23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Конспект уроку. Зоряна Живка "Добре вдома"

Про матеріал
Даний матеріал є допомоою для вчителя, щоб ознайомити дітей із творчістю української дитячої письменниці Зоряни Живки та її оповіданням «Добре вдома»
Перегляд файлу

 

Тема : Зоряна Живка «Добре вдома»                                      (Слайд 1)

 

Мета: 

  • ознайомити дітей із творчістю української дитячої письменниці Зоряни Живки та її оповіданням «Добре вдома»;
  • збагачувати словниковий запас учнів;
  • формувати вміння правильно інтонувати речення, працювати над артикуляцією, постановкою голосу та диханням;
  • закріплювати вміння читати свідомо і виразно;
  • розвивати мовлення учнів, увагу, читацьку пам'ять;
  • формувати любов до художнього слова;
  • розвивати позитивне емоційне ставлення до пізнання навколишнього світу;
  • виховувати любов до природи, рідного краю, дбайливе ставлення до довкілля;

 

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • свідомо та виразно читати оповідання Зоряни Живки «Добре вдома»;
  • висловлювати думки щодо змісту тексту;
  • обґрунтовувати власну думку;
  • висловлювати та аргументувати передбачення щодо тексту, будувати припущення щодо розвитку сюжетної лінії в оповіданні;
  • ставити запитання до тексту:
  • формувати власне ставлення до літературного твору і пояснювати його головну думку;
  • формувати оцінюючі судження щодо власної поведінки для збереження природи,

 

Обладнання: ІКТ, презентація,  картки для роботи в парах, сюжетні малюнки,  Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в  1, 2 класах серії «Шкільна бібліотека». Видавництво  «Старого Лева», Львів – 2018., заготовки для виготовлення лепбука  «Добре вдома», дерево передбачень.

 

Групи компетентностей, що формуються: інформаційна, предметна, навчально-пізнавальна, комунікативна, компетенція вміння вчитись.

 

Організація пізнавальної діяльності

 

І. Вступна частина. Організація класу.

Привітання з довкіллям                                                           (Слайд 2)

Здрастуй, день і хмарка в небі,

Ліс і школа, клас,

Вчитель наш і друзі щирі,

Ми вітає вас.

Подаруємо тепло

Посмішкою ми,

І додасться в білім світі

Щастя й доброти.

 

ІІ. Актуалізація знань, умінь, навичок.

 Гімнастика для розуму                                                        (Слайди 3-4)

Вчитель.  Склади  рядки вірша, аби дізнатися про що говоритимемо на сьогоднішньому уроці.

Хай живе наш рідний дім! –

Тепло й затишно у нім.

 

Асоціативний кущ                                                                      (Слайд 5)

Дім це: затишок, тепло,  спокій, підтримка,

Вчитель  Де людина почувається найкраще?

Як ви почувається у своїй домівці?

(Тепло, затишно, щасливо, комфортно,  спокійно, радісно, зручно.)

 

Пригадай родичів слова дім                                                         Слайд 6)

Дім,  домашній,  домовик, вдома, домівка.

 

Робота у парах.  Прислів’я  про рідний дім.

У рідному домі                                                                                 а дома краще.             

У хаті в неї, як у віночку:                                             там є в хаті благодать. 

Де мир, там і лад,                                                                зате вдома веселіше.                                             

За мо­рем, може, й тепліше,                                             

                                  хліб випечений, як сонце, сама сидить, як квіточка.

Свій дім — пе ворог:                                                                 і стіни гріють.

В гостях добре,                                             коли при­йдеш, то прийме і зігріє.

 

 

Перевір себе:                                                                              (Слайд 7)

У рідному домі                                                                                і стіни гріють.

У хаті в неї, як у віночку:

                                  хліб випечений, як сонце, сама сидить, як квіточка.

Де мир, там і лад,                                                        там є в хаті благодать. 

За мо­рем, може, й тепліше,                                               зате вдома веселіше.

Свій дім — пе ворог:                                 коли при­йдеш, то прийме і зігріє.

В гостях добре,                                                                                а дома краще.

 

Гра  «Мікрофон»  Де живуть …

Пташки?

Звірі?

Риби?

Бджоли?

Мурахи?

Равлик?

Книжки?

Зорі?

Люди?

 

ІІІ. Організація пізнавальної діяльності учнів.

Створення навчальної ситуації

Ми ознайомимось сьогодні із оповіданням «Добре вдома», яке написала сучасна українська  письменниця Зоя Жук, що пише під псевдонімом Зоряна Живка. Ось перед вами її портрет.                      (Слайд 8)

 Зоряна в дитинстві дуже любила читати книжечки. У своїй біографії вона пише про них, як про живих істот.                                           (Слайд 9)

Учень зачитує:  Прочитати книжку – це майже як приручити звірятко. Спочатку її варто погладити по палітурці. Потім понюхати. Розгорнути й пошелестіти сторінками. Кинути оком на ілюстрації. Навмання прочитати кілька абзаців. І стає зрозуміло, твоя чи не твоя це книжка. Якщо твоя – її слід хапати й бігти читати. А якщо не твоя – треба поставити на полицю  й повернутися до неї з часом, за місяць чи за рік. Цей рецепт мене жодного разу не підводив.

 

Робота над текстом

Учитель зачитує частину тексту, демонструючи кожне речення малюнком на презентації,  закінчуючи словами: А сміття живе на смітниках і сміттярках.                                                                                 (Слайди 10-20)

 «Дерево передбачень»                                                          

Вчитель. Про що, на вашу думку,  могла б іти мова  далі?   (Слайд 21)

 

Відповіді діти записують на листочках та закріплюють на дереві.

Учні продовжують самостійно читати текст і дають відповідь на запитання, чи справдились їхні передбачення?

 

Стіна слів (словникова робота)                                            (Слайд 22)

Вчитель  Які  слова  незрозумілі?

  • Пояснення значення слів: сміття,  смітник, сміттярка.
  • Що це за слова? (Споріднені, родичі)
  • Підберіть споріднені слова-дії  (засмічувати, насмітити )
  • Підберіть споріднені слова-ознаки (сміттєвий)
  • До слова насмітити підберіть слово з протилежним значенням.

(Насмітити – прибрати.)

  • Як по-іншому можна назвати оселю? (дім, хата, житло, квартира, будинок, фортеця, юрта,)

 (Додаток 2)

 Робота у парах.  Гра «Віднови відповідність» (З’єднавши стрілочками)                

Безхатько –                        докоряти, виговорювати 

Байдуже –                          собака, який не має господаря,

Нарікати –                 розмовне позначення тротуару, проходу, алеї, пішохідної доріжки

Хідники –                             люди,  які не мають постійного місця проживання

Необачно –                        ходить без мети,

Заманеться –                      незацікавлено

Вештається –                     бродить не думаючи про наслідки

Скиглить –                         ходить без мети, бродить

Приблудний пес –             щось захочеться

Тиняється –                        ходить без мети, бродить

 

Перевір себе.  Гра «Віднови відповідність»                                       (Слайд 23)

Безхатько –                           люди,  які не мають постійного місця проживання

Байдуже –                           незацікавлено

Нарікати –                          докоряти, виговорювати

Хідники –                  розмовне позначення тротуару, проходу, алеї, пішохідної доріжки

Необачно –                         не думаючи про наслідки

Заманеться –                       щось захочеться

Вештається –                       ходить без мети, бродить

Скиглить –                           ходить без мети, бродить

Приблудний пес –               собака, який не має господаря,

Тиняється –                          ходить без мети, бродить

Робота над змістом твору.                                                      (Слайд 24)

  • Де живе сміття?
  • Чи любить воно свою оселю? Як йому у ній живеться?
  • Чи може самостійно сміття потрапити у свій дім?

Вибіркове читання.

Відшукайте у тексті:                                                           (Слайд 25)

  • Що засмучує сміття?
  • Як воно почувається поза своїм домом?
  • Про що ж мріє сміття?
  • Відшукай слова-синоніми до слова пересуватися, рухатися, іти (вештатися, блукати, кидатися під ноги, діставатися, тинятися)

Фізкультхвилинка

G:\2019-03-10\Scan10004.BMPІнформаційне бюро  (Вчитель або заздалегідь підготовлений учень)

Звернення Космічного рятівника Екоса

На планеті Земля сміття саме собою не утворюється –  після себе його не залишають ані рослини, ані  тварини. Лише   діяльність  людини  призводить до появи сміття.

Марно сподіватись, що нічого не трапиться, якщо кинути на вулиці обгортку від цукерок або ж чіпсів, недопалок чи пластикову пляшку від  напою, залишити недоїдки в лісі. Насправді ми бачимо навколо жахливі сміттєзвалища. На землі його накопичилося так багато, що навіть видно із космосу. Екологи  вважають проблему засміченості  екологічною катастрофою, що  незабаром поглине нашу цивілізацію.

Отже, щоб  планета не перетворилася на смітник, перше, що  може зробити кожен,    це зменшити кількість відходів  і  дати  «друге життя» старим речам. Діти теж  можуть долучитися до цієї  доброї  справи.

Письмо  для  себе                                                                     (Слайд 26)

 

  1. Пофантазуйте і напишіть свою думку про те  у що  перетворилось сміття, потрапивши на спеціальний завод?
  2. Які шляхи зменшення кількості сміття існують на Землі?       
  3. Що можна зробити, щоб люди викидали сміття у потрібне місце?

(Додаток 3)

Гра «Відсортуй відходи». Поясни, для чого це потрібно робити.

G:\2019-03-10\Scan10003.BMP

Самостійна робота .  Гра «Відсортуй відходи».              (Додаток 4)

Робота у групах. Гра «Відсортуй відходи».                    (Додаток 5, 6)

Поділ на групи за кольором контейнерів.

Вибери ті предмети, які покладеш до даного твоїй групі  контейнера.

Створення лепбука.                                                               

VІ.  Підсумок уроку.                                                            (Слайд 28)

 

  •      Яку цікаву для себе інформацію ви запам’ятали ?
  •      Які прислів’я, приказки про рідний дім ви знаєте ?
  •      Яка користь людині від того що сміття буде проживати у своєму рідному домі ?

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
407
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку