.

Г) Перевірка розуміння прочитаного та вибіркове читання.

- Що синіло за ставком?

- Що простягалося через усю хмару?

- Що робила в небі веселка?

- А з чим порівнює автор веселку? Чому?

- Який казковий герой згадується в казці?

- Опишіть, яким ви його уявляєте?

- На вашу думку, він добрий чи злий?

- Чому вважаєте велетня добрим? (бо робить добру справу – напуває хмарку).

- А хмарка добра чи зла? (добра, бо напуває все живе, піклується про природу, любить природу).

Д) Повторне прочитування казки «ланцюжком».

- Скажіть, крім природного явища «веселка», про який ще природний процес згадується в тексті? (кругообіг води – вода з рідкого стану із ставка випаровується у хмару і повертається на землю у вигляді дощу).

 

V. Узагальнення завдань з читання.

1) - Діти, то чому ж Василь Сухомлинський порівнював веселку з барвистим коромислом? (бо це вигнута різнокольорова дуга).

- Усі твори В.Сухомлинського мають повчальний характер. А чому ж вас навчить ця казка?

- В. Сухомлинський любив природу і своїми казками та оповіданнями виховував це почуття і у дітей. І часто повторював такі слова «Тоненька стеблинка черпає наснагу з землі, веселка барви свої з квіткових пелюсток».

2) Вправа «Асоціативний кущ»

- Коли я кажу «веселка», що ви уявляєте, які асоціації та думки з’являються? Скажіть про свої почуття одним словом.

 

 

 

 

 

 

 

 

3) Бесіда

- Скільки кольорів має веселка? (7). Число 7 чарівне – і квітка-семипелюстка, і сім днів тижня, і сім веселих нот.

- Щоб правильно зображувати веселку, необхідно запам’ятати її кольори в правильному порядку.

* ЧорноОкий  Журавель З’їв Без Солі Форель.

* Чапля Обіцяла Жабці З’їсти Гарний Стиглий Фрукт.

ГОСТЯМ: Частіше пОсміхайтеся, Жартуйте, Зробіть Безхмарною Свою Фортуну. Чудове прекрасне Життя Завжди Буде Сонячним, файним.

 

VI. Практична робота з трудового навчання.

- А тепер я пропоную вам розпочати роботу над сюжетною аплікацією «Веселка».

1. Технологічна картка (порядок виконання роботи).

2. Інструктаж з техніки безпеки.

3. Практична робота.

- Ви маєте гармонійно розмістити свою аплікацію на площині паперу, правильно дібрати кольори, розприділити роботу між членами групи, допомагати один одному.

4. Демонстрація робіт.

- На наступному уроці труд.навчання ви закінчите свою аплікацію.

 

VII. Підсумок уроку.

1) Гра «Мікрофон»

- Чи справдилися ваші сподівання – очікування стосовно нашого уроку?

- Яким був урок?

2) Гра «Сенкан»

- тема(1іменник)      

- опис(2 прикметники)

- дія ( 3 дієслова)

- ставлення, почуття (речення)

- синонім, узагальнення, підсумок(1 слово)

 

Веселка.

Чарівна, барвиста.

Дивує, грає, виграє.

Веселка – барвисте коромисло в небі.

Краса!

VIII. Домашнє завдання.

 - Закінчити аплікацію і придумати казку за її сюжетом.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТКИ

          1. Групова робота «Збери прикмети» ( на листках записані початок і кінець прикмет, учні повинні їх з’єднати; перевірка на дошці).

- Якщо веселка високо в небі – буде гарна погода, якщо низько – погода буде погана.

- Якщо у небі з’явилося кілька веселок – буде довгий теплий дощ.

- Веселка вранці – на дощ, ввечері – на гарну погоду.

- Якщо веселка швидко зникає – буде хороша погода, а якщо довго на небі – на негоду.

- Якщо побачиш в небі подвійну веселку – швидко загадай бажання, і воно обов’язково здійсниться.

- Давні люди вважали, що веселка це дорога янголів на землю. Своїм краєм вона вказує на сховані скарби.

 

До розповіді про веселку?

Коли дощик закінчується і на небі з’являється сонечко, його промені проходять крізь краплі дощу і утворюється різнобарвна веселка. Яскравість кольорів і ширина веселки залежить від розміру крапель дощу. Чим більші краплі, тим більше у веселці червоного кольору, і тим вона яскравіша. Якщо дощик дрібний, то веселка має бліді відтінки. Найчастіше ми бачимо веселку у  формі дуги. Але якщо будемо на великій висоті ( у літаку чи на горі), то побачимо, що вона має форму кулі. Іноді буває відразу 2, 3, а то й 4 веселки одночасно. Перевернута веселка – досить рідке явище.

 

 

doc
Додано
15 січня 2020
Переглядів
938
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку