Тема. Мелодія води
Мета. Формувати групи компетентностей:
- компетентність спілкування державною мовою через виконання українських дитячих пісень;
- спілкування іноземними мовами при вивчені музичної термінології та творчості композиторів;
- компетентність уміння вчитися впродовж життя;
- компетентність екологічної грамотності і здорового життя через сприймання та виконання музичних творів, які зображують природні явища, тварин та рослини;
- соціальну та громадянську компетентності шляхом формування ефективної взаємодії учнівського колективу;
- загальнокультурну компетентність засобами музичного мистецтва, через спілкування з приводу мистецтва;
- формування мистецької компетентності:
Обладнання. Телевізор (ноутбук, проектор), папір А4 (білий, синій, блакитний), ножиці
Тип уроку. Інтегрований урок (музичне мистецтво та ЯДС)
Хід уроку
І. Організаційна частина
Вхід учнів до класу під музику.
Слайд 1. Музичне привітання https://www.youtube.com/watch?v=5wt3S7dzu54
ІІ. Повідомлення теми уроку. Мотивація уроку
Слайд 2. Гра «Впізнай звук» (по черзі включати звуки пов’язані з водою)
Вода – це основне джерело життя. Це саме життя. Вода займає більшу частину земної кулі. Ця рідина дуже важлива для рослин, тварин і людини.
Слайд 3. Я думаю, що ви вже зрозуміли , що сьогодні у нас незвичайний урок. Тема уроку «Мелодія води». Все що ми будемо робимо так чи інакше пов’язане з водою.
ІІІ. Основана частина
Вода оточує нас всюди. Вона дуже важлива для нашого існування. Людина без їжі може прожити 2 тижні, а без води 3 дні.
Вода може одночасно знаходиться відразу в декількох станах: рідкому, твердому і пароподібному. Все це ви можете спостерігати в природі. Виконавши вправу «Асоціативний кущ», ми пригадаємо де і яка вода буває.
Слайд 4.Вправа «Асоціативний кущ»
https://svitdovkola.org/metodic/art3/tema1/media8?ref=Tema-01-method_comment_urok_06.pdf - найбільший каскадний водоспад українських Карпат
https://www.youtube.com/watch?v=ex279SwPn4w - найбільша річка України
Слайд 6. Природознавці з’ясували , що єдина жива істота, яка може довго прожити без рідини - Намібський Жук. Кожен день рано вранці він виповзає на вершину дюни і чекає, поки конденсат з туману, збереться у нього на спинці і стече йому в рот. Всі інші живі істоти змушені шукати і добувати самі собі цілющу вологу.
Слайд 7. А є і такі жителі планети, які живуть у воді.
Слайд 8. Виконаємо ритмічну вправу та пригадаємо жителів моря чи океану.
Ритмічна вправа «Океан» (2-5 клас)
https://www.youtube.com/watch?v=NcQSLidkFNk&t=99s
https://www.youtube.com/watch?v=kUBeT1AERgc
«В морі живе дельфін» (1-2 клас)
https://www.youtube.com/watch?v=64p4q3Z4l6c
Слайд 9. Послухайте вірш Н. Красоткіної «Вода»
Вода – біжить, пливе, шумить, плюскоче,
говорить і співає, жабонить,
вона про щось сказати людям хоче,
тож зупиніться на коротку мить,
постійте, послухайте у тиші
чарівну музику - мелодію води,
вона - то шепотить, то ледве дише,
то вуркотить передчуттям біди,
а то дзюркоче, струменить, сміється,
то котить хвилі, весь час струмить,
то чуркотить, журчить , бурчить, несеться
та знайте , що вода – це значить жить! (Надія Красоткіна)
Сприймання музики
Художньо-творча діяльність.
ІБЖ. Правила роботи із ножицями.
Виконання завдання під музику.
Клод Дебюссі «Сніг танцює» https://www.youtube.com/watch?v=OtiXTgRfYoo
Вокально-хорова робота.
Слайд 15. Розучування пісні (на вибір вчителя та в залежності від індивідуальних особливостей учнів)
ІV. Підсумок уроку.
Рефлексія
Слайд 16 . Вправа «Закінчи речення»
Вода має три стани…
Музичні інструменти, які передають рух води…
Музичний твір Моріса Равеля, який ми сьогодні слухали називається...
Мені сподобалося…
Я був (була) здивований (на)…
Мені не сподобалося…
Релаксація
Слайд 17. Музичні фонтани - яскраве видовище аквашоу (видовище на воді) відбувається завдяки одночасному поєднанню музики і руху струменів води, які збагачуються різнокольоровими світловими ефектами.
https://www.youtube.com/watch?v=C_4D0KOm8hY
Слайд 18. Творіть, фантазуйте, співайте, танцюйте та бережіть природу.
Вихід учнів з класу під музику.