Закріпити вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; вправляти учнів у розв'язуванні задач; удосконалювати навички обчислень;Ознайомити учнів з тваринним світом Південної Америки; виховувати пізнавальний інтерес; наполегливість.
Інтегрований урок : Математика + природознавство.
Тема:Вправи на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух .
Тема:Тваринний світ Південної Америки.
Мета: закріпити вивчені випадки ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові; вправляти учнів у розв’язуванні задач; удосконалювати навички обчислень;
Мета :ознайомити учнів з тваринним світом Південної Америки; виховувати пізнавальний інтерес; наполегливість.
Обладнання: Макет материка Південна Америка, зображення тварин Південної Америки. Картки з цікавими фактами про тварин. Індивідуальні картки з математики.
Хід уроку:
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Девіз: Міркуємо – швидко!
Відповідаємо - точно!
Рахуємо – правильно !
Пишемо - гарно!
2.Мотивація навчальної діяльності.
Ми з вами відправимося у подорож на материк Південна Америка. Для того, щоб дізнатися які дивовижні тварини мешкають там. І дізнаємося багато цікавих фактів про їх життя.
3. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ
1. Усні обчислення
- Гігантська акула плаває зі швидкістю 3 км/год. За скільки годин акула пропливе 45 км? (15 год)
-Куниця за 15 діб пройшла 150 км. З якою швидкістю рухалася куниця?
-Лінивці рухаються із швидкістю 3 метри за хвилину. Скільки метрів пройде лінивець за пів години?
- У заповіднику Південної Америки проживає анаконда завдовжки 9 метрів. Це на 2 м.43см. менше ніж довжина найбільшої анаконди світу. Яка довжина найбільшої анаконди світу?
- А зараз запишіть сьогоднішнє число, класна робота.
- Якщо ви впораєтеся з наступними завданнями то дізнаєтеся які тварини живуть у вологих тропічних лісах Південної Америки.
Звертаю вашу увага на правильність написання цифр (на дошці каліграфічно написані цифри).
- Пропоную дібрати з кожного рядка по три доданки так, щоб їх сума дорівнювала виділеному числу - 8600 і записати цифри каліграфічно.
200, 560, 8000, 400, 610 ;
1200, 5000, 2300, 2400, 7600;
- Підкреслити скільки сотень в кожному числі.
( Робота в парах) –Повторити ділення на 10; 100; 1000;
- Дописати каліграфічно ряд, поділивши кожне число на 100.
( 200, 8000, 400; 1200, 5000, 2400; 2, 80,4, 12, 50, 24,)
-Молодці! Я відкриваю перший конверт.(Оскільки в тропічних лісах більшу частину року ідуть дощі,багато тварин живе на деревах . Серед них мавпи – ревуни, лінивці королем цих лісів називають ягуара.)
Повідомлення теми і мети уроку.
Отже сьогодні на уроці ми будемо виконувати вправи на сумісні дії, розв´язувати задачі на зустрічний рух. Та дізнаємося які тварини живуть на метерику Південна Америка.
РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ
Щоб дізнатися про головного хижака саван та відправити його до Південної Америки вам потрібно розв´язати приклади та поставити відповіді у порядку зростання.
1. Робота за підручником (с. 115–116) Завдання 716 (самостійно)
540 042 : 3 • 2 = 360 028; П
540 042 : (3 • 2) = 540 042 : 6 = 90 007; М
100 640 – 2048 : 8 = 100 384; У
(100 640 – 2048) : 8 = 12 324; А
Отже ця тварина пума. Дорослі особини виростають до 60-76 см у висоту і близько 2,4 м у довжину. Самці зазвичай важать 90 кг, самки —64 кг. ЇЇ ми відправляємо додому.(Прикріплюємо зображення на макет материка)
2. Фізкультхвилинка
Зупинись навчання час.
Фізкультпауза у нас.
Руки, наче крила в птаха,
Що летить, не знає страху.
Вгору - вниз їх підіймаю
І доверху підлітаю.
А тепер - метелик я,
Рух дає мені життя.
До плечей згорну я руки,
Колові зроблю я рухи.
А голівкою покрутим –
Небезпек немає бути.
Якщо поруч небезпека, -
Геть втікаємо далеко.
3. Щоб дізнатися про наступних тварин які мешкають у саванні треба розв´язати задачу.
Завдання 718
Із лісу до савани вирушив ягуар. Одночасно йому на зустріч із савани до лісу вирушила пума. Ягуар рухався із швидкістю120 км за год. ,а пума 90 км за год. Через 5 годин вони зустрілися. Яка відстань між лісом і саваною?
Про що йде мова у задачі? Що відомо про Ягуара? Що відомо про Пуму?Про що питається в задачі?Що дізнаємося першою дією?(Відстань яку пройшов ягуар). Про що треба дізнатися далі? (Відстань яку пройшла пума.)Тепер ми зможемо відповісти на питання задачі.(Так.) Дії записують учні самостійно.
Розв’язання
1) 120 • 5 = 600 (км) — пройшов ягуар;
2) 90 • 5 = 450 (км) — пройшла пума;
3) 600+450=1050 (км) — відстань.
Відповідь: 1050км..
Ця тварина – броненосець. Броненосці народжують завжди чотирьох дитинчат однієї статі. У броненосців добре розвинений нюх та слух, але поганий зір. Вони не можуть розрізняти кольорів.Броненосці можуть ходити під водою. Вони мають дуже низьку потребу в кисні і можуть затримувати дихання впродовж 6 хвилин, зберігаючи повітря в трахеї і бронхах. Коли броненосець лякається, він згортається клубком.
Тукан. Чим відомий всім птах тукан, так це своїм просто-таки гігантським дзьобом. Він може досягати величини в 20 см, що складає приблизно одну третину від всього птаха.)
Мурахоїд - Мурахоїди харчуються в основному мурахами й термітами, також харчуються плодами пальмового дерева, тим самим здобувають собі вітаміни. Мурахоїди не мають зубів (їх шлунок і без зубів здатний перетирати їжу) . У гігантського мурахоїда найдовший язик серед усіх сухопутних тварин (довжина досягає 60 см). За день гігантський мурахоїд здатний з’їсти 30000 мурах.
Тапір - травоїдне непарнокопитне. Варто відзначити, що тварина належить до одного з найдавніших видів. Знаходиться в спорідненості з кіньми і носорогами. Передня пара ніг у тапірів чотирипала, а задня пара - трипала. Пальці наділені так званими копитцями, які допомагають пересуватися по бруду. Ці тварини досить великі: у висоту середній представник досягає одного метра, а в довжину - приблизно два метри.
Завдання 719 (з коментуванням біля дошки) Розв´язавши приклад правильно дізнаєтеся назву тварин що мешкають у пустелі Південної Америки яка називається Атакама. Троє учнів біля дошки ,учень який впорався з завданням отримує конверт з зображенням тварини та цікавим фактом про неї .Тварину «відправляє» до Південної Америки, зачитує факти.
Х*2=14850 х*2=14850 х-2=14850
20700 – 9478=11222 817:43=19 36*23=828 9765+91807=101575
IV. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
-Уявіть, що ваш товариш зібрався в подорож до Південної Америки що ви розкажите йому про цей материк.?(Відповіді дітей).
— Що нового дізналися на уроці?
— Яке завдання було найцікавішим?
--Яких мешканців Південної Америки запам´ятали?
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання 721; 722 (с. 116).