Інтегрований урок музики та образотворчого мистецтва, 3-й клас на тему: Журавель у творчості митців

Про матеріал
Показати взаємопроникнення видів мистецтва: музики та образотворчого мистецтва. Ознайомити з творчістю композитора П. І. Чайковського та художника – анімаліста В. О. Ватагіна. Засвоїти знання про види та жанри музичного й образотворчого мистецтв. Розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, вокально-хорові навички, музичний слух та почуття ритму. Формувати практичну діяльність. Прищеплювати любов до мистецтва. Виховувати дбайливе ставлення до пернатих друзів, до природи.
Перегляд файлу

Інтегрований урок музики та образотворчого мистецтва, 3-й клас на тему:

Журавель у творчості митців

 

Мета. Показати взаємопроникнення видів мистецтва: музики та образотворчого мистецтва. Ознайомити з творчістю композитора П. І. Чайковського та художника – анімаліста В. О. Ватагіна. Засвоїти знання про види та жанри музичного й образотворчого мистецтв. Розвивати творчу уяву, дрібну моторику руки, вокально-хорові навички, музичний слух та почуття ритму. Формувати практичну діяльність. Прищеплювати любов до мистецтва. Виховувати дбайливе ставлення до пернатих друзів, до природи.

Зоровий ряд: презентація до уроку, дитяча енциклопедія, малюнок журавля.

Музичний ряд: симфонія № 2 П. І. Чайковського.

Обладнання: музичний інструмент – фортепіано, диски з записом музичних творів, мультимедійні дошка та проектор.

Матеріали та інструменти: аркуш з чорним фоном, дерев'яна загострена паличка, серветки.

 

                                                  Хід уроку

І. Організація класу.

Музичне привітання.

Учитель музики.

  •                   Сьогодні ми проведемо з вами незвичайний, але дуже цікавий урок.
  •                   Лейтмотив уроку: 

                          Без слів не можна вірша написати,

                          Без нот не можна музики заграти,

Учитель образотворчого мистецтва.

                          А у художника своя є мова – 

                          Це мова ліній, фарб, це гама кольорова…     

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Вступна бесіда.

Учитель музики.

  •                   Тема нашого уроку – зображальні та виражальні інтонації в музиці й малюнку. Малювання силуету птаха.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель образотворчого мистецтва. 

  •                   Діти, сьогодні наш урок поєднує в собі два уроки: музичного та образотворчого мистецтв.
  •                   А що особисто кожен з вас очікує від такого незвичного уроку?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

Учитель образотворчого мистецтва.

  •                   На уроці ми визначимо зображувальні та виражальні інтонації в музиці й малюнку; розвиватимемо вокально-хорові навички, уяву; ознайомимось з видатним композитором та відомим художником-анімалістом, будемо виховувати музичні та образотворчі смаки.

Учитель музики.

  •                   Ми даємо вам такий наказ:

                                                     Співайте впевнено!

                                                     Малюйте творчо!

                                                     Працюйте з віддачею!

V. Основна частина уроку.

1. Загадка. 

Учитель образотворчого мистецтва.

  •                   Але ми не можемо почати наш урок без головного героя. А хто це – здогадайтесь: це розумний птах, який дуже любить землю, де народився й виріс і завжди повертається на свою Батьківщину. Коли ці птахи збираються в зграї та готуються до відльоту у вирій, вони обирають розвідників і охоронців. Гнізда будують на землі, у траві. А співають ось так…( лунає спів журавлів).          
  •                   (Жур, журба, журитися).
  •                   Журавлі є символом не тільки журби, а й символом любові до рідної землі, їх дуже шанують на Україні.
  •                   А що ви знаєте про журавлів?
  •                   Поповніть свої знання зі сторінки - цікавинки.    

( учень напам'ять читає вірш «Летять журавлі»)

(рекомендація дитячої енциклопедії)

  •                   А чому цих птахів так називають? Від яких слів утворилася ця назва?

2.  Опрацювання пісні « Занадився журавель»  Учитель музики.

  •                   Журавель – це не єдина назва птаха. Пригадайте, як ми називаємо журавликів, коли вони повертаються з вирію на свою Батьківщину?
  •                   Заспіваймо дружно пісню « Занадився журавель».
  •                   Яким постав перед вами журавлик: осіннім чи весняним? Чому так думаєте? ( Робота над піснею)
  •                   Які музичні фарби зображують веселика?                              лад – мажор                              темп – помірний                              динаміка – максимальна                              звуковедення – уривчасте
  •                   Якого журавля за настроєм зобразили нам музичні фарби? - Дуже любив цю пісню відомий композитор П. І. Чайковський . Він навіть використав її у другій симфонії.
  •                   Пригадайте, який музичний твір називають симфонією?
  •                   Ми зараз прослухаємо уривок з цієї симфонії, а ви поміркуйте: чим наше виконання пісні відрізняється від виконання симфонії П. І.

Чайковського оркестром? Що в ній зображують музичні фарби?

Фізкульт хвилинка

Йде журавлик по воді:

Чап, чап, чап!

Ловить жабок по одній:

Хап, хап, хап!

Перелякані жабки:

Ква, ква, ква!

Пострибали під листки:

Раз! Два! Раз! Два!

Учитель образотворчого мистецтва.

  •                   Дуже гарно ви співали, добре відпочили , а тепер настав час нашого журавлика – веселика намалювати. Малювати тварин – нелегка справа. Адже тварини ніколи вам не будуть позувати. Тільки спостережливість. Уява, майстерність допоможуть художникові створювати картини із зображенням звірів,птахів та інших тварин. Таких художників називають анімалістами.
  •                   Одним із відомих художників – анімалістів є Василь Олексійович Ватагін. 
  •                   Все своє життя він присвятив спостереженню за тваринами. Розгляньте деякі його роботи. 
  •                   Ми з вами теж спробуємо себе в ролі художників – анімалістів. Будемо малювати силует журавля, використовуючи нову техніку – «Гратаж».                   
  1. Словникова робота. 
  2. План виконання силуету журавля.
  •             Спочатку необхідно продряпати контури тулуба та голови птаха, розташувавши їх на передньому плані, в центрі. 
  •             Далі ви з'єднаєте їх довгою, злегка вигнутою лінією. Це шия птаха.
  •             Потім домалюєте хвіст, довгі кінцівки з трьома пальчиками (четвертий – ззаду, він не видимий на малюнку). 
  •             Наступний крок – на голові птаха продряпати міцний дзьоб та око.  
  •             Останнім домалюєте крило. 

Перед початком роботи вчитель нагадує дітям правила з техніки безпеки під час роботи з гострими предметами.

- Приступайте до роботи, прислухайтесь до своїх почуттів, свого настрою. 

5.  Практична діяльність учнів.

- У кого вже контур птаха готовий, починайте видряпувати всередині тулуба, голови, та дзьоба. Незмінними залишаються крило й око.  (Учитель демонструє власний малюнок)

 6. Творча робота.

- Тепер пофантазуйте та домалюйте те, що або хто оточує птаха в природі.

7. Виставка робіт.

(Учитель коментує малюнки, оцінює їх) Учитель музики.

- Відлетіли наші журавлики у вирій, на згадку про рідну землю заспіваємо пісню « Відлетіли журавлі».

Учитель образотворчого мистецтва.

8. Метод емпатії. 

  •                   Уявіть, діти, що птахи заговорили людською мовою. З яким проханням вони б звернулися до нас, людей?
  •                   Дійсно, браконьєрство, стихійні лиха, аварії та катастрофи знищують птахів. Вже сьогодні більшість з них занесені до Червоної книги України. І ми, люди, повинні оберігати, піклуватися та дбати про пташине царство.

VІ. Підсумок уроку.

Учитель образотворчого мистецтва.

  •                   А чи справдились ваші очікування від такого незвичайного уроку?

Учитель музики. (Музичне завершення уроку.)

 

 

docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
8 грудня 2020
Переглядів
636
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку