Урок математики "Природні дива Запорізького краю . Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею . Розв′язування та порівняння задач

Про матеріал

Даний урок допоможе удосконалити навички учнів виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею та розв′язувати і порівнювати задачі на пропорційне ділення ; закріпити вміння знаходити периметр та площу прямокутника; познайомить школярів з природними об′єктами , що є на території Запорізького краю .

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

                    4  клас

 

 

 

 

 

 

 

Тема . Природні  дива  Запорізького краю .            Письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею . Розв′язування та порівняння задач

 

 

 

 

 

 

 

 

Благовіщенська  ЗОШ І-ІІІ ступенів 

Смоляна Валентина Олександрівна

 

         Тема. Природні дива Запорізького краю . Письмове ділення трицифрових           чисел на круглі десятки з остачею . Розв′язання та порівняння задач

Мета: вдосконалювати навички учнів виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею та розв′язування і порівнюння задач на пропорційне ділення ; закріплювати вміння знаходити периметр та площу прямокутника; познайомити школярів з природними об′єктами , що є на території Запорізького краю ; формувати комунікативну компетентність школярів ; розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення ; виховувати старанність у навчанні, допитливість, бажання берегти і примножувати багатства рідного краю .

 

І. Самовизначення до діяльності .

Вчитель:

--- Діти, у нас сьогодні гості, поверніться і привітайтесь .

--- Який урок розпочинаємо ?

Слайд 1.                        Будем математику вивчати

                                      Та рідний край свій пізнавати !

 

--- Якими ви повинні бути на уроці ? Дайте характеристику за початковими  літерами .

Слайд 2 .                       У     ( уважними )

                                       Р     ( розумними )

                                       О    ( охайними )

                                        К    ( комунікабельними )

 

ІІ. Підготовка учнів до активного й свідомого застосування вивченого матеріалу. Актуалізація знань           ---- Я  хочу , щоб ми сьогодні провели цікавий та змістовний урок . А щоб дізнатися, про що йтиме мова на уроці , нам потрібно виконати вправи, завдання та розгадати ключові слова .

 

1. ″ Математичний вузлик″ .

Слайд 3 .     ---- Розмістіть числа так, щоб кожне наступне було в 2 рази       більше від попереднього .

----- Прочитайте числа та слово , яке отримали . (Ділення )

 

2. Хвилинка каліграфії

----  А тепер сядьте рівненько, покладіть робочі листки та каліграфічно пропишіть числа у порядку спадання . ( 256, 128, 64, 32, 16, 8, 4 ) .

 

3. ″ Математичний ланцюжок

Слайд 4 .

---- Прочитайте числа у порядку зростання .

---- Прочитайте слово . ( Природні )  Це наше друге ключове слово .

 

4. Знаходження частини від числа .

---- А щоб дізнатися третє , нам потрібно знайти частину від числа .

Слайд 5 .

----- Складіть слово . (Дива )

 

5 . Повідомлення теми та мети уроку .

---- Про що ми будемо говорити на уроці ? ( Про ділення та природні дива )

 

---- Ми будемо  з вами уявно подорожувати просторами нашого Запорізького краю і дізнаватися більше про його природні дива  . Чим більше математичних завдань ми виконаємо , тим з більшою кількістю природних див познайомимось . А працювати будемо над умінням виконувати письмове ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею розв′язуванням і порівнянням задач на пропорційне ділення .

----- А чого ви очікуєте від уроку ? Чого б ви хотіли навчитесь ? Що нове хотіли б  пізнати ? ( Відповіді дітей )

 

----  Я теж очікую, що ви добре попрацюєте , навчитесь краще ділити , розв′язувати задачі та ще більше любити свій рідний край .

 

ІІІ. Закріплення  та систематизація знань  

       1.  Математичний  диктант

----Щоб познайомитись із першим дивом, що є на території Запорізького краю , вам потрібно написати математичний диктант .

 

Слайд 6.             Висота найвищої вершини Кримських гір Роман-Кош 1545 м, а це на 516 м менше ніж висота найбільшої вершини України – гори Говерли . Яка висота гори Говерли ? ( 2061 м )

 

Слайд 7.           Висота печери Озерної ( на Тернопільщині ) – 144 км ,  а це на 74 км менше , ніж довжина найдовшої печери України та в Європі , що називається Оптимістичною ( теж на Тернопільщині )  . Якою є довжина найдовшої печери України ? ( 188 км )

 

Слайд 8.           Найбільше озеро на Україні – озеро Ялпуг ( Одеська обл.. ) , його середня глибина 6 м , що в тричі менше, ніж глибина ще однієї перлини нашої  української землі озера Синевир ( Карпати ) , яке ще називають ″ морським оком ″ . Яка середня глибина озера Синевир ? ( 18 м )

 

Слайд 9.        Довжина річки Дністер 1361 км , а це на 840 км менше , ніж довжина найбільшої річки України – Дніпро . Якою є довжина Дніпра ?  ( 2201 м )

Слайд 10.  Самоперевірка  (2061м , 188 км, 18 м, 2201 км )

 

------Із завданням математичного диктанту ви справились . Отже , дізнаємось про перше диво нашого краю .

 

 

 

 

Слайд 11.          Острів – заповідник Хортиця . ( Виступ учня )

 

 

2. Вправи на ділення трицифрових чисел на круглі десятки з остачею

 

---- Щоб дізнатися про наступне диво , пригадайте як знаходити частку й остачу при діленні трицифрового числа на круглі десятки письмово за вправою 773 .

Один учень пояснює алгоритм ділення , інші приклади діти виконують самостійно .

Самоперевірка за даними розв′язками .

---- Якою повинна бути остача ? ( Менша від дільника )

 

 

Слайд 12 .         Запорізький дуб ( виступ учня )

 

3. Фізкультхвилинка

              Деревце, дубочок, дуб

             Вітру підставля свій чуб .

            Раз хитнув , другий хитнув .

             Запишався і забув ,

             Як колись уздовж ріки

            Тут скакали козаки .

            Вправно шаблями рубали

            Ворогів перемагали .

 

---- Молодці , ви старанно виконували вправи . Дізнайтесь про третє природне диво .

 

Слайд 13 .      Кам′яна  могила  ( виступ учня )

 

 

4. Робота в групах . Розв′язування задач

Поділ на групи , повторення правил роботи в групах , розподіл доручень (лідер, секундант, каліграф ) .

1 група

---- Розв′язати задачу за планом .( Задача 775 (1)

  1. Скільки фартухів пошила швачка за два дні ?
  2. Скільки метрів тканини витрачала швачка на один фартух ?
  3. Скільки метрів тканини витратила швачка першого дня ?
  4. Скільки метрів тканини витратила швачка другого дня ?

 

 

2 група

-----  Заповнити таблицю та розв′язати задачу .

 

 

Кількість фартухів

Витрата тканини на один фартух

Всього витратили тканини

Перший день

 

 

 

Другий день

 

 

 

 

 

3 група

---- Скласти та розв′язати задачу за таблицею .

 

 

Кількість ящиків

Маса одного ящика

Загальна маса

Перший магазин

       6

однакова

    ?          99 кг

Другий магазин

       5

 

    ?

 

 

  1.  Презентація робіт у класі

Учень :

  -----Група вирішила , що презентувати роботу буду я …

( Учень чітко читає зміст задачі та пояснює її розв′язання )

 

---- Який тип задач , що ми розв′язували ?

---- Що ми можемо сказати про першу та другу задачі ?

 

Слайд 14.            Більмак  могила    ( виступ учня )

 

 

                     Хвилинка відпочинку для очей

--- Швидко покліпайте очима . Заплющіть очі і спокійно полічіть до 5 . (2-3)

--- Міцно заплющіть очі , полічіть до 3 , розплющіть , подивіться вдалечінь . (2-3 рази )

---- Зробіть 3-4 колових рухи очима  ( ліворуч-праворуч ) , розслабте очні м′язи , погляньте вдалечінь .

 

6. Завдання  на  вибір

 

  1. Довжина прямокутника 8 см, ширина – 3 см . Знайти периметр та площу прямокутника .

 

2.Довжина прямокутника – 8 см , площа – 24 см . Знайти ширину та обчислити периметр .

 

  1. Площа прямокутника  24 см  . Накреслити прямокутник з такою площею .

 

 

                                   Перевірка

1 група  -  з коментуванням

2 група   -  за відповіддю на дошці

3 група  -  з  коментуванням

 

Слайд  16 .            Річка  Дніпро    ( виступ учня )

 

 

         Узагальнення та систематизація

Тестування:

----- Яка буде остача при діленні :

1. на  30     а) 12      б) 35      в) 30

2.  на  60     а) 61     б) 54      в)  25

3.  на  20     а) 18     б) 27      в)  10

 

 

Слайд  17.     Село  Благовіщенка

( Перлина  серед  степу ,  церква  - більше 150 років , дуб – посаджений в 1905 році )

 

        Рефлексія діяльності

----Чого навчилися , подорожуючи ?

---- Чи справдилися ваші очікування ?

 

 

1 . ----  А зараз кожен спробує оцінити свою роботу на уроці  . За кожен пункт поставте собі бали від 0 до 3 .

 

Слайд 18 .  Оцінювання

---- Порахуйте бали . Як ви себе оцінили  ?

---- Ось така красива й дивовижна наша українська земля . Але слід пам′ятати, якщо ми не берегтимемо природу і не дбатимемо про неї , то краса нашої землі може зникнути .

 

Слайд 19 .      Щоб людям на Землі

                       Добре було жити ,

                        Природу треба знати,

                        Берегти й любити !

 

 

2.Домашнє завдання : с. 117 , задача  779

---- Що потрібно знати , щоб знайти площу ?

Приклади  780  ( 1група – приклади на ділення круглих десятків;

                            2 група – верхній рядок;

                            3 група – всі приклади )     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
15 січня 2019
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку