Даний урок допоможе удосконалити навички учнів виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею та розв′язувати і порівнювати задачі на пропорційне ділення ; закріпити вміння знаходити периметр та площу прямокутника; познайомить школярів з природними об′єктами , що є на території Запорізького краю .
4 клас
Тема . Природні дива Запорізького краю . Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею . Розв′язування та порівняння задач
Благовіщенська ЗОШ І-ІІІ ступенів
Смоляна Валентина Олександрівна
Тема. Природні дива Запорізького краю . Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею . Розв′язання та порівняння задач
Мета: вдосконалювати навички учнів виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею та розв′язування і порівнюння задач на пропорційне ділення ; закріплювати вміння знаходити периметр та площу прямокутника; познайомити школярів з природними об′єктами , що є на території Запорізького краю ; формувати комунікативну компетентність школярів ; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення ; виховувати старанність у навчанні, допитливість, бажання берегти і примножувати багатства рідного краю .
І. Самовизначення до діяльності .
Вчитель:
--- Діти, у нас сьогодні гості, поверніться і привітайтесь .
--- Який урок розпочинаємо ?
Слайд 1. Будем математику вивчати
Та рідний край свій пізнавати !
--- Якими ви повинні бути на уроці ? Дайте характеристику за початковими літерами .
Слайд 2 . У ( уважними )
Р ( розумними )
О ( охайними )
К ( комунікабельними )
ІІ. Підготовка учнів до активного й свідомого застосування вивченого матеріалу. Актуалізація знань ---- Я хочу , щоб ми сьогодні провели цікавий та змістовний урок . А щоб дізнатися, про що йтиме мова на уроці , нам потрібно виконати вправи, завдання та розгадати ключові слова .
1. ″ Математичний вузлик″ .
Слайд 3 . ---- Розмістіть числа так, щоб кожне наступне було в 2 рази більше від попереднього .
----- Прочитайте числа та слово , яке отримали . (Ділення )
2. Хвилинка каліграфії
---- А тепер сядьте рівненько, покладіть робочі листки та каліграфічно пропишіть числа у порядку спадання . ( 256, 128, 64, 32, 16, 8, 4 ) .
3. ″ Математичний ланцюжок″
Слайд 4 .
---- Прочитайте числа у порядку зростання .
---- Прочитайте слово . ( Природні ) Це наше друге ключове слово .
4. Знаходження частини від числа .
---- А щоб дізнатися третє , нам потрібно знайти частину від числа .
Слайд 5 .
----- Складіть слово . (Дива )
5 . Повідомлення теми та мети уроку .
---- Про що ми будемо говорити на уроці ? ( Про ділення та природні дива )
---- Ми будемо з вами уявно подорожувати просторами нашого Запорізького краю і дізнаватися більше про його природні дива . Чим більше математичних завдань ми виконаємо , тим з більшою кількістю природних див познайомимось . А працювати будемо над умінням виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею розв′язуванням і порівнянням задач на пропорційне ділення .
----- А чого ви очікуєте від уроку ? Чого б ви хотіли навчитесь ? Що нове хотіли б пізнати ? ( Відповіді дітей )
---- Я теж очікую, що ви добре попрацюєте , навчитесь краще ділити , розв′язувати задачі та ще більше любити свій рідний край .
ІІІ. Закріплення та систематизація знань
1. Математичний диктант
----Щоб познайомитись із першим дивом, що є на території Запорізького краю , вам потрібно написати математичний диктант .
Слайд 6. Висота найвищої вершини Кримських гір Роман-Кош 1545 м, а це на 516 м менше ніж висота найбільшої вершини України – гори Говерли . Яка висота гори Говерли ? ( 2061 м )
Слайд 7. Висота печери Озерної ( на Тернопільщині ) – 144 км , а це на 74 км менше , ніж довжина найдовшої печери України та в Європі , що називається Оптимістичною ( теж на Тернопільщині ) . Якою є довжина найдовшої печери України ? ( 188 км )
Слайд 8. Найбільше озеро на Україні – озеро Ялпуг ( Одеська обл.. ) , його середня глибина 6 м , що в тричі менше, ніж глибина ще однієї перлини нашої української землі озера Синевир ( Карпати ) , яке ще називають ″ морським оком ″ . Яка середня глибина озера Синевир ? ( 18 м )
Слайд 9. Довжина річки Дністер 1361 км , а це на 840 км менше , ніж довжина найбільшої річки України – Дніпро . Якою є довжина Дніпра ? ( 2201 м )
Слайд 10. Самоперевірка (2061м , 188 км, 18 м, 2201 км )
------Із завданням математичного диктанту ви справились . Отже , дізнаємось про перше диво нашого краю .
Слайд 11. Острів – заповідник Хортиця . ( Виступ учня )
2. Вправи на ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею
---- Щоб дізнатися про наступне диво , пригадайте як знаходити частку й остачу при діленні трицифрового числа на круглі десятки письмово за вправою 773 .
Один учень пояснює алгоритм ділення , інші приклади діти виконують самостійно .
Самоперевірка за даними розв′язками .
---- Якою повинна бути остача ? ( Менша від дільника )
Слайд 12 . Запорізький дуб ( виступ учня )
3. Фізкультхвилинка
Деревце, дубочок, дуб
Вітру підставля свій чуб .
Раз хитнув , другий хитнув .
Запишався і забув ,
Як колись уздовж ріки
Тут скакали козаки .
Вправно шаблями рубали
Ворогів перемагали .
---- Молодці , ви старанно виконували вправи . Дізнайтесь про третє природне диво .
Слайд 13 . Кам′яна могила ( виступ учня )
4. Робота в групах . Розв′язування задач
Поділ на групи , повторення правил роботи в групах , розподіл доручень (лідер, секундант, каліграф ) .
1 група
---- Розв′язати задачу за планом .( Задача 775 (1)
2 група
----- Заповнити таблицю та розв′язати задачу .
|
Кількість фартухів |
Витрата тканини на один фартух |
Всього витратили тканини |
Перший день |
|
|
|
Другий день |
|
|
|
3 група
---- Скласти та розв′язати задачу за таблицею .
|
Кількість ящиків |
Маса одного ящика |
Загальна маса |
Перший магазин |
6 |
однакова |
? 99 кг |
Другий магазин |
5 |
|
? |
Учень :
-----Група вирішила , що презентувати роботу буду я …
( Учень чітко читає зміст задачі та пояснює її розв′язання )
---- Який тип задач , що ми розв′язували ?
---- Що ми можемо сказати про першу та другу задачі ?
Слайд 14. Більмак могила ( виступ учня )
Хвилинка відпочинку для очей
--- Швидко покліпайте очима . Заплющіть очі і спокійно полічіть до 5 . (2-3)
--- Міцно заплющіть очі , полічіть до 3 , розплющіть , подивіться вдалечінь . (2-3 рази )
---- Зробіть 3-4 колових рухи очима ( ліворуч-праворуч ) , розслабте очні м′язи , погляньте вдалечінь .
6. Завдання на вибір
2.Довжина прямокутника – 8 см , площа – 24 см . Знайти ширину та обчислити периметр .
Перевірка
1 група - з коментуванням
2 група - за відповіддю на дошці
3 група - з коментуванням
Слайд 16 . Річка Дніпро ( виступ учня )
Узагальнення та систематизація
Тестування:
----- Яка буде остача при діленні :
1. на 30 а) 12 б) 35 в) 30
2. на 60 а) 61 б) 54 в) 25
3. на 20 а) 18 б) 27 в) 10
Слайд 17. Село Благовіщенка
( Перлина серед степу , церква - більше 150 років , дуб – посаджений в 1905 році )
Рефлексія діяльності
----Чого навчилися , подорожуючи ?
---- Чи справдилися ваші очікування ?
1 . ---- А зараз кожен спробує оцінити свою роботу на уроці . За кожен пункт поставте собі бали від 0 до 3 .
Слайд 18 . Оцінювання
---- Порахуйте бали . Як ви себе оцінили ?
---- Ось така красива й дивовижна наша українська земля . Але слід пам′ятати, якщо ми не берегтимемо природу і не дбатимемо про неї , то краса нашої землі може зникнути .
Слайд 19 . Щоб людям на Землі
Добре було жити ,
Природу треба знати,
Берегти й любити !
2.Домашнє завдання : с. 117 , задача 779
---- Що потрібно знати , щоб знайти площу ?
Приклади 780 ( 1група – приклади на ділення круглих десятків;
2 група – верхній рядок;
3 група – всі приклади )