Письмове ділення на двоцифрове число

Про матеріал

Ознайомити учнів з письмовим діленням на двоцифрове число; вчити розв'язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.

Перегляд файлу

Тема: Письмове ділення на двоцифрове число.

Мета : ознайомити учнів з письмовим діленням на двоцифрове число;  вчити розв’язувати задачі на різницеве порівняння; розвивати мислення, математичну пильність; виховувати інтерес до предмета.

Тип уроку : урок - подорож (комбінований урок з математики та природознавства)

1. Оргінізаційний момент.

Подивіться на екран. (слайд 1)

–Що ви бачите? (Сонячну систему)

-Так. Але в нашій системі трапилося лихо. Великий потужний астероїд знищив усі планети. Тому наша задача відновити їх. Ну що допоможемо?

-Так.

-Тож знайомимося з девізом і у подорож.

Девіз.      Слухай уважно.

                  Працюй добре.

                  Міркуй швидко.

 

2. Актуалізація опорних знань.

 

-І так, яка найближча планета до Сонця?

-Меркурій.

-Вірно. Тож щоб повернути її треба:

         *трьом учням попрацювати з індивідуальними картками.

-Ну а ми поки перевіримо домашнє завдання.

- А зараз гра «Естафета»

На дошці записані приклади. Кожен учень з кожного ряду по черзі виходить і розв’язує їх.Виграє та команда, яка швидко і правильно розв’яже приклади.

             I                                   II                                      III

        29*20                           45*20                            36*20

       640:40                          570:30                            680:40

       560:20                          750:50                            870:30

-Молодці. Ви впорались, тому з’являється перша планета. (слайд 2)

 

3. Мотивація. Проблемне запитання.Вивчення нового матеріалу.

 

-Та щоб повернути наступну планету…(Венеру) подивіться будь ласка, на дошку. Чим схожі і чим відрізняються приклади?

-Обидва на ділення, але перший на двоцифрове звичайне число, а другий-на двоцифрове кругле.

-Так. А скажіть який вам невідомо як розв’язувати.

-Перший.

Тож як ви гадаєте, що ми сьогодні будемо вчити?

-Ділення на двоцифрове число.

-Так. Сьогодні ми будемо вчитися ділити на двоцифрове число, продовжувати працювати із задачами і вчитися застосовувати у житті данні навички. (Пояснення вчителя, як поділити на двоцифрове число)

- І ось ще одна планета повернулася.(слайд 3)

 

4.Усвідомлення нового матеріалу.

 

Наступна планета…Земля. Тож зараз ми попрацюємо по варіантах з № 131 і відновимо планету.

I варіант розв’язує 1 і 2 приклади, а II варіант-3 і 4 приклади. Після завершення учні обмінюються зошитами і олівцем перевіряють приклади.

I в.             625:5=125                748:4=187

II в.            726:3=242                126:2=63

-Молодці. Жителі планети Земля вам дуже вдячні за повернення.(слайд4)

 

5. Фізкультхвилинка.

 

-Ось ми і наблизились до четвертої останньої планети, якої групи?

-Земної або внутрішніх планет.

- А що ж це за планета?

-Марс.

-Але тільки відпочивши ми зможемо її повернути.(слайд 5)

-Молодці. Ось і з’явилась ще одна планета на обрії. (слайд 6)

 

6. Колективна робота біля дошки.

 

За Марсом йде найбільша планета…Юпітер та побачити її ми зможемо тільки попрацювавши разом № 134

128:32=4                354:59=6                   126:42=3                            406:58=7

(слайд7)

 

7.Робота над задачею.

 

За Юпітером йде яка планета?

-Сатурн.

-Так і після роботи в парах над задачею № 135 ми поселимо її на свою орбіту. Прочитайте задачу. Про що вона? Що нам відомо? Що треба знайти? Чи можемо ми одразу дати відповідь на запитання? Зараз разом із сусідом ви записуєте і розв’язуєте задачу.

Вік дуба-1000р.

Вік верби-? У 10 разів коротший      на ? р. більше

1. 1000:10=100(р.)-вік верби

2. 1000-100=900(р.)

Відповідь: на 900 років вік дуба більше.

  • Ось і ще одна планета на місці.(слайд 8)  

 

8. Фізкультхвилинка для очей.

 

Вже майже до кінця підходить наша мандрівка та щоб закінчити треба оченятам відпочити.(слайд 9)

І наша планета Уран теж відпочила і зайняла своє місце.(слайд 10)

 

9. Узагальнення та систематизація знань.

 

-Прийшла черга і до останньої планети якої групи?

-Зовнішньої.

-Або як ще називають ці планети?

-Гіганти.

-Зараз ми перевіримо, як ви навчилися ділити і пограємо в гру «Розвідники». Об’єднайтеся в групи. Капітани груп підійдіть до мене і оберіть колір вашої групи. Навколо вас ви побачите аркуш із прикладами певного кольору. По черзі ви виходите до аркуша, запам’ятовуєте приклад, повертаєтесь до команди, промовляєте приклад і розв’язуєте його. Потім наступний учасник вашої групи.

-Ви чудово всі впорались і  Нептун відновленний. (слайд 11)

 

10. Підсумок уроку. Домашнє завдання.

 

І в нас залишилася найвіддалиніша і вкрита льодом планета Плутон.

І наостанок, наш чарівний куб. Хто його отримає, повинен дати відповідь на запитання.

-Що робили на уроці?

-Що запам’яталося найбільше?

-Що сподобалось?

-Чи досягли ви мети, яку ставили на початку уроку?

- Ну а щоб закріпити знання вдома виконайте №140, №144.

Ось і всі планети зайняли своє місце і Сонячна система відновлена.

 (слайд 12)   Дякую всім за роботу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      

 

                   

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
8 березня 2021
Переглядів
451
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку