Інтегрований урок математика - читання КОЗАЦЬКА СІЧ Повторення множення трицифрового числа на одноцифрове. Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів. Робота над тек

Про матеріал
узагальнення множенням трицифрових чисел на одноцифрове виду (240 ∙ 3); удосконалювати вміння розв’язувати рівняння і задачі на пропорційну залежність величин; розвивати мислення, увагу, самостійність; виховувати інтерес до предмета, та любов і повагу до свого народу.
Перегляд файлу

Широкобалівський ЗПЗСО   

Станіславського ОТГ 

Херсонської області

 

 

 

 

Інтегрований урок

математика - читання

 

 

 

КОЗАЦЬКА СІЧ

 

 

 

 

Повторення множення трицифрового числа 

на одноцифрове.

Розв’язування рівнянь. Задачі вивчених видів.

Робота  над  текстом

А.Лотоцького «Малий Тарас чумакує»

 

                                                                                               Урок проведено   вчителем              3 - А класу    Сахно О.В.

 

 

 

 

 

 

Тема:  « Повторення множення трицифрових чисел на одноцифрове (240 ∙ 3).Розв’язування  рівнянь. Задачі вивчених видів.»

Робота  над  текстом Антіна Лотоцького  «Малий Тарас чумакує»

Мета:  узагальнення множенням трицифрових чисел на одноцифрове виду (240 ∙ 3);

удосконалювати вміння розв’язувати рівняння і задачі на пропорційну залежність величин;

 розвивати мислення, увагу, самостійність;

виховувати інтерес до предмета, та любов і повагу до свого народу.

Обладнання: мультимедійна презентація.

Тип уроку: інтегрований (математика – читання).

Узагальнення і систематизація вивченого.

Хід  уроку

І. Організаційний момент.                                                            (сл.1.

Дзвоник пролунав веселий

 Дружно всіх він кличе в клас

Цікаві дії на уроці

 Пропоную я для вас.

Станьте струнко, схаменіться,

Один одному всміхніться

Приготуйте без мороки

все, що треба до уроку

 Отож часу негаємо – працювати починаємо!

 

 В нас найкращі вояки –
Українські  козаки !
І не буде переводу
Українському народу
Доки із глибин сторіч
Долина козацький клич. 

Еге – ге – гей!

(Учні співають пісню про козаків  « Три  тополі три  сурми»)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.                                     (с.№2)

  • Яка пісня прозвучала? (про козаків)
  • Хто такі козаки?  (вільні люди, які боронили українську землю)
  • Хто міг стати козаком? (сильний, сміливий, відважний, мужній)
  • Де жило козацьке військо? (на Січі)
  • Яка зброя була у козаків? (шабля, рушниці, гармати)

Вчитель: Сьогодні ми побудемо з вами у ролі козаків.

Урок у нас інтегрований  математики і читання , тому і

Січ свою ми назвемо…… (Математичною)                             слайд - 3

 

ІІІ. Очікування від уроку!                                                          (с.№4)

Цей урок навчить мене…. (відповіді учнів)

- думати, дізнаватися про щось нове;

- вирішувати проблеми;

- любити Україну….

 

  • Яка зброя кожного козака в школі? 

 записали число класна робота

Гра «шифрувальник»                                                             ( слайд 5.)

1000:100=10 з               423+7*0=423 н

  • 10*10=100 н                   10*0+4=4 н
  • 80*10=800 а                    100*2= 200 я

4 – н ;   200 – я;  100 – а; 10 – з; 423 – н; 800 – а - (знання)

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Вчитель: 

козаки об’єднувалися в курені ( загони),

кожен курінь обирав собі отамана ( ватажка).

Всі свої справи козаки вирішували

 Січовою радою на майдані, ось і ми сьогодні з вами завітаємо на

1 Майдан «Рахунковий»                                                       (сл.. №7)

Порахуй сотнями

  • Курінь І --  Від 100 до 500;
  • Курінь ІІ -  Від 300 до 1000:
  • Курінь ІІІ - Від 900 до 200.

Назви «сусідів» числа:

 345, 200, 832

Порахуй «ланцюжком»              

  від 125 до 133, від 206 до 212; від  745 до 759

 

V. Хвилинка каліграфії.

2.Майдан  «Каліграфії»,

а які числа треба записати ви вирішите самі                           (сл.. №8)

  • А тепер перевіримо, які числа ви записали:

(324; 114; 240; 403;535;)

VІ. Повідомлення нової теми і мети уроку.                         (сл.. №9)

Вчитель: Сьогодні на уроці ми повторимо множення трицифрових чисел на одноцифрові. Розв’язувати рівняння, та  задачі.

А ще ми продовжимо роботу  над  текстом текстом,

«Малий Тарас чумакує»

 

Вчитель:   ми завітаємо з вами на

3.Майдан «Навчальний»                                                      (сл.. №11)

1. Повторимо алгоритм множення трицифрового числа на одноцифрове

Алгоритм

1.Розкладаю….

2. Перемножую…

3. Додаю…

 

2. Робота  на дошці і в зошитах (за №697) учнями.

150 ∙ 4 = (100 + 50) ∙ 4 = 100 ∙ 4 + 50 ∙ 4 = 400 + 200 =600

120 ∙ 8 = (100 + 20) ∙ 8 = 100 ∙ 8 + 20 ∙ 8 = 800 +160 = 960

450 ∙ 2 = (400 + 50) ∙ 2 = 400 ∙ 2 + 50 ∙ 2 = 800 + 100 = 900

140 ∙ 5 = (100 + 40) ∙ 5 = 100 ∙ 5 + 40 ∙ 5 = 500 + 200 = 700

 

VІІ.  Фізкультхвилинка . 

4.майдан  «Розважальний» «гопак»                                    (сл. №12)

            Починаєм танцювати

             український наш танок

3.  Гра «Допоможи отаману» витягують картки з рівнянням

Отамани кожного коша  розв'язують рівняння на дошці :

150 + х = 300             230 – х = 80           y ∙ 10 = 400            z : 2 = 300

х = 300 – 150             х = 230 – 80           y = 400 : 10            z = 300 ∙ 2

х= 150                        х= 150                    y  = 40                    z = 600     

150 + 150 = 300         230 – 150 = 80      40 ∙ 10 = 400          600 : 2 = 300

 

VІІІ. Творча робота над задачею.                                            (сл..№13)

1.)Козацька Січ завжди славилася своїми ремеслами, ось і сьогодні ми завітаємо з вами на

 майдан «Ремесел»

  • Прочитайте задачу;

Задача

За 6 годин січові шевці пошили

54 чоботи. Скільки годин потрібно  працювати, щоб пошити 72 чоботи?

  • Чи відомо скільки чобіт пошили шевці? (56)
  • За скільки годин? (за 6)
  • Що нам треба дізнатися?
  • (Скільки чобіт пошили шевці за 1 годину?) (56 : 6=9)
  • А тепер скільки потрібно їм часу, щоб пошити 72 чоботи? (72:9=8год.)
  •  Відповідь: 8 годин потрібно, щоб пошити 72чоботи.
  • Перевірте користуючись кольоровими цеглинками LEGO(сл.14)

 

2.) Отже ми з вами добре справилися з задачею а тепер повідомлення від  « Дослідників історії»  які  провели дослідження і хочуть розповісти дещо цікаве про козаків.                              (сл.- 15)

1 . Козак означає – вільна людина. Вони  були дуже відважними і не боялись смерті тому на голові залишали лише чуба – який попереджував ворога, що козак не боїться загинути в бою…

2. Козаки жили на Січі.

Січ – це дерев’яний замок який оточував глибокий рів і височезний вал, з дозорними баштами і бійницями для гармат, дерев’яний частокіл – все це говорило про те, що тут живуть лицарі.                                                       3.Посередні Січі знаходився Майдан для навчання військової справи. Також Козаки на ньому голосували за Гетьмана і карали тих хто порушив закони запорізьких козаків.

 Посередині майдану стояла  церква Покрови Пресвятої Богородиці – заступниці усього козацтва.                                                                             4. За пияцтво на Січі  козака прив’язували до стовпа, під яким  лежали лозини, і хто з козаків не проходив поряд, били  бідолаху по спині. І не дай тобі Боже, щось вкрасти у товариша свого!

 За це на Січі карали на смерть.                                                                        5.Козаки дуже швидко плавали по Дніпру і Чорному морі на своїх чайках - це  човен, видовбаний з верби або липи, борта обшиті дошками. На борту пояс з очерету, який захищав чайку при обстрілі і не давав потонути чайці.

 

IX.  Мотивація навчальної діяльності.

Козаків діти дуже любили і поважали, а ще їх побоювались. Бо це були люди гарячої вдачі. Ними захоплювались , і молоді хлопці хотіли бути схожими на цих відважних, сміливих вояків.

Але  козаки не тільки воювали вони ще й чумакували.

- Що означає це слово?                                                          ( слайд 16)

Чума́к —торговець сіллю (16 ст.-19 ст.);

особа, що займалася торговельно-візницьким промислом.

                                                                                                                                        Багато творів письменників присвячено Т. Г. Шевченку.

Сьогодні ми продовжуємо працювати над оповіданням Антона Лотоцького про дитячі роки Кобзаря.  - 

«Малий Тарас чумакує»                                           (сл. №17-18)

Х. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Опрацювання твору Антона Лотоцького «Малий Тарас чумакує»

(с. 131–133)

2. Словникова робота

Довідкове бюро

Чумак — в Україні візник і торговець, який перевозив на волах хліб, сіль, рибу та інші товари для продажу.

Баня — купол, дах, що має форму півкулі.

Ясир — бранці, полонені.

Пасинки — тут: нерідні діти.

Вольниця — селяни-кріпаки, ремісники і т. ін., що тікали від поміщиків та поселялися на окраїнах Московської держави й Польщі, здобуваючи таким чином певну незалежність.

Віл — бик, якого використовують як тяглову силу.

1. Бесіда за змістом тексту

  1. Скільки років було Тарасику, коли він чумакував?

-Чому батько взяв Тараса чумакувати?

 -Поясніть – «мовби його на сто коней посадили»

  1. Якими містами проїжджали батько з сином?
  • Що цікавило хлопчика?
  • Якими уявив хлопчик козаків? Зачитайте..

Творча робота за змістом прочитаного

  1. Робота в групах

а)Дайте характеристику образу хлопчика.

( уважний, спостережливий, мрійливий, кмітливий, вразливий,)

б)Уявіть, що ви зустрілися в степу з малим Тарасиком;

    про що б ви у нього запитали?

в) Які риси характеру малого Тарасика ви запозичили б собі?

 

ХІ. Закріплення вивченого.

1..Робота в парах цеглинки LEGO

2.Знайди пару кожному виразу

130х3    420х2   120х3   160х3   120х5  230х4

 (100 + 30) × 3

(400 + 20) × 2

(100 + 20) × 3

(100 + 60) × 3

(100 + 20) × 5

(200 + 30) × 4

 

2. «Листи з минулого від гетьманів»

- Скласти пазли із зображенням .( Богдан Хмельницький, Іван Сірко, Байда – Вишневецький)

- Яке послання ви  отримали  і від кого?

3.Скласти  вислів.

  Козацькому роду нема переводу!»
Поясніть

- Чому козацькому роду нема переводу? 
- Ми сподіваємось, що і наші хлопці ростуть сильним, мужніми, сміливими, майбутніми нашими захисниками – справжніми козаками. 

______________________________________________________

XІІ . Домашнє завдання

  1. Математика – ст. 112 № 703, № 704 – повтор. правила
  2. Читання – ст. 130 – 133.

-І група – продовжити  оповідання  « Малий Тарас чумакує».

- ІІ – група –намалюйте малюнок до тексту , що ви уявили?

ХІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія

Виставлення оцінок.

  1. Ось наша подорож  і підходить до кінця:
  2. Чому ж  навчив вас наш урок?
  • Чи сподобався вам наш урок?
  • Що сьогодні ми з вами вивчили на уроці?
  • Що цікавого ви дізнались?
  • Що найбільше вам запам’яталось?
  • Чи хотіли б ви бути схожими на козаків? Чому?
  • Нагадайте алгоритм множення 240 *3

 

 Вчитель. Ви на славу потрудились!

Згуртувались і зміцніли

І на славу України нашу славну  Січ створили!

А усім вам побажати хочеться добра,

Щоб жила і процвітала ваша вся рідня!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
20 лютого 2019
Переглядів
513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку