Інтегрований урок "На гостини з Весною до буквосполучення ДЖ"

Про матеріал
Конспект уроку допоможе вчителю 1 класу НУШ вчити учнів правильно позначати звук /ДЖ/ буквосполученням ДЖ на письмі,вправляти у вимові слів із звуком /ДЖ/ і читанні слів із цим буквосполученням;удосконалювати навички правильного,свідомого читання.
Перегляд файлу

Мордовцева Тетяна Володимирівна- вчитель-методист вищої категорії Пісківського ЗЗСОІ-ІІ ст.

Інтегрований урок української мови та ЯДС «На гостини з Весною до буквосполучення /ДЖ/»

Українська мова:Звук /дж/.Позначення його буквосполученням»ДЖ».Текст «У бджолиному вулику».Тема тексту.Головна думка.Письмо буквосполучення ДЖ,складів і слів з ним.

ЯДС:Весна.

Мета:Українська мова:Вчити учнів правильно позначати звук /дж/ буквосполученням ДЖ на письмі;вправляти у вимові слів зі звуком /ДЖ/ і читанні слів із цим буквосполученням; удосконалювати навички правильного,свідомого читання;розвивати усне мовлення,образне мислення, навички письма малих і великих букв; виховувати в дітей охайність,старанність,бережливе ставлення до природи.

ЯДС: розширити знання учнів про найхарактерніші ознаки весни;виробляти навички групової взаємодії.

Обладнання:конструктор LEGO,картки з друкованими і рукописними буквами,предметні малюнки,різнокольорові  капелюхи,зображення сонечка,промінчики,ноутбук,таблиці.

ТИП УРОКУ: інтегрований урок формування вмінь і навичок.

                                                ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1.Організаційний момент

-Усміхнімося одне одному і починаймо працювати,адже в нашому класі всі працьовиті,розумні,старанні,допитливі.

-А зараз я прошу вас на зелену галявину.Сідайте на килимок по колу одне за одним і на спині товариша «малюйте»весняні слова,які я називатиму.

Я малюю весняне сонечко.

Я малюю зелену травичку.

Я малюю дзвінкий струмочок.

Я малюю блакитну квіточку.

Я малюю рясний дощ.

Я малюю тендітний підсніжник.

Я малюю небо.

2.Психологічне налаштування

/На екрані відеоролик «Пробудження природи»/

  • Чи здогадалися ви,про що розповідають нам ці кадри?
  • 2-         
  •   Так,до нас повертається весна.За що ви любите весну?

/Відповіді учнів/

  • А зараз ми створимо карту знань «Весна».

                     КАРТА ЗНАНЬ « ВЕСНА»           

Сонечко   перші квіти       пташки      струмочки  тепло

                            ВЕСНА

Зелена травичка   метелики    мамине свято

-З приходом весни прокидається все навкруги: рослини,тварини,річки,гори.Промінчики сонечка торкаються наших облич і наших сердець.У вас на партах маленькі сонечка.Але вони ще не зовсім прокинулись від зимового сну.Спробуйте допомогти своєму сонечку засяяти по-весняному радісно і яскраво.За кожну  вдалу відповідь,активну роботу ви домалюєте промінчик.

2.Мовленнєва розминка

ЧИСТОМОВКА

Джу-джу-джу- я на дереві сиджу.

Дже-дже-дже- полюбляю я джем.

Жу-жу-жу-по галявині ходжу.

ІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні на уроці ми ознайомимося із цікавим життям дуже працьовитої комахи,яка починає працювати разом з Весною.

Загадка

Зимою спить,літом бринить,

Понад води,понад сади літає,нектар збирає./Бджола/

-Який новий звук  почули у слові бджола?/ДЖ/

2. Повідомлення теми і завдань уроку

Сьогодні ми будемо читати слова з буквосполученням /ДЖ/,навчимося на письмі поєднувати його з іншими буквами,будемо писати слова,робити звуковий аналіз слів,складати речення,читати текст.

Разом з Весною, на весняних крилах вітру ми помандруємо на гостини до буквосполучення /ДЖ/.

  1. Вивчення нового матеріалу

ІННОВАЦІЙНИЙ МЕТОД»ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ»Де Боно

-Бджілка Майя пропонує вам пограти в цікаву гру «Мислення».

Обєднайтесь в групи,оберіть колір і отримайте завдання.

Білий капелюх-інформація.

Жовтий капелюх-оптимізм.

Чорний капелюх-проблеми.

Червоний капелюх-емоції.

-3-

Зелений капелюх-творчість.

Синій капелюх-підсумок.

БІЛИЙ КАПЕЛЮХ-інформація

  1. Звук/дж/ приголосний,дзвінкий,твердий.Пом’якшується перед /І/.
  2. Вправа «Квест-дослідження».Спостереження за вимовою звука.

-Викладіть стільки цеглинок,скільки ви почуєте слів зі звуком/дж/.

Бджілка з джмеликом літали,

Бджілка з джмеликом  джижчали:

-Джжу! Дззу!

-Джжу! Дззу!

-Який звук  зустрічається дуже часто?

-Зробіть звуковий аналіз слова бджілка.

-Який за звучанням звук /ДЖ/:голосний чи приголосний?

/Приголосний мякий/

  1. Зробіть звукову схему слів БДЖОЛА,ДЖМІЛЬ.

                   /               /

БДЖО І ЛА     ДЖМІЛЬ

_ ___ .   _ .      ___ = . =

  1. Прочитати речення

Весна-цешляхякийпроходитьприродавідзимидоліта.

-Назвіть весняні місяці.

ЖОВТИЙ КАПЕЛЮХ- оптимізм

1.Фізкультхвилинка

Золотий бджолиний рій носить мед у вулик свій.

Працюють бджоли охоче – зранку трудяться до ночі.

2.Весела «Дж-гра»

Додайте слова до висловлювань: бджола,дріжджі,ходжу,джміль,джем,сиджу,джерела,саджанців.

-Біжить вода із-----/джерела/.

- Кладуть у тісто---/дріжджі/.

-Дерева виростають із---/саджанців/.

- Комаха---/джміль/.

-Дія--/ходжу/.

-Комаха---/бджола/.

-Смачненький--/джем/.

3.Гра»Веселі трудівники»/Розчитування по таблиці/

 

а

о

У

И

і

е

Дж

джа

джо

джу

джи

джі

дже

дж

аджа

оджо

уджу

иджи

іджі

едже

-4-

 

 

 

 

 

 

дж

адж

одж

удж

идж

ідж

едж

 

ЧОРНИЙ КАПЕЛЮХ-ПРОБЛЕМИ                   /

1.Знайдіть слова до схеми  __  ____ . І __ .  /бджола/

Читання слів-пірамідок.

/Робота по букварю с.72/

          Джем                        джміль                    бджола

       джерело                    джмелик                 бджілка

   джерельний               джмелиний            бджолиний

  1. Робота над текстом «У бджолиному вулику».

Проблемні питання:

  • Хто працює в вулику?
  • Що роблять бджілки-розвідниці?
  • Що роблять бджілки-няні?
  • Що роблять бджілки-будівельниці?
  • Що роблять бджілки-збиральниці?
  • Що робить бджола-королева?

Читання тексту вчителем.

Бліц-опитування за змістом тексту.

Читання тексту чнями ланцюжком.

Гра «Бжілка і джміль»/Бджілка починає читати,джміль ї наздоганяє/.

Червоний капелюх- емоції

/Запитання від бджілок-трудівниць/

  1. Я не просто бджола,я ще й трудівниця.
  2. Де я тільки не була-заморились крильця.
  3. Стільки-то було роботи,все носила мед у соти.
  4. Посиджу ось тут я трішки,бо стомились крильця й ніжки.

ХВИЛИНКА ЕРУДИТА «МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

-Який вигляд має бджола?/Коричнева,з жовтими смугами/.

-Скільки у бджоли лапок?/6/

-Які кінцівки у бджоли?/волохаті/

-Що робить бджілка ніжками?/Збирає пилок/

-Скільки очей у бджілки?/5/

-Які кольори розрізняють бджілки?/Білий,синій,жовтий/

-Чим бджілка набирає нектар?/Хоботком/

-Куди вона несе нектар?/У вулик/

-Що робить бджола на квітці?/Запилює,збирає нектар./

ПОФАНТАЗУЙМО!»Дж-гра»

-Ким ти хочеш бути?/Джентельменом/

-Яке імя ти собі обрав би/обрала б/?/Джулія/

-Яких комах ти завів би?/джмеля,бджолу/

-5-

-Що ти їв би?/Джем/

ЗЕЛЕНИЙ КАПЕЛЮХ-ТВОРЧІСТЬ

1.ГРА»Визнач місце звука/ДЖ/ в словах»

Джерело ,джміль,бджола,джем,саджає,саджанець,ходжу.

2.Прочитай і поясни значення прислівя

Бджілка мала,а й та працює./с.72 букваря/

3.Загадки

1.З-під глибини біжить водичка,

Але це не озерце.

Не струмок,не річка, а цілюще../джерельце/.

2.Не мотор,а гуде,

Не пілот, а летить,

Не гадюка,а жалить./Джміль/

4.Вивчимо вірш

Золотий бджолиний рій носить мед у вулик свій.

Працюють бджілки охоче-з ранку трудяться до ночі.

5.Доповніть речення словами СИДЖУ ВОДЖУ РАДЖУ БУДЖУ

-Я на стільчику-/сиджу/.

-Автомобіль свій---/воджу/.

-Сестричку вранці я --/буджу/.

-Всім читати книжки ../раджу/.

6.ПАЛЬЧИКОВА ГІМНАСТИКА

Руки на парти,пальці в кулак.

Зробимо вправу ми,дітоньки,так:

Пальці стискаємо і розтискаємо,

Мов пластилін розминаємо.

Будемо вправу з вами кінчати.

Буде тепер нам легше писати.

 7.Письмо- буквосполучення дж,складів ДЖА ОДЖ ДЖІ ИДЖ

-Відновіть порядок букв,запишіть слова.

емдж/джем/  лоредже/джерело/  льмідж/джміль/

-Запис речення під диктовку: Дзвенить вода у джерелі.

-Складіть прислівя і запишіть .

Джерельця,З малого,річка,починається,велика.

/З малого джерельця велика річка починається./

8.Цікавинка!

Весняний вітерець пожартував і літери перемішав.Спробуйте  зібрати їх і ми дізнаємось,які пташки повернулись до рідного краю.

киШпа  стівкиЛа  вліраЖу  воронкиЖай

9.Презентація груп.

ІІІ. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

Підбиваємо підсумки.Якою була сьогодні Весна з нами під час подорожі на гостини до буквосполучення ДЖ?

Побудуємо СЕНКАН разом із СИНІМ КАПЕЛЮХОМ:

  1. Весна
  2. Красива,тепла.
  3. Настає,дивує,радує.
  4. Уже надійшла весна весела.
  5. Радість.

РЕФЛЕКСІЙНА ВПРАВА «РАДІСТЬ»

Подивіться на свої сонечка.Чи подобаються вони вам,чи всі прокинулись від зимового сну?

-Додайте свої маленькі сонечка до нашого великого/на дошці/.

-Справжні дива починаються навесні.І на нашому уроці сталося диво:яскраве сонце засяяло в класі,його тепла вистачить для кожного.

- Який у вас настрій?

Я хочу додати до нашої карти знань своє слово «радість».Для мене радість- і тепла весна,і спілкування з вами,бо ви, неначе сонячні промінчики,тішите мене своїми вміннями і знаннями.

Дякую вам за співпрацю!

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 квітня 2020
Переглядів
645
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку