Розробка інтегрованого уроку математики і курсу за вибором "Мій рідний край- моя Полтава" містить цікавий матеріал, де учні, вивчаючи множення і ділення чисел на 100, знайомляться з історією рідного міста, зокрема, історичною пам'яткою природи Каштановою алеєю міста Полтави.
Урок Математики 3 клас
Тема. Множення і ділення чисел на 100.Складання і розв’язування задач. Каштанова алея – історія і сьогодення.
Мета: Формувати ключові компетентності:
компетентність уміння вчитися:
– виконувати розумові операції й практичні дії;
загальнокультурна компетентність:
– культура міжособистісних відносин;
інформаційно- комунікативну компетентність:
– уміння здобувати нові знання на основі наявних;
– уміння формувати власну точку зору й доводити власну позицію;
здоров’язбережувальна компетентність:
– уміння долати труднощі;
Формувати предметні компетентності:
Обладнання: картки для опитування, таблиці, приклади на дошці, презентація, відео.
Тип уроку: Урок –подорож.
Хід уроку
I. Організація класу.
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Та запрошуєм ласкаво на урок у 3 клас.
-А ще я хочу привітати всіх з першим днем весни. І хоч зима, яка в цьому році забарилася з приходом, не хоче поступатися, але яскраве сонечко уже пригріває у наше віконечко, і скоро вся природа пробудиться, зазеленіє і розквітне. Тож я вам бажаю тепла, добра, радості, світла і миру.
II. Актуалізація опорних знань
1) Мотивація навчання Слайд 1 (відео)
(На фоні відео-заставки)
Полтава- наша рідна земле!
Любимий тополиний край.
Тут кожна вулиця – поема,
Ходи, дивись, читай, вивчай!
-- Наше чарівне місто, воно прекрасне у будь-яку пору року. І ми, діти, разом з вами на уроках курсу «Мій рідний край – моя Полтава» вивчаємо його історію, знайомимося із сьогоденням рідного міста.
-- Над чим и працюємо в 3 класі, що ми вивчаємо?
-- Заповідну природу Полтави.
-- Що включає в себе природно-заповідний фонд Полтави?
-- Парки, сквери, сади, алеї, бульвари, віковічні і меморіальні дерева.
-- Які парки є у нашому місті, чим вони цікаві, які особливості цих природних заповідників?
-- Полтавський міський парк ( дендропарк). Наймолодший парк нашого міста.Багатий різноманітною рослинністю. Він став одним із улюблених місць для спілкування полтавців з природою.
-- Парк « Перемога» в минулому « Полтавський міський сад» -- улюблене місце дозвілля і відпочинку дітей і дорслих.
-- Жовтневий, Корпусний парк – візитна картка нашого міста, в центрі якого стоїть величний пам’ятник Слави.
-- Петровський парк ( в минулому ботанічний сад) займає невелику площу, там ростуть близько 50 видів дерев і кущів. В цьому парку знаходиться пам’ятник Тарасу Григоровичу Шевченку.
---Ботанічний сад Полтавського педуніверситету (у минулому Архієрейський сад) славиться декоративними насадженнями. В оранжереях якого ростуть дивовижні рослини з різних кліматичних зон Землі.
--Березовий сквер ( у минулому сквер Білухи-Кохановського). Він має форму кола. Під повислими вітами беріз стоїть пам’ятник Олександру Сергійовичу Пушкіну.
-- Бульвар Івана Петровича Котляревського, засаджений віковими дубами – це тихий куточок спокою і благодаті.
-- На бульварі Миколи Васильовича Гоголя між замріяними липами стоять скульптури літературних героїв письменника.
--Каштанова алея – ботанічна пам’ятка природи. Її довжина 1км. Вона була закладена у 1913 році, тоді було посаджено 300 каштанів. А 14 років тому на місці старих дерев посадили молоді каштанчики, які уже буяють своєю красою.
3. Повідомлення теми і мети уроку.
Перш ніж вирушити у подорож ознайомимося із завданням:
• не тільки подорожувати, а й рахувати;
• числа трицифрові усно додавати і віднімати;
. з множенням і діленням на 100 ознайомитися;
• над задачами творчо попрацювати;
• самостійно приклади розв’язати.
III. Повторення і закріплення вивченого матеріалу.
1.Технологія «Навчання в русі»
-Зима заглянула і до нашого класу, закинула сніжинки з числами. Запишіть числа із сніжинок у порядку спадання.
215 177 170 140 114 112 55
-А що означають ці числа?
-Порівняйте вік парків :
215-55=160 Найстарішого і наймолодшого
177-55=122 Корпусного парку і Дендропарку
170-112=58 Ботанічного саду і парку Петровського
140-114=26 Березового скверу і Бульвару Гоголя.
-А звернули увагу, картки якої ботанічної пам’ятки природи не було на сніжинках?
-А де її можна знайти?
-Так ці числа вже на каштанових листочках, від яких уже чуємо подих весни. Що означають числа 104 і 14?
-А про що говорять нам дати: 1909р., 1913р., 2003р.?
(1909рік-існує версія, що алея посаджена до 200-річного ювілею Полтавської битви. 1913рік – інша думка: алея створена на відзначення 300-річчя Дому Романових . 2003рік-вирубані всі старі дерева і насаджені молоді каштани.)
-Через скільки років відбулася реконструкція Каштанової алеї?
-А з чим пов’язані числа: 300,400,800,1000.
IV. Робота над темою уроку.
-Запишіть каліграфічно числа:
3 4 8 10 100 300 400 800 1000
-Які це числа?
2. Пояснення нового матеріалу.
-Як можна утворити числа 300 400 800 1000 від чисел 3 4 8 10? І навпаки?
3. Робота з таблицею.
4. Робота за підручником №748-750. Ознайомлення з правилом.
-Як називаються числа при множенні?
-Як пов’язана дія ділення з дією множення?
5. Виконання завдання №751. Правило.
Фізкультхвилинка Час настав для відпочинку-
Проведем фізкультхвилинку.
6.Самостійна робота №752.
V. Розвиток математичних знань
Ми активно попрацюємо,
Над задачами помудруємо.
1хв 40с=100с
1000: 100=10(м)
Яке питання можна поставити до задачі?
Складіть обернену до неї задачу .
В нашому місті, напередодні Дня Перемоги, проводились спортивні естафети пам’яті, в яких брали участь спортсмени, студенти, школярі. Стартувала естафета біля Білої Альтанки, а фініш був на площі Зигіна.
Задача2
Дистанцію вздовж Каштанової алеї спортсмен пробігав за 3хв 20с.
Скільки метрів за секунду пробігав спортсмен? А яка довжина Каштанової алеї?
3хв20с=3*60+20=200с
1000:200=5(м)
Зробимо останній крок:
Підсумуємо урок.
V. Підсумок-рефлексія. уроку.
Всі завдання виконали, перешкоди подолали. І ми з вами потрапляємо на Каштанову алею.Подивимось якою була і є в різні часи і пори року. Слайд-шоу
Тож, дорогі діти, любіть, шануйте і бережіть наше рідне місто.Вивчайте його історію і вам створювати його майбутнє.