До розіграшу
залишилось:
14 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Інтегрований урок математики і рідного краю "Множення і ділення чисел на 100. Каштанова алея - її історія і сьогодення"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку математики і курсу за вибором "Мій рідний край- моя Полтава" містить цікавий матеріал, де учні, вивчаючи множення і ділення чисел на 100, знайомляться з історією рідного міста, зокрема, історичною пам'яткою природи Каштановою алеєю міста Полтави.

Перегляд файлу

Урок   Математики  3 клас

Тема. Множення і ділення чисел на 100.Складання і розвязування задач. Каштанова алея – історія і сьогодення.

 

Мета:      Формувати ключові  компетентності:

 компетентність уміння вчитися:

– виконувати розумові операції й практичні дії;

загальнокультурна компетентність:

– культура міжособистісних відносин;

інформаційно- комунікативну компетентність:

– уміння здобувати нові знання на основі наявних;

– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;

здоров’язбережувальна компетентність:

– уміння долати труднощі;

               Формувати предметні компетентності:

  • ознайомити учнів із множенням і діленням чисел на100;
  •  формувати вміння складати і розв'язувати задачі;
  • вдосконалювати обчислювальні навички;
  • розвивати математичне мовлення, увагу, логічне мислення, вміння працювати самостійно;
  • створювати умови для розвитку пізнавального інтересу;
  • міжпредметні зв'язки;
  • виховувати у дітей почуття взаємодопомоги, працелюбність, дружні стосунки, любов до математики, уважність;
  • виховувати любов до рідного міста, бажання вивчати його історію.

Обладнання: картки для опитування, таблиці,  приклади на дошці, презентація, відео.

Тип уроку: Урок –подорож.

Хід уроку

I. Організація класу.

  • Любі друзі! У наш клас завітали люди щирі,

Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.

 

  • Ми Вам раді, добрі люди і  вітаєм щиро Вас

Та запрошуєм ласкаво на урок у 3 клас.

-А ще я хочу привітати всіх з першим днем весни. І хоч зима, яка в цьому році забарилася з приходом, не хоче поступатися, але яскраве сонечко уже пригріває у наше віконечко, і скоро вся природа пробудиться, зазеленіє і  розквітне. Тож я вам бажаю тепла, добра, радості, світла і миру.

II. Актуалізація опорних знань

1) Мотивація навчання     Слайд 1 (відео)

      (На фоні відео-заставки)

Полтава- наша рідна земле!

Любимий тополиний край.

Тут кожна вулиця – поема,

Ходи, дивись, читай, вивчай!

-- Наше чарівне місто, воно прекрасне у будь-яку пору року. І ми, діти, разом з вами на уроках курсу «Мій рідний край – моя Полтава» вивчаємо його історію, знайомимося із сьогоденням рідного міста.

-- Над чим и працюємо в 3 класі, що ми вивчаємо?

-- Заповідну природу Полтави.

-- Що включає в себе природно-заповідний фонд Полтави?

-- Парки, сквери, сади, алеї, бульвари, віковічні і меморіальні дерева.

-- Які парки є у нашому місті, чим вони цікаві, які особливості цих природних заповідників?

-- Полтавський міський парк ( дендропарк). Наймолодший парк нашого міста.Багатий різноманітною рослинністю. Він став одним із улюблених місць для спілкування полтавців з природою.

-- Парк « Перемога» в минулому « Полтавський міський сад» -- улюблене місце дозвілля і відпочинку  дітей і дорслих.

-- Жовтневий, Корпусний парк – візитна картка нашого міста, в центрі якого стоїть величний памятник Слави.

-- Петровський парк ( в минулому ботанічний сад) займає невелику площу, там ростуть близько 50 видів дерев і кущів. В цьому парку знаходиться  памятник Тарасу Григоровичу Шевченку.

---Ботанічний сад Полтавського педуніверситету (у минулому  Архієрейський сад) славиться декоративними насадженнями. В оранжереях якого ростуть дивовижні рослини з різних кліматичних зон Землі.

--Березовий сквер ( у минулому сквер Білухи-Кохановського). Він має форму кола. Під повислими вітами беріз стоїть памятник  Олександру Сергійовичу Пушкіну.

-- Бульвар Івана Петровича  Котляревського, засаджений віковими дубами – це тихий куточок спокою і благодаті.

-- На бульварі Миколи Васильовича Гоголя між замріяними липами стоять скульптури літературних героїв письменника.

--Каштанова алея – ботанічна памятка природи. Її довжина 1км. Вона була закладена у 1913 році, тоді було посаджено 300 каштанів. А 14  років тому на місці старих дерев посадили молоді каштанчики, які уже буяють своєю красою.

 

3. Повідомлення теми і мети  уроку.

  • І так сьогоднішній урок математики  ми знову поєднаємо з рідним краєм і помандруємо в історичне минуле нашої, всім відомої Каштанової алеї.
  • Як і в будь-якій подорожі на шляху нам будуть траплятися різні перепони, а ми їх будемо долати. Погоджуєтесь?
  • Тоді давайте знайомитися з темою нашого уроку і вирушаймо у подорож.

Перш ніж вирушити у подорож ознайомимося із завданням:

• не тільки подорожувати, а й рахувати;

• числа трицифрові усно додавати і віднімати;

. з множенням і діленням на 100 ознайомитися;

• над задачами творчо попрацювати;

  самостійно приклади розвязати.         

  • А гасло нашого уроку: «Все , що в природі існує, математика нам порахує».

 

III. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.

1.Технологія «Навчання в русі»

-Зима заглянула і до нашого класу, закинула сніжинки з числами. Запишіть числа із сніжинок у порядку спадання.

215  177  170  140  114  112  55

-А що означають ці числа?

-Порівняйте вік парків :

215-55=160  Найстарішого і наймолодшого

177-55=122  Корпусного парку і Дендропарку

170-112=58  Ботанічного саду і парку Петровського

140-114=26  Березового скверу і Бульвару Гоголя.

-А звернули увагу, картки якої ботанічної памятки природи не було на сніжинках?

-А де її можна знайти?

-Так ці числа вже на каштанових листочках, від яких уже чуємо подих весни. Що означають числа 104 і 14?

-А про що говорять нам дати: 1909р., 1913р., 2003р.?

(1909рік-існує версія, що алея посаджена до 200-річного ювілею Полтавської битви. 1913рік – інша думка: алея створена на відзначення  300-річчя Дому Романових . 2003рік-вирубані всі старі дерева і насаджені молоді каштани.)

-Через скільки років відбулася реконструкція Каштанової алеї?

-А з чим повязані числа: 300,400,800,1000.

IV. Робота над темою уроку.

  1. Хвилинка каліграфії

-Запишіть каліграфічно числа:

3 4  8 10 100 300 400 800 1000

-Які це числа?

    2. Пояснення нового матеріалу.

-Як можна утворити числа 300 400 800 1000 від чисел 3 4 8 10? І навпаки?

  3. Робота з таблицею.

  4. Робота за підручником №748-750. Ознайомлення з правилом.

-Як називаються числа при множенні?

-Як пов’язана дія ділення з дією  множення?

   5. Виконання завдання №751. Правило.

 

       Фізкультхвилинка                   Час настав для відпочинку-

                    Проведем  фізкультхвилинку.

 

6.Самостійна робота №752.

 

V. Розвиток математичних знань

Ми активно попрацюємо,

Над задачами помудруємо.

  1. Розв'язування задачі №753
  • Прочитайте задачу.

1хв 40с=100с

1000: 100=10(м)

  1. В Каштановій  алеї росте 400 каштанів всі вони посаджені в 4 ряди.

Яке питання можна поставити до задачі?

Складіть обернену до неї задачу .

 

 

  1. Творча робота над задачею

В нашому місті, напередодні Дня Перемоги, проводились спортивні естафети  памяті, в яких брали участь спортсмени, студенти, школярі. Стартувала  естафета біля Білої Альтанки, а фініш був на площі Зигіна.

            Задача2

Дистанцію вздовж Каштанової алеї спортсмен пробігав за 3хв 20с.

Скільки метрів за секунду пробігав спортсмен? А яка довжина Каштанової алеї?

3хв20с=3*60+20=200с

1000:200=5(м)

Зробимо останній крок:

Підсумуємо урок.

V. Підсумок-рефлексія. уроку.

     Всі завдання  виконали, перешкоди подолали. І ми з вами           потрапляємо  на Каштанову алею.Подивимось  якою була і є в різні часи і пори року.                                            Слайд-шоу

 

Тож, дорогі діти, любіть, шануйте і бережіть наше рідне місто.Вивчайте його історію і вам створювати його майбутнє.

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
2 липня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку