Урок з математики " Повторюємо числа 1-9"

Про матеріал
Тема: Повторюємо числа 1 – 9. Мета: повторити нумерацію чисел від 1 до 9; закріпити знання цифр; вчити складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу, мислення; виховувати любов до природи , бажання піклуватися про тварин. Обладнання: зображення Лісовичка ,Чаклуна, лося, білки, ведмедя, зайчика, геометричної лисички, силуети пташок, годівнички з цифрами 6, 7, 8, 9, чорно - біле і кольорове зображення лісу,ребус, набірне полотно, сніжинки із цифрами 1 – 9, знаки «більше», «менше». Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку I. Організація класу Всі почули вже дзвінок. Він покликав на урок, Кожен з нас приготувався, На перерві постарався. Зараз сядуть лиш дівчатка, А за ними – і хлоп ятка. Тож і ми часу не гаймо, Урок……починаймо. Сьогодні у нас гості. Вони прийшли, щоб побачити як ви вмієте працювати на уроці, які ви слухняні і виховані. Наші предки вірили, що кожний гість посланий від Бога; гостей радо зустрічали, пригощали. Тож сьогодні для наших гостей ми подаруємо цей урок. Девіз уроку: Міркуємо – швидко. Відповідаємо – правильно. Лічимо – точно! Пишемо – гарно. II. Повідомлення теми і завдань уроку - Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо в казковий чарівний ліс. Але ми маємо врятувати звіряток від злого Чаклуна, який зачарував весь ліс ,відібрав фарби і хоче перешкодити пернатим друзям. Під час подорожі нам треба повторити нумерацію чисел від 1 до 9, розв’язати багато прикладів на додавання і віднімання, скласти і розв’язати задачу, повторити склад чисел від 5 до 9, повторити геометричні фігури. Візьмемо із собою розум, спостережливість, кмітливість, охайність, а також знання. «Мозковий штурм» - Яка пора року настала? - Як вони називаються? - Чому називається місяць грудень? - А які ви знаєте зимові прикмети? Для подорожі нам слід обрати транспорт. На чому ми будемо їхати , дізнаєтеся, коли на листочках які перед вами з’єднаєте крапочки від 1 до 8( у листочках в учнів поставлені крапки ). - Отож, ми поїдемо санчатами - самоходами. Вперед, у путь. III. Робота над темою уроку. - На узліссі нас зустрічає Лісовичок, який хоче довідатися,чи вміємо ми рахувати. - Полічіть від 3 до 9; від 8 до 2. - Назвіть сусідів чисел 4, 6, 9. - Скільки буде 5+1, 6+ 2, 8- 1, 5 + 5 ? - Усе чудово! Дорога відкрита ! Рушаймо! - Ось і ліс. Чи подобається він вам?( Учитель показує чорно - біле зображення лісу.)Він не дуже привітний, бо в ньому все в чорно – білому кольорі. Злий Чаклун заховав усі фарби. (Учитель показує малюнок Чаклуна.) Але якщо ми запишемо всі цифри, з яких складається його портрет, то він поверне лісу кольори. 3 6 2 8 5 4 7 9 1 Робота в зошитах - Розташуйте ці числа у порядку зростання. Каліграфічна хвилинка. - Яка дата сьогодні?(16 грудня) Діти прописують рядочок цифри 1 та 6. (Звучить музика «Пори року» П.Чайковського). Учитель показує зображення лісу в кольорі. - Завдяки вам ліс став кольоровим. А наші санчата мчать далі, щоб допомогти веселому звір`яткові. Кому саме, ви дізнаєтесь, якщо замалюєте однакові цифри в однаковий колір . - Який зайчик взимку? Чому? - А коли буває сірим? Де він живе? Чим живиться взимку? Заєць швидко бігає і стрибає. Задні ноги вдвічі більші за передні. Два – три рази на рік народжується по 3-4 малят. Наївшись маминого молочка 3-4 дні зайченята можуть не їсти. Чужа мама годує інших малят. - Подякував куцохвостий дітям і пострибав шукати собі їжу. - Ось ми знову на своїх санчатах мчимо на допомогу іншому звір`яткові. Це білочка. Вона все літо збирала грибочки на зиму і ховала у різні дупла. Але Чаклун заховав частину припасів із її схованок. Допоможіть їх відшукати. (Діти працюють з уявними будиночками і повторюють склад чисел). - Подякувала спритна білочка діткам і побігла у своїх справах. А ми поспішаємо далі. - Чи впізнали ви цього красеня? Так, це лось, але дуже сумний. Він не може знайти стежку до годівниці, де лісник приготував для нього багато сіна. Ми зможемо допомогти тварині, якщо обчислимо приклади. Їх результати будуть дороговказом до годівниці ( приклади записують у зошити ) . Фізкультхвилинка. (Діти виконують рухи під музику на зимову тематику) - Перед нами великий барліг. У ньому зручно вмостився…(демонструє зображення ведмедя). Він солодко спить і бачить «солодкі » сни. Спробуйте їх розгадати. На дошці вчитель показує малюнки ожини, малини, риби та чорниці. Учні складають нерівності і записують у зошити. Написавши нерівності, учитель закриває барліг сніжинками. Нерівності: 4 ˃ 2 ; 5 = 5 ; 2 ˂ 3 ; 3 ˂ 6 . - Кожен ведмідь чи ведмедиця має окремий барліг. Серед зими, один раз на два роки, ведмедиця народжує одного – двох ведмежат. Вони дуже маленькі (по півкілограма). Майже півроку ведмедиця годує їх молоком. До двох років вона турбується про своїх дітей. Спить ведмідь дуже чутливо, його легко розбудити. Якщо ведмідь не запасе восени жиру, то він не лягає спати, а цілу зиму ходить, шатається лісомПобажаємо ведмедеві спокійного сну і рушаємо далі! - Дивіться, який сильний снігопад розпочався! Це, мабуть, витівки Чаклуна. Сніжинки сиплються не прості, а числові. Спробуємо їх упіймати і скласти два приклади на додавання та віднімання (на кожній сніжинці в центрі надруковано певне число від 1 до 9). - Але що це за галас у лісі? Пташки в лісі посварились – На гілках не помістились. Ви пташок цих помиріть, В годівниці посадіть. - Яких ви знаєте зимуючих птахів?(синички, снігурі, горобці, голуби, сороки, ворони, шишкарі). Синичка з’їдає вдвічі більше, ніж сама. Взимку із 10 птахів залишається одна. Інші гинуть від холоду і голоду. Ми повинні турбуватися і піклуватися про наших пернатих друзів, а саме: зробити і повісити годівнички і кожного ранку насипати туди зерно, крихти, насіння. Синички полюбляють свіже сало та масло. На партах у дітей силуети птахів, на яких записані числові вирази. Діти їх обчислюють і за вказівкою вчителя переносять птахів у потрібну годівницю. I годівничка 5 (силуети синичок) II годівничка 7 (силуети горобців) III годівничка 9 (силуети снігурів) 6+2 1+7 10-2 3+5 4+4 6+3 8+1 4+5 10-1 3+6 7+2 2+8 7+3 6+4 5+ 5 9+1 8+2 - Отож наші пташки ситі. Для чого їх потрібно взимку підгодовувати? Що для них страшніше: голод чи холод? - Але куди ж це полетіли пернаті від годівничок? Хто їх злякав? Учитель за допомогою геометричних фігур викладає зображення лисиці. - З яких геометричних фігур складається наша лисичка? Що ви про неї знаєте? У яких казках про неї розповідається? Яка риса їй притаманна? Лисиця – це хижак. Має гострий слух і нюх, сильні ноги, швидко бігає і в стрибках допомагає пухнастий хвіст. Тіло вкрито густою шерстю яскраво – рудого кольору, яке змінюється від пори року. Весною народжуються лисенята 5-6 штук. Лисиця так хитро йде, що задні сліди точно попадають у передні. Лисичка і нас хоче обдурити. Вона замітає за собою сліди, щоб ніхто не зумів їх знайти. Замела вона і нашу стежку. Щоб довідатися, скільки кроків нам ще залишилося пройти, вона намалювала ребус. Спробуйте його розв’язати (Вісім). IV. Підсумок уроку. - Ось і закінчилася наша незвичайна мандрівка до зимового лісу. Закрили оченята і ще раз пригадали і побачили всю красу засніженого зимового лісу, лагідно торкнулися своїми теплими рученятками всіх лісових мешканців. А зараз відкрили очі і санчата – самоходи привезли нас до першого класу. Гра «Мікрофон» - Чи сподобалась вам подорож до лісу? Чи задоволені ви? Чим саме? - Що найбільше сподобалось? Що запам’яталось? - Що нового дізналися на уроці? Коли найважче було працювати? - Як потрібно оберігати природу? Як піклуватися про птахів взимку? Збіг урок наш, як коротка мить. Дуже швидко час біжить. Та попереду в нас багато кроків, Багато веселих, цікавих уроків. Плужнянська санаторна школа Хмельницької обласної ради Урок з читання « Про що можуть розказати дерева – очевидці історичних подій» 4 клас Підготувала вчитель 4 класу Рудюк Р. М. 2018 р.
Перегляд файлу

Тема: Повторюємо числа 1 – 9.

Мета:  повторити нумерацію чисел від 1 до 9; закріпити знання цифр; вчити складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання, користуючись предметними малюнками; розвивати пізнавальний інтерес до навчання, увагу, мислення; виховувати любов до природи , бажання піклуватися про тварин.

Обладнання: зображення Лісовичка ,Чаклуна, лося, білки, ведмедя, зайчика, геометричної лисички, силуети пташок, годівнички з цифрами 6, 7, 8, 9, чорно - біле і кольорове зображення лісу,ребус, набірне полотно, сніжинки із цифрами 1 – 9, знаки «більше», «менше».

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Хід уроку

I.  Організація класу

 

Всі почули вже дзвінок.

Він покликав на урок,

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчатка,

А за ними – і хлоп ятка.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок……починаймо.

 

Сьогодні у нас гості. Вони прийшли, щоб побачити як ви вмієте працювати на уроці, які ви слухняні і виховані. Наші предки вірили, що кожний гість посланий від Бога; гостей радо зустрічали, пригощали. Тож сьогодні для наших гостей ми подаруємо цей урок.

 

Девіз уроку:

Міркуємо – швидко.

Відповідаємо – правильно.

Лічимо – точно!

Пишемо – гарно.

 

II. Повідомлення теми і завдань уроку

 

- Діти, сьогодні у нас незвичайний урок. Ми помандруємо в казковий чарівний  ліс. Але ми маємо врятувати звіряток від злого Чаклуна, який зачарував весь ліс ,відібрав фарби і хоче перешкодити пернатим друзям. Під час подорожі нам треба повторити нумерацію чисел від 1 до 9, розв’язати багато прикладів на додавання і віднімання, скласти і розв’язати задачу, повторити склад чисел від 5 до 9, повторити геометричні фігури. Візьмемо із собою розум, спостережливість, кмітливість, охайність, а також знання.

«Мозковий штурм»

- Яка пора року настала?

- Як вони називаються?

- Чому називається місяць грудень?

- А які ви знаєте  зимові прикмети?

 

Для подорожі нам слід обрати транспорт. На чому ми будемо їхати , дізнаєтеся, коли на листочках які перед вами  з’єднаєте крапочки від 1 до 8( у листочках  в учнів поставлені крапки ).

- Отож, ми поїдемо санчатами - самоходами. Вперед, у путь.

 

III. Робота над темою  уроку.

- На узліссі нас зустрічає Лісовичок, який хоче довідатися,чи  вміємо ми рахувати.

- Полічіть від 3 до 9; від 8 до 2.

- Назвіть сусідів чисел 4, 6, 9.

- Скільки буде 5+1, 6+ 2, 8- 1, 5 + 5 ?

- Усе чудово! Дорога  відкрита ! Рушаймо!

- Ось і ліс. Чи подобається він вам?( Учитель показує чорно - біле зображення лісу.)Він не дуже привітний, бо в ньому все в чорно – білому кольорі. Злий  Чаклун заховав  усі фарби. (Учитель показує малюнок Чаклуна.) Але якщо ми запишемо всі цифри, з  яких складається його портрет, то  він поверне  лісу кольори.

3  6  2  8  5  4  7  9  1

Робота в зошитах

- Розташуйте ці числа у порядку  зростання.

Каліграфічна хвилинка.

- Яка дата сьогодні?(16 грудня)

Діти прописують рядочок цифри 1 та 6. (Звучить музика «Пори року» П.Чайковського).

 

Учитель показує зображення лісу в кольорі.

- Завдяки вам  ліс став кольоровим. А наші санчата мчать далі, щоб  допомогти веселому звір`яткові. Кому саме, ви дізнаєтесь, якщо замалюєте однакові цифри в однаковий колір .

- Який  зайчик  взимку? Чому?

- А коли буває  сірим? Де він живе? Чим живиться взимку? Заєць швидко бігає і стрибає. Задні ноги вдвічі більші за передні. Два – три рази на рік народжується по 3-4 малят. Наївшись маминого молочка 3-4 дні зайченята можуть не їсти. Чужа мама годує інших малят.

- Подякував куцохвостий дітям і пострибав шукати собі їжу.

- Ось ми  знову  на  своїх санчатах мчимо на допомогу іншому звір`яткові. Це білочка. Вона все літо збирала грибочки на зиму і ховала у різні дупла. Але Чаклун заховав частину припасів із її схованок. Допоможіть їх відшукати. (Діти працюють з уявними будиночками  і повторюють склад чисел).

- Подякувала спритна білочка діткам і побігла у своїх справах. А ми поспішаємо далі.

- Чи впізнали ви цього красеня? Так, це лось, але дуже сумний. Він не може знайти стежку до годівниці, де лісник приготував для нього багато сіна. Ми зможемо допомогти тварині, якщо обчислимо приклади. Їх результати будуть дороговказом до годівниці ( приклади записують у зошити ) .

 

 Фізкультхвилинка.

 (Діти виконують рухи під музику на зимову тематику)

- Перед нами великий барліг. У ньому зручно вмостився…(демонструє зображення ведмедя). Він солодко спить і бачить «солодкі » сни. Спробуйте їх розгадати. На дошці вчитель показує малюнки ожини, малини, риби та чорниці. Учні складають нерівності і записують у зошити. Написавши нерівності, учитель закриває барліг сніжинками.

Нерівності:

4  ˃ 2 ;

5 = 5 ;

2 ˂ 3 ;

3 ˂ 6 .

- Кожен ведмідь чи ведмедиця має окремий барліг. Серед зими, один раз на два роки, ведмедиця народжує одного – двох ведмежат. Вони дуже маленькі (по півкілограма). Майже півроку ведмедиця годує їх молоком. До двох років вона турбується про своїх дітей.

Спить ведмідь дуже чутливо, його легко розбудити. Якщо ведмідь не запасе восени жиру, то він не лягає спати, а цілу зиму ходить, шатається лісомПобажаємо ведмедеві спокійного сну і рушаємо далі!

- Дивіться, який сильний снігопад розпочався! Це, мабуть, витівки Чаклуна. Сніжинки сиплються не прості, а числові. Спробуємо їх упіймати і скласти два приклади на додавання та віднімання (на кожній сніжинці в центрі надруковано певне число від 1 до 9).

- Але що це за галас у лісі?

Пташки в лісі посварились –

На гілках не помістились.

Ви пташок цих помиріть,

В годівниці посадіть.

- Яких ви знаєте зимуючих птахів?(синички, снігурі, горобці, голуби, сороки, ворони, шишкарі). Синичка з’їдає вдвічі більше, ніж сама. Взимку із 10 птахів залишається одна. Інші гинуть від холоду і голоду. Ми повинні турбуватися і піклуватися про наших пернатих друзів, а саме: зробити і повісити годівнички і кожного ранку насипати туди зерно, крихти, насіння. Синички полюбляють свіже сало та масло.

На партах у дітей силуети птахів, на яких записані числові вирази. Діти їх обчислюють і за вказівкою вчителя переносять птахів у потрібну годівницю.

 

I годівничка

5

(силуети синичок)

II годівничка

7

(силуети горобців)

III годівничка

9

(силуети снігурів)

6+2

1+7

10-2

3+5

4+4

6+3

8+1

4+5

10-1

3+6

7+2

2+8

7+3

6+4

5+ 5

9+1

8+2

 - Отож наші пташки ситі. Для чого їх потрібно взимку підгодовувати? Що для них страшніше: голод чи холод?

  - Але куди ж це полетіли пернаті від годівничок? Хто їх злякав? Учитель за допомогою геометричних фігур викладає зображення лисиці.              

- З яких геометричних фігур складається наша лисичка? Що ви про неї знаєте? У яких казках про неї розповідається? Яка риса їй притаманна? Лисиця – це хижак. Має гострий слух і нюх, сильні ноги, швидко бігає і в стрибках допомагає пухнастий хвіст. Тіло вкрито густою шерстю яскраво – рудого кольору, яке змінюється від пори року. Весною народжуються лисенята 5-6 штук. Лисиця так хитро йде, що задні сліди точно попадають у передні.

Лисичка і нас хоче обдурити. Вона замітає за собою сліди, щоб ніхто не зумів їх знайти. Замела вона і нашу стежку. Щоб довідатися, скільки кроків нам ще залишилося пройти, вона намалювала ребус. Спробуйте його розв’язати (Вісім).

 IV. Підсумок уроку.

- Ось і закінчилася наша  незвичайна мандрівка до зимового лісу. Закрили оченята і ще раз пригадали і побачили всю красу засніженого зимового лісу, лагідно торкнулися своїми теплими рученятками всіх лісових мешканців. А зараз відкрили очі і санчата – самоходи привезли нас до першого класу.

Гра «Мікрофон»

- Чи сподобалась вам подорож до лісу? Чи задоволені ви? Чим саме?

- Що найбільше сподобалось? Що запам’яталось?

- Що нового дізналися на уроці? Коли найважче було працювати?

- Як потрібно оберігати природу? Як піклуватися про птахів взимку?

 Збіг урок наш, як коротка мить.

 Дуже швидко час біжить.

 Та попереду в нас багато кроків,

 Багато веселих, цікавих уроків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Плужнянська санаторна школа

Хмельницької обласної ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок  з читання

« Про що можуть розказати дерева –

очевидці історичних подій»

4 клас

 

 

 

 

 

                                                                       Підготувала                                                                                                                                                                     вчитель 4 класу                                                                                                                                                         Рудюк Р. М.

 

 

 

 

 

 

 

2018 р.

docx
Пов’язані теми
Математика, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
20 лютого
Переглядів
277
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку