Урок літературного читання " Бо сонце єдине"

Про матеріал
Урок літературного читання " Бо сонце єдине" з використанням інноваційних технологій
Перегляд файлу

Урок літературного читання в  3 класі

Тема :    В.Сухомлинський « Бо сонце єдине»

Мета : формувати свідоме , виразне читання, вміння аналізувати, узагаль-нювати, виділяти  головну  думку, розвивати  мовлення, словниковий запас, пам'ять,спостережливість, виховувати любов  до  природи.

Обладнання: картки для роботи  в парі, малюнки підсніжників, слайди заходу  сонця,  записи слів, порівнянь

 

Хід  уроку

  1. Психологічний  тренінг.

Підніміть  праву руку. Якщо у вас хороший настрій, ліву - якщо поганий, обидві - якщо готові  подарувати  посмішку   сусіду. Тож  усміхніться.

  1. Завдання для рефлексії

У нас  урок  читання .  В кінці  уроку  треба вам  сказати:

 Я – зрозумів…

    працював

не  піднімав  руку  

  1. Мовна розминка
  1. Вправа «Зумій прочитати»

   Я всміхаюсь сонечку. ( ? ) ( ! )

   Здрастуй , золоте. ( ! )

   Я всміхаюсь квіточці . ( ? ) ( ! )

   Хай  вона росте .( ! )

2.Вправа  « Швидко  слово називай»

 Весняний, сонячний, теплий ….. ( день)

 Прозора, джерельна, холодна  ( вода)

 Висока, білокора, струнка ….. ( береза)

3.Вправа « Скороти речення»

- Прочитай мовчки, скороти речення  до 3  слів.

 Під  кущем  діти  побачили  синю  квіточку.

 

  • Молодці !  Ось  вам  перша  нагорода. ( Квітки  підсніжника  прикріплюю на  галявині)
  1. Вправа « Фантазери»
  • Прочитайте . Закінчіть  речення.

Якщо  подивитись у вікно, то ……….

Якщо  подивитись  в травичку, то ……

  1. Вправа  « Спробуємо  бути  поетами» . Робота  в парі.

Сонечко  яскраво  ……

І  природа   ……..   .

Набубнявіли  ……. ,

Зацвірінькали  …….   .

Справились  з усіма  завданнями. Отримуйте  нагороду – квітку підсніжник.

  1. Перевірка  домашнього  завдання.

Вибіркове читання.

  • Зачитайте речення виразно і голосно, яке є відповіддю на питання
  1. Про яку допомогу попросила  Петруся  мама?
  2. Міркування  хлопчика  над  відгадкою.
  3. Що  побачив Петрусь на  городі  на початку  літа?
  4. Як  шукав  велику  моркву?
  5. Речення, що є підписом до  малюнка

Зачитайте СМС – пораду  Петрусеві.

  • Поясніть   речення « Було  не  до  сміху» .
  • Чому  Петрусеву загадку  не  відгадала мама?
  • На  основі  якої  загадки  складене  оповідання?

Добре  попрацювали над  домашнім  завданням. Тому  маєте  підсніжник.

  1. Фізхвилинка
  2. Новий матеріал
  1. Передбачення
  • Спробуйте пофантазувати – про що  буде йти розповідь в оповіданні, прочитавши  слова  в  кущику.

 

 

 

 

  1. Повідомлення теми. Мотивація.

Автор оповідання – В. Сухомлинський. Спробуйте прочитати назву

 

 

  • Які вже  твори  цього  автора  читали?  Чого  навчили нас?
  1. Робота над оповіданням.
  1. Читання  вчителем І абзацу.

 – Повторіть яке  завдання  було  у школяра ?

  1. Читання  ІІ абзацу
  • Поясніть  слово  « осика». Що  знаєте  про  листя цього  дерева?
  1. Читання  оповідання  до  кінця. Почуйте  чиї передбачення  збулися.
  2. Вправа  « Прес»
  •  Діти, чи  впорався   школяр  із  завданням?

     Я  вважаю…

    Тому,що …..

    Наприклад …..      Отже  ……

 На  дошці  прикріплюються  слова :

листочки  осики

квітки  конвалії

гудіння бджоли та джмеля

писк комарика

захід  сонця

сонце

Працювали  добре. Вам   нагорода -  підсніжник.

  1. Словникова  робота

дзижчить                                      кришталеві

 комариний                                  обрій

  • Читання « дощиком» , « зливою»
  • Пояснити незрозумілі слова
  1. Читання  оповідання  учнями. Знаходження  порівнянь.

 – А  тепер  вам  завдання : читаючи, знайти  порівняння  до  побаченого  школярем. Як тільки почуєте  порівняння – піднімайте  руку.

 (записи порівнянь  прикріплюються  на дошці біля  відповідних  слів)

  1. Демонстраці  слайдів  заходу  сонця.
  2.  Узагальнення
  • Молодці, справились, знайшли  порівняння.
  •  Використовуйте порівняння , вони  прикрашають  мову. І тому  домашнє  завдання – до побаченого  вами  придумати 2 -3 порівняння.
  • Чому  сонце  не  можна  порівняти ?
  •  А що  можна  порівняти із сонцем?

Вправа  « Закінчи  речення»

  Цікаве  в  природі помітить  той, хто  …….

  • Чого  навчило  нас  оповідання В Сухомлинського « Бо  сонце  єдине» ?
  1.          Підсумок  
  1. Помилуйтесь  нашою  галявиною.

Закінчіть  речення :  Квітки  підсніжників ….  , ніби ……

        Чому  не можна  зривати  підсніжники?

   2. Рефлексія  .

         На уроці  я  ……

10 .Домашнє  завдання 

с. 197 – 198 – чит., до  побаченого  ( 2 -3  ) придумати порівняння

docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку