Інтегрований урок. Математика. Природознавство

Про матеріал

4 клас

Математика. Природознавство. Інтегрований урок


Тема.Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Розв'язування задач.

Мета. Вчити учнів виконувати письмове множення на двоцифрове число; удосконалювати вміння виконувати вправи з нерівностями та розв'язувати задачі на застосування дії множення на двоцифрове число. Розвивати мислення, пам'ять, увагу, вміння слухати, аналізувати, доводити. Виховувати почуття любові та поваги до рідного краю, збагачувати знання учнів про Україну
Перегляд файлу

4 клас

Математика

Використання інтерактивних технологій

Інтегрований урок

 

Тема.  Письмове множення на двоцифрове число. Вправи з нерівностями. Розв’язування задач.

 

Мета.   Вчити учнів виконувати письмове множення на двоцифрове число; удосконалювати вміння виконувати вправи з нерівностями та розв’язувати задачі на застосування дії множення на двоцифрове число. Розвивати мислення, пам’ять, увагу, вміння слухати, аналізувати, доводити. Виховувати почуття любові та поваги до рідного краю, збагачувати знання учнів про Україну.

 

Тип уроку.  Вивчення нового матеріалу.

 

Методи і прийоми. Бесіда, розповідь, пояснення, аналіз, демонстраційний, мозковий штурм.

 

Обладнання.  Барон Мюнхаузен(малюнок), таблиці, аудіозапис «Пригоди Барона Мюнхаузена».

 

Структура уроку

  1. Організаційна частина – 7 хв.
    1. Привітання.
    2. Розповідь вчителя з елементами бесіди.
    3. Усний рахунок «Мозковий штурм».
  2. Оголошення теми і мети уроку – 1 хв.
  3. Вивчення нового матеріалу – 7 хв.
  4. Первинне закріплення – 12 хв.
  5. Закріплення матеріалу – 6 хв.
  6. Підсумок уроку – 4 хв.
  7. Домашнє завдання – 3 хв.

 

Хід уроку

 

  1.          Організаційна частина. Привітання
    • Доброго ранку, - мовлю за звичаєм,
    • Доброго ранку, - кожному зичу я,
    • Доброго дня вам»Діти» бажаю,

«Вечором добрим» стрічних вітаю.

І посміхаються в відповідь люди,

Добрі слова бо для кожного любі.

 

  1.             Розповідь вчителя з елементами бесіди.
    •            Діти, сьогоднішній урок незвичайний.

До нас завітав гість – славнозвісний мандрівник. Та дізнатись хто він, не так уже й просто. Можливо, його сім’я допоможе угадати ось яка мелодія.(звучить мелодія із мультфільму «Пригоди барона Мюнхаузена»),

  •            Так, діти, це відомий шукач пригод та мандрівник – барон Мюнхаузен. В усіх куточках світу побував, багато див бачив. Та найбільше йому подобається наша країна –Україна. Саме про чудесні місця нашої країни і хоче повідати нам барон Мюнхаузен.

Та для цього звичайно ж, потрібно розв’язати всі математичні завдання, які підготував для нас цей славнозвісний Мандрівник.

 

  1.             Усний рахунок.

«Мозковий штурм»

  •            Назвати найбільше трицифрове число(199)
  •            Скільки десятків в числі 940? (4)
  •            Скільки усього одиниць в числі 325? (325)
  •            Яке число складається з 7 мот.1 дес.4 од?(714)
  •            Що більше 5 кг, чи 5000 грам? (Порівну)
  •            Що потрібно зробити, щоб знайти перший невідомий доданок? (від суми відняти відомий доданок)
  •            Назвіть найменше двоцифрове число.(10)
  •            Одна картоплина вариться 20 хвилин. Скільки хвилин варитимуться 5 картоплин?(20 хв.)
  •            20 помножити на 30. (600).
  •            55 зменшіть у п’ять разів.(11)
  •            Молодці!! Ви гарно подолали цей іспит. Тому слухайте інформаційну цікавинку від барона Мюнхаузена.

   Місто Суми – наш обласний центр. Взагалі в Україні нараховується 24 адміністративних області і республіка Крим.

Найбільша за територією – Одеська область, а за кількістю населення - Донецька.

 

  1.          Оголошення теми і мети уроку
    •            Будемо вчитися виконувати письмово множення на двоцифрове число, а також розв’язувати задачі та нерівності, ну і звичайно дізнаватися цікавий матеріал про нашу Україну.

 

  1.          Вивчення нового матеріалу
  1.    Підготовча вправа

   (за № 72)

Завдання: знайти добутки письмово. Результати обчислень: 693, 372, 896, 690). Цікавинка : За площею Україна більша ,ніж Франція, Іспанія, Королівство Швеція. І серед європейських держав вона поступається лише Росії. В Україні проживає 46980200 людей, з них 2600200 в місті Києві.

 

  1.    Пояснення нового матеріалу.
    •            Такий спосіб обчислення досить громіздкий. Розгляньте запис:

Спробуйте  пояснити, як виконали множення. ( З допомогою вчителя учні пояснюють письмове множення на двоцифрове число).

Докладне пояснення.

Під час письмового множення на двоцифрове число спочатку множать на одиниці, а потім на десятки. Нам треба 23 помножити спочатку на 2, а потім на 4 десятки.

Множимо 23 на 2 одиниці. В добутку дістанемо одиниці, тому результат починаємо записувати під одиницями. 3 помножити на 2, буде 6;2 помножити на 2 буде 4. 46- перший неповний добуток.

Множимо 23 на 4 десятки. В добутку дістанемо десятки, тому результат починаємо підписувати під десятками. 3 помножити на 4 буде 12; запишемо цифру 2 під десятками, а 1 запам’ятаємо, 2 помножити на 4 буде 8. До 8 додаємо 1, матимемо 9; 92 десятки –другий неповний добуток.

Додамо неповні добутки і дістанемо остаточний результат – 966.

 

  1.    Читання короткого пояснення множення на двоцифрове число

(за № 73)

 

  1.          Первинне  закріплення

Виконання завдання 74.

Гарно виконали і це завдання, тому слухайте наступну цікавинку про нашу Батьківщину, яку підготував барон Мюнхаузен.

Київ-найдавніше й найкрасивіше українське місто. Вік Києва – понад 1500 років. Столиця нашої держави розкинулась на мальовничих берегах могутнього Дніпра. Дніпро – найбільша ріка України,  а їх на Україні понад 71 тисяча, і третя за довжиною ріка в Європі (після Волги і Дунаю). Живлять його понад 1200 річок.

  1.    Фізкультхвилинка.

 

Моя Україна – широка – широка,

А гори Карпати – високі – високі,

Чорне море – глибоке – глибоке,

А річка Дніпро – така синьоока.

 

  1.    Вправи з нерівностями.

Завдання: до кожної нерівності підберіть значення букви в, пир яких нерівність буде правильною.

25 - в > 20   (в =1)

в*4 < 36     (в=5)

в : 4>8       (в= 9)

  •            Настала черга наступної цікавинки від барона Мюнхаузена. Чорне море омиває береги Кримського півострова. У Чорне море впадає не тільки Дніпро, а й Дунай, Дністер, Південний буг. Середня глибина моря – 1315 м, а найбільша – до 2235 м.

 

  1.    Коментоване розв’язання задачі (№ 76)

1) 54*8 =432(к)- вартість ручок;

2) 784- 432 =352(К)- вартість олівців

3) 352 : 8= 44(к)- ціна олівця.

 

  1.          Закріплення матеріалу
  1.    Самостійна робота

    (задача № 75)

Посіяли- 15 кг

Зібрали-?, у 23 рази >

  1. 15*23= 345(кг) –зібрали пшениці.

 

  1.    Перевірка написаного

3.Цікавинка від барона: на Україні є гори Карпати, які знаходяться на Заході України і займають площу понад 24000 км2. Це гори середньої висоти, найвища їх вершина – гора Говерла, заввишки 2061 м.

 

  1.          Підсумок уроку
    •            Чого навчилися на уроці?
    •            Чим був незвичайний урок?
    •            Що нового дізналися із цікавих розповідей барона Мюнхаузена.
    •            Пригадайте, будь ласка, оповідання В.О.Сухомлинського, в яких би розкривалася тема Батьківщини. («На Тарасовій могилі». «Стеблинка з рідної землі», «Вб’єте, спалите, але не переможете», «Сергійко чекає відповіді від брата» та ін.)

 

  1.          Домашнє завдання.
    •            Ну що ж, завдяки барону Мюнхаузену, ми уявно відвідали найбільш відомі місця нашої держави, але на Україні ще дуже багато мальовничих і цікавих куточків, куди б можна було помандрувати. Вдома поцікавтеся, які ще відомі місця є на Україні? Чим вони цікаві? Коли ви виростете, ви, звичайно, зможете здійснити таку подорож. А поки що вам потрібно набиратися більше сил і знань, і тому ваше домашнє завдання це приклади №79, та задача №80.)

 

 


docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
14 грудня 2018
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку