Інтегрований урок математика, українська література Стежинами великого Кобзаря

Про матеріал

Інтегрований урок математики та української літератури у 7 класі "Розв'язування лінійних рівнянь. Стежинами Кобзаря"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Морський бійк бою!

Номер слайду 2

{5940675 A-B579-460 E-94 D1-54222 C63 F5 DA}ABCDEFGHІ2345671

Номер слайду 3

обратно

Номер слайду 4

обратно

Номер слайду 5

обратно

Номер слайду 6

обратно

Номер слайду 7

обратно

Номер слайду 8

обратно

Номер слайду 9

обратно

Номер слайду 10

обратно

Номер слайду 11

обратно

Номер слайду 12

обратно

Номер слайду 13

обратно

Номер слайду 14

обратно

Номер слайду 15

обратно

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтегрований урок математика, українська література Стежинами великого Кобзаря

Номер слайду 2

У – Р – О – К – успіх, упевненість радість, раціональність, робота обдарованість,об’ємність кмітливість,компетентність

Номер слайду 3

Математика не лише вчить мислити, а й уселяє віру у безмежніcть розуму. Вона виховує волю і характер!

Номер слайду 4

Т. Г. Шевченко! Досить було однієї людини,щоб врятувати цілий народ,цілу націю. О. Вишня

Номер слайду 5

«Мені цікаво знати»Народився Тарас Шевченко ... березня 1814 року, а помер 10 березня .... року. Прожив 47 років життя, з них … роки кріпаком і лише … років на волі.

Номер слайду 6

«Сторінки життя гортаю...»

Номер слайду 7

3 (2х + 3 ) – 5 ( 7 – 4х ) – -2 ( 5х + 4 ) = 126 Х=10 Розв'яжіть рівняння

Номер слайду 8

«Хочу знати більше»5 ( 12 – х ) – 11 ( 4х – 5 ) = =9 ( 9 – 5 х ) – 90 х=31

Номер слайду 9

А яким тиражем вийшла збірка «Кобзар» , ви дізнаєтесь розв’язавши рівняння:3 ( х + 5 ) = 2 х +1015 1000

Номер слайду 10

«Поетична хвилинка»

Номер слайду 11

«Пошуковець»Турист пройшов маршрут завдовжки 16623 м за три дні. За другий день він пройшов 2 рази більше ніж за перший день, а за третій – в 2 рази більше ніж за перші 2 разом. Скільки кілометрів він пройшов за перший день?

Номер слайду 12

1. Знайти значення виразу 5ху2, якщо  х=3,у=32. Спростіть вираз (6х2−7х+4)-6х2−7х−15 3. У книжці 76 сторінок, хлопчик прочитав 138 книжки. Скільки сторінок він прочитав? 4. Вік батька дорівнює 3 віку сина. Батькові 38 років, стільки років сину? 5. Розв’яжіть рівняння 5 + у = 6 6. Знайдіть 13 від числа 63.  

Номер слайду 13

«Найпрудкіший» 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Аа Бб Вв Гг Гг Дд Ее Єє Жж Зз 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 Ии Іі Її Йй Кк Лл Мм Нн Оо Пп Рр Сс 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 Тт Уу Фф Хх Цц Чч Шш Щщ Ьь Юю Яя

Номер слайду 14

«Найпрудкіший» {ED083 AE6-46 FA-4 A59-8 FB0-9 F97 EB10719 F}КОБЗАР

Номер слайду 15

«Морський бій»

Номер слайду 16

«Ми – творчі учні»

Номер слайду 17

«Мозковий штурм»

Номер слайду 18

Перегляд файлу

КУРАХІВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І – ІІІ СТУПЕНІВ №5

Любовська Ольга Вікторівна, учитель математики

Кірдяй Олена Олександрівна, учитель української мови і літератури

Розвязування лінійних рівнянь.

Стежинами Кобзаря

( інтегрований урок математики та української літератури у 7-А класі )

Картинки по запросу фото шевченка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Розв’язування лінійних рівнянь. Стежинами  Кобзаря

Мета:

  • узагальнити та систематизувати знання, вміння і навички учнів   розв`язувати лінійні рівняння;
  • розвивати логічне мислення учнів, їх творчі здібності;
  • повторити та систематизувати знання учнів про життя і творчість  видатного сина України – Тараса Григоровича Шевченка;
  • виховувати в учнів почуття патріотизму, любов і повагу до творчої спадщини Великого Кобзаря

Тип уроку: інтегрований урок математики та української літератури

Обладнання: портрет Т.Г.Шевченка, ілюстрації до творів, «Кобзар», підручники, мультимедійний проектор, компютерна презентація до уроку

Девіз уроку:                

 Математика не лише

вчить мислити,

а й уселяє віру у безмежніcnm розуму.

Вона виховує волю і характер.      

                                                                                            Епіграф уроку:

Т.Г.Шевченко!

Досить було однієї людини,

щоб врятувати цілий народ,

цілу націю.

О.Вишня

Очікувані результати:

  • якісне навчання всіх учнів з максимальним використанням розумових можливостей, знань, умінь і особистісних якостей усіх учасників процесу навчання; практичне застосування знань
  • інтелектуальний розвиток особистості, формування системного і творчого мислення

Хід уроку

I. Мотиваційно-цільовий аспект

Учитель математики. Які асоціації у вас викликає слово «урок»?

Давайте розкладемо його по літерах:

 У – успіх, упевненість

 Р – радість, раціональність, робота

 О – обдарованість, обємність

 К – кмітливість, компетентність

Тож нехай на сьогоднішньому уроці вас супроводжує успіх, радість від виконаної вами роботи, раціонально витраченого часу, об’ємності знань. Надіюсь, що ви проявите кмітливість та будете компетентними і не втрачатимете своєї упевненості!

Учитель української літератури. Сьогодні у нас  незвичайний урок. Перед вами два вчителі: математики та української літератури. Що ви чекаєте від цього уроку? Що хочете дізнатися? Щоб відповісти на ці питання, прочитайте тему уроку: «Розвязування лінійних рівнянь. Стежинами Кобзаря». «Очікування»

 (Учні по черзі називають очікувані від уроку результати)

Учитель математики. А працювати ми будемо під девізом:

«Математика не лише

вчить мислити,

а й уселяє віру у безмежні розуму.

Вона виховує волю і характер      

Учитель української літератури. А епіграфом сьогоднішнього уроку будуть слова О.Вишні: «Т.Г.Шевченко! Досить було однієї людини,щоб врятувати цілий народ, цілу націю.»

II. Пізнавально-пошуковий аспект

Учитель математики. У кожного на парті лежить таблиця «Мені цікаво знати». Народився Тарас Шевченко ... березня 1814 року, а помер 10 березня .... року. Прожив 47 років життя, з них … роки кріпаком і лише … років на волі.

Вам потрібно заповнити пропуски числами, які ви знайдете, коли розв’яжете вправи:

1.Знайдіть значення виразу

2 ( 0,5 х2  - х + 3)    при х=3          ( 9)

2. Знайти значення виразу ()     ( 1961 )

3. Розв’яжіть рівняння

1)    (24)

2) 7х – 4   _  3х + 3  =  8 – х             (13)

9  4           6

Учитель української літератури .  Народився Тарас Шевченко 9 березня 1814 року, а помер 10 березня 1861 року. Прожив 47 років життя, з них 24 роки кріпаком і лише 13 років на волі.

 Ви добре справилися із математичними завданнями, а я пропоную вам вправу «Сторінки життя гортаю...». Ваше завдання підтвердити або спростувати думку, відповідаючи  «1-так» або «0-ні». За кожну правильну відповідь – 1 бал.

  • Тарас Шевченко народився у селі Кирилівка Звенигородського повіту? (0)
  • Матір Тараса звали Катерина? ( 1 )
  • У сімї Шевченків було ще шестеро дітей, крім Тараса? ( 0 )
  • Тарасу виповнилося 9 років, коли померла мати? ( 1 )
  • Тарас був кріпаком пана Енгельгарда? ( 1 )
  • Т.Шевченко завершив навчання в Академії мистецтв? ( 1 )
  • Тараса було викуплено з кріпацтва у 1838 році ( 1 )
  • Друзі викупили Шевченка з кріпацтва за гроші, виручені з продажу картини? ( 1 )
  • Перша збірка Шевченка була надрукована у 1842 році? ( 0 )
  • Перша збірка Шевченка мала назву «Кобзар»? ( 1 )
  • До першої збірки ввійшло 8 творів? ( 1 )
  • Тарас Шевченко помер 10 березня 1861 року? ( 1 )
  • Його поховано спочатку у Петербурзі? ( 1 )

Учитель математики. Щоб перевірити правильність ваших відповідей, розв’яжіть рівняння . Відповідь даного рівняння буде відповідати кількості правильних відповідей.

3 (2х + 3 ) – 5 ( 7 – 4х ) – 2 ( 5х + 4 ) = 126                ( 10 )

Учитель математики.   «Хочу знати більше».  Пропоную закінчити розв’язання рівняння, яке перед вами на слайді

5 ( 12 - х ) – 11 ( 4х – 5 ) = 9 ( 9 – 5 х ) – 90            ( 31 )

Учитель української літератури. У вас недаремно вийшла така відповідь.  Коли Шевченкові виповнився 31 рік, він повернувся до Петербурга і завершив навчання у Академії мистецтв.

  • А як називається серія картин, видана Т.Шевченком на власні кошти? (« Живописна Країна»)

Учитель математики. А яким тиражем вийшла збірка «Кобзар» , ви дізнаєтесь розвязавши рівняння:

3 ( х + 5 )  = 2 х +1015                                                    ( 1000 )

 

 

 

 

Учитель української літератури. «Поетична хвилинка».  Одним із творів, що ввійшов до першої збірки,  була балада  «Тополя».

Учениця декламує напамять (уривок):


По діброві вітер виє,

Гуляє по полю,

Край дороги гне тополю

До самого долу.

Стан високий, лист широкий

Марне зеленіє.

Кругом поле, як те море

Широке, синіє.

Чумак іде, подивиться

Та й голову схилить,

Чабан вранці з сопілкою

Сяде на могилі,

Подивиться — серце ниє:

Кругом ні билини.

Одна, одна, як сирота

На чужині, гине!

 

Хто ж викохав тонку, гнучку

Картинки по запросу фото до твору тополю тараса шевченка     В степу погибати?

Постривайте — все розкажу.

Слухайте ж, дівчата!

 

Полюбила чорнобрива

Козака дівчина.

Полюбила — не спинила:

Пішов — та й загинув...

Якби знала, що покине —

Було б не любила;

Якби знала, що загине —

Було б не пустила;

Якби знала — не ходила б

Пізно за водою,

Не стояла б до півночі /114/

З милим під вербою.

Якби знала!..

І то лихо —

Попереду знати,

Що нам в світі зострінеться...

Не знайте, дівчата!

Не питайте свою долю!..

Само серце знає,

Кого любить. Нехай в’яне,

Поки закопають,

Бо не довго, чорнобриві!

Карі оченята,

Біле личко червоніє —

Не довго, дівчата!

До полудня, та й зав’яне,

Брови полиняють.

Кохайтеся ж, любітеся,

Як серденько знає.

 

 


 Учитель математики.  «Пошуковець».  Пропоную розв’язати задачу.

Турист пройшов маршрут завдовжки 16623 м за три дні. За другий день він пройшов 2 рази більше ніж за перший день, а за третій – в 2 рази більше ніж за перші 2 разом. Скільки кілометрів він пройшов за перший день?

Учитель української літератури.  Це була задача, в якій ви одержали число 1847. Яку поезію було написано у 1847 році.

Учень  зачитує уривок з твору.

 

 

N. N.

Мені тринадцятий минало.

Я пас ягнята за селом.

Чи то так сонечко сіяло,

Чи так мені чого було?

Мені так любо, любо стало,

Неначе в Бога......

Уже прокликали до паю,

А я собі у бур’яні

Молюся Богу... І не знаю,

Чого маленькому мені

Тойді так приязно молилось,

Чого так весело було.

Господнє небо, і село,

Ягня, здається, веселилось!

І сонце гріло, не пекло!

Учитель математики.   Зараз проведемо гру  «Найпрудкіший?»

На дошці накреслено табличку із шести клітинок.

 

 

 

 

 

 

 

Я пропоную вам шість завдань з математики. Відповідь кожного завдання ви будете по черзі записувати в клітинки таблиці. Кожне число відповідає номеру букви алфавіту. Перед вами лежить алфавіт. Тож, хто з вас першим прочитає слово?

1.Знайти значення виразу 5 (15)

2. Спростіть вираз ()- (19)

3. У книжці 76 сторінок, хлопчик прочитав книжки. Скільки сторінок він прочитав?                                                                                                          ( 2 )

4. Вік батька дорівнює 3  віку сина. Батькові 38 років, стільки років сину?  (10)                                                                         

5. Розв’яжіть рівняння  5 + у = 6                                                              (1)

6. Знайдіть від числа 63.                                                                              ( 21 )

Український алфавіт

1            2         3         4         5         6         7         8          9         10

Аа       Бб       Вв       Гг       Гг      Дд       Ее       Єє       Жж       Зз

 

11     12    13     14     15     16       17       18     19       20     21     22

Ии     Іі     Її     Йй     Кк     Лл     Мм     Нн     Оо     Пп    Рр     Сс

 

 

23      24      25      26      27       28      29       30       31      32        33

Тт     Уу     Фф     Хх     Цц     Чч     Шш     Щщ     Ьь     Юю     Яя

Учитель української літератури.

Ви правильно відгадали назву збірки «Кобзар».  А хто з вас продекламує напам’ять вірш з цієї збірки, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє?


Учень декламує вірш

 

Як умру, то поховайте

Мене на могилі,

Серед степу широкого,

На Вкраїні милій,

Щоб лани широкополі,

І Дніпро, і кручі

Було видно, було чути,

Як реве ревучий.

Як понесе з України

У синєє море

Кров ворожу... отойді я

І лани, ігори –

Все покину і полину

До самого Бога

Молитися... а до того

Картинки по запросу заповіт шевченка фото           

Я не знаю Бога.

Поховайте та вставайте,

Кайдани порвіте

І вражою зло кровю

Волю окропіте.

І мене в сімї великій,

В сімї вольній, новій,

Не забудьте помянути

Незлим тихим словом.


  •  

  • Чи виконано заповіт великого Кобзаря?
  • Давайте пригадаємо, за яких обставин було написано цю поезію?

 

Учитель математики. Ми пропонуємо вам поділитися на дві команди і зіграти в літературно – математичну гру «Морський бій».

 Учитель української літератури. Учні однієї команди називать координати. Якщо є влучання в палубу корабля, то команда отримує по 2 бали за кожну правильну відповідь. Якщо команда не відповідає, то суперники можуть отримати 1 бал за правильну відповідь.

(Презентація 2)

  1. Коли і в якій області народився Т.Г.Шевченко ( 09.03.1814 року, с.Моринці, Черкаська область )
  2. Родина переїхала до Кирилівки, коли хлопчику виповнилося...? ( «2 роки» )
  3. Змалку у Тараса виявлялися здібності до... ( малярства )
  4. Поезія Т.Г.Шевченка «Заповіт» належить до періоду... ( трьох літ )
  5. Назвіть 2-3 діяча культури, які брали активну участь у викупленні Т.Шевченка з кріпацтва? ( К.Брюллов, В.Жуковський, Є.Гребінка, О.Венеціанов )
  6. Кому належать слова: «Він був сином мужика, а став велетнем у царстві людської культури...»? ( І.Я.Франку )
  7. Т.Г.Шевченко був удостоєний срібної медалі другого ступеня Академії за картину... ( «Хлопчик-жебрак, що дає хліб собаці» )
  8. Назвіть періоди творчості Т.Шевченка ( ранній, «золота пора, невольницька поезія, період після заслання )
  9. Де мріяв оселитися і жити Т.Г.Шевченко серед рідного народу? (Над Дніпром )
  10.  Назва міста, де Т.Г.Шевченко зустрівся з І.Сошенком. (Петербург)
  11.  Жанр «Тополі» Т.Шевченка ( Балада )
  12.  За рішенням якої організації ювілей поета відзначається майже в усіх державах світу? (ЮНЕСКО )
  13.  Яка подія відбулася в житті хлопця у 1882 році? ( Батько віддав його вчитися до дяка )
  14.  За що Т.Г.Шевченка було заарештовано? (за участь у Кирило-Мефодіївському братстві; за написання творів, спрямованих проти царя й панів)
  15.  У Енгельгарда Т.Г.Шевченко був прислужником-... ( козачком )
  16.  Що сталося з хлопцем після смерті батька? (мачуха вигнала, жив у дяка)
  17. Скількома мовами перекладені твори Т.Г.Шевченка? ( Більше 50-ма мовами )
  18.  Професія батька Т.Г.Шевченка? ( кріпак-хлібороб, стельмах )

 

Учитель української літератури. «Ми – творчі учні». Пропоную вам скласти акровірш до слова «ШЕВЧЕНКО», повязавши їх зміст із царицею наук – математикою.

Учитель математики.    «Мозковий штурм».   Те, про що ви дізналися на уроці,  перевіримо у вигляді бліцопитування.

  1. Хто няньчив у дитинстві  Тараса?            т            (сестра Катря)
  2. Розв’яжіть   рівняння      2Х+5=7                          ( 1 )
  3. Кого з батьків Тарас утратив вперше?                           (матір)
  4. Знайти число якого дорівнює 3.                                 ( 4 )

     5. Мрія  Тараса з дитинства навчитися...                       (малювати)

  1. Поділи  39 на 13.                                                                 ( 3 )
  2. Про що мріяв Т. Г. Шевченко усе своє життя?           (про волю, щасливу та вільну країну)
  3. Чи тотожні вирази ? (Так)
  • Учитель літератури.  «Митець потрібен своєму народові та усьому світові тільки тоді, коли його творчість зливається з криком нації», - ці слова В.Стуса стосуються саме Тараса Григоровича Шевченка – і поета, і художника, і людини – митця, який всім своїм талантом, всією душею, духом – народний. Саме з любові до народу виросла правдива, вогненна поезія Кобзаря, сильне синівське почуття, дух протесту, бунтарства, антикріпаччини, яким  наснажена поетова муза. Він - справжній патріот своєї стражденної неньки України. А як ви розумієте значення слова «патріот»?  
  • Хто такий Т.Г.Шевченко? Відповідь оформіть за допомогою прийому «Доміно»  (Т.Шевченко-поет-прозаїк-драматург-художник-перекладач...)

 

ІІІ. Підсумковий етап

Учитель математики.  Отже, ми сьогодні узагальнили ваші знання , вміння й навички щодо розв’язування лінійних рівнянь.

Учитель літератури.   Повторили життєпис нашого земляка, поета – Кобзаря -  Тараса Григоровича Шевченка

 

 

ІV. Рефлексійно-оцінний аспект

Вчитель математики. Наш урок добігає кінця. Тож підведемо підсумки. «Мікрофон»

  • Чи сподобався вам цей урок і що найбільше запам’яталося?
  • Який вид роботи був найцікавішим з математики, літератури?
  •  Які  у вас є побажання щодо уроку?

Учитель української літератури. Рефлексія. «Продовж речення...»

  • Я знала (знав) про 
  • Я дізналась  (дізнався) про...
  • Я поглибила (поглибив) знання…
  • Урок був цікавим, тому що…
  • Мені не сподобався урок, тому що…
  • Я б хотіла ( хотів) зробити повідомлення про…

IV. Домашнє завдання

1. Скласти рівняння, коренями яких є числа , пов’язані з творчістю Шевченка.

2. Створити колаж, пов'язаний з життєвим та творчим шляхом Тараса Шевченка  або напишіть твір-замальовку від імені письменника «Ніхто не бачить, як сирота плаче».

Учитель української літератури.

Світ Шевченка складний і простий водночас. Увійшовши в нього, можливо, зрозуміємо, звідки ота неосяжна любов до України, звідки він брав сили вистояти й не зламатися, звідки такий високий духовний світ і геніальний талант. Нам, людям нинішньої епохи, особливо дорога віра поета. В основі поезій Шевченка лежить пристрасне бажання життя – вільного, справедливого, гідного людини на Землі. Саме тому творчість Шевченка силою слова, силою загальнолдської правди перетнула кордони України, зробила його поетом світового значення.

 

 

 

 

 

 

1

 

 

zip
Пов’язані теми
Алгебра, Інтегровані уроки
Додано
18 грудня 2018
Переглядів
303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку