Мета: ознайомити учнів з поняттями: хронологія, дата, хронологічна послідовність; розвивати мислення, увагу, вміння слухати і висловлювати власну думку; формувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання; вміння користуватися табелем – календарем, визначати за ним тривалість подій; розширювати кругозір учнів; виховувати бережне ставлення до природи, культуру спілкування.
Тема. Табель - календар. Визначення тривалості подій за календарем. Повторення одиниць вимірювання часу. Розв'язування задач на час. Створення стрічки часу «Шкільне життя».
Мета: ознайомити учнів з поняттями: хронологія, дата, хронологічна послідовність; розвивати мислення, увагу, вміння слухати і висловлювати власну думку; формувати початкові знання про історичний час, історичний простір та одиниці його вимірювання; вміння користуватися табелем – календарем, визначати за ним тривалість подій; розширювати кругозір учнів; виховувати бережне ставлення до природи, культуру спілкування.
Хід уроку
І. Годинник настрою.
- Сьогодні до нас у гості завітав Мультисмартик (дуже розумний). Він довго збирався і не знав, який з капелюшків надягнути. Тоді вирішив взяти всі, які в нього були. Що ж символізують ці 6 капелюшків?
Білий Капелюх: Білий Капелюх символізує нейтральну інформацію. Учень з білим капелюхом, пригадує особисті знання і вміння, пробує визначити, якої інформації недостатньо, де можна знайти і доповнити потрібну інформацію, користуючись словниками, енциклопедіями, довідниками, картами, таблицями, схемами тощо. Білий Капелюх використовується для того, щоб спрямувати увагу на наявну відсутню інформацію.
Червоний Капелюх: Червоний Капелюх зв’язаний з почуттями ,інтуїцією й емоціями. В учня з Червоним Капелюхом з’являється можливість відкрито виразити чи описати свої почуття й емоції. Отже, Червоний Капелюх – це формування свого ставлення до подій і їх учасників.
Чорний Капелюх : Чорний Капелюх указує на ризик і говорить, чому щось може не вийти. Це, можливо, самий корисний капелюх, бо вказує на негативі сторони, небезпеку помилки. Учень, міркуючи з Чорним Капелюхом на голові піклується про істину, правдоподібність, критично оцінює : «Чи це правильно?», «Які можливі проблеми і небезпеки?»
Зелений Капелюх: Зелений Капелюх нагадує про рослини, ріст, енергію життя. Під Зеленим Капелюхом учень вносить пропозиції й обговорює нові ідеї й альтернативи,
говорить про варіанти існуючих ідей. Коли використовується Зелений Капелюх учень прикладає творчі зусилля.
Жовтий Капелюх: Жовтий колір наводить на думку про сонце й оптимізм. Жовтий Капелюх – це простеження позитивних сторін явища, переваг та досягнень.
Синій Капелюх: З Синім кольором згадується небо, море, вода. Синій Капелюх символізує знання, роздуми про мислення, це – підбиття підсумків.
Кріейтор (креатор) - "creator", в перекладі з англійської, означає "творець".
Креатор - це чарівник, ідеолог, філософ, вчитель, новатор.
Знайомство з Мультисмартиком Джерело:
https://www.youtube.com/watch?v=FZrmtxfkDDo&feature=youtu.be
Годинник. Фразеологізми.
Одні слова на червоному кольорі, інші на жовтому. Діти шукають свою пару.
МАФУСАЇЛІВ ВІК тривале життя, довголіття. Від імені біблійського міфічного патріарха Мафусаїла, який нібито прожив 969 років.
Халіф на годину, ірон. — про людину, яка захопила владу або наділена нею зовсім ненадовго.
Дух часу - погляди, потреби, смаки суспільства певного періоду; знаки, що показують особливості сучасної доби
Золотий вік переносному значенні — щаслива пора.
Зоряний час – визначальні моменти в житті людини. Зоряний час використовується астрономами, щоб визначити, куди треба спрямувати телескоп, щоб побачити певний об'єкт.
Зоряний час довголіття
Чорні дні дуже важкий час
Дух часу не марнуй часу
Золотий вік час найбільшого навантаження на транспортну систему міста
Халіф на годину ніколи
Година пік визначальні моменти в житті
людини
Лови момент щаслива пора
Після дощику в четвер смаки, потреби суспільства
певного періоду
Мафусаліїв вік людина, наділена владою на короткий час
Чим зайнятися під час рекламної паузи Ø Помийте посуд. Винесіть сміття.
Ø Розберіть постіль.
Ø Приберіть кімнату, в якій перебуваєте.
Ø Виберіть одяг на завтра, попрасуйте його.
Ø Зробіть бутерброди на завтра.
Ø Випийте склянку води. З’їжте що-небудь корисне.
Ø Зробіть 10 присідань і 10 віджимань.
Ø Пограйте з домашнім улюбленцем.
Ø Зробіть телефонний дзвінок.
Ø Складіть список справ.
Ø Надішліть листа.
Ø Прочитайте кілька сторінок в книзі чи блозі.
Ø Вимкніть звук і просто посидьте в тиші.
Робота в трійках. Гімнастика для мозку.
Відновіть прислів’я.
Прислів'я написані на годиннику. Діти стрілками показують, які частини з'єднати. Маленька стрілка на початок прислів'я вказує, а велика на кінець.
Годинник їсти не просить,
Годинник для краси, Час — не кінь:
Час, як вода,—
Краще на п'ять хвилин раніше,
Що нині утече,
Все на світі —
Відстанеш годиною — Згаяного часу до пори до часу. не здоженеш родиною. а свою роботу робить. то завтра не зловиш.
а час по сонцю. не підженеш та й не зупиниш.
й конем не здоженеш.
все йде вперед.
ніж на хвилину пізніше.
Інсценування «Веселий годинник»
- Так. Втраченого часу й конем не здоженеш. А зараз прослухайте оповідання і дайте відповідь на запитання:
- Чи встиг Василько на уроки?
Учні слухають оповідання і за допомогою стрілок годинника виставляють і показують час про який йдеться.
Веселе сонечко заглянуло у вікно, годинник блиснув у відповідь склом циферблату і задзвонив – сьома година ранку, час будити четвертокласника Василька!
Василько невдоволено замурчав, відкрив одне око, знову заплющив, натягнув на вухо ковдру і знову заснув. Через п'ять хвилин Васильків друг песик Клаптик, розбуджений будильником, причвалав до ліжка сонька і почав тягнути ковдру. Він тягнув її на себе, а Василько - на себе. Цей двобій тривав десять хвилин. Після чого Василько, врешті-решт, прокинувся.
Не поспішаючи, він попрямував чистити зуби й умиватися. Процедура тривала хвилин 20, ще 25 хвилин він шукав шкарпетки і вдягався. «Їсти треба не поспішаючи», - подумав Василько, розпочинаючи сніданок. Йому він присвятив півгодини дорогоцінного вранішнього часу. Схопивши портфель Василько попрямував до школи, де о 9 годині розпочиналися уроки. Десять хвилин він чекав на автобус і, не дочекавшись, поїхав тролейбусом, який повільно пересувався, зупиняючись на всіх зупинках, передбачених маршрутом. Упродовж 20 хвилин Василько насолоджувався подорожжю рідною вулицею. Зійшовши на зупинці «Школа», Василько неквапливо попрямував до місця навчання. «Дзвоника не чути, - подумав він, - тож пройдуся спокійно, подихаю свіжим повітрям». За десять хвилин він уже був у вестибюлі школи.
Відповідь: 9 год 10 хв. Тож Василько запізнився на 10 хвилин.
- Що трапиться, якщо зникнуть усі годинники?
- Уявіть себе годинником. Що ви при цьому відчуваєте?
- Що було ю, якби всі годинники дійсно ходили?
Чорний і жовтий капелюшок змінюють по черзі і говорять про свої враження від уроку.
ü Зніміть напругу
ü Відкладайте гроші
ü Економте
ü Підтримуйте порядок
ü Пийте більше
ü Шукайте натхнення
ü Розслабтеся
ü Боріться з негативом
ü Цінуйте свій час
ü Усміхніться